Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri suuttui kun peruin sovitun menon!

Vierailija
17.07.2009 |

Onko normaalia? Oltiin sovittu, että lähdettäis iltaa viettämään tyttöjen kesken ja sitten meille tarjoituikin tilaisuus päästä lapsen kanssa mökille saareen ja peruin biletyksen. Kaverilla ei ole omia lapsia joten hän ei ehkä käsittänyt, että mun mielestä mökkiviikonloppu lapsen kanssa meni biletyksen edelle. Mökki siis ei ole oma ja kutsu tuli päivää ennen mutta silti. Mä en suutu jos joku peruu menoja, varsinkin kavereilla joilla on lapsia mukulat tulee välillä kipeeks ja joskus väsyttää jne. Ei maailma siihen kaadu. Mitä mieltä te muut ootte?

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun joku tuolla aikaisemmin sanoi, että lapsi ei oo kaveri ja kohta lasta kiinnostavat omat menot ja kaverit enemmän, kuin oman äidin seura, niin ehkä senkin takia on hyvä viettää lapsen kanssa nyt niitä mökkiviikonloppuja jos mahdollista, kun ei sitten myöhemmin lapsi ei halua. ja varmaan kiinnostaa vielä vähemmän olla sellaisen äidin kanssa joka valitsee omien kavereiden kanssa bailaamisen hänen sijastaan.

kuitenkin lupaus... jos jotain luvataan, niin täytyy olla aika hyvä syy ettei sitä pidä.

toisaalta minusta kyllä ihminen saa itse päättää miten kalliin aikansa viettää, itse nykyään suorastaan inhoan baari-iltoja. mielummin vietän kavereiden kanssa iltaa keskenämme tai mennään muutaman jälkeen vaikka konserttiin. eihän siellä baarissa voi ees jutella.

itse käyn kavereiden kanssa varmaan 2 krt vuosi ulkona bailaamassa. kesällä jollain festareilla tai keikalla ja alkutalvesta perinteiset pikkujoulut, se riittää. muuten tapaamme useinkin.

toki täytyy lupaukset pitää ja siksi ei kannatakkaan luvata käsi sydämellä mitään, mikä ei niin huvita tai kiinnosta.

Vierailija
42/67 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai oikeastaan et ole ystävä lainkaan, sillä ystävä ei tee ohareita. Ohari kun ei ole se, jos itse tai lapsi sairastuu - ohari olisi jo, jos jättää tekemättä luvatut jutut, kun kumppani sairastuu (siis ei vakavasti vaan ihan tavallinen flunssa tms) - oli ne perutut jutut sitten biletykset tai keittiöavut kaverin juhlissa tai nyyttäreissä tai yhteiset shoppailut.

Toivottavasti sinulla on ystävä, joka osaa antaa anteeksi - luottamuksen palauttaminen on sitten toinen juttu.

Jos pystyit nauttimaan mökkilomasta, niin olet tosi kummallinen epeli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n kohdalla ei ollut kyse siitä, etteikö hän olisi "jaksanut", sillä hän kyllä jaksoi mennä toisen tuttavan luo mökille. Joten alla oleva on soopaa tässä tapauksessa.

enkä ole moksiskaan. Syynä ei ole muu kuin, että hän ei tällä kertaa jaksakkaan. Meillä on molemmilla lapsia, joten ymmärrämme toisiamme jos tulee peruutuksia, eikä "syiden" tarvitse olla edes järkeviä :D Järjestämme ajan joskus myöhemmin. Kerkeämme kyllä vielä,jos ei ihan heti olla kuolemassa. Joskus joudun itsekin perumaan menojani. Se joka ei niitä ymmärrä, ei ole edes ystävä!

Vierailija
44/67 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täysin ymmärrän kun saadaan lapsi, ollaan niin perhettä ja me tehdään kaikki yhdessä ja ei mennä lapsettomiin häihin.

Olet nyt äiti ja annat esimerkkiä omalle lapsellesi. Olet lupautunut lähtemään ulos ja itsekkäistä syistä peruutat sen.

Tietenkin ystäväsi suuttuu siitä.

Meillä on 4 hengen likkaporukka ja nähdään kimpassa n 2 krt vuodessa. Kaikilla muilla miehet tekee paljon töitä ja on paljon iltamenoja. Joudutaan usein peruuttamaan ilta sen takia että jonkun mies joutuukin jäämään ylitöihin, tai me muut mennään ja 1 jää kotiin lasten kanssa. Ja usko pois, tämäkin ottaa päähän, tulee just sellainen mieleen kun tiedät tämän ennestään miksi et voi hankkia lastenvahtia etukäteen. Kun miehellä on voinut 2 h aikaisemmin tulla tieto nyt pitää jäädä.

Ymmärrän että lähdit, koska ilta likkojen kanssa ei merkkaa sulle yhtään mitään. Nyt teollasi näytit huonoa esimerkkiäsi lapsellesi, ihmisille voi tehdä ohareita ja ystäväsi pitää sinua outona.

Toivottavasti mökillä oli hauskaa ja samoin ystävilläsi ja jos minä olisin sinä, pyytäisin heidät mahd nopeasti teille kylään ja pitäisin pienen illanistujaiset, jolla korvaisit tyhmää tekoasi. Usko pois, lapsesi kasvaa ja ei ole kiinni sinussa. Tai lähiaikoina voi tapahtua asioita, joissa haluat ystävän tukea. Voit silloin ehkä yhden sormen verran laskea heitä.

Voin sanoa kun sydänystävän mies lähtee nuoremman matkaan, se että hän on hyvin rakas minulle, mä jaksan kuulla vuodenkin päästä niitä juttuja ja lohdutella toista. Mitä luulet, jos sulle jotain tapahtuisi, kuka pitäis sua olkapäällä ja lohduttaisi ?

Vierailija
45/67 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täysin ymmärrän kun saadaan lapsi, ollaan niin perhettä ja me tehdään kaikki yhdessä ja ei mennä lapsettomiin häihin.

Olet nyt äiti ja annat esimerkkiä omalle lapsellesi. Olet lupautunut lähtemään ulos ja itsekkäistä syistä peruutat sen.

Tietenkin ystäväsi suuttuu siitä.

Meillä on 4 hengen likkaporukka ja nähdään kimpassa n 2 krt vuodessa. Kaikilla muilla miehet tekee paljon töitä ja on paljon iltamenoja. Joudutaan usein peruuttamaan ilta sen takia että jonkun mies joutuukin jäämään ylitöihin, tai me muut mennään ja 1 jää kotiin lasten kanssa. Ja usko pois, tämäkin ottaa päähän, tulee just sellainen mieleen kun tiedät tämän ennestään miksi et voi hankkia lastenvahtia etukäteen. Kun miehellä on voinut 2 h aikaisemmin tulla tieto nyt pitää jäädä.

Ymmärrän että lähdit, koska ilta likkojen kanssa ei merkkaa sulle yhtään mitään. Nyt teollasi näytit huonoa esimerkkiäsi lapsellesi, ihmisille voi tehdä ohareita ja ystäväsi pitää sinua outona.

Toivottavasti mökillä oli hauskaa ja samoin ystävilläsi ja jos minä olisin sinä, pyytäisin heidät mahd nopeasti teille kylään ja pitäisin pienen illanistujaiset, jolla korvaisit tyhmää tekoasi. Usko pois, lapsesi kasvaa ja ei ole kiinni sinussa. Tai lähiaikoina voi tapahtua asioita, joissa haluat ystävän tukea. Voit silloin ehkä yhden sormen verran laskea heitä.

Voin sanoa kun sydänystävän mies lähtee nuoremman matkaan, se että hän on hyvin rakas minulle, mä jaksan kuulla vuodenkin päästä niitä juttuja ja lohdutella toista. Mitä luulet, jos sulle jotain tapahtuisi, kuka pitäis sua olkapäällä ja lohduttaisi ?

No höpsis, oikeat ystävät kyllä tajuavat elämän prioriteetit!

Vierailija
46/67 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävyyssuhteita vaalitaan, ystäviä autetaan, heihin pidetään yhteyttä ja sovittuja menoja kunnioitetaan. Näin ne ystävät säilyvät, ja vauvavuosien jälkeenkin on elämää mihin palata.

Jos liimautuu lapseensa niin täysin kiinni, että lapsettomat kaverit ovat statisteja jotka voi ottaa ja jättää "kun niille sopii kuitenkin aina, eihän niillä edes ole lapsia", on aika pian yksin.

Toki, jos lapsi sairastuu tai lapsen hoitaja peruuttaa, pitää perua oma menonsa, lapsen perustarpeet menevät aina edelle. Mutta jos mielessä siintää vaan ilmainen mökkikeikka, niin arvot ovat pahasti pielessä. Itsekästä ihmistä ei kukaan halua kaveriksi pidemmällä tähtäimellä.

Vierailija
47/67 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta se, että perhe on tärkein ei tarkoita sitä, että olisi oikeus laiminlyödä ystäväänsä sillä varjolla. Lasten tarpeet ovat ilmeinen ykkönen, mutta miten ihmeessä se muka oikeuttaa sen, että ystävä feidataan myös tilanteessa, jossa varsinaisia perhetarpeita ei ole?

Kyllä mäkin olisin vihainen siitä, että "ystäväni" paljastuisi tyypiksi, joka on täysin epäluotettava. Koska sitähän ap on, jos sillä varjolla, että "perhe on tärkein" mikä tahansa asia, johon jotenkin liittyy lapset, ajaa ohi ystävän kanssa sovituista jutuista.

Tietty jos on molemmille selvä, että ns. ystävyys on pelkkää oheispuuhastelua, ei ole mitään ongelmaa. Mutta jos toinen on erehtynyt pitämään ystävyyttä joninlaisena aitona ihmissuhteena, joka ei ole itsestäänselvyys ja jossa myös ystävällä on itseisarvo, onhan se totuus aika karvas kalkki niellä.

Vierailija
48/67 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on "ystävyys" heikolla pohjalla, jos jonkin menon peruminen sitä uhkaa. Kai minulla on sitten hyvä tuuri, kun ystävinä on henkilöitä, jotka pysyvät rinnalla ilman hirveää vaalimista. On ollut aika, että on nähty vähemmän, välillä enemmään. Silti ystävyys pysyy. Myös lapsettomilla on joskus muuta elämää. Uusi mies tms elämäntilanne saattaa vaikuttaa siihen etteivät pidä yhteyttä aktiivisesti. Ystävät ovat nimenomaan niitä, joille ei tarvi selitellä. He tietävät, että ovat tärkeitä. Mutta toistan: kai minulla on käynyt sitten tuuri!

Vierailija
49/67 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan ohareista, joista vielä ilmoitettiin ikävällä tyylillä.

Vierailija
50/67 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatellut sitä, että jos joku sun lapseton ystävä olis luvannu hoitaa sun lasta, mut sit se peruis sen just edellisenä iltana, kun tulikin mahdollisuus päästä miehen kaa mökille - riittäiskö sun ymmärrys siihen, että lapsettomalla ihmisellä perheen edelle meno tarkottaa sitä, et sun täytyy keksiä uus hoitopaikka lapselle, jos sul olis vaikka tärkeä meno.

Vierailija
51/67 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja missä sanotaan, että kaveri pääsee milloin vain kun ei ole perhettä? Kuulkaas oli mulla ainakin ennen lastakin kyllä muitakin menoja, kuin yksi kaveri.

Ja dumpata saa miten vaan kaverin, jos sillä ei ole lasta tai miestä? Kohta ei taida olla ap;lla kavereita jäljellä.

Vierailija
52/67 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka loukkaantuu jostain biletyksen peruuttamisesta.

Mutta palsta tosiaan on kai aika pentuja täynnä, jotka elää vielä sitä aikaa, että ollaa bestiksiä ja käydään vessassakin yhdessä.

Aikuisten maailmassa eletään toisin. Ei loukkaannuta jos jollekulle tulee muuta menoa. Varsinkin kun tässä oli iso porukka menossa.

Vierailija
53/67 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen sopinut esimerkiksi näkeväni ystävää A tiistaina, ja sitten ystävät B, C ja D pyyätävätkin juuri tiistaina näkemään heitä kaikkia, on A silti ensimmäinen jonka kanssa olen sopinut, eli tapaan hänet.

Heh, mikä kaava. :D

Mutta tosiaan, minun mielestä ei tulisi perua tapaamista toisen menon takia, jos ei se toinen meno ole jotenkin aivan selkeästi tärkeämpi, kuten yllätyshäät, hautajaiset, sairastuminen tms. Väsymys kelpaa minusta taas sitten syyksi olla lähtemättä.

Toki ymmärrän, että ap:n mielestä mökkireissu oli tosi tärkeä nyt, ja varmasti kiva olikin. Ja ehkä ap:n kaveri voisi myös ymmärtä ap:n kannan, mutta ei ap voi minun mielestäni yllättyä, jos ystävä loukkaantuukin. Hän on ehkä tosissaan odottanut ystävänsä kanssa ulos lähtemistä, kun ei ne äitiytyneet niin usein ulos pääse kuitenkaan ja semmoista voi olla ikävä. Ehkä hän oli juurikin suunnitellut kivaa iltaa. Minusta ap voisi pyytää anteeksi kaveriltaan, vaikka ymmärrän kyllä miksi ap teki niinkuin teki. Pitäisi ainakin pahoitella ja koittaa vaikka sopia toinen kerta.

Vierailija
54/67 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos keskustelu on tyyliin "vitun lehmä", niin ymmärrän kyllä että ryyppyilta on tärkeämpi, kuin lapsen kanssa vietetty aika=) Tämähän ei nyt ollut mikään kahdenkeskeinen jutteluilta, vaan ison porukan juhlimissellainen, joten tuskin tuo ap.n poissaolo muutti mitään illan kulussa.

Vierailija
55/67 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin vlinnut samoin kuin sinä. Mökittömällä on harvoin mahdollisuus mökkeilyyn mutta bilettämistä voi harrastaa useammin.

Vierailija
56/67 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee ja tuntee joskus elämässään.

Vierailija
57/67 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennä mielummin lapsen kanssa mökille, kuin akkaporukassa ryyppäämään, ihan hirveää!

Vierailija
58/67 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisten maailmassa lupaus ja sovittu meno ystävän kanssa ei päde? Jos ette pysty pitämään lupaustanne ja sanaanne, niin miksi ihmeessä sovitte mitään menoja ystävien kanssa? Sanokaa suoraan ystävälle, että "voisinhan minä lähteäkin mukaan bilettämään, jollei parempaa tekemistä ole juuri sinä iltana". Olkaa rehellisiä alusta alkaen älkääkä puukottako selkään viime metreillä.

Kyllä nyt on kyse ihmisen luotettavuudesta ja toisen huomioon ottamisesta. Epäluotettavuus ja toisen loukkaaminen ei ole aikuismaista. Ei se kuulu aikuiseen ystävyyteen.

Teinimeiningiltä kuulostaa ennemminkin juuri tuollainen käytös että rikotaan lupaukset ja otetaan kylmästi vain oma itsensä huomioon.

Vierailija
59/67 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sorppa vaan, emme lähdekään viettämään aikaa mökille ja uimaan perheenä kun äiti lupas ryyppäämään kaveriporukan kanssa.

Vierailija
60/67 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sille ei sitä kerrota.

Eihän se mökille lähtö ollut missään vaiheessa edes mahdollisuus, kun oli jo muita menoja. Eihän sellaisista olemattomista mahdollisuuksista kukaan edes kerro lapselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän