Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (165)

Vierailija
161/165 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina käsittänyt, että tuo biisi kertoo - joskin hyvin kaunopuheisesti - yhdenyönjutuista. Melodiahan on myös hieno, ja siksi biisissä on eriparisuutta: lyriikat + melodia vs. hieman kyseenalainen, yleensä känninen ja suttuinen aihe, josta mielikuvat jälkeen päin voivat olla hatarat. Voisin kyllä kuvitella, että on tarkoituksena sanoa, että ei ne yhdenyönjutut mitään hyväksikäyttöä välttämättä ole, vaan niistäkin voi jäädä hyviä muistoja ja kaipausta muillakin kuin sillä panokiiman tasolla.

Vierailija
162/165 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se biisi kertoo yhden yön jutusta, yhdestä monien muiden samanlaisten joukossa.

Heitä ei voi erottaa toisistaan aika eikä välimatka, koska heidän ei ole tarkoituskaan viettää toistensa kanssa kuin vain tuo yksi ainoa yö. He ovat toisilleen vain yksi monista, mutta heidän kohtaamisensa on silti kaunis ja merkityksellinen.

Tuon aamutähti otsalla yön laitoja astelun tulkitsen siten, että tyttö nukkuu ja on jo pian aamu. Aamutähti eli Venus on taivaalla juuri ennen auringonnousua, ja yö on melkein ohi.

Toi on mulle henkilökohtaisesti tärkeä kappale, sillä se on mun ja mieheni oma biisi. Tapasimme ensimmäisen kerran baarissa ja päädyimme hänen luokseen jatkoille. Tutkin hänen levyjään ja löysin Tehosekoittimen kokoelman, jonka halusin laittaa soimaan, koska olin tykännyt bändistä jo aikanaan teininä 90-luvulla. Hetken tie on kevyt olo tuon kokoelmalevyn eka biisi, ja kuuntelimme sitä yhdessä.

Senkin piti olla vain yhden yön juttu, mutta en halunnut lähteä hänen luotaan vielä aamulla, vaan jäin vielä seuraavaksikin yöksi. Siitä alkoi tapailumme, joka syveni seurusteluksi, ja nyt olemme olleet jo naimisissakin kohta kahdeksan vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/165 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biisin kertoja kärsii mielenterveysongelmista tai ylitsepääsemättömistä vaikeuksista, jota yössä kulkeminen symboloi. Sitä yksinäisyyden olotilaa ei voi ymmärtää kuin toinen, joka on kokenut jotakin samankaltaista. Kun kaksi sellaista kohtaavat leimahtaa rakkaus, joka ylittää tavanomaisen rakastumisen. Siinä katsotaan pahaenteisesti suoraan toisen sieluun.

Intohimoinen rakastuminen jää lyhyeksi, koska persoonallisuushäiriö tekee suhteesta mahdottoman pidemmän päälle. Yksi yö on symbolinen ilmaus ja se voi tarkoittaa muutama kuukausi tai parikin vuotta. Siinä ajassa rakastuneet ovat sisar ja veli, jolloin sanoilla on jumalallinen merkitys. Sen tuntevat vain ne kaksi, joiden sielu ja ruumis ovat tulleet yhdeksi.

Vierailija
164/165 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vitussa oo yhden yön juttu

Vierailija
165/165 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samanlainen kuin Heeei valonkantaja. Joka on parempi biisi näistä kahdesta saman tyylisestä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän