Kertokaa miksi ihmisiä ärsyttää se että olen läski?
Kyllä, olen reippaasti ylipainoinen enkä aio edes laihduttaa. Tiedän riskit. Käyn mäkkärissa ja hesessä mega-aterioilla usein ja syön suklaata paljon. En harrasta liikuntaa. Lapseni ovat hoikkia. Vien bussissa kaksi istumapaikkaa, mutta siinä bussissa missä liikun, on aina tilaa mielin määrin, joten ei tuonkaan pitäisi ärsyttää. Tukkanikin on ohut ja rasvainen, mutta miksi se vaivaa sinua?
Et tunne minua etkä ole vastuussa valinnoistani. Miksi siis huolehdit ja ärsyynnyt? Lapsenikin ovat jo niin isoja ja tukiverkkoa on paljon, että pärjäävät jos sydämeni pettää (ja toisekseen miksi edes heistä huolehdit kun et juuri välitä AIDS-orvoistakaan jne) olen kuitenkin tukevasti elossa ja sairauksia ei ole todettu muita kuin obesiteetti.
Ihmetyttää! Olen ruma, mutta miksi se häiritsee niin paljon? Näemme ehkä kerran elämässämme toisemme 2 sekunnin ajan kadulla tai leikkipuistossa tai siellä hesessä tai jätskikiskan edessä.
Kommentit (101)
Ihmetyttää! Olen ruma, mutta miksi se häiritsee niin paljon? Näemme ehkä kerran elämässämme toisemme 2 sekunnin ajan kadulla tai leikkipuistossa tai siellä hesessä tai jätskikiskan edessä.
Ei me nähdä spurguja ja narkkareita yhtään sen pidempään ja silti niiden näkeminen puistattaa.
Se että on vapaaehtoisesti, kukaan ei aseella uhkaamalla tunge lusikkaa kurkkuun tai neulaa suoneen.
Ihmiset nyt rakastaa lähtökohtaisesti kauniita asioita kuten elämänhallintaa.
populaation säilymisen kannalta tarpeettomat, liiat lapset (yli 2) ja varsinkin vammaisten lasten synnyttäminen maksaa yhteiskunnalle todella paljon, jälkimmäiset eivät edes tuota itse mitään toisin kuin läskit useimmiten. Aborttia ei laki pidä murhana, joten pitäisi sitten alkaa syyllistää huonoja äitejä, jotka vaan synnyttävät epäkelpoja jälkeläisiään.
Jos kerran olet onnellinen ylipainoisena niin mitäpä sitten =)
Itselläni painoindeksi on 24 joten ainakin av:n mukaan olen vähintäänkin 10 kiloa ylipainoinen (vaikka indeksi näyttääkin normia).
Ja muuten, joku mainitsi, että läskeillä omn selluliittia....on sitä ihan hoikillakin ;)
että läskit ihmiset ärsyttävät kanssaihmisiä huomattavasti vähemmän kuin av:n perusteella voisi kuvitella.
En muista käyneeni koskaan yhdenkään ihmisen kanssa keskustelua jossa olisi viitattu läskien ihmisten ärsyttävyyteen. Sen sijaan olen käynyt useita keskusteluja himolaihduttajien ärsyttävyydestä. Lihavat eivät PUHU koko ajan lihavuudestaan, kun taas jotkut laihduttajat puhuvat koko ajan laihduttamisestaan.
t. normaalipainoinen, ei hoikka eikä läski
Joudut työssäni "käsittelemään" (sairaita) lihavia ja ärsyttää se asenne! Ikäänkuin he tekeytyisivät uhreiksi ja ajattelevat (osa sanoo jopa ääneen) ettei heitä kiinnosta sairauksistaan aiheutuvat kulut tai vaiva. Haikailevat aikaa (10 vuotta sitten) jolloin olivat nuoria ja terveitä. Harva lihava kuitenkaan kertalaakista vaihtaa hiippakuntaa vaan sitä edeltää monet monet sairaalajaksot.
sitten voisi ärsyttää jos lapsesikin olisivat.
yksi ystävättäreni laihdutti vuosia sitten roimasti ja laihtuikin todella hoikaksi, mutta ei ollut enää oma itsensä. muutamassa vuodessa hän keräsi ehkä puolet laihdutetuista kiloista takaisin ja elämän ilo palasi. mielestäni hän on myös paljon kauniimpi pyöreämpänä.
itse olen kuiva laiha luikku :(
Kun luki tuon, niin siitä näkyy läpi muutosta haluava epätoivoinen ihminen. Haluat sekeästi itsellesi paremman elämän ja vuosia lisää elinkaareesi. Se ei ole myöhäistä, varsinkaan kun on vielä voimaa ajatella ja kirjoittaa. Happiletkuissa tai sydänteholla on hiukan myöhäistä. Elämäntapasairastaminen on hidas kuolema. Oli sitten alko tai tupakka tai ylensyönti ongelmana. Tee muutos ja toteuta unelmasi! Vaatii vain tahtoa ja päätöksen. Itse jätin alkon. Ilman uskonnollista herätystä.
Miksi olla läski ja surullinen kun voi olla laiha ja iloilen?
kohottaa omaa huonoa itsetuntoa. Siitä kai on pohjimmiltaan kysymys. Omassa elämässä tai itsessä on jotain pielessä, kun muut ihmiset ärsyttää. Se että lihavat syövät enemmän veroEuroja on aika kapeakatseista. Sairaus voi tulla terveelle, kuntoilevallekkin ihmiselle. Lisäksi lihavat ihmiset kuolevat aikasemmin, eivät siis syö kovin pitkään veroEuroja. Samoin voi verrata tupakoitsijoitakin, kyllä hekin veroEuroja syö. Tottakai voi ärsyttäää, jos lihava vie enemmän tilaa. Mutta yhtälailla lihavaa voi äsyttää vieressä oelvan rumuus, tyhmyys yms. Lihavat vaan ovat sen verran fiksuja ihmisiä, etteivät ääneen niitä sano, tai katso pahesuttavasti. Miten sitten isonenäiset, isokorvaiset, paksupohja rillipäiset??
Ihmisiä me ollaan kaikki, ja olemalla suvaitsevainen on omakin elämä helpompaa. ANtaa kaikkien kukkien kukkia, kyllä tähän maapalloon ihmisia mahtuu
Miksi olla laiha, kuiva, kurttuinen, ruma ja tyhmä? Kun voi olla iloinen, rempseä ja tyytyväinen läski?
Itsellä 2 lasta, hoikkia molemmat. Minulla ei ole psyykkisiä eikä fyysisiä vaivoja. Ikää 47, eikä yhtään sairaala reissua takana lihavuuden takia. Vain muutaman kerran olen joutunut päivystykseen poskiontelotulehduksen kanssa. Tavallinen työssä käyvä, veromarkkoja maksava. Itseensä tyytyväinen, olla omasta mielestä hyvä elämä, onnelinen 22v. avioliitto ja kaksi tervettä normaalipainoista lasta. Vaikka itse olen reilusti lihava. En haise, enkä pahemmin huohota.
lainkaan. Joitakin voi nyppiä, se, kun ylipainoinen ihminen on terveellä tavalla hyvän itsetunnon omaava, uskaltaa syödä, mitä tahtoo ja nauttii elämästä toisin kuin nälkäkurjet, jotka keskittyvät vahtimaan omia ja toisten suupaloja. Jostain ihmeen syystä laihtumisen myötä katoaa elämän ilo, keskitytään liikaa aiheeseen paino.
Tiedän useita ylipainoisia, kauniita, onnellisia ihmisiä,jotka pukeutuvat kauniisti, harrastavat liikuntaa, omaavat laajan ystäväpiirin.Jokainen kantaa itse kilonsa, siinä se.
Töissäni luiseva työntekijä on aina kireä mieleltään ja keholtaan, vahtii kilojaan ja ylikuntoilee. Toivottavasti löytää kadonneen ilon..
Se ärsyttää usemmasta syystä. Se häiritsee koska et arvosta itseäsi tarpeeksi pitääksesi kropastasi huolta. Vartaloita ei saa tuosta vaan uusia kun vanhan tuhoaa.
Se ärsyttää koska et arvosta sinulle läheisiä ihmisiä senkään vertaa mitä itseäsi. Et ajattele miltä heistä tuntuu jos kuolisit jostain syystä mikä olisi ollut vältettävissä.
Se ärsyttää koska olet huono esikuva muille. Vaikka omat lapsesi olisivatkin normaalipainoisia.
Asenteesi ärsyttää koska se on itsekeskeinen "minulla on lapsia mutta heillä on tukiverkosto jos kuolen" , sama kun sanoisit vaan että ihan sama mitä kenenkään muun elämään kuuluu enhän välitä itsestänikään. Miksi olet hankkinut lapsia jos sinulle on ihan sama elävätkö he ilman sinua?
Asiaa voidaan katsoa kahdelta kantilta. Anorektikko on sairas. Syömiahäiriö on sairaus. Miksi sitten lihavuutta ei luokitella sairaudeksi ja passiteta hoitoon? Jos ihminen viiltelee satuttaa hän itseään, hän on sairas, ei ihmisen kuulu tiedostaen aiheuttaa itselleen pahaa. Miksi lihavuus ei ole sairaus? Miksi läskien pitäisi antaa rauhassa olla läskejä ja "nauttia" siittä pahimmillaan niin että muut kustantavat heidän ongelmiaan. En osaa vastata mutta jos kaikki läskit olisivat (eivät ole) yhtä itsekeskeisellä asenteella kuin sinä, sanoisin että kuolkaa vain läskeihinne. Ettehän te edes välitä.
Olen urheilullinen ja atleettinen mies, mutta en vahdi toisten painoa. Jokainen kantaa viime kädessä itse oman painonsa. Jos itse on tyytyväinen, on se tärkeintä. Kaikki ovat erilaisia. Lisäksi ymmärrän, että joillakin ihmisillä on elämässään kaikenlaisia ongelmia, joida sitten ehkä peitellään syömisellä. Jos on elämässä huonot lähtökohdat kaikin puolin, ylipaino lienee viimeisin asia, josta henkilö silloin kantaa huolta.
Vierailija kirjoitti:
Se ärsyttää usemmasta syystä. Se häiritsee koska et arvosta itseäsi tarpeeksi pitääksesi kropastasi huolta. Vartaloita ei saa tuosta vaan uusia kun vanhan tuhoaa.
Se ärsyttää koska et arvosta sinulle läheisiä ihmisiä senkään vertaa mitä itseäsi. Et ajattele miltä heistä tuntuu jos kuolisit jostain syystä mikä olisi ollut vältettävissä.
Se ärsyttää koska olet huono esikuva muille. Vaikka omat lapsesi olisivatkin normaalipainoisia.
Asenteesi ärsyttää koska se on itsekeskeinen "minulla on lapsia mutta heillä on tukiverkosto jos kuolen" , sama kun sanoisit vaan että ihan sama mitä kenenkään muun elämään kuuluu enhän välitä itsestänikään. Miksi olet hankkinut lapsia jos sinulle on ihan sama elävätkö he ilman sinua?
Asiaa voidaan katsoa kahdelta kantilta. Anorektikko on sairas. Syömiahäiriö on sairaus. Miksi sitten lihavuutta ei luokitella sairaudeksi ja passiteta hoitoon? Jos ihminen viiltelee satuttaa hän itseään, hän on sairas, ei ihmisen kuulu tiedostaen aiheuttaa itselleen pahaa. Miksi lihavuus ei ole sairaus? Miksi läskien pitäisi antaa rauhassa olla läskejä ja "nauttia" siittä pahimmillaan niin että muut kustantavat heidän ongelmiaan. En osaa vastata mutta jos kaikki läskit olisivat (eivät ole) yhtä itsekeskeisellä asenteella kuin sinä, sanoisin että kuolkaa vain läskeihinne. Ettehän te edes välitä.
Huh. Kylläpä kuulostat v-maiselta ihmiseltä.
T77
Aika omituista, että tämä ponnahti taas pintaan, kun juuri joku aika sitten sain tietää ap:n sydämen pettäneen. RHM.
Minua ei todellakaan ärsytä se, että ole ylipainoinen, vaan se, minkä riskin otat olemalla lihava. Lääketieteellisesti on todistettu, että ylipainoiset saiarastavat enenmän. Joko yhteiskuta maksaa sairaskulusi tai sinä itse - kumman valitset?
Läskissä henkilökohtaisesti minua ärsyttää samat asiat kuin alkoholismissa ja tupakoinnissakin.
Kannattaisi hakea apua noihin mt-ongelmiin..kuulostaa aika pahalta..
matkatavaroitaan rivakasti nostettua pois edestä, puuskuttavat ja huohottavat, hygienia on aika usein minusta niin ja näin, hikoilevat ...jne. Käy siinä sitten suihkussa, mutta jos liikapainoa on sen 80kg niin pelkkä oleminen jo varmaan hikoilutaa, ei se näytä siistiltä ja huolitellulta min silmissäni.
Joo, ja minusta maksattavat itse aiheuttat sairautensa muulla yhteiskunnalla, tietty tällä palstalla on vain terveittä läskejä, mutta noin reaalimaailmassa läskeillä on sydän- ja verisuonisairauksia, nivelongemlia, diabetesta you name it. Itse asiassa kaikki saisivat maksaa enenevässä määrin saamastaan terveydenhoidosta, minulle ei olisi mitään sitä vastaan.
Joskus lentokoneessa inhottaa kun oikein lihava sattuu viereen, eihän siinä voi istua ilman hyllyvää kehonkontaktia koko toiselta puolelta. se tuntuu ikävältä, kun toinen ei voi pitäytyä omalla tuolillaan.
Lapsesi eivät pitkään ole hoikkia, jos ottavat mallia sinun syömisestäsi.