Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ihmeessä tähän pitäisi suhtautua? Olen todella hämmentynyt :-(

Vierailija
22.07.2009 |

Olen seurustellut jonkin aikaa (noin vuoden) ihanan miehen kanssa. Meillä menee hyvin suhteen joka osa-alueella ja viihdymme toistemme seurassa erinomaisesti. Hän vaikuttaa olevan minuun todella rakastunut. Pystymme myös keskustelemaan syvällisesti ja aroistakin asioista.

Kuitenkin jokin aika sitten ilmeni eräs asia joka on jäänyt vaivaamaan mieltäni. Kysyttyäni asiaa, hän myönsi, että on joskus vuosia sitten maksanut kerran seksistä - kuitenkin sinkkuaikoinaan. Kyse on tyypillisestä reissusta Tallinnaan, jossa sitten havaitsi baarissa kiinnostuneen naisen olevankin maksullinen ja muutaman oluen kierteessä sitten päätti ilmeisesti kokeilla. Kertoi sen olleen ihan jotain muuta kuin hyvä kokemus ja jota on harmitellut jälkeenkin päin (no, mitäs muuta hän minulle oikeastaan voi sanoakaan....).

Olen kuvitellut olevani melkoisen suvaitsevainen ihminen ja mennythän on mennyttä - näin yritin ajatella. Mutta kuitenkin tuo hänen menneisyydessään oleva seksin osto teko on jäänyt kaivelemaan mieltäni. Mietin, että voiko siitä vetää jotain johtopäätöksiä hänen luonteestaan. Ja jotenkin se asia vaan kertakaikkiaan on minusta todella ällöttävää, ja siksi asia on jäänyt mieltäni kalvamaan - miettikää nyt, seksiä virolaiselta prostituoidulta...

Mitäänhän toki asialle ei voi, tapahtunut mikä tapahtunut. Enkä haluaisi rangaista miestäkään mökötykselläni tai huonoilla fiiliksilläni siitä että kertoi rehellisesti asian oikean tilan. Olen sanonut kyllä hänelle rehellisesti, että olen todella yllättynyt ja pettynyt, koska en olisi hänestä sellaista kuvitellut.

Mikä avuksi, jotta saisin tämän pois mielestäni - ja pitäisikö se saada? Onko tämä hämmennykseni oikeutettua vai pitäisikö vanhojen asioiden antaa olla? Onko kellään antaa mitään hyvää neuvoa tähän asiaan?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän prostituutiosta ja seksin "vaihtoarvon" käyttämisestä, ihan yleisellä tasolla ja jättäen taakse sen "miten sä SAATOIT" -väännön (jos siinä nyt sellaista olikaan).

Ehkä jos tietäisit miehen käsityksistä liittyen naisiin, seksibisnekseen ja seksuaalisuuteen muuten, se voisi helpottaa - tai vaihtoehtoisesti ratkaista tilanteen siihen toiseen suuntaan eli siihen että arvonne eroavat ratkaisevasti tuossa kohden.

Vierailija
2/19 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ostanut joskus seksiä. Ei ne sitä myönnä mut yleistähän se on. Ois mies voinut tehdä jotain hirveämpääkin, jos se nyt yhtään lohduttaa. Jotkut ihan mukavan tuntuiset ja "normaalit" miehet ovat olleet vankilassa tai esim. saaneet useita tuomioita rattijuopumuksista jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis jos miehesi kertoma tarina on tosi...

Prostituoidut eivät usein tuo esille maksullisuutta tapaamisen alkuvaiheessa - harvemmin se on sellaista kuin elokuvissa, että seistään minimekko päällä risteyksessä ja lirkutellaan ohiajaville miesautoilijoille. Maksulliset naiset näyttävät usein ihan tavallisilta naisilta ja/tai ovat tavallisia naisia. Mm. yksi "mammakaverini" myy itseään, hän on kolmen lapsen yksinhuoltaja ja omistaa kaksi isoa koiraa. Tosi mukava, tavallisen näköinen nainen, joka tuntuu kaikin puolin normaalilta kotiäidiltä. Suu loksahti auki kun näin hänen kuviaan netissä sellaisella sivustolla, jossa on maksullisten naisten yhteystietoja ja useampi sata arvostelua perässä eri miehiltä! (Sain vinkin käydä katsomassa sivua toiselta kaveriltani...). Mutta asiaan...

