Käännä tämä omalle murteellesi!
Käännä tämä pieni tekstinpätkä sillä tavalla kuin sinä puhut:
"Hei! Minun nimeni on Anna. Tänään kävin uimassa rannalla ja sen jälkeen menimme kavereiden kanssa elokuviin. Katsoimme jonkun toimintaelokuvan joka oli mielestäni aika tylsä, meinasin nimittäin nukahtaa. Kaverini kyllä pitivät elokuvasta, he puhuivat siitä koko kotimatkan. Huomenna lomani päättyy ja palaan töihin. Ja nyt taidan mennä nukkumaan, hyvää yötä!"
Ja sitten arvailuja kehiin mistä kukanenkin on!
Kommentit (70)
kyllä Kauas, missä katse kantaa yli peltojen...
Noormarkku, Ulvila, Merikarvia, Siikainen, Pomarkku?
mistä päin olet???
ite opiskellut/asunut/ollu duunis monessakin paikas mut toi teksti oli suoraan mun suusta. Kiinnostaa asiassa lähinnä, minne päin oma "murre" on lähteny vääntyyn =D
Oikeastaan syntymäpaikkani ei ole enää Satakuntaa, vaan Pirkanmaata, vaikka aina satakuntalaisena itseäni pidänkin. No, Porista suunnilleen kaakkoon kuitenkin...
"Tänää kävin uimas rannal ja sen jälkee mentii kavereitte kans leffaa. Katottiin joku äksönpätkä, mikä oli minu mielest aika tylsä, meinasi nimittäs nukahtaa. Kaverit kyl piti leffast, hyö puhu siint koko kotimatkan. Huomen loma loppuu ja meen takaste töihi. Ja ny taijan mennä nukkuu, hyvää yöt!"
Hei! Mun nimen o Anna. Kävin tänä uimas rannal ja sen jälkke mentti kavereitte kans elokuvi. Kattoim jonku toimintaelokuva joka oli mun mielest aikast tylsä, meinasi nimittäi nukahta. Kaverit kyl piti elokuvast, he puhuva siit koko kotimatka. Huomen mun loma päätty ja pala töihi. Ja nyt tairan men nukkuma, hyvät yöt!"
Hei! Minun nim on Anna. Tännään kävin uimassa rannalla ja sen jäläkeen mäntiin kavereihen kanssa elokuvviin. Katottiin joku toimintaelokuva joka oli minun mielestä meleko tylsä, meinasin nimittäin nukahtaa. Kaverit kyllä tykkäs elokuvasta, ne puhu siitä koko kotmatkan. Huomenna minun loman loppuu ja pallaan töehin. Ja nyt taijjan männä nukkumaan, hyvvää yötä.
Hei! Miun nimi on Anna. Tännään kävi uimassa rannala ja sen jäläkkeen mäntiin kaverien kansa elokuvviin. Kahottiin joku toimintaelokuva joka ol miun mielestä aika tylsä, meinasin nukahttoo. Kaverini kyllä pitivät elokuvasta hyö puhuvat siitä koko kotimatkan. Huomena lomani piättyy ja pallaan töihi. Ja nyt taian männä nukkummaan, hyvvee yötä!
Moi! Mun nimi on Anna. Kävin tänää uimas rannalla ja sit me mentiin kavereiden kans elokuviin. Se oli joku actionleffa. Se oli musta yli tylsä! Kato kun meinasin nukahtaa. Kyl mun kaverit siitä leffasta tykkäs ja puhuki siitä koko kotimatkan. Voi vee, huomenna pitää taas takasin töihin. Se oli loma se. Taidan lähtee nukkuun. Öitä!
Moi! Mä oon Anna. Kävin tänään uimassa biitsillä ja mentiin mimmien kanssa sen jälkeen leffaan. Katottiin joku toimintaleffa. Se oli mun mielestä tylsä, meinas uni tulla. Kaverit tykkäs kyllä, ne puhu siitä koko matkan kotiin. Loma loppuu huomenna ja meen takas duuniin. Ja nyt nukkumaan, hyvää yötä!
kakkonen ja ysi on muuttaneet jostakin päin Suomea Helsinkiin [tai Espooseen, Vantaalle tms]. Kakkonen on muuttanut 90-luvulla, tai sitten iältään lähempänä 25v kuin 30v. Kuutonen on Helsingistä kotoisin, ja elänyt lapsuutensa 80-luvulla tai 70-luvun lopussa. Täs vielä yks versio
Moi. Mä oon Anna. Me käytiin tänään uimas ja sit mentiin leffaan. Se oli joku action-pätkä, aivan äärimmäisen tylsä, mä meinasin nukahtaa. Mut mun kaverit tykkäs siitä, ne jauho siitä koko kotimatkan. Huomen loppuu loma ja pitää mennä takasin duuniin. Nyt mä taidan mennä nukkumaan, hyvää yötä.
