Älyttömintä mitä lapsesi tehnyt?
Meillä 3-vuotias tyttö teki kakan pottaan, kaatoi sen lavuaariin ja leikki sen kanssa isompien lasten hammasharjoilla
Kommentit (85)
Lapsemme heittivät kaikki omat lainakirjansa, 6kpl pihalla olevaan uima-altaaseen.Pari päivää meni kirjojen kuivaamiseen ja silittämiseen, suurin osa piloilla kokonaan.
Kun esikoinen oli 2 v, hän pomppi alasti trampoliinilla ja yhtäkkiä pyllystä lennähti kakka ilman, että poika itse huomasi mitään. Kakka jäi pomppimaan pojan kanssa siihen trampoliinille. Olin just menossa siivoamaan kakkaa, kun kuin hidastetussa filmissä näin ison mustan labbiksemme hyppäävän ilmaan, josta hauva sitten nappasi pökäleen suuhunsa ja nielaisi sen kokonaisena. : P
Meillä neiti (silloin vajaa 2v.) tuli esittelemään mun käytettyä kuukautissidettä, kun oli vieraita kylässä. Olin sen kietonu paperiin, mutta oli sen roskiksesta kaivanu ja roikotti sitä siinä sen paperin kans.
Meillä älyttömyydet on pääasiassa olleet esikoispojan vastuulla. Hän on mm.
työntänyt videolaitteeseen sinne kuulumattomia asioita, kuten avaimia ja leluja,
naarmuttanut setänsä auton kylkeä avaimilla,
pissinyt lattialle (koska kissatkin tekee niin),
syönyt kakkaa (kissankakkaa ja omaansa),
maalannut tussilla itsensä ja sisaruksensa täyteen sotkua
Nuorimmaisen (2 vee) bravuuri on suihkutella käsisuihkulla lattiat täyteen vettä ja väännellä hellaa päälle, parhaillaan perehtyy ajastuksen saloihin, pesukoneesta on myös pysäyttänyt ohjelman muutamaan kertaan.
saammeko samalla pestä vähän lastenhuoneen lattiaa, kun leikimme legoilla. Äiti sanoi joo. Kun tuli hetken päästä tarkastamaan, koko lasten huoneen lattia lainehti vedestä. Olin ajatellut, että olisi kivaa tehdä järvi pyöreäön lego junaradan keskelle, mutta eihän se vesi siellä oikein pysynyt...joten olimme kantaneet siskojeni kanssa ämpäritolkulla vettä lastenhuoneen lattialle, onneksi lattia oli muovimattoa!
Siinä sitten äiti ja kylässä ollut kummitätini alkoivat paniikissa luuttuamaan vettä pois :)
Varmaan näitä sattuu kaikille..
4v neiti löytyi imeskelemästä autuas ilme naamalla äidin kuukuppia. Vähän keskusteltiin sen jälkeen.
Noin 3v isoveikka nappasi täyden talkkipurkin ja teki pikkusiskostaan kummituksen. Tulin takaisin pyykkejä ripustamasta, niin oli pikkusisko, isoveli ja koko olohuone paksussa talkkipölyssä. Lattialla risteili vaan edestakaisin pieniä jalanjälkiä eikä huoneessa pystynyt hengittämään kunnolla.
Samainen isoveikka on myös laittanut kädet hellalle kielloista huolimatta ja polttanut ne. Piilottanut puoliksi syödyn banaanin kirjahyllyn alle, haju oli hurmaava.
Samaiset vekarat hyppivät vanhempien joustinsängyllä trampoliinihyppyjä, ja pikkusisko kokeili volttia. Ehdin juuri hätiin näkemään kauniin kaaren, selälleen laskeutuminen vei ilmat pihalle ja sitten soiteltiinkin jo 112:een.
Tytöt istui sellaisessa kahden istuttavassa autokärrissä. Ostin lastenshampoota, jota 3v tyttö halusi pidellä.
Ihmettelin pitkään mitä ihmiset tuijottavat ja naureskelevat. Lopulta huomasin, että isompi tyttö oli pursottanut shampoo pullon tyhjäksi omaan ja siskonsa päähän.
Ihmettelin vain, miksi kukaan ei tullut sanomaan mitään. Kaikki vain naureskelivat kauempaa.
Tyttöjen päät oli kärrissä kuitenkin niin piilossa, että en nähnyt tuhotyötä vaikka heille välillä juttelinkin.
poika minut yhdesti ja miehen kahdesti laittanut parvekkeelle oven taakse.
Onneksi on toinen meistä ollut huomaamassa silloin, että toinen on lukkojen takana parvekkeella.
jatkan vielä..
tyttö nykyään tykkää kiipeillä olohuoneen pöydälle istumaan ja kerran on seisonut pöydällä. Poika oli joskus reilu vuosi sitten KEITTIÖN pöydällä seisomassa ja heilutteli käsiään ja naureskeli.
Ja viime vuonna kevättalvella mietiskelin, että missä ihmeessä on pojan tutti... Eräänä päivänä löysin pojan leikkimästä stereoilla sillä, johon laitetaan c-kasetti. Oli onnistunut sen avaamaan ja kas, mitäs sieltä löytyikään... Tutti, jota olin kaipaillut varmaan pari viikkoa, ja lego-ukon lapio ja olisiko ollut vielä toinenkin tutti.
Ja on tutti kadonnut vielä sellaiseenkin paikkaan, että... Missä uunin peltejä säilytetään.. Se laatikon etuosa on tehty niin, että kahvan tilalla on reikä ja se etuosa on sellainen, että kaikki pieni tavara tippuu sinne ja sieltä ei sitten saa mitään pois...
