Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olinkohan liian tyly meidän esikoiselle? ov

Vierailija
12.07.2009 |

Olen viimeisilläni raskaana ja kävin tänään neuvolassa. Mulla ja miehellä oli tänä aamuna iso riita (joka sovittiin, kun mies tuli kotiin!) ja esikoinen sattui näkemään tuon ja lisäksi sen, että pahoitin mieleni, kun yksi kaveri soitti ja perui yhden sovitun menon, jota olin odottanut kuin kuuta nousevaa.

Esikoinen (10v) oli kahdestaan 8v pikkusiskon kanssa kotona (kun 4v ja 6v olivat naapurissa leikkimässä ja kuopus oli mun mukana). Kun tulin kotiin, keittiö oli kuin tornadon jäljiltä, hellalla kiinni palanutta maitoa, jauhoja ja munia pitkin lattioita ym. ym.

Ja keittiön pöydällä komeili joku ihme räpellys, joka sitten osoittautui kakuksi. Esikoinen ylpeänä esitteli, että hän teki äiti sulle kakun, ettei sun tarvi olla enää pahalla mielellä.

Mitä teinkään minä? Raivosin kurkku suorana, koska esikoinen tietää tasan tarkkaan, että hän ei saa koskea hellaan, jos kukaan aikuinen ei ole paikalla. Koska esikoinen on välillä sellainen huit hapeli, joka saattaa jäädä uneksimaan ja jättää esim. hellan päälle. Ja heitin kakun roskiin.

Lapsi tietty pahoitti mielensä ja pyysinkin lapselta anteeksi ennen nukkumaan menoa ja sanoin, että äidillä oli tänään vähän paha päivä enkä mä tarkoittanut mitään pahaa. Mutta siltikin omatunto vielä kaihertaa, miten tuon voisi korvata lapselle?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mene tämä provo läpi.

Vierailija
22/62 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiillotakaapa nyt vielä vähän sitä sädekehäänne, tänne asti ei vielä ihan näy! Kyllä tekin olette varmasti joskus suuttuneet lapsellenne!

T:ei-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että esikoisesi teki ihanasti, kun leipoi sulle kakun! Kohteletko esikoistasi aina noin törkeästi?

Vierailija
24/62 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan et näköjään tykkää, että sinua yritetään ilahduttaa PASKA "IHMINEN" (enemminkin elukka) OLET

Ollaan oltu 15 vuotta yhdessä ja kertaakaan tuo ei ole tuonnut kukkia. Saatikka sitten muistanut synttäreitä, hääpäivää, äitienpäivää ym. Eipä silti, eipä tuo rassukka muista edes lastensa syntypäiviä, hyvä kun muistaa omansa.

En nyt viitsi sanoa mistä me aamulla riideltiin eikä se edes kuulu sulle pätkääkään.

Vierailija
25/62 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset ovat kokkailleet poissaollessani. Koskaan en ole suuttunut, sotkut on siivottu yhdessä.

Mielestäni on hienoa että lapset yrittää tehdä kotiaskareita oma-aloitteisesti.

Salaattia ovat tehneet, leiponeet kääretorttua, pullaa jne. Viime talvena tulin kerran kotiin ja ihana pullantuoksu tuli ovella vastaan, en ollut uskoa silmiäni. Hienoja pullia olivat saaneet aikaiseksi, meheviä, maukkaita, isoja. En todellakaan voisi suuttua kokkailuista.

Ensimmäisillä harjoituskerroilla keittiö oli todella sotkuinen, lattiallakin sotkua, pöydät yms. kuin pommin jäljiltä. Pikkuhiljaa ovat oppineet korjaamaan jälkensä.

Kotona pitää saada opetella kotitaloustöitä. Tuolla menolla ap lannistat lapsesi innostuksen.

Vierailija
26/62 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiillotakaapa nyt vielä vähän sitä sädekehäänne, tänne asti ei vielä ihan näy! Kyllä tekin olette varmasti joskus suuttuneet lapsellenne!

kun kiiltää jo niin pirusti, kun olen pari yötä sitä hinkannut täällä.

Lapsen tekemän kakun roskiinheitto kuullostaa hirveältä, ehkä sitten hirveämmältä kuin onkaan. Ap voisi puhua hermoistaan neuvolassa, kun taas menee sinne ensi viikonloppuna.

Vierailija
27/62 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

etenkin jos riidellään lasten nähden. Miksi viattomat lapset pitää altistaa riitelylle.

Vierailija
28/62 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mene tämä provo läpi.

ei ap

(rahalla saa)

Vierailija
29/62 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelasta mitä pelastettavissa on noudattamalla numero kasi ohjeita. tiedä silti, että esikoisesi muistaa tuon loukkauksen todennäköisesti koko loppuelämänsä, luonteestansa riippuen.

hyvä että on viimeinen tämä mahassasi oleva lapsi, eiköhän kuusi lasta ole ihan tarpeeksi kelle vaan näinä päivinä. lestadiolaiset on asia eriksensä, toivottavasti et kuulu heihin...

Vierailija
30/62 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...se tosiasia että ap:n tekstin mukaan lapsi teki jotain kiellettyä (tuossa iässä voisi jo luulla että uskoo kun kielletään jotain?) ja vaarallista. Miettikääs mammat itse kun haaveileva lapsenne olisi kokkaillut hellalla/uunilla kun itse olitte poissa- olisiko ensimmäinen reaktio tosiaankin lopputuloksen ihaileminen? Luulen että 99% teistä huutaisi naama punaisena vihasta ja säikähdyksestä kun hellaa oli käytetty ilman lupaa...

-ei ap myöskään-

Vierailija
31/62 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka se lapsi tekikin kiellettyä asiaa yksin.

Asiat voi hoitaa rauhallisesti.

...se tosiasia että ap:n tekstin mukaan lapsi teki jotain kiellettyä (tuossa iässä voisi jo luulla että uskoo kun kielletään jotain?) ja vaarallista. Miettikääs mammat itse kun haaveileva lapsenne olisi kokkaillut hellalla/uunilla kun itse olitte poissa- olisiko ensimmäinen reaktio tosiaankin lopputuloksen ihaileminen? Luulen että 99% teistä huutaisi naama punaisena vihasta ja säikähdyksestä kun hellaa oli käytetty ilman lupaa...

-ei ap myöskään-

Vierailija
32/62 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ei ap myöskään-

Normaali lapsi siihen kyllä pystyy

Vierailija
33/62 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, en ap:n lapsia. Vaan näiden inhottavien vittuilevien supermammojen lapsia. Aivan järkyttäviä kommentteja ap:lle. Tommosilta tuomitsevilta ja sivistymättömiltä junteilta pitäis huostaanottaa lapset.

Typerät supermammat kasvattavat onnettomia ja typeriä lapsia.

Ja ap:lle terkut, että tuommoistahan se elämä on joka perheessä. Ja elämä ylipäänsä on sarja mokelluksia. Kyllä lapsi antaa anteeksi tuon ihan varmasti. Eikä kukaan voi olla täydellinen. Tsemiä! Älä välitä näiden passiivis-aggressiivisten supermammojen vihanpurkauksista.

Vierailija
34/62 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ei ap myöskään-

Tai jos ois talo syttynyt palamaan. Hellaan EI kosketa ja piste. Jos turvallisuussääntöjä rikotaan, on aihetta suuttua.

Vierailija
35/62 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyt siis tosissasi eli et ole varma olitko liian tyly vai et - ei taida mennä hissi vintille saakka.

Vierailija
36/62 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, en ap:n lapsia. Vaan näiden inhottavien vittuilevien supermammojen lapsia. Aivan järkyttäviä kommentteja ap:lle. Tommosilta tuomitsevilta ja sivistymättömiltä junteilta pitäis huostaanottaa lapset.

Typerät supermammat kasvattavat onnettomia ja typeriä lapsia.

Ja ap:lle terkut, että tuommoistahan se elämä on joka perheessä. Ja elämä ylipäänsä on sarja mokelluksia. Kyllä lapsi antaa anteeksi tuon ihan varmasti. Eikä kukaan voi olla täydellinen. Tsemiä! Älä välitä näiden passiivis-aggressiivisten supermammojen vihanpurkauksista.

Vierailija
37/62 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että suutuit lapselle. Itsekin suutun jos tekee jotain missä voi herkästi tulla vahinko. Ymmärrän senkin että huusit lapselle, joskus tuntuu että vain huutamalla saa asiansa perille. Sitä en kuitenkaan ymmärrä että heitit kakun roskiin. Jos olisin tuo lapsi, olisin varmaan juossut itkien pois. Hyvitä oikeesti tuo jotenkin lapselle! Musta olisi tosi kiva tuo idea että leipoisitte huomenna kakun yhdessä. Ja selitä vielä kertaalleen lapselle miksi suutuit ja pyydä vielä anteeksi. Kyllähän tuollaista sattuu mutta täytyy muista sitten selittää mistä räyhääminen johtui jne...

Vierailija
38/62 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisesi muistaa tämän tapahtuman loppuelämänsä...

Vierailija
39/62 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on taas niin asiatonta tekstiä, että huh huh...

Tottahan teit väärin ja pahoitit lapsen mielen, mutta tärkeintä on että pyysit anteeksi ja puhuitte asiasta. Korosta sitä, että säikähdit ja suutuit siitä, että lapselle sattuisi vahinko hellan kanssa, että olit niin huolissaan hänen turvallisuudestaan. Minä olisin sinun asemassasi saattanut tehdä aivan samoin.

Lisäksi, odotat lasta ja teillä on neljä ennestään: ei ihme että joskus hermot menee. Kukaan ei ole superäiti, vaikka täällä palstalla muuta sanoisi.

Vierailija
40/62 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miksi heitit kakun roskiin, ja miksi kutsut lapsesi tekemää kakkua "ihme räpellykseksi"? Julmalta kuulostaa.