Miehen heittäminen pihalle-varsinainen vitsi!
Miten täällä enemmistönä palstailevilla perheenäideillä, aikuisilla ihmisillä, voi olla niin alkeellisia ja yksioikoisia mielipiteitä, että pettävän miehen luokse jäävä nainen on kynnysmatto? Ja että jos mies jää kiinni pettämisestä, se pitää heti "heittää pihalle", muuten nainen ansaitsee vain sääliä ja muutenkin vain paskaa niskaansa.
Kun järkevästi asiaa pysähtyy miettimään, niin kuinka moni muka voi vain tuosta noin heittää puolison, lasten isän ja toisen perheen elättäjän pihalle? Miten se käytännössä tapahtuu?
Mitä lapsille sanotaan? Ilmeisesti, että tämä pihalle heittäminen on asioiden hoitamista aikusella tavalla. Entä toimeentulo? Mihin se mies menee? Kuka saa lapset? Kuka maksaa laskut, hoitaa lapset, selvittää tilanteen?
Eiköhän kuitenkin useimmin käy niin, että nainen "jää" suhteeseen ja mahdollinen ero tulee vasta, kun shokki on laantunut ja päätöksiä voi taas tehdä harkitulta pohjalta, tietäen varmasti mitä tekee? Tekeekö se naisesta kynnysmaton?
Itseäni ei ole petetty tietääkseni, mutta jos petettäisiin, en ainakaan minä voi miestä mihinkään ajaa, ja tehdä päätöstä vuosien liitosta kahdessa sekunnissa. Ero tulisi luultavasti, mutta ehkei ihan heti, asiatkin pitäisi saada järjestettyä ajan kanssa.
Ihmettelen kyllä, millainen on sen naisen tilanne, joka tällaisia kynnysmattojuttuja toisille laukoo. Kynnysmatoksi ainakin minä ymmärrän ihan eri asian, kuin naisen, jonka eteen yhtäkkiä läväytetään oman rakkaan uskottomuus ja koko elämän ylösalaisin kääntyminen.
Kommentit (43)
kävipä sitten lasten tai talouden miten hyvänsä. Kun kerran on omaa itsetuntoa loukattu, se menee kaiken edelle.
mikä AV-mammalla menee lasten edelle.............
Että minun kuuluukin käyttäytyä harkitsemattomasti, unohtaa lapseni ja heidän tarpeensa, pistää kaikki sileäksi, koska minua on nyt verisesti loukattu.
Ok, ymmärrän, että jotkut tekee näin, se on heille ainoa tapa toimia, mutta jos joku ei toimi niin, niin sitten on se kynnysmatto?
Jos tuo tilanne osuu kohdallesi niin epäilenpä että toimit noin...tai sitten olet harvinaisen kylmä ihminen!
Miksi naisen pitäsi tämmöistä sietää?
Jos tuo tilanne osuu kohdallesi niin epäilenpä että toimit noin...tai sitten olet harvinaisen kylmä ihminen!
ja pariskunta on sopinut uskollisuudesta toisilleen, niin mieshän se siinä unohtaa perheensä, heidän tarpeet ja pistää kaiken sileäksi!
Miksi ihmeessä pettävän puolison teot aina onnistutaan kääntämään petetyn syyksi? Ja petetyn pitäisi kantaa vastuu tulevasta?
Hieman itsekunnioitusta!!!!!
Että minun kuuluukin käyttäytyä harkitsemattomasti, unohtaa lapseni ja heidän tarpeensa, pistää kaikki sileäksi, koska minua on nyt verisesti loukattu.
Ok, ymmärrän, että jotkut tekee näin, se on heille ainoa tapa toimia, mutta jos joku ei toimi niin, niin sitten on se kynnysmatto?
niin ei se minusta tartte tarkoittaa että asioita ei yhtään järjestellä eikä mietitä ja että mies on kahdessa sekunnissa niskaperseotteella istumassa etupihalla lätäkössä ihmetellen minne vie tavaransa jotka tulee seuraavan kolmen sekunnin aikana satamalla niskaan. Se tarkoittaa lähinnä sitä, että suhde on ohi.
Miksi naisen pitäsi tämmöistä sietää?
kiinni. Itse asiassa se voisi olla se viimeinen niitti ja siitä saisin oivan tekosyyn suhteen päättämiseen, olen sitä jo aika monta vuotta miettinyt.
Ja olen samaa mieltä: turha esittää mitään elokuva-draama kohtausta viskelemällä tavaraa tai miestä pihalle.
Tilanteita kun voi olla niin monenlaisia: onko tilanne täysi yllätys ja jos on, miten se on mahdollista?
Varmaan minulle asia olisi, kuten toisessa ketjussa kirjoitettiin, pahin ongelma valheellisuus. Arvostan rehellistä ja luotettavaa perusinsinööriä enemmän kuin yllätyksellistä ja käänteissään vauhdikasta hurmuria.
Eroon tulee päätyä lasten takia asiallisesti, samoin kaikki järjestelyt tulee hoitaa lapsia pelottelematta ja turhaan järkyttämättä.
nopeaa, harkitsematonta päätöstä, on itsekunnioituksen puutetta? Tätä ajattelua juuri en ymmärrä!
Minä olen tähän maailmaan lapsia tehnyt ja heille kodin rakentanut. Miten voisin yhdessä yössä repiä se hajalle, valmistelematta asiaa pitempään, rauhoittumatta ensi itse, selvittämällä, miten tulen jatkossa toimeen, missä asutaan, miten eletään...? Sen sijaan, että pistäisin kaikki hajalle heti ja sitten vasta rupeaisin miettimään esim. lapsia?
Ei tässä pettäjää puolustella ja naista syyllistetä. Se, että naista haukutaan kynnysmatoksi on paljon enemmän syyllistävää ja asenteellisempaa mielestäni!
Kyllä minä henkilökohtaisesti ihailen enemmän naista, joka selvittää itselleen omat tunteensa ajan kanssa, ja ottaa myös viattomat osapuolet (lapset) huomioon ko. tilanteessa, kuin naista, joka ensimmäisenä ja viimeisenä ajattelee vain omaa itseään ja omaa loukkaantumistaan, ja toimii vain ja anoastaan sen mukaan.
ap
Jos mies pettää, niin sitten siitä on jo vähän aiemmin "ilmassa" tunnetta, että ei mene hyvin. On aika paljon riitaa ja epävarmuutta toisen tekemisistä mm. rahankäytöstä tai ylipäätään informaationkulusta. Kun toinen suhde paljastuu, niin se on saatettu päästää ilmi ihan tarkoituksella. Jolloin miehen käskeminen lampsimaan sen toisen eukon luokse on aivan helppoa jo siinä vaiheessa. Hän on sitä todennäköisesti jo siinä vaiheessa valmistellut. Sitten vaan sovitaan, milloin voi hakea tavaransa, kun vaimo on poissa kämpiltä. Ainakin minulta sujui tosiaan helpolla. Meillä ei ollut lapsia. Kaikki kertomiset suvulle yms. tahoille jätetään tietenkin pettäjän harteille. Hän selitelkööt, mitä meni tekemään.
Shokkihan tuollainen tilanne on, kun pettäminen paljastuu. Ja sen ensimmäinen ja ainoa reaktio on suunnaton viha ja loukatuksitulemisen tunne, että mies häipyy näköpiiristä heti. Kuka voi kestää katsella sellaista paskaa äijää enää hetkeää. Saati päästää vierelleen nukkumaan. Jos tuollaisesta ei vihastu, niin ihmettelen kyllä. Ei takuulla muu kuin itseisarvonsa pohjalukemiin päästänyt kynnysmatto.
ja pariskunta on sopinut uskollisuudesta toisilleen, niin mieshän se siinä unohtaa perheensä, heidän tarpeet ja pistää kaiken sileäksi!
Miksi ihmeessä pettävän puolison teot aina onnistutaan kääntämään petetyn syyksi? Ja petetyn pitäisi kantaa vastuu tulevasta?
Hieman itsekunnioitusta!!!!!
Sehän on juuri sitä järjenpuutetta, jos pistää miehen pihalle välittömästi, ei se syntipukki siitä miksikään muutu jos antaa toiselle tilaisuuden puhumiselle ja sioiden selvittämiselle.
Taidat itse olla aika kuumakalle, teet ennenkuin tippaakaan ajattelet yhtään mitään ja sitten tilanne onkin jo ihan toivoton!
Eikä kaikkien pettämistilanne ole juuri niinkuin teillä.
saman tien rupeaisin etsimään muualta asuntoa minulle ja lapselle. Mies voisi vaikka yöpyä kaverillaan. Niin helppoa se olisi!!!!
Jos mies pettää, niin sitten siitä on jo vähän aiemmin "ilmassa" tunnetta, että ei mene hyvin. On aika paljon riitaa ja epävarmuutta toisen tekemisistä mm. rahankäytöstä tai ylipäätään informaationkulusta. Kun toinen suhde paljastuu, niin se on saatettu päästää ilmi ihan tarkoituksella. Jolloin miehen käskeminen lampsimaan sen toisen eukon luokse on aivan helppoa jo siinä vaiheessa. Hän on sitä todennäköisesti jo siinä vaiheessa valmistellut. Sitten vaan sovitaan, milloin voi hakea tavaransa, kun vaimo on poissa kämpiltä. Ainakin minulta sujui tosiaan helpolla. Meillä ei ollut lapsia. Kaikki kertomiset suvulle yms. tahoille jätetään tietenkin pettäjän harteille. Hän selitelkööt, mitä meni tekemään.
Shokkihan tuollainen tilanne on, kun pettäminen paljastuu. Ja sen ensimmäinen ja ainoa reaktio on suunnaton viha ja loukatuksitulemisen tunne, että mies häipyy näköpiiristä heti. Kuka voi kestää katsella sellaista paskaa äijää enää hetkeää. Saati päästää vierelleen nukkumaan. Jos tuollaisesta ei vihastu, niin ihmettelen kyllä. Ei takuulla muu kuin itseisarvonsa pohjalukemiin päästänyt kynnysmatto.
En yhtään ihmettele että nykyajan avioliitot eivät kestä kun ei tunneta sanaa anteeksianto vaan vihassa ja kiukussa tehdään kaikki ratkaisut.
Eikö samanlaskukin sano että "annetan pölyn ensin laskeutua".
Kun ei näissä viesteissä enää nykyään ole järjellistä järjestystä.
kunnioittava nainen yrittää ensin hyväksyä sen että kukaan ei ole täydellinen, vastaanottaa anteeksipyynnön ja yrittää OPETELLA antamaan anteeksi. Liika ylpeys on silkkaa tyhmyyttä ja huonoa itsetuntoa, ei niinkään itsekunnioitusta. Mutta jos mies ei ymmärrä saaneensa toisen tilaisuuden, niin sitten kyllä kannattaa miettiä onko mitään mieltä jatkaa- koska huonossa suhteessa se itsekunnioitus vuosien mittaan kyllä häviää. Mut yhtä tärkeää kuin itsekunnioitus on anteeksiantamisen kyky ja toiseten epätäydellisyyden hyväksyminen. Jos ei ole virheitä, ei ole mitään anteeksiantamistakaan- rakastamisen todellinen syvyys mitataan silloin kun menee pieleen ja sattuu.
Täydelliset prisessa- tai ydinperheidylliunelmat eivät ole koko totuus
Mikä käy yhdelle, ei sovi toiselle. Naisissakin on nääs eroja, kuten ihmisissä yleensäkin...