Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen heittäminen pihalle-varsinainen vitsi!

Vierailija
21.12.2008 |

Miten täällä enemmistönä palstailevilla perheenäideillä, aikuisilla ihmisillä, voi olla niin alkeellisia ja yksioikoisia mielipiteitä, että pettävän miehen luokse jäävä nainen on kynnysmatto? Ja että jos mies jää kiinni pettämisestä, se pitää heti "heittää pihalle", muuten nainen ansaitsee vain sääliä ja muutenkin vain paskaa niskaansa.

Kun järkevästi asiaa pysähtyy miettimään, niin kuinka moni muka voi vain tuosta noin heittää puolison, lasten isän ja toisen perheen elättäjän pihalle? Miten se käytännössä tapahtuu?

Mitä lapsille sanotaan? Ilmeisesti, että tämä pihalle heittäminen on asioiden hoitamista aikusella tavalla. Entä toimeentulo? Mihin se mies menee? Kuka saa lapset? Kuka maksaa laskut, hoitaa lapset, selvittää tilanteen?

Eiköhän kuitenkin useimmin käy niin, että nainen "jää" suhteeseen ja mahdollinen ero tulee vasta, kun shokki on laantunut ja päätöksiä voi taas tehdä harkitulta pohjalta, tietäen varmasti mitä tekee? Tekeekö se naisesta kynnysmaton?

Itseäni ei ole petetty tietääkseni, mutta jos petettäisiin, en ainakaan minä voi miestä mihinkään ajaa, ja tehdä päätöstä vuosien liitosta kahdessa sekunnissa. Ero tulisi luultavasti, mutta ehkei ihan heti, asiatkin pitäisi saada järjestettyä ajan kanssa.

Ihmettelen kyllä, millainen on sen naisen tilanne, joka tällaisia kynnysmattojuttuja toisille laukoo. Kynnysmatoksi ainakin minä ymmärrän ihan eri asian, kuin naisen, jonka eteen yhtäkkiä läväytetään oman rakkaan uskottomuus ja koko elämän ylösalaisin kääntyminen.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saman tien rupeaisin etsimään muualta asuntoa minulle ja lapselle. Mies voisi vaikka yöpyä kaverillaan. Niin helppoa se olisi!!!!

t.12

Vierailija
42/43 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö hänen tarvinnut ajatella ja katsoa muustakin kuin oman navan perspektiivistä kun muita naisia kuksii salaa vaimolta? Vaimoko hajoittaa perheen jos ei siedä pettävää miestä?

nopeaa, harkitsematonta päätöstä, on itsekunnioituksen puutetta? Tätä ajattelua juuri en ymmärrä!

Minä olen tähän maailmaan lapsia tehnyt ja heille kodin rakentanut. Miten voisin yhdessä yössä repiä se hajalle, valmistelematta asiaa pitempään, rauhoittumatta ensi itse, selvittämällä, miten tulen jatkossa toimeen, missä asutaan, miten eletään...? Sen sijaan, että pistäisin kaikki hajalle heti ja sitten vasta rupeaisin miettimään esim. lapsia?.

ap

Kun kyseessä on lapsiperhe, on asioita osattava ajatella ja katsoa muustakin kuin oman navan perspektiivistä. Siinä on osattava pistää oma loukkaantuminen syrjään ja tarkastella tilannetta kokonaisuutena ja miettiä, mitä se tarkoittaa tämän perheen kannalta.

Kun on kyseessä lapseton suhde, asia on täysin erilainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen kun tulee ero?

Taloudellisesti tulen ihan hyvin toimeen kolmen lapsen yh:na eron jälkeen.

En tienaa sen enempää kuin ennen, asumiseen menee enemmän rahaa..

Sain itse erossa "kivasti" rahaa, jotka olen pistänyt sivuun ja niitä käytetään vain äärimmäisessä tarpeessa. Eli ei joka päiväiseen elämiseen.

Mutta mies maksaa oman osuutensa kyllä. Olemme sopineet että niin kauan kun lapset asuvat luonani, ovat nyt alle 10v kaikki, niin mies maksaa myös lasten asumisesta. Eli kun vuokrani on 750e/kk niin mies maksaa siitä 200e/kk ja lisäksi elatusmaksuja 300e/kk. Miehellä on varaa siihen, olisi enempäänkin, mutta....

Osallistuu lasten isompii vaate hankintoihin kerran vuodessa.

Meillä minä otin ja lähdin lasten kanssa. En hetken mieli johteesta, vaan pitkän harkinnan jälkeen. Mies jäi toistamiseen kiinni vieraissa käymisestä.

En nähnyt muuta vaihtoehtoa.

Miehelle oli paljon kovempi pala kun tajusi että jää yksin. Menetti neljä ihmistä elämästään, ns.... Ei lapsia tietenkään menettänyt lopullisesti jne. Eli tapaa heitä kyllä ja ehdottomasti haluankin niin. En voi rankaista lapsia heidän isänsä tekemisistä enempää.

Mutta en ymmärrä miksi minun olisi pitänyt jäädä surkeaan ja onnettomaan suhteeseen ja tyytyä vain siihen mitä mulla on.

Itsekunnioitusta ja ylpeyttä mulla on enemmän kuin kynnysmatolla.

Lapset ovat sopeutuvaisia ja puhumalla selvitetään monet asiat. Järkevät aikuiset eivät lähde ovia paiskoen ja jättäen lapset kysymys merkiksi.

Me pystyimme eron hoitamaan aikuismaisesti ja lapsille hyvällä tavalla.