Tunnetko ketään nörttimummoa?
En tiedä ketään kaltaistani. Luen Harry Potteria, katson dekkarisarjoja, olen suunnitteluinsinööri, pelaan pelejä. Ikää on noin 60 vuotta.
Kommentit (16)
Nörttivaareja on enemmän. Oma vaarini vielä yli 70 vuotiaana pelasi innokkaana tietokonepelejä. Lähinnä Diablo2 ja muita sen tyylisiä roolipelejä tahkosi 👍
En tiedä lityky tämä kysymykseesi? Marras/ joulukuu 2020 Ostin paljon ulkoilevana joka sällä Lidi kunnon keltaiset talvikumisaappaat halvalla.Vein roskia napuri talon yli 85v. rouva roskakatoksella myös. Sanoi heti: ai sinulla on lidi halvat kumisaappaat. Minä en osta lidi mitään jatkaen: Katsos minun kumisaapaita,ovat pikkasen kaliimmat kuin sinun. Olivat kuin hai kumisapat! Eli sileäpohjaiset ,ohuet kesäkumisaapaat. Hän nillä loskasäillä katu,naama ruvella! Minä pysyn pystyssä Lidin talvikumisappailla ,ura pohjat ja lämpimät!
Mun mutsi on yli 80v, ja fanittaa kaikkia tieteisjuttuja. Minut itsenikin voisi varmaan kohta lukea nörttimummojen joukkoon. Ikää parin vuoden päästä 50v, ja kaikki nörttijutut (Harry Potter, Star Wars yms.) kolahtaa kun metrinen halko 😁
Äiti 70+ luki nuo kirjat sekä neiti etsivät aikoinaan, katsonut dekkareita ja osaa käyttää tietokonetta /puhelinta jne. Ei pelaa tietokonepelejä, veisi aikaa varmaan ja tuskin kiinnostunut niistä.
AP kuulostaa ihanalta nörtti mummolta.
Mikä tuossa on nörttiyttä? Itsekin pelaan ja luen fantasiakirjallisuutta, katson myös animea ja niitä dekkarisarjojakin, mutta en mä mikään nörtti ole enkä edes mummo. Ikää on päälle 60.
Nörtit ei lue Harry Potteria tai katso Star Warsia. Ne pelaa tietokoneilla ja ohjelmoi. Viettää ruutuaikaa lähes 24/7/365. Meillä asuu kaksi nörttiä.
Onhan noita 40-60 -vuotiaita tuttavapiirissä.
Vierailija kirjoitti:
Nörtit ei lue Harry Potteria tai katso Star Warsia. Ne pelaa tietokoneilla ja ohjelmoi. Viettää ruutuaikaa lähes 24/7/365. Meillä asuu kaksi nörttiä.
Riippuu mitä nörtti sanalla tarkoitetaan, liittyykö se aina pelkästään ohjelmointiin. Ja entä suhteutettuna eri ikäluokkiin. Kirjan lukijoita tai oppijoita on pidetty joskus myös nörttinä tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mitä nörtti sanalla tarkoitetaan, liittyykö se aina pelkästään ohjelmointiin. Ja entä suhteutettuna eri ikäluokkiin. Kirjan lukijoita tai oppijoita on pidetty joskus myös nörttinä tms.
No klassinen nörtti on juuri sitä (pelaaminen ja ohjelmointi). Mutta voihan kuka tahansa sanoa itseään nörtiksi, minkä tahansa syyn perusteella. Ap:tä myös pyydettiin kertomaan mitä tarkoittaa. Mummohan on isoäiti, joten kenties hänellä on lapsenlapsiakin.
Siis 60-vuotias NÖRTTIMUMMO??
Mmmkay...
Ymmärtäisin jos kyse kahdeksankymppisestä 😐
Tunnen. Mun duunikaveri 60+ , jää eläkkeelle parin vuoden kuluttua. Himokoodaaja, aikaansaava ja puhelias tapaus. Herää joka aamu viideltä koodaamaan ja saattaa iltamyöhään asti koodata jos deadlinet on kireät. Häntä täytyy muistuttaa säännöllisesti levon tärkeydestä. Tulee olemaan vaikea korvata, koska legacy-knowhowta katoaa paljon . pari-kolme juniorkoodaajaa korvaamaan ei ehkä vielä riitä samaan outputtiin.
Minäkään en tiedä ketään yhtä tylsän oloista ihmistä.
Isäni. Pelannut tietokoneiden kanssa 90-luvulta asti. Kohta 70 vee
Vierailija kirjoitti:
Siis 60-vuotias NÖRTTIMUMMO??
Mmmkay...
Ymmärtäisin jos kyse kahdeksankymppisestä 😐
Aika moni on 60-vuotiaana Mummo. Siis isoäiti.
Kerro nyt ekaksi mitä tarkoitat sanalla "nörttimummo"?