Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olinkohan liian tyly meidän esikoiselle? ov

Vierailija
12.07.2009 |

Olen viimeisilläni raskaana ja kävin tänään neuvolassa. Mulla ja miehellä oli tänä aamuna iso riita (joka sovittiin, kun mies tuli kotiin!) ja esikoinen sattui näkemään tuon ja lisäksi sen, että pahoitin mieleni, kun yksi kaveri soitti ja perui yhden sovitun menon, jota olin odottanut kuin kuuta nousevaa.

Esikoinen (10v) oli kahdestaan 8v pikkusiskon kanssa kotona (kun 4v ja 6v olivat naapurissa leikkimässä ja kuopus oli mun mukana). Kun tulin kotiin, keittiö oli kuin tornadon jäljiltä, hellalla kiinni palanutta maitoa, jauhoja ja munia pitkin lattioita ym. ym.

Ja keittiön pöydällä komeili joku ihme räpellys, joka sitten osoittautui kakuksi. Esikoinen ylpeänä esitteli, että hän teki äiti sulle kakun, ettei sun tarvi olla enää pahalla mielellä.

Mitä teinkään minä? Raivosin kurkku suorana, koska esikoinen tietää tasan tarkkaan, että hän ei saa koskea hellaan, jos kukaan aikuinen ei ole paikalla. Koska esikoinen on välillä sellainen huit hapeli, joka saattaa jäädä uneksimaan ja jättää esim. hellan päälle. Ja heitin kakun roskiin.

Lapsi tietty pahoitti mielensä ja pyysinkin lapselta anteeksi ennen nukkumaan menoa ja sanoin, että äidillä oli tänään vähän paha päivä enkä mä tarkoittanut mitään pahaa. Mutta siltikin omatunto vielä kaihertaa, miten tuon voisi korvata lapselle?

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen myös varma että tämä tapahtuma tulee säilymään lapsen mielessä lopun ikää, aina kun on kyse kakusta hän muistaa sinut ja tämän hirmuteon,

hankkiutuisit hoitoon! Kaikille vielä paremi jos annat lapsesi pois

hyi olkoon, häpeäisit.

Tuossa ei ole mitää puolusteltavaa

Tilanteen olisit voinut hoitaa tuhannella tavalla paremmin.

Vierailija
62/62 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän selkkauksen pitkään, mutta on sinun vallassasi vielä muuttaa se miksi hän muistaa. Hyvä, että pyysit anteeksi. Huomenna otat vielä asian puheeksi. Kerrot, että pelästyit luvattomasta uuninkäytöstä. Sitten myönnät uudelleen, että huutamisesi oli ylimitoitettua, kakun poisheittäminen ilkeää ja täysin tarpeetonta. Pyydät tätä anteeksi. Etkä sano, ettet tarkoittanut mitään pahaa. Se on tietysti totta, mutta saattaa vesittää anteeksipyynnön. kerro kuinka ylpeä ja iloinen olet lapsestasi, ja siitä kuinka ihana tämän yritys ilahduttaa oli.Kerro, ettet missään tapauksessa toivoisi, että hän nyt jättäisi tekemättä mukavia asioita toisille. Kerro, että rakastat häntä ja hän on sinulle niin kovin tärkeä. Ehdota, että leipoisitte yhdessä kakun. ja sitten leivotte sen. Ja syötte yhdessä vaikka ulkona eväsretkellä. Ja tule illalla kertomaan, miten päivä meni. Toinen epätäydellinen ihminen

Vanhempani saivat juuri tuollaisia 'kakku roskiin'-raivareita, mutta KOSKAAN niitä ei jälkikäteen selvitetty. Olin aika onneton lapsi ja aikuisenakin kipuilen itsetunto-ongelmien kanssa, liekö syy tuommoisissakin.

Itsekään en ole mikään viilipytty ja räjähtelen tyhmistä, mutta selvitämme pohjamutia myöten aina tilanteet. Mun lapset tietävät, että vanhemmatkin ovat erehtyväisiä ja anteeksi voi pyyttää, kun on tehnyt väärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla