Miksi ihmeessä SUOMESSA tulisi peittää olkapäät töissä´?!?!?!
http://www.iltalehti.fi/muoti/200907159855416_mu.shtml
Ihan outoa juttua, kyllä hihaton toppi ja spaghettiolkaimet on jees Suomessa, tämä on sentään VAPAA maa!
Kommentit (70)
minusta kuvassa oleva toppi on ihan normaali töihin sopiva vaate. pitääkö suomessakin peittää tissit vai mistä tässä on kyse?
Minusta kuvan toppi on naurettava. En menisi ikinä sellaisessa ihmisten ilmoille! Se on pelkkä aluspaita tai yöasu! Ei kunnollinen ihminen pukeudu noin ulos mennessään. Liian lyhytkin kun maha pilkottaa sieltä. Ja rinnat näkyy. En kyllä ostaisi tuollaiseen pukeutuneelta mitään, enkä asioisi virastossa jossa virkailijalla on vastaava toppi. Enkä haluaisi, että tuollaiseen pukeutunut lastenhoitaja kaitsisi ipanoitani.
Kuvan toppi sopii vain omaan pihaan auringon ottoon tai sitten nukkumiseen, tai aluspaidaksi!
Puseroni ovat kauniita, ei mitään urheilutoppeja, ja erilaisista materiaaleista, jotkut juhlaviakin.
Hihattomassa kauluspaidassa vain olkapäät ja ehkä vähän rintaa - riippuen siitä, miten monta nappia jättää auki. Vieläkö pitää vääntää rautalangasta?
Mikä niissä spagettiolkaimissa on niin pahaa? Jos hihaton kauluspaita on ok?
Onpa taas juttu, tosiaan iltalehtitasoa. Kai sen nyt jokainen (toivottavasti) tajuaa että oman työn ja työpaikan luonteesta on kiinni millainen pukeutuminen on sopivaa ja millainen ei. Itsellä vaikuttaa mm. päivän asiakkaat siihen että millaisia valintoja teen.
Itse olen lääkäri, niin johan mahtaisi arvostus kasvaa, kun menisin töihin lyhyissä shortseissa ja pikkutopissa, jossa kumartuessa vaikka vähän rintaliivit vilahtais. Vapaa-aikana voin pukeutua just niinku haluan.
Olen vissiin jäänyt kiinni murrosiän kapinointiin tältä osin, mutta musta arvostus pitää ansaita jollain muulla kuin tietynlaisella vaatetuksella...
Siinä suhteessa Suomessa valitettavasti ollaan monia muita kulttuureja jäljessä.
Itse en lähde spagettiolkaimissa muualle kuin auringonottoon. En haluaisi työpaikallani tai kaupoissa, pankeissa yms. asioidessani joutua liian lähelle vieraiden ihmisten paljasta pintaa, joten sen mukaisesti pukeuden itsekin.
Jos on raksalla töissä, niin siellä pitää olla kypärä päässä ja suojahaalari ja turvakengät, satoi tai paistoi.
Jos kiipeät rakennuksilla ritiläportaita ylös ja alas päivittäin, niin sitä et tosiaankaan tee korkokengissä ja hameessa. (Tai korko jää ritilän väliin ja stringit näkyvät kaikille, jotka vain seisovat alapuolellasi 50 metrin matkalla.)
Itse olen lääkäri, niin johan mahtaisi arvostus kasvaa, kun menisin töihin lyhyissä shortseissa ja pikkutopissa, jossa kumartuessa vaikka vähän rintaliivit vilahtais. Vapaa-aikana voin pukeutua just niinku haluan.
Siis ei nyt edes oleellista ole tuo hihattomuus. Kyse on siitä, että töihin ei pukeuduta kuin uimarannalle tai heinäpellolle (paitsi jos on erityisesti töissä niillä). Tuossa kuvassa oleva toppi on sopiva aika harvaan työpaikkaan, koska se on vapaa-ajan vaate, ei siis työvaate.