onko teidän mustat ja valkoiset viinimarjat jo kypsiä?
muutettiin tähän vasta, ja minusta nuo pihanmarjat on kypsiä. vai voiko ne jo olla? asutaan vantaalla.
Kommentit (8)
tai KANNATTAA tehdä?
ap, marjanoviisi
Meidän lapset rakastavat marjarahkaa, tosin vetelevät puuron päällä muutenkin.
jos mehustat vähänkään raakoja niin tulee hyytelöä. Eli marjojen oltava melkein ylikypisä jos meinaa mehua tehdä...... Muuten ei siis ole väliä mitä teet
jos mehustat vähänkään raakoja niin tulee hyytelöä. Eli marjojen oltava melkein ylikypisä jos meinaa mehua tehdä...... Muuten ei siis ole väliä mitä teet
En ymmärrä miten vaikuttaa marjan kypsyys tuohon hyytelöitymiseen... Olen aina hyytelöä tehdessäni käyttäny siihen tarkoitettua ainetta.
c-vitamiinia!Mä pakastaisin ne kokonaisina ja laittaisin sit aina puuron päälle...nam
mutta mausta sen tuntee, voihan ne olla kypsiä
Oletteko koskaan kuulleet pektiinistä, sitä on nääs raaoissa marjoissa. Pektiini hyytelöi.
Toki hillosokerissa on myös tätä pektiiniä ja myös sitruunahappoa säilöntäaineeksi.
Hämeenlinnassa asutaan ja ensi viikkoon odotan. Jos ovat pehmeitä ja kypsiä, niin piomi vaan, älä kuitenkaan raakoina, siis jos kovia vielä.