Nordean luottokortti estetty ilman syytä?!
Huomasin tänään laskuja maksaessani, että luottokorttini on tänään estetty. Tilillä on rahaa eikä luottoa ole käytetty ollenkaan. Miten tämä on mahdollista? Mitään epäilyttäviä tapahtumia tilillä ei myöskään ole? Asiakaspalvelut kiinni tänään eikä chattibotti myöskään osaa tietenkään auttaa. Onko muilla ollut vastaavaa?
Kommentit (24)
Niin, olisiko sen pankki nyt todennäköisempi paikka kuin mammapalsta, mistä saa vastauksen kysymykseensä?
Korttisi todennäköisesti kuuluu korttiryhmään, johon on kohdistunut hyökkäys ja pankki on varotoimenpiteenä sulkenut sen. Mulle kävi noin joskus.
Ainakin mun pankissa on lista tavallisimmista ongelmista ja vastaus tai mahdolliset syyt siinä perässä.
Oletko lukenut pankin lähettämät viestit?
Vierailija kirjoitti:
Niin, olisiko sen pankki nyt todennäköisempi paikka kuin mammapalsta, mistä saa vastauksen kysymykseensä?
joo yritin sinne mutta on kiinni. Toki huomenna soitan. Mietin vaan jos muilla olisi vastaavaa sattunut, että mikähän voisi olla syynä
Miksi pankki sulkee kortin?
Pankki sulkee kortin, kun kortinhaltija on tehnyt ilmoituksen kortin katoamisesta, joutumisesta oikeudettomasti toisen haltuun tai oikeudettomasta käytöstä.
Ei ollut mitään viestiä verkkopankissa tai muitakaan tiedotteita mahdollisista häiriöistä
Vierailija kirjoitti:
Ainakin mun pankissa on lista tavallisimmista ongelmista ja vastaus tai mahdolliset syyt siinä perässä.
Ei ollut mitään näistä syistä mistä korttini sulkeminen voisi johtua
Mulle kävi hiljattain niin, että en päässyt enää mobiilipankkiin. Syy oli ohjelmapäivitys. Jouduin poistamaan ja asentamaan ohjelman uudestaan.
Jos mobiili- tai verkkopankissa tai korttien käytössä on yleistä häiriötä, siitä tiedotetaan verkkopankin etusivulla.
Voi myös olla, että olet yrittänyt maksaa turvarajan ylittävän summan tai turvaraja on jostain syystä nollattu. Tarkista turvarajat verkkopankistasi ja säädä niitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut mitään viestiä verkkopankissa tai muitakaan tiedotteita mahdollisista häiriöistä
Odottele ja tarkista verkkopankkisi kautta luottokortin turvaraja. Ainakaan minä en ulkoa muista, minkä rajan olen sinne läpsinyt ja joskushan se nollautuukin vahingossa tai tarkoituksella ohjelmapäivityksen tms. takia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pankki sulkee kortin?
Pankki sulkee kortin, kun kortinhaltija on tehnyt ilmoituksen kortin katoamisesta, joutumisesta oikeudettomasti toisen haltuun tai oikeudettomasta käytöstä.
Tuo nyt on vain yksi tilanne ja ap tiettävästi ei ole ilmoittanut korttinsa katoamisesta.
Kortti on tosiaan tallessa ja en ole ilmoittanut minnekään kortin sulkemisesta. En myöskään pääse vaihtamaan mitään kortin maksuasetuksia, koska kortti on "suljettu".
Tänään sulkivat myös minulta. Ei syytä, tuntuu että kesähessut heiluu. Pitää kysyä OP:lta tarjous.
Minun molemmat Nordean korttini oli suljettu perjantaina, vaikka rahaa oli. Kaveri joutui lainaamaan. Nyt taas toimii ja toivottavasti ei käy samaa virhettä, kun lähden ulkomaille.
Pitää vissiin nostaa tonni käteistä varmuuden vuoksi, ettei joudu pinteeseen.
Minulta taas pistettiin kortti estoon eilen (Nordea)
mitään epäilyttävää ei ole tapahtunut ja luottokortin luottoakaan ei ole lainkaan käytetty. Tilillä rahaa ja turvarajat kunnnossa.
outoa.
Taidankin tänään nostaa käteistä varalle.
pitäkää käteistä ja toisessa pankissa rahaa
Jos ei tilillä rahaa voiko sulkea
Minulta suljettiin kerran, kun olin tehnyt pankin epäilyttäväksi tulkitseman nettioston. Sinällään ihan ok, mutta kyseessä oli vuosijäsenyys yhdelle maailman tunnetuimmista koulutussivustoista (hyvin keskiluokkainen ostos siis, ei mikään hämärähomma).
Asia selvisi puhelimessa, kysyivät olinko todella tehnyt oston. Summa saattoi vaikuttaa, ylitti luultavasti jonkin rajan.
Up