Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käännä tämä omalle murteellesi!

Vierailija
13.07.2009 |

Käännä tämä pieni tekstinpätkä sillä tavalla kuin sinä puhut:

"Hei! Minun nimeni on Anna. Tänään kävin uimassa rannalla ja sen jälkeen menimme kavereiden kanssa elokuviin. Katsoimme jonkun toimintaelokuvan joka oli mielestäni aika tylsä, meinasin nimittäin nukahtaa. Kaverini kyllä pitivät elokuvasta, he puhuivat siitä koko kotimatkan. Huomenna lomani päättyy ja palaan töihin. Ja nyt taidan mennä nukkumaan, hyvää yötä!"

Ja sitten arvailuja kehiin mistä kukanenkin on!

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan:

2. Forssa

3. Kyyjärvi

4. Haukiputaa

6. Helsinki

9. Vantaa

12. Lieto

14. Mikkeli

16. Mouhijärvi

25. Toijala

26. Rauma

27. Jyväskylä

28. Lappenranta

29. Lahti

30. Espoo

32. Raahe

33. Sastamala

34. Pieksamäki

38. Kuopio

39. Harjavalta

40. Akaa

41. Kajaani

42. Rovaniemi

43. Kuhmoinen

44. Tampere

46. Heinola

50. Pori

52. Korpilahti

53. Rauma

54. Kouvola tai Kuusankoski

57. Jalasjärvi

59. Jämsä

60. Lahti

63. Oulu

64. Tampere

65. Lohja

Vierailija
62/70 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

''Moi! Mä oon Anna. Tänään kävin uimassa rannalla ja sen jälkeen mentiin kavereitten kaa elokuvii. Katottiin joku toimintaelokuva joka oli mun mielestä aika tylsä, meinasin nimittäin nukahtaa. Kaverit kyllä tykkäs elokuvasta, ne puhu siitä koko kotimatkan. Huomenna mun loma päättyy ja palaan töihin. Nyt taidan mennä nukkuu, hyvää yötä!''

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heippa! Mun nimi on Anna. Tännään kävin uimasa rannalla ja sen jäläkeen mentiin kevereien kaa elokuvviin. Katoimme jonku toimintaelokuvan joka oli mun mielestä meleko tylsä, meinasin nimittäin nukahtaa. Kaverini kyllä pitivät kuvasta, puhuvat siitä koko kotimatkan. Huomenna lomani päättyy ja pallaan töihin. Ja ny taian mennä nukkuun, hyvvää yötä!

joo vähän samalla tyylillä meillä puhutaan Oulun murretta vaikka asutaan Pirkkalassa

Vierailija
64/70 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Morjens! Mun nimi o Anna. Tänää mä kävin simmaas biitsillä ja sit me mentii kamujen kaa leffaan. Katottii joku äksönleffa joka oli munsta aikasta tylsä, meinasin meinaa nukahtaa. Kamut kyl diggas leffaa, ne puhu siit koko ajan matkal himaan. Huomen mu loma loppuu ja mä palaan duuniin. Ja ny mä taijan mennä nukkuu, hyvät yöt!"

Tätä harva arvaa, joten voin ihan heti kertoa, että toinen vanhempi on tamperelainen ja toinen stadilainen. Itse olen varttunut pääkaupunkiseudun liepeillä.

Vierailija
65/70 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve! Mun nimeni on anna. Tänääm mää kävin uimassa rannalla ja sej jälkeem mentiin kavereitten kanssa elokuviin. Kattottiij joku toimintaelokuva joka oli mum miälestä aika

tylsä, meinasin nääs nukahtaa. Kaverik kylä tykkäs elokuvasta, puhu siitä koko kotimatkan. Huamenna mul lomani päättyy ja palaan töihi. Ja nymmää tairam mennä nukkuun. Hyvää yätä.!

Vierailija
66/70 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaa, mnuu nimen o Anna. Tänäp mnää gävein uimass rannall ja sen jälkke me menttim kambraatiem  gans elävi kuvihi. Me gattosim jonku toimintabätkäm, mut mnuu miälestäm se oll aikast tavall tylsä, mnää meinasim iha valla nukahta! Kambraatik gyll tykkäsivä sii bätkäst ja he puhelivakki siit go gottippäi gäveltti. Huamen mnuu friivahtin o lopp ja tarttis ment takasi sorvi viärehe. Mut ny mnää taida menn nukkumaha, hyvä yät!

Vierailija
67/70 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä suht yksinkertanen ja suora käännös:

Hei! Mun nimi on Anna. Mä kävin tänään uimas rannal ja sen jälkeen me mentiin kavereitten kans(sa)/kaa elokuviin. Me katottiin joku toimintaelokuva, joka oli mummeest/must aika tylsä, mä meinasin nimittäin nukahtaa. Mun kaverit kyl piti elokuvast, ne puhu siit koko kotimatkan. Mun loma päättyy huomenna ja mä meen takas töihin. Ja nyt mä taidan mennä nukkuu, hyvää yötä!

Vierailija
68/70 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro! Mää oon Anna. Tännään mää kävin uimasa rannalla ja sen jälkeen mei mentiin kavereitten kanssa elokuviin. Katottiin joku toimintaelokuva joka oli mun miälestä aika tylsä, mää meinasin nimittäin nukahtaa. Mun kaverit kyllä piti elokuvasta, ne puhu siitä koko kotimatkan. Huomenna mun loma päättyy ja pallaan töihin. Ja kyl maar mää taidan ny mennä nukkumaan, hyvää yötä!

Vierailija
69/70 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve vaa kaikil! Mie oon Anna. Myö käytii miun kaveriloitten kans uimarannala, ja sit myö mäntii elokuuvvii. Kovast hyö siin kuvassa räiskivät, mie en siit kyllä ihmeemmin tykänt, mie kuule iha meinasin nukkuu siihe!

Mut nää muut, hyö siit tykkäs kyllä. Hyö haastoit siit yleaikaa ko myö mäntii kottii. Miul on lomat huomenna pietty, mie mään takas töihi. Jaaha, jos mie lähenkii nyt nukkumaa. Hyyvvää yötä!

Vierailija
70/70 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaustinen