Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Kuinka paljon panostat ulkonäköösi?

Vierailija
21.07.2009 |

Minulle tärkeintä on painon pitäminen kurissa, mielellään parin kilon pudotus, jotta painoindeksi olisi 19. Silloin en tunne tarvitsevani niin paljon meikkiäkään (jota en jaksa läheskään joka päivä laittaa tummien silmänalusten peittämisen, puuterin ja kulmavärin lisäksi), kun naama ei ole niin pöhöttynyt omasta mielestäni..kun vain saisin ne pian pois..

Karvoituksen koitan pitää kurissa ja rasvata ihoa lähes päivittäin (tosi kuivat kädet ja jalat, muuten rasvainen :(

Hiukset värjään n. 6vk:n välein ja kampaajalla käym leikkauttamassa n. 3-4 krt vuodessa

Ikinä en ole käynyt kosmetologilla tai joissakin hoidoissa

Vaatteisiin tai muutenkaan tyyliin en nyt 1,5v:n äitinä jaksa tai ehdi panostaa (eikä siihen ole rahaakaan), korujen käyttö on jäänyt minimiin.. Olen muutenkin olemukseltani epänaisellinen ja kärsin ulkonäköpaineista, kun itsetunto on alhaalla ihan muista syistä (menestymättömyys työelämässä).

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on painoindeksi jotai vähä päälle 19 ja iha hyvä paino on. vaatteita ostelen suht. usein ja korujakin käytän. toisaalta olen vasta parikymppinen :)

Vierailija
2/32 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ripsaria, meikkivoidetta, puuteria, huulipunaa), jota kohentelen päivän mittaan. Oma vaatetyyli mulla on ja haluan pukeutua niin, että tunnen olevani oma itseni ja näyttäväni kivalta, mutta ihan tavalliset vaatteet kuitenkin. Kampaajalla käyn ottamassa raidat ja leikkauksen 3 - 6 kk:n välein. Paino on ihan ok, mutta sais kyllä olla pari kiloo vähemmänkin: mahapömpön haluaisin pois. Raskauden jälkeen, josta on jo vuosia, jäi tuo pömppömaha. Ulkonäköön satsaan siis nykyään sen verran, että koen oloni hyväksi ja naiselliseksi. Nautin kaikesta nätistä muutenkin. Kun lapset olivat noin pieniä kuin sulla, kuljin minäkin lähinnä verkkareissa, mutta nyt tunnen olevani pirteämpi, jos olen suht tyytyväinen ulkoasuuni. Mutta se sisäinen kauneus on tietysti jokaisessa ihmisessä monta kertaa tärkeämpää kuin ulkonainen. Itsetuntoa ei kannata rakentaa minkään katoavan varaan. Se ei määrittele ihmisen arvoa. Jokainen ihminen on arvokas ja erityislaatuinen. Jollakin on menestystä yhdellä alueella, jollakin toisella. Joskus ne omat lahjat ovat vaan itseltä piilossa, vaikka muut saisivatkin paljon siltä ihmiseltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja valitettavasti kaikilla ei tosiaankaan ole menestystä yhtään millään alueella...

vaikutat tosi tasapainoiselta viestin perusteella. Suurin ongelmani lieneekin se, että tunnen itseni luuseriksi..enkä siksi jaksa panostaa asioihin, jotka olisivat minulle muuten tärkeitä..

ap

Vierailija
4/32 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-meikkaan joka päivä

-laitan hiukset joka päivä

-urheilen 3-4 kertaa viikossa

-BMI normaali, olisi varaa pudottaa painoa

-kampaaja 6 viikon välein

-vaatteita ostan kuukausittain

t. äiti, jonka nuorin lapsi 4v

Vierailija
5/32 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun haluan kaikessa olla aina täydellinen...ja joo itselle äärettömän kuluttavaa. Lapset 6 ja 9v, toimin johtajana.

Suurinpiirtein näin menee mun pvä/vkorytmi:

-aamulla selluliittivoide ja kasvojeen pesu, voide ja meikki + tietysti hiusten laitto

-illala meikit pois ja voiteet + selluvoide reisiin

Parin päivän välein siistin kainalot ja bikinirajan, kerran vkossa epiloin jalat + bikinirajan

Kerran vkossa nypin kulmat, viilaan kynnet ja joskus lakkaan (varpaissa aina lakka), kuorin kasvot ja laitan naamion. Samoin kuorin vartalon ja laitan asteittain päivetävää voidetta (muuten rasvaan joka suihkukerran jälkeen)

Noin kerran kuussa hoidan jalat ja värjään/värjäytän ripset. Parin kk. välein käyn kampaajalla.

Painoindeksi 18,7 ja painosta olen tarkka että koitan pitää sen 49-52kg välillä. Juoksulenkillä (4-10km) käyn 3 kertaa viikossa ja kerran viikossa venyttelen n.30min. Joskus saatan korvata yhden lenkin mm. luistelemalla (sekä rulla että tavallinen), hiihtämällä tai pelaamalla tennistä lasten kanssa.

Tässäpä ne mitkä nyt muistui mieleen.

Vierailija
6/32 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painan liikaa, kampaajalla käyn kun ehdin (kaksi kertaa vuodessa keskimäärin), kosmetologilla en ole käynyt ikinä (vaikka ikää jo yli 40v), vaatteina aina farkut ja lyhyt- tai pitkähihainen t-paita, meikkaan töihin ripsiväriä (muuten en sitäkään). Olen äitini, entisen missin painajainen. Mutta hyvin menee muuten.

Vierailija
7/32 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
8/32 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla hyvä niin stressiä pukkaa ;) Onneksi lenkkeily vähän lievittää tuskaa.

t.6.

Vierailija
9/32 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lyhyesti ja ytimekkäästi liikkumalla ja syömällä hyvin.

* kuljen työmatkat (6km yhteen suuntaan) 4-5 kertaa viikossa pyörällä (osa-aikatyö)

* käyn jumpassa/salilla vähintään kaks kertaa viikossa (tämän lisäks haluaisin käydä kävelylenkeillä - juoksu ei mua kiinnosta - kans pari kertaa viikossa, mutta koiran kuoleman jälkeen se on vaan jääny...)

* meikkaan joka päivä perusmeikin eli kajalia, ripsaria ja kulmakynää, joskus haluan panostaa enemmän ja käytän lisäks meikkivoidetta ja puuteria + aurinkopuuterin tyylistä poskipunan korviketta

* laitan hiukset ees jotenki vähintään viitenä päivänä viikossa, joskus vapaapäivinä annan rehottaa

* kuorin kasvot kerran viikossa suihkussa käynnin yhteydessä, pyrin myös kerran viikkoon ajamaan kainalo- ja säärikarvat (alapää rehottaa jos en oo uimahalliin/rannalle menossa)

* yritän pukeutua aina kauppaan tms. mennessä jotenkin siistimmin, edes farkkuihin. Joskus kyllä ku oikein laiskottaa saatan käydä verkkareissa. Työmatkoilla pyörällä käytän asianmukaisia kamppeita, farkut jalassa ei oo mikään paras mahdollinen pyöräillä

* oon kenkä- ja laukkufriikki ja annan itselleni aina joskus vallan ostaa ne ihanat kengät jotka tulee vastaan (tai laukun)

* syön hyvin, mutta niin että paino pysyisi koko ajan laskusuunnassa, että saan viimeisimmän raskauden aikana tulleet kilot pois mahd. pian (imetys niitä ei todellakaan vienyt ja imetyksen lopetin toukokuussa)

* otan omaa aikaa jumpan muodossa ja sillon tällöi myös muuten

* pyrin hoitamaan kynteni vähintään kerran viikossa, viilata en oikein osaa, mutta kunhan ees väritöntä lakkaa sais sipaistua kerran-pari viikossa

Tapoja miten voisin vielä ottaa itseäni paremmin huomioon:

* erilaiset hoidot kosmetologilla, en oo ikinä muuten käyny ku kolme-neljä kertaa värjäyttämässä kulmat ja ripset

* kampaajalla vois käydä useamminkin ja joku väriki ois jees

Muita ei tuu nyt mieleen.

Mulla ikää 28, lapset 7v, 5v ja 1v3kk

Vierailija
10/32 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämääni muutenkaan mitenkään. Miksi pitäisi? Eiköhän se ole aivan sama miltä sitä näyttää, elämä on sitä mitä se on.

Vierailija
11/32 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahan ja aseman merkityksen panostuksen määrään ja laatuun. Vitsit jos mäkin tienaisin edes normaalit 2500€/kk brutto ja voisin sillä oikeuttaa kotona riittävästi "vapaata" itsestäni huolehtimiseen..no, ei pidä luopua toivosta.

Ja laihduttaa voi missä tilanteessa vain.

ap

Vierailija
12/32 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se miltä näytät, vaikutta olennaisesti siihen, miten muut sinua kohtelevat.

ap

Vierailija
13/32 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu kans jotenki hyväksyttävämmältä "tuhlata itseeni" kun tienaan vähän enemmän. Mutta toisaalta työkin vaatii että panostan vaatteisiin ja ulkonäköön. Ja kyllä kuule kaikilla on halutessaan mahdollisuus....mä kävin ensin opistotason koulutuksen enkä saanu heti ku muutaman kk pätkätöitä seuraavat 2v, jonka jälkeen lähdin yliopistoon ja valmistuin sieltä 3 vuodessa. Sen jälkeen olin vähän aikaa töissä, "tein lapset" ja jatkoin toisen yliopistotutkinnon suorittamista joka on nyt väitöskirjavaiheessa....mutta rankkaa tää on ollu ja mietinkin että mitä sit kun saan joskus hamassa tulevaisuudessa ton valmiiks, "putoonko" tyhjään vai huomaanko olevani täysin uupunut kehäraakki (mulla ikää nyt 37v)...että puolensa kaikessa, koita pysyä keskitiellä :)

t.6.

Vierailija
14/32 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen myös aika tarkka ulkoasustani, olen 38v ja yrittäjä vaatetusalalla.

Ihan normaalirutiinia ovat nämä ihon- ja hiustenhoidot/värjäykset, kevyt arkimeikki, epilointi, rakennekynsien huollot kerran kuussa, kuntoilu, jne jne.

Vierailija
15/32 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en tiiä tarkotitko mua tuolla aseman ja tulotason vertauksella oman itsensä panostukseen, mutta mulla tulot on jotain vähän reilu 1000e/kk (netto) ja kuppanen osa-aikainen myyjä olen "vaan". Että mun mielestä se ei täysin mene ihan yksiselitteisesti niinkään, että vaan ne jotka tienaa hulluna ja panostaa uraansa hulluna panostavat myös omaan itseensä.

Ehkä tuo osa-aikatyöni antaa mulle mahdollisuuden panostaa itseeni liikunnan merkeissä enemmän mitä jos olisin kokopäivä työssä. Mene ja tiedä... Mutta ehkä jos tienaisin enemmän niin panostaisin myös itseeni rahallisesti enemmän.

Vierailija
16/32 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kampaajalla useimmiten noin 2 kk:n välein, paitsi jos olen värjännyt tummemmaksi/kasvatan uutta mallia. Brassivahauksessa kävin kun olin parisuhteessa, nyt ei ole niin tarkkaa ja höyläkin kelpaa.

Höylällä ja vaahdolla otan pois muutkin karvat pari kertaa viikossa.

Teen itse manikyyrin ja pedikyyrin, jalkoja hoidan varsinkin kesällä paljon, sormenkynsiä lakkailen aika vaihtelevasti. Kynsinauhat hoidan aina ja käytän suojaavia voiteita. (Kädet ovat yksi ensimmäinen paikka, josta naisen ikä näkyy).

Minulla on paksut hiukset, jotka vaativat paljon hoitoa. Pesen ne 2-3 kertaa viikossa, ja laitan föönillä ja harjalla.

Kuorin kasvot ja käytän kasvonaamiota kerran viikossa, usein samalla kun saunotaan.

Rakastan vartalonkuorintaa ja teen sen lähes kerran viikossa. Talvella muutenkin ja aina vartalonkuorinnan jälkeen käytän ihanan tuoksuisia luksusvartalovoiteita tai -öljyjä.

En pidä muodin ostelusta, vaan olen ajan kanssa hankkinut ns. ajattomia klassikkovaatteita. Jos olen vapaalla, saatan kyllä pukeutua vaikka velourverkkareihin tai H&M:n trikoomekkoon, mutta töissä olen jakkupuvussa. Useimmiten olen lähellä alipukeutumista, koska en osaa koreilla vaatteissa.