Niin voin tosiaan kuvitella, että miehesi on matkalla baarissa ihastunut kivan tuntuiseen tyttöön ja siinä tuntien kuluessa on selvinnyt, että hänelle pitää maksaa seksistä. Pää on täynnä viinaa, arvostelukyky heikko ja tyttökin vaikuttaa tavallisen mukavalta. Voi siinä arvostelukyky pettää...

En kivittäisi miestä tuosta, erityisesti kun kertoi sinulle. Jos olisi sellaisia miehiä, että jatkossakin pitää huoraamista ulkomaanmatkoilla pelätä, niin tuskin kertoisi sinulle.

Vierailija
4/19 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän prostituutiosta ja seksin "vaihtoarvon" käyttämisestä, ihan yleisellä tasolla ja jättäen taakse sen "miten sä SAATOIT" -väännön (jos siinä nyt sellaista olikaan). Ehkä jos tietäisit miehen käsityksistä liittyen naisiin, seksibisnekseen ja seksuaalisuuteen muuten, se voisi helpottaa - tai vaihtoehtoisesti ratkaista tilanteen siihen toiseen suuntaan eli siihen että arvonne eroavat ratkaisevasti tuossa kohden.

Ja varmaan se hämmennystä aiheuttaakin, kun mielestäni kyseessä on ihmisiin yleensä vakavasti suhtautuva mies. Olen nähnyt hänen paheksuvan kavereidensa tiettyjä lausumia naisista (ihan kavereilleen itselleenkin). Hän arvostaa suhteessa keskinäistä kunnioitusta, eikä ymmärrä esimerkiksi puolisoistaan intiimejä asioita vaikkapa kavereille puhuvia ihmisiä ollenkaan.

Joten varmaan siksikin pettymys on ollut kova, koska mielestäni olen oppinut tuntemaan toisenlaisen, aikuisen miehen. Voiko olla mahdollista että hän on teon jälkeen sitten matkan varrella kasvanut jolpista aikuiseksi...tiedä häntä.

ap

Vierailija
5/19 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta et kykene antamaan hänellä yhtä menneisyyden virhettä anteeksi - eikä tämä virhe edes liity sinuun ja mieskin on ilmoittanut katuvansa?

Vähän suhteellisuudentajua peliin. Oletko itse aivan täydellinen? Ehkä et olekaan valmis ottamaan ketään kumppaniksesi, kun noin tiukasti suhtaudut.

Vierailija
6/19 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kypsän aikuisen kanssa.

Nyt on sinun vuorosi olla kypsä aikuinen ja tajuta, että tuo on mennyttä. Missään suhteessa ei kannata elää menneisyydessä.

Vierailija
7/19 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suhteenne on todellakin sellainen miksi sen kuvailit, niin pidä toki kynsin hampain kiinni siitä! Parempaa ei tule eikä ole!

Vierailija
8/19 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sinkkuna ollessaan ja ulkomailla asuessaan (mistäpä tiedän, ettei ehkä täälläkin, mutta näin sanoi) käytti puhelintyttöjä ja näiden palvelujaan.

Olisi pitänyt loksauttaa vähän enemmän korviaan silloin, sillä kyllä; kyllä tuo hänen suhtautumisensa naisen ostettavuuteen vaikuttaa hänen suhtautumisensa naiseen noin niinkuin yleisestikin otettuna.

Jos nyt olisi siinä alkutilanteessa uudelleen, voisi olla, että sivuuttaisin tämän miehen aviomiesehdokkaana. Todellakin

Vierailija
9/19 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olisin lukenut tämän jutun jonkun toisen kirjoittamana.

Itsekin siis ihmettelen, että miksi juuri tämä asia alkoi vaivaamaan minua. Hänen muu menneisyytensä ei vaivaa minua millään tavalla, vaikka tottakai aikuisella miehellä (lähempänä neljääkymppiä kuin kolmeakymppiä) hyvänen aika menneisyys on, siinä missä muillakin samanikäisillä.

Se pitää todeta, että en ainakaan vielä ole havainnut hänessä sellaista piirrettä, että hän suhtautuisi naisiin mitenkään muuten kuin yleisellä normaalilla vakavuudella ja kunnioituksella. Tosin meillä on vasta vuosi takana ja voiko ketään oikeastaan tuntea läpikotaisin.

Mutta kiitos kommenteista, olen saanut niistä ajattelun aihetta, ja lisääkin ottaisin vastaan. Ainakin vinkkejä siihen että voiko tällaisen "yleisällötyksen" jotenkin taikoa pois. Inhottaa, että uhraan sellaisen asian ajatteluun yhtään aikaani...