Oli sitten yksi pojan tuteista siellä varmaan lie kuinka kauan, kunnes poika meni ja veti sieltä tutin esille. Aloin miettimään, että mitenkäs näitä tutteja nyt näin paljon...kunnes hoksasin asian :) ja poika siis täyttää kohta 3...
juuri ostanut olohuoneeseen uuden upean maton. Tein keittiössä ruokaa ja tällä välin kuopus 3v nyrhi saksilla hapsut toisesta päästä aivan kammottaviksi.
Puolustuksena teolle oli vain "ei pienet voi muistaa..."
lukemaan ketjua ja pakko oli nytkin jatkaa :D Lapset on aivan ihania tempauksineen ;D
Matkusti metrovaunujen välissä kavereittensa kanssa.
Ja piirsi itselleen ja kaverille viikset, permanent tussilla tietty. Mustat ja paksut.
Ja kaatoi mummin juuri istutetu omenapuuntaimet lainaten ukin sahaa. Hyvin osasi sahata.
oli pihalla pikkuveljensä 3 v. kanssa.Pihalla oli juuri tehty pieniä korjaushommia asfalttiin ja jäljellä oli lämmintä mitä ilmeisemmin ihanan löllöä pikitahnaa...Syömään huudettaessa muksut tulivat sisälle kädet aivan mustina! Tyttö iloisena lauleskeli pätkää "me halutaan olla neekereitä, halutaan olla". Joopa joo,mikä parasta seuraavana päivänä oli päiväkerhossa kevätjuhla. Kynsiharjalla yritettiin putsia käsiä ja saatiin kohtalaisen puhtaiksi.Kyllä siinä parku meinas tulla äidillekin...
melkein 3v kävi sisällä pissalla ja minä odotin ulkona muiden lasten kanssa. Kun ei lasta kuulunut takaisin, menin katsomaan. Eteisen lattia lainehti. Lapsi oli vessassa ja suihkutti käsisuihkulla onnellisena (vessan lattia oli jo aivan märkä) ja kertoi ylpeänä että hän siivoaa, pesee eteisen maton.
3v piirsi itsensä ja 2v ikäisen pikkusisaruksen käsivarret, jalat, vatsan ja posket paksulla vihreällä permanent-tussilla hienot tiikerinraidat. Naamaan raidat tulivat aivat poikittain.. Vielä kesäaika, jolloin pidettiin pelkkiä lyhythihaisia vaatteita..
oli selkeästi sitä mieltä että äidin mekon silittäminen vei aivan liikaa aikaa. Menihän siihen, kieltämättä, mutta odottamaan joutuneen tytön "kommentti" yllätti: Pirpana tuli ja niisti reippaasti (ja runsaasti) silityslaudalta roikkuneen mekon helmaan.
Yhdet verhot leikkeli suikaleiksi 5 vuotiaana niin korkealle kuin ylsi. Oli vielä ylpeä, että tuli niin hienoja suikaleita. Kavereillakin on sellaiset kuulemma. Niillä oli sellainen hyttysverho.
Esikoisen kanssa oltiin kummitytön syntymäpäivillä. Kummilapselle oli remontoitu hieno oma huone synttärilahjaksi. Meidän muksu piirsi järjettömän ison graffitin uuteen tapettiin ja mustalla tussilla t i e t e n k i n... Ikää 2v.
Kerran olin esikoisen kanssa kahdestaan jossain ja keskimmäinen jäi isänsä kanssa kotiin. Isä oli puhunut makuuhuoneessa puhelimeen ja lapsi oi sinä aikana värittänyt tussilla astianpesukoneen luukun, jääkaapin oven, olohuoneenpöydän jalat... Ikää 1,5v. Pitkä puhelu isällä...
Esikoinen oli kerran kattanut itselleen ja pikkuveljelle pieniin posliinikuppeihin "kahvit". Istuivat lastenhuoneen pöydän ääressä niitä juomassa, kun tulin kysymään mistä otit tuon veden? Vessanpytystä...
Sama pari leikki ulkona "leijonaa ja kesyttäjää". Esikoinen telkesi pikkuveljen (eli leijonan) ulkovarastoon, unohti sinne ja lähti leikkimään naapurin lasten kanssa. Minä löysin hysteerisenä itkevän lapsen kun aloin jonkin ajan kuluttua kaipailemana missä pikkuveli mahtaisi olla.
Kuopus puolestaan löysi mummolassa sakset ja leikkasi omatoimisesti hiuksiinsa uuden muodikkaan kampauksen.
Nämä nyt ensimmäisenä tulee mieleen, kai niitä vuosien mittaan muitakin tapahtumia on ollut ja tulee vielä olemaankin...
Kerran ihana silloin hiukan alle 2v riisui kaikki vaattet, vaipan myös ja meni vaatekaappiin "saunomaan", oli myös kusassu sinne "viemäriin" kuulemma ..
Kerran (jos toisenkin) heitti lautasen lattialle, kun ei huvittanu syödä, katsoo sitten äitiä sinisillä silmillä ja sanoo totisena, äiti kuule mä haluan olla loppupelissä ihan kiltti (2v) ..
onneksi ole sattunut... esikoisella 3v lähinnä.
-geelikasan pursotus omaan päähän vessassa (äiti katso kuinka olen kaunis)
-laattalattian (onneksi!) värittäminen liiduilla
-lelujen ym. työntäminen pesukoneeseen
-pikkuveljen (10kk) kuristus, kaulasta roikottaminen
meillä kauhean tylsät lapset kun keksi mitään hupusuja tekosia...? Tyttö 4v ja poika 1.5v eikä mitään tarinoita.
autosta löytämänsä tamponin (käyttämätön) roikku.aan auton peiliin. Ikään kuin Wunderbaum :-)