Meikkaan tilanteen mukaan. Ihoni on nuorekas eli enemmän ongelmana on finnit kuin rypyt, ja siksi pidän meikistä vapaapäiviä aina kun voin. Töihin, terassille, juhliin, kaupunkireissuille meikkaan, automarkettiin ja leikkipuistoon en. Meikkiin kuuluu silmämeikin pohjustus/valovoide, instantruskettaja (kastanjavesi), meikkivoide, puuteri, aurinkopuuteri poskipunana, nestemäinen kajal, mascara, luomiväripaletti ja huulikiilto. Kulmia en värjää tai maalaa meikatessa, koska ovat paksut ja mustat, mutta nyppimään joudun.

Tällä hetkellä BMI on hilkulla 25 tai yli. Ei stressaa niin paljoa, että jaksaisin tehdä jotain asian eteen. Olen tyyppiä elämästä nautiskelija, en pidä liikkumisesta ja rakastan hyvää, ronskia "miesten ruokaa", pihvejä, kermakastikkeita jne. Ruumiinrakenne on kuitenkin jotakuinkin armollinen, mahdun vielä koon 38 vaatteisiin.

Arvostan puhtautta ja raikkautta, mutta en pakkelia ja viimeisen päälle pukeutumista, ja varsinkin löhöpäivinä en jaksa välittää ulkonäöstäni, joten kaikki ystäväni ovat nähneet minut myös ladon takaa reväistyssä kunnossa.

Vierailija
17/32 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatteet. Koti- ja pihavaatteetkin pitää olla ainakin suht kivannäköiset ja laadukkaat. Ostankin vain laadukkaita ja hinnakkaita vaatteita, joita käytänkin sitten pitkään. Eli ne himaverkkaritkin pitää olla kivat. Inhoan rumia vaatteita. Kulahtaneet alusvaatteet lentävät roskiin.

Mutta muussa puolessa sitten repsahtaa. Kampaajalla käyn aivan liian harvoin, joten hiukset liian pitkän aikaa kauheat. Meikkaan kevyesti lähes joka päivä, mutta kyllä nassu näyttää toisinaan huonosti nukuttujen öiden jälkeen todella kulahtaneelta. Kynsistä huolehdin, kulmia en nypi, säärikarvat ja muut karvat pyrin varsinkin kesäisin pitämään parin päivän välein ajelulla kurissa. Argh, pyrin täydellisyyteen, joten alati kärsin, kun en ole aina viimesen päälle, mutta pienet lapset, haastava työ... jne... Huoh.

Vierailija
18/32 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään kivoista vaatteista, mut siihen se tahtoo jäädäkin. En tykkää meikata, koruja on jonkin verran, hiuksia hoidan huonosti, lähinnä pesen ja käyn harvoin kampaajalla. Kaikkiin juhliin otan yleensä kampauksen, muuten taas en hiuksiani laita. Rakastan hyvää ruokaa ja se valitettavasti näkyy ylipainona. En tykkää mistään hoidoista ja en ole moisissa koskaan käynytkään. Sukkahousuja kammottavampia kapistuksia en tiedä. Taidan olla siis varsin miehekäs nainen ja se näkyy paitsi näinä ei jaksa laittaa hiuksia ja vihaan sukkahousuja ilmiöinä, myös siinä, että kiinnostukseni kohteet ovat miehisiä, kuten talous ja autot. Ihme kun mitään miehiä olen koskaan kiinni saanut, toisaalta siinä ei ole ollut koskaan ongelmaa, ihme kyllä.

Vierailija
19/32 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään oo mikään naisellisuuden perikuva; vihaan mm juuri noita sukkahousuja (kierrän ne käyttämällä stay upeja) ja munkin kiinnostuksen kohtet on mm. autot ja taloustieteen laitokselta olen valmistunut ja työkseni pohdin talous-, kulutus- ja raha-asioita...mutta silti haluan olla

huoliteltu jotta "viihdyn itsessäni".

t.6.

Vierailija
20/32 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

helvetin läskireidet näyttävät niissä rumilta. Mulla ei oikeasti ole aikaa liikkua noin paljon, kun 1,5v lapsen kanssa on aina jomman kumman vanhemmista oltava, enkä voi edellyttää mieheltä säännöllisiä vahtivuoroja, kun itse en ole töissä kuten hän, vaan opiskelen..

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän