Onko noloa valmistua vasta 35-vuotiaana yliopistosta?
Kommentit (43)
on valmistuminen edessä ensi keväänä, kun täyttää 42. Eikä noloa lainkaan.
että oiskohan sinne noloa hakea 35 vuotiaana :)
ole noloa valmistua mistään oli minkä ikäinen tahansa. Tai aloittaa opiskelut jonkun toisen mielestä "liian vanhana".
Alaa voi vaihtaa myöhemmälläkin iällä, joidenkin on jopa pakko. Sitäpaitsi elämässä pitää tehdä sitä mistä itse nauttii, eikä ajatella liikaa mitä toiset ajattelevat.
jos ihminen haluaa toteuttaa itseään ja valmistua vanhemmalla iällä vaikka kampaajaksi tai veturinkuljettajaksi niin nostan hattua!!
ei sillä ole merkitystä miksi valmistuu ja millä iällä, vaan se mitä tehdessä on onnellinen.
ja vielä on rahkeita ja voimia ja halua oppia uutta. monet ne vaan haaveilee jostain, muttei toteuta.
itsekin tulen valmistumaan n 35 vuotiaana tai jopa vanhempana ja olen ylpeä siitä. minulla on jo aikaisempikin tutkinto, mutten ole siihen tyytyväinen tai siis nyt myöhmmin ymmärtänyt mitä haluan tehdä ja niin siis teen.
yksi tuttava teki opetustöitä vuosia ja huomasi, ettei se olekaan oma unelma ammatti. aloitti ammattikoulussa opiskelut 40-vuotiaana ja valmistunee lähiaikoina artenomiksi. on todellakin onnellinen ratkaisustaan. eräs tuntemani taas oli yrittäjänä vuosia ja opiskeli yli 40 vuotiaana vanhustenhoitajaksi kun tunsi sen kutsumuksekseen.
Välissä on on tullut kaksi lasta, nyt kolmas mahassa ja aikatauluna valmistua 3½ vuoden päästä, eli ollessani 32 vuotta.
Ei ollenkaan noloa mielestäni ajatellen sitä, että lapseni ovat saaneet elää rauhallista elämää kotona äidin seurassa. Ja plussaa tulee olemaan myös se, että lapset on jo tehty, näin työnantajan näkökulmasta.
tai ennen sitä. En vielä tiedä. Oikeasti mä haluaisin vain punaisen tuvan ja perunamaan vaikka hiilareita kartankin:D
enkä ole nolona siitäkään. Terveisin Gradua vaille valmis.
vasta aikuisena ja meni korkeakouluun noin neljäkymppisenä, onko ollut noloa? Aikamoisen uran on kuitenkin ehtinyt tehdä.
Eva-Riita siis? Valmistuiko ekonomiksi?
yliopistoon 4-kymppisenä vaiko valmistui sieltä? Merkittävä ero :-) Tosin ei kai se siellä 4 vuotta kauempaa lumkinut kuitenkaan.
on kuulemma käynyt vain kansakoulun?!
noloa on, jos ei koskaan valmistu.
Onnea !
meni 35-36 vuotiaana lukemaan, lapsensa oli jo 9 vuotias kun valmistui. E-R alkoi tehdä uraa vasta kun lapsi oli isompi, koska mies oli paljon poissa työnsä vuoksi.
Aika nuorenahan se E-R sinne yliopistoon meni. Ei 4-kymppisenä suinkaan.
35-39 vuotias oli jo löytänyt vakiintuneen paikkansa ja opiskelemaan lähteminen sillä iällä oli aikamoinen shokeeraus.
ja siksi valmistuu myöhemmin. Minäkin valmistuin 31-vuotiaana, mutta olin sitten ollut jo alan töissä 2. opintovuodesta ja ennen opintoja töissä neljä vuotta.
Tein samalla täysipäisesti töitä ja lapsia oli neljä. Eli kyllä minun mielestäni on aika noloa jos opiskelu kestää 10vuotta oli tilanne mikä tahansa.
Välissä on on tullut kaksi lasta, nyt kolmas mahassa ja aikatauluna valmistua 3½ vuoden päästä, eli ollessani 32 vuotta. Ei ollenkaan noloa mielestäni ajatellen sitä, että lapseni ovat saaneet elää rauhallista elämää kotona äidin seurassa. Ja plussaa tulee olemaan myös se, että lapset on jo tehty, näin työnantajan näkökulmasta.
Jos 20-vuotiaana, niin onhan se kummallista, että noin kauan kesti. Mutta todella moni aloittaa vasta myöhemmin, joten miten se nyt noloa olisi?
Jossain amk:ssa en kyllä kolmikymppisenä kehtais aloittaa, mutta yliopistossa kyllä, jos vaikka haluisin toisen tutkinnon.