Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisin "isona"?

Vierailija
12.07.2009 |

Nyt tuli hätä käteen, olen ihan hukassa itseni kanssa. En tiedä yhtään, että mitä alkaisin opiskelemaan, mitä haluan tehdä koko elämäni!

Olen opiskellut hoitoalaa, mikä tuntui aluksi kivalta ja omalta jutulta, mutta en koe alaa tarpeeksi haasteelliseksi, en pääse käyttämään päätäni. Lisäksi tuo palkka on aivan liian huono!

Olen hyvä matematiikassa, kemiassa ja fysiikassa. Englanti on myös kohtalaista. Luova taas en ole ollenkaan, en osaa ollenkaan piirtää, tai laulaa, mielikuvituskin on aikas heikko. :D

Katselin AMK-tutkintojen kuvauksia netistä. Tuo IT-alan insinööri voisi olla ihan kiva, mutta hiukan kun googlettelin, niin työtilanne on ilmeisesti aika huono? Samoin bioanalyytikko vaikutti kiinnostavalta, mutta heillä on ilmeisesi huonohko palkka, hoitoalaa kun sekin (?)on.

Ehdotuksia?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sun välttämättä tarvi sillä tavalla määritellä mitä haluat tehdä, ja kun tekee loppuelämän valintaa niin mun mielestä myös palkan suuruus on aika huono määre... Joudut tekeen sitä loppuelämäs, kyllä musta sen työn pitää olla se asia josta sä pidät eikä se palkkapussin koko.

Mäki oon hyvä matematiikassa ja kielissä, mut en mä niitä paljon työssäni oo käyttäny, ku ei ne mua KIINNOSTA silleen oikeesti. Ne on vaan asioita jotka osaan mut that´s it. Sit taas eläimiä mä rakastan, joten vaikka palkka on sikahuono, niiden kanssa mä arvelen kyllä jaksavani vaikka koko loppuelämän.

Eli mistä sä pidät? Mitä sä TYKKÄÄT tehdä?

Vierailija
2/3 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ala tuntuu omalta, pitäisin siitä työstä varmasti ja matematiikka, kemia ja fysiikka tulee aika pitkälle ihan luonnostaan.

Ainoa mutta siinä on se, että olen saanut jo lapsia tässä itseni etsiskelyn lomassa, eikä nyt tunnu järkevältä lähteä elelemään opintotuella liki kymmeneksi vuodeksi.

Nyt kun pääsisi palaamaan ajassa taaksepäin, miten sitä olisikaan voinut 16-vuotiaana tietää.

Pidän siis matematiikasta, haasteista, haluan siis todella käyttää päätäni työssäni, olen sosiaalinen ja pidän ihmisten kanssa työskentelystä, siksi tuo IT-insinöörin työ voisi käydä vähän yksinäiseksi, vaikka tietokoneidenkin kanssa hyvä olen.

Pitäisi varmaan käydä jossain ammatinvalintapsykologilla, mitenköhän sellaisen luokse pääsisi? :)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkkärin kautta on jotenkin mahdollista päästä ammatinvalintapsykologille jutteleen, korjatkaa jos oon väärässä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan