jos tämä onkin sikainfluenssaa
ollaan 2 vuotiaan kanssa kipeinä, kummallakaan ei ainakaan vielä kuumetta, mutta nenät vuotaa ja molemmilla kova yskä ja ainakin minulla kurkku kipeänä.
toisaalta melkein toivon että tämä olisi nyt sitä, ja olisi näin lievänä, mutta jos tämä on sitä niin voiko yhtäkkiä nopeastikin mennä paljonkin vakavammaksi.
ite oon raskaana ja tyttö tosiaan vasta 2v niin mietityttää.
ollaan paljon kierrelty alennusmyyntejä jne.. vimeisen 5 päivän aikana ja sielä sit varmaan joku pöpö saatukin.
Kommentit (6)
meidän perheessä on minulla ja lapsilla samanlaisia oireita.
Aiheuttajaksi paljastui streptokokki (olikohan se nyt g?). Ei siis mitään ihmeellisen vakavaa. Lääkäri suosisttelee antibioottikuuria jos oireet ei mene ohi tai pahenee.
Eivät ne tavalliset taudit mihinkään katoa, vaikka yhdestä vaan vouhkataan. Mutta joku edellinen oli oikeassa, että menkää lääkäriin, jos tuntuu että tarvitsette apua. Riippumatta mikä teillä on.
on vaan outoa sairastaa keskellä kesää kun nää taudit yleensä tuntuu kuuluvan talveen.
kyllä me aika helposti lääkärille muutenkin lähetään, tää taitaa olla vähä hysteerikkö äiti tuon pienen esikoisensa kanssa :) ja raskaushormonit vielä lisää sekottaa päätä :) pitää kyllä käydä jos ei tuo yskä tunnu helpottavan
-ap
Eivät ne tavalliset taudit mihinkään katoa, vaikka yhdestä vaan vouhkataan. Mutta joku edellinen oli oikeassa, että menkää lääkäriin, jos tuntuu että tarvitsette apua. Riippumatta mikä teillä on.
mulla oli just 5 päivää 38,5 astetta kuumetta ja sitä ennen oli molemmat lapset korkeassa kuumeessa. lapsille ei tullut mitään jälkitauteja, itselle korva- ja poskiontelontulehdus. eli ei sen vaarallisempi ollut vaikka kuume kesti pitkään ja oli tosi tuskaa.
Kyllä kesälenssut on ollu kauemmin olemassa kuin sinä!
Meilläkin ollaan flunssasia, tartunta tuli viimeviikolla lenssuselta serkulta.
Muutenkin sikainfluenssa on niin vaisu tautimuoto Suomessa että harkitsevat ettei kaikkia sairastuneita edes lääkitä.
Mutta juu; voihan se olla mutta epidemiaa ei ole Suomessa niin sen saa vaan jos ASUU jonkun matkustaneen kanssa.
joo, se voi pahentua nopeasti. Mikä tahansa tauti voi. Tai sitten ei. Jos se pahenee, te soitatte taksin ja menette lääkäriin. Oli se sitten mikä tahansa tauti. Siinä se.
Sikainfluenssa ei muuten sinällään ole se ongelma. Ongelma on, jos sen jälkitautina saa keuhkokuumeen. Se keuhkokuume, toisin kuin itse influenssa, on kumminkin bakteerin aiheuttama ja siihen on Suomessa aika hyvä hoito, joten ei hätää...