Hei! Mää oon Anna. Tännään mää kävin uimassa rannalla ja sen jäläkeen me mentiin kavereitten kans elokuvviin. Katottiin joku toimintaelokuva, joka oli mun mielestä meleko tylysä, kerta mää meinasin nukkua. Kaverit kyllä tykkäs elokuvasta, ku ne puhu siitä koko matkan kottiin. Huomena mun loma loppuu ja meen takas töihin. Ja nyt taijan mennä nukkuun, hyvvää yötä!
Mun nimi on Anna. Tänää kävin uimas rannal ja sitte mentii kavereitten kans elokuvii. Katottii joku toimintaelokuva joka oli aika tylsä, meinasin meinaa nukahtaa. Kaverit kyl tykkäs elokuvasta, ne puhu siit koko kotimatkan. Huomeen mun loma päättyy ja meen takas töihin. Ja nyt miä taijan mennä nukkumaa, hyvää yötä!
Miun nimi o Anna. Tänää kävin uimas rannal ja sejjälkee mentii kavereitten kaa elokuvii. Katottii joku toimintaelokuva joka oli miu mielest aika tylsä, meinasin nimittäi nukahtaa. Kaverit kyl tykkäs elokuvast, ne puhu siit koko kotimatkan. Huomen miu loma loppuu ja meen töihi. Ja nyt taijan mennä nukkumaa, hyvää yötä!
Hei! Minun nimi on Anna. Tännään kävin uimassa rannalla ja sen jäläkeen menin kavereitten kanssa elokuvviin. Katottiin joku toimintaelokuva joka oli minusta aika tylsä, meinasin nimittäin nukahtaa. Kaverit kyllä piti elokuvasta ja puhhuivat siitä koko kotimatkan. Huomenna minun loma loppuu ja meen takasi töihin. Ja nyt taijan mennä nukkumaan, hyvvää yötä!
"Moi! Miun nimi on Anna. Mie kävin tänää uimas rannalla ja sen jälkee kavereitte kans elokuvis. Katottii joku toimintaelokuva joka oli aika tylsä, meinasin nimittäi nukahtaa. Kaverit kyl tykkäs elokuvast, ne puhu siit koko kotimatkan. Huomen miun loma loppu ja mie meen takas töihi. Ja nyt taian mennä nukkuu, hyvää yötä!"
rannalla ja sen jäläkeen mänimme kaverijen kaa elokuvviin. Katottiin joku toemintaelokuvva joka ol miun mielestä aeka tylsä, meinasi nimittäe nukahtoo. Kaverein kyl piti elokuvast, hyö puhuivat siitä koko kotimatkan. Huomenna miun loma piättyy ja pallaan töehin. ja nyt taejan männä nukkumaa, hyvvee yötä!
Hei! Miun nimi on Anna. Kävin tänää uimas rannal ja sen jälkee mentii kavereitte kans elokuviin. Katottii joku toimintaelokuva, joka oli miust aika tylsä. Mie meinasin nukahtaa sinne. Miun kaverit tykkäs siint elokuvast ku ne puhu siit koko kotimatkan. Huomen miun loma loppuu ja ja miun pitää mennä takas töihin. Nyt mie taian mennä nukkuu, öitä.
Morjens! Miä oon nimeltäni Anna. Tänään miä kävin uimas rannal ja sen jälkee myä mentii kavereitten kaa elokuvii. Katottii joku toimintaelokuva joka oli mun mielest aika tylsä, meinasin nimittäi nukahtaa. Mun kaverit kyl piti elokuvast, he puhu siit koko matkan kotii. Huomen mun loma päättyy ja miä palaan töihi. Ja nyt miä taian mennä nukkumaa, hyvää yötä!"
"Hei! Minun nimi on Anna. Tänhään mie kävin uimassa rannala ja sen jälkheen met menimä kavereitten kans elokuvhiin. Katothiin joku toimintaelokuva joka oli minun mielestä aika tylsä, ko mie meinasin nukahtaa. Kaverit kyllä tykkäs siitä, net puhu siitä koko kotimatkan. Huomena mulla loppuu loma ja mie menen takasi töihin. Ja nyt mie taijan mennä nukkumhaan, hyvvää yötä!"
kyllä Kauas, missä katse kantaa yli peltojen...