Vierailija
10/19 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin voisin panna maksullista. Mitä kamalaa siinä on?

Varsinainen siveydensipuli olet. Toinen on rehellinen niin johan mussutat miten se valehtelee ettei tykkää? No kai se nyt silti saattaa olla eri kuin mitä olis ajatellut!

Mutta hei: ukko on rehellinen, heitä se mäelle ja eti joku joka selvittää ettei maksullisissa ole käynyt vaikka joku niin väittäisi.

Vierailija
11/19 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin voisin panna maksullista. Mitä kamalaa siinä on? Varsinainen siveydensipuli olet. Toinen on rehellinen niin johan mussutat miten se valehtelee ettei tykkää? No kai se nyt silti saattaa olla eri kuin mitä olis ajatellut! Mutta hei: ukko on rehellinen, heitä se mäelle ja eti joku joka selvittää ettei maksullisissa ole käynyt vaikka joku niin väittäisi.

että mitkä kaikki asiat minua tuossa seksin ostamisessa vaivaavat. Yksi asia on se, että maksullisen seksin kysyntä lisää samassa suhteessa ihmiskauppaa. Suurin osa ihmiskaupan uhreista ovat LAPSIA. Jo pelkästään tämä asia tekee minusta seksin ostajan täysin vastuuttomaksi ja piittaamattomaksi mistään muusta kun omasta alapään tarpeestaan. Ja juuri se siinä minua ehkä vaivaakin. Eli onko seksin osto indikaatio pelkästään siitä, että ihminen ei osaa ajatella empaattisesti.

Puhumattakaan riskin ottamisesta vaarallisista seksin yhteydessä leviävistä taudeista.

- Se siveydensipuli AP

Vierailija
12/19 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että yleisällötys poistuu, onhan miehestä paljastunut ilmeisen perustavanlaatuinen ero maailmankatsomuksessa. Eihän tässä mistään siveydestä ole kysymys, vaan siitä, miten ihminen määrittää ihmisarvon ja kanssaihmisten kunnioituksen. Ihminen voi olla erittäin estoton, kokeilunhaluinen, aktiivinen tai fetitistinen, mutta kanta prostituutioon on kielteinen.

Minä olen sitä mieltä, että jos kykenee ostamaan seksiä, on suhtautumisessa ihmisyyteen jotain outoa. Ja luonteessa jotain kylmää. Pitäkää vain estoisena höyrypäänä, mutta minä sanoisin kohteliaasti kiitos moro. En epäile, etteikö mies olisi ihan lämmin tyyppi, eikä varmastikaan pahimmasta päästä sikasovinisti. Silti uskoisin, että hänelle olisi parempi sellainen nainen, jota asia ei häiritse ja minulle parempi sellainen mies, jonka suhtautuminen prostituutioon on ehdottoman negatiivinen.

Kaikkea ei tarvitse niellä eikä kaikkeen sopeutua, vaikka parisuhde paljon kompromisseja vaatiikin. Miehistä ei missään nimessä 65 % ole prostituoitujen palveluiden käyttäjiä, kuten joku täällä väitti, vaan yleisesti käyttäjien joukko on verraten pieni, mutta sitä aktiivisempi. Ja siinä valtaosassa joka prostituutiolle sanoo ei, on varmasti vielä miehiä ihan tavattavaksi asti.

On totta, ettei ihmistä voi täysin tuomita menneisyytensä takia. Siitä ei tässä olekaan kysymys, vaan siitä, kannattaako juuri tämän parin jatkaa yhteistä taivaltaan. Ehkä ei, kun maailmankatsomus on noin erilainen.

Ap, vain sinä tiedät, paljonko kestät ja paljonko olet valmis hyväksymään. Ehkä teistä ei tule pariskuntana mitään, mutta elämä jatkuu. Kokemuksesta voin sanoa - vaikka itse asia onki eri - että se yleisällötys on hyvin, hyvin vaikea taikoa pois.

Vierailija
13/19 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut toki asiaa, mutta vaikka en tekoa hyväksy, niin toki mietin että voiko ihminen muuttua. Voiko tehdä jotain, mitä myöhemmin vilpittömästi katuu ja joka ei missään tapauksessa ole ainakaan myöhempien elämänarvojen mukaista. Eli voiko mies miehistyä vai kertooko tehdyt asiat aina ja pysyvästi luonteenpiirteistä?

ap

Vierailija
14/19 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yleisällötys voi mennä ohi, jos kaikki muu on hyvin.

