Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskausyritys ja e-pillereiden jälkeiset menkat

Vierailija
31.07.2015 |

Olen syönyt e-pillereitä 14 vuotta. Lopetin pillerit 4kk sitten (kesken levyn) ja tarkoituksena siis raskautua.

Minua on ihmetyttänyt kuukautiset tuon lopettamisen jälkeen. Teininä menkkani kestivät tosi kauan 5-7pv ja olivat tosi runsaat. Myös kierto oli epäsäännöllinen ja n. 30pv.

Viimeisin e-pillerimerkkini lopetti kuukautiset melkein kokonaan. Tämä siis kuului pillereiden tiedettyihin sivuvaikutuksiin, vuoto vähenee kaikilla ja 15 % käyttäjistä menkkavuoto loppuu kokonaan. Menkat tarkoittivat muutamaa tippaa housuissa ja kesto 2-3pv.

Yllätyksekseni lopettamisen jälkeen menkat ovat tulleet säännöllisesti ihan kuin pillereitä syödessäni. Olin kuitenkin odottanut että vuoto lisääntyy selvästi ja kuukautiset kestävät kauemmin. Kuitenkin menkat tuntuvat olevan tuollaiset haamumenkat edelleen, kuten pillereitä syödessäkin.

Kysymys kuuluu: Tiedän, että pillereiden lopettamisen jälkeen kuukautisten alkaminen, ovuloiminen jne. alkaa yksilöllisesti ja voi kestää kauankin. MUTTA mistään ei löydy tietoa, ovatko niukat menkat yhtä hyvät kuin runsaat? Eli voiko vuodon määrästä päätellä, että en nyt olekaan hedelmällinen sitten?

N32, ei lapsia

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/8 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodon määrästä pystyy lukemaan. Seuraile sitä.
Soita gynelle, hän voi tulkata ja neuvoa sinua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se niin on että ikäkin tuo niitä muutoksia kuukautiskiertoon mutta kannattaa tosiaan kysellä gyneltä että mitä voi meinaa. Ei sulla ihan niin hyvä hedelmällisyys ole kuin silloin 14 vuotta sitten. Jos ei vuoden aikana tärppää ni kyllä sä hoitoihin pääset jos ei muu auta

Vierailija
4/8 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se niin on että ei se hedelmällisyys palaa välttämättä heti pillereiden lopettamisen jälkeen. Sitä saa odotella välillä pitkäänkin :\ hakeutuisin gynelle sinuna.

Vierailija
5/8 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kanssa teininä tosi runsaat, pitkät ja epäsäännölliset kuukautiset. Lopetin pillerit talvella ja menkat tuli heti kk päästä ja kierrot jatkui suht säännöllisinä (27-32). Vuoto oli yhtä niukkaa kuin pillerien kanssa ja kesti yhtä kauan. Keväällä kierto oli ensimmäistä kertaa 28 ja seuraava saman verran ja siitä kierrosta tulin raskaaksi <3 eli vaikka menkat tuli normaalisti niin kropalla meni hetki tasoittua

Vierailija
6/8 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiset :D

Vierailija
7/8 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epähedelmällinen. Onko sinulla alkavat vaihdevuodet?

Vierailija
8/8 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, vaihdevuodet onkin varmaan se todennäköisin vaihtari 32-vuotiaalle! :D 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi