Viihtyisittekö te tällaisissa häissä? ov
Häihin on tulossa n. 20 1-9 vuotiasta lasta (+ n. 6 alle 1 vuotiasta vauvaa ja 10-12 vuotiaita lapsia on tulossa muutama).
Pihalla on leikkipaikka, missä on keinut (kaksi isojen keinua + vauvakeinu), hiekkalaatikko, liukumäki, kiikkulauta, kiipeilyteline ja pari sellaista "vieterikiikkua", mitkä nuo nyt ovatkaan oikealta nimeltään.
Sisällä on yksi huone varattu lapsille ja siellä on iso pöytä ja laatikoita, missä on leluja. Pikkuautoja, legoja, duploja, My little ponyjä, Barbeja, Brion junarataa ja parkkitalo. Huoneesta löytyy myös muutama palapeli, pino paperia, muutama värityskirja ´+ puuvärejä ja pari lasten peliä. Ja muutama Aku Ankan taskukirja ja pari Akkari kansiota. Huoneessa on myös telkkari ja dvd:t ja muutama lasten dvd-elokuva ja Ps1 konsoli ja lapsille sopivia pelejä (tämä on isommille lapsille).
Tilaisuuteen on myös varattu kaksi MLL:n lastenvahtia (aikuisia) koko päiväksi.
Naisten vessasta löytyy rauhallinen imetysnurkkaus ja vaipanvaihtoalusta. Pottia löytyy myös muutama + pari pöntönpienentäjää. Salista löytyy syöttötuoleja ja korokeistuimia lapsille.
Ruokana on mm. savulohta, makaronilaatikkoa (ilman jauhelihaa, joka on meidän suvussa juhlaruokaa), erilaisia salaatteja, erilaisia leipiä ja juustoja, lihapullia, pari kasvisruoka versiota, lohikiusausta ym. Ja juomaksi kotikaljaa, maitoa, piimää, vettä ja mehua.
Alkoholia ei tarjoilla paljoa, ainoastaan siideriä ja kaljaa + boolia. Ohjelmaa on ainoastaan pari musiikkiesitystä, häävalssi ja lopuksi tanssia.
Kommentit (67)
uskomattoman törkeitä vastauksia olet saanut. Pitäisi vissiin päästä humaltumaan sekä saada jotain tosi erikoista ruokaa... joitakin on vain vaikea miellyttää, huh! Älä vain välitä heistä!!
Hienosti olette kyllä huomioineet se, että aikuiset saisivat juhlia, eikä tarvitse koko ajan hoitaa lapsia. Ja lapsetkin viihtyvät. Ja hyvää ruokaa, paljon erilaista.
No mun mielestä tämä on aivan uskomattoman törkeästi kommentoitu mun MIELIPIDETTÄ. Ap kysyy viihtyisinkö, vastaan että en ja perustelen, olen uskomattoman törkeä ja adhd joka ei ole lukenut viestiä loppuun... Huhhuh, älä välitä!? Oletpa ilkeä ihminen.
meillä on noin 3 v 10 kk vanha tyttö.
Ainut mistä en tykkää on se, kun en tykkäisi että ulkona pyöritään juhlatamineissa ja en haluaisi kyllä mitään ulkovaatteitakaan ottaa mukaan juhliin.
Muuten olisi kovin onnellinen, jos saisin kutsun perheineni. harmi, etten kuulu ystäväpiiriisi.
Olen ollut samantapaisella menyyllä sukujuhlissa (Itä-Suomessa) joten minusta tuo on tietyntyyppisissä juhlissa ihan normaali ja hyvä juhlamenu.
Jos vieraita on 250 ja niistä lapsia 20, on lapsia mielestäni vähän tuossa porukassa. Ainoastaan jos lapset karkailevat hoitajan käsistä juoksemaan parisataapäisen aikuisjoukon jalkoihin, heillä voi tulla hätä käteen, kun ei tuosta porukasta sitä omaa isää ja äitiä ehkä niin vaan löydä.
Mutta miksi ihmeessä aloitat juhlan kuvailun luettelemalla lasten lelut ja leikkipaikat? Mitä aikuisten ohjelmaa siellä on?
Jonotus, sokkeloiset huoneet, paljo odottelu ovat huonoja puolia noin isoissa juhlissa, mutta jos ruokajonoja on 4 ja vessojakin noin monta, niin eiköhän sitä ruokaa jossakin välissä saa ja vessaan pääse.
Samoin tuollainen pitopöytäjuttu. Eli itse ainakin söisin ihan hyvällä ruokahalulla. Itse tosin pidän ehkä hieman "hienostuneemmasta" tunnelmasta ja omissa häissäni tarjoiltiin viiniä ja ei-perinteistä-pitopöytäruokaa. TOSIN häämme olivat pienet, tolla vierasmäärällä mekin olisimme siirtyneet makaronilaatikkoon:D
Mielestäni on muuten tyhmää, että täällä arvostellaan aluekohtaisia eroja, vaikkapa tuo makaronilaatikko. Meilläpäin se on arkiruokaa, ei missään tapauksessa pitopöytään, mutta ei minulle tulisi mieleeni arvostella jos muut sitä tarjoavat.
kun täällä yleensä kivitetään kaikki lapsettomia häitä puoltavat ja vannotaan että niihin meidän perhe ei mene. Tämä ap sai yhtä lailla negatiivista palautetta kun järjestää häät joissa lapset on taatusti huomiotu. :D
En viitsinyt lukea näitä vastauksia, mut erittäin hyvältä kuulostaa! Meillä oli samanlaiset häät, ja ne onnistui todella hyvin. Juhlasali pysyi rauhallisena, kun lapset oli leikkipaikassa. Serkut näki pitkästä aikaa toisiaan ja sai leikkiä iman hyssyttelyjä. Aikuiset sai syödä rauhassa ruokansa loppuun kun lapset oli lapsenvahtien valvonnassa.
Me saatiin paljon kiitosta näistä häistä, joissa koko perhe oli huomioitu. Mut parhaimmat kiitokset sain lapsilta (jotka on mulle ihan yhtä rakkaita läheisiä kuin aikuisetkin, ja nautin kun näin heillä olevan hauskaa). He muistelevat vielä nytkin, et ne oli kivat häät.
Toi ulkoleikkipaikka kannattaa tosin unohtaa. Sinne on hankala järjestää valvontaa, ja siellä on omat riskinsä.