Vierailija
15/19 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mä suhtaudun prostituutioonkin paljon sallivammin. Toki tallinnalainen prostituutio ei todellakaan aina (suorastaan harvoin) edustaa sitä ihannekuvaa, millä prostituution hyväksyisin (ei ihmiskauppaa, tytöt vapaaehtoisia jne.).

En tiedä minkä ikäinen mies on ollut tuon tapahtuman aikana, mutta kyllähän sitä nuorena (nuorena aikuisenakin) kokeilee rajojaan siinä mikä on itselle ok ja mikä ei. Ei huumeiden kokeilijakaan ole automaattisesti illuusioita hakeva nautiskelija, kuten ei prostituoidun palveluksia kokeillut ole ihmisarvoa olemattomana pitävä perverssi.

Jos yleisällötys jatkuu, ei toki kannata väkisin suhdetta jaksaa. Itse en kyllä voisi kuvitellakaan jättäväni suhdetta noin pikkumaisen asian takia. Asia, joka ei minulle oikeasti edes kuuluisi.

Vierailija
16/19 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minustakin toi asia ällöttävältä, mutta ei kuitenkaan taida olla vakavimmasta päästä. Voin hyvin kuvitella, että nuori mies päissään Virossa maksaa seksistä, kun tyttö on sopivasti siinä hollilla.

Minua aikoinaan vaivasi todella paljon, että mieheni entinen kihlattu oli tehnyt abortin. Siis eihän se ollut mieheni päätös, mutta hän kuitenkin myös vaikutti asiaan. Pääsin asiasta yli, kun ajattelin, ettei asia millään tavalla kuulu minulle. Emme ole tunteneet mieheni kanssa silloin, ja elämäntilanne on ollut aivan eri. En tiedä, käykö tämä esimerkistä, mutta siis itse olen päässyt yli asiasta, joka on tapahtunut miehelleni, ja josta olen periaattellisella tasolla täysin eri mieltä.

Vierailija
17/19 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä minkä ikäinen mies on ollut tuon tapahtuman aikana, mutta kyllähän sitä nuorena (nuorena aikuisenakin) kokeilee rajojaan siinä mikä on itselle ok ja mikä ei. Ei huumeiden kokeilijakaan ole automaattisesti illuusioita hakeva nautiskelija, kuten ei prostituoidun palveluksia kokeillut ole ihmisarvoa olemattomana pitävä perverssi.

Nuorena tulee tehtyä kaikenlaisia typeryyksiä. Jotkut oppii niistä, toiset ei. Ap:n kuvaus antaa ymmärtää, että kyseinen mies on jättänyt typeryydet sinne nuoruuteen.

Vierailija
18/19 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko sanoa, että mies oli nuori, ja nuorena tehty tyhmä teko... en sanoisi niinkään. Kyllä hän oli silloin jo yli kolmekymppinen.

Mutta omasta mielestään on vasta kolmevitosena oikeasti miehistynyt. Voi tietysti olla, että on "myöhännäisherännyt".

Niinkuin Morre sanoi, asia ei oikeastaan minulle kuulu. Vaan mietin, että onko kuitenkin tyyppiä, että hetken mielijohteesta toteuttaa itsekkäästi omia halujaan miettimättä mitä asia koskee tai mitä siitä voi seurata.

Voihan räkä, miksi oi miksi tämä vaivaa minua. Kun muuten mies on hyvä tyyppi. Onkohan niin, että jotenkin yhdistän tämän asian myös sekä moraaliin että luotettavuuteen.

AP

Vierailija
19/19 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on käyttänyt maksullisia naisia ulkomailla asuessaan ja ollessaan nuori sinkku. Nykyään kunnollinen, naisia arvostava kahdenlapsen isä joka pystyi vaimolleen tuonkin kertomaan. Olisihan miehesi voinut valehdellakin ja kieltää asian. Minusta kaikki tekevät asioita joita ehkä myöhemmin katuvat tai eivät ainakaan tekisi enää. Pahempi olisi, jos niistä täytyisi valehdella puolisolle.

Suosittelen, että unohda koko juttu ja jatka elämääsi miehesi kanssa. olet rakastunut siihen kokonaisuuteen joka hänestä on tullut kaiken kokemansa jälkeen.