Täällä aina haukutaan naisia, jotka on ns. "hyviä jätkiä"
No, mä olen varmaan monen tulkinnan mukaan "hyvä jätkä" ja täytyy todeta, että ainakaan miesten mielestä siinä ei ole mitään pahaa. Päinvastoin, mieheni sinkkukaverit ovat avoimesti hänelle puhuneet, että olis kiva löytää samanhenkinen naisystävä kuin minä.
Miksi siis naisista "hyvä jätkä" -leima on jotenkin vastenmielinen?
Kommentit (132)
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:11"]
Pohjillahan on kuitenkin halu saada huomiota ja pari petikaveria, saada haukkuamuiden naisellisia kanoja ja sanalla ihan vähän nostaa itsetuntoa... Tirsk.
[/quote]
Ja miehet on aina saaneet panokaverin helposti liehittelemällä naiselle, että vitsit, oot niin hyvä jätkä. Siis puhumalla sitä miesten kieltä :D
Naisilla tippuu pöksyt aina aika helposti, kun heitä vähän kutittelee tuolla hyvä jätkä-kehulla.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:24"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 12:45"]
Shoppailureissu Pariisiin on vaan hauskempaa kuulemista, kun Jyväskylän suurajot.
[/quote]
Otin tästä viestistä vain pätkän. Minua kiinnostaa paljon enemmän shoppailureissu Pariisiin kuin Jyväskylän suurajot, t. naisinsinööri
No jatkan vielä. Mielestäni suurin osa naisista ei ole sellaisia kuin monessa jutussa mielletään. Minulla ei ole mitään kokemusta naisten välisistä draamoista tai kikattelevia bimboja ei oikein tiedä live-elämästä ketään. Suurin osa on tavallisia ihmisiä tavallisine juttuineen. Lapsista kyllä puhuu miehetkin aika paljon, jos heillä on lapsia. Minäkin nuorempana kuvittelin tulevani toimeen paremmin miesten kanssa, mutta nykyään tulen toimeen melkein kaikkien kanssa.
Tietyn tyyppiset ihmiset, miehet tai naiset, eivät oikeastaan hakeudu seuraani tai päin vastoin. Jutun aiheet on hyvin tavallisia ja ne tulevat itsestään, riippuen siitä kenen kanssa on tekemisissä. Autot mainitaan usein, mutta voin mainita että oma insinööripomoni (rakennusala) ei esimerkiksi tunnu autojen päältä tajuavan paljon mitään ja hänelle se väri oli tärkeä kun vasta äskettäin uuden osti.
Täällä se on moneen kertaa tullut, itsensä nostaminen jalustalle ja jonkun toisen ryhmän halveksiminen on se, mistä ei pidetä. Oikeasti hyvä jätkä tulee toimeen ihmsiten kanssa, eikä päätä sukupuolen perusteella, kenen kanssa tulee toimeen. Miettikää te pari hyvää jätkää jotka pukeudutte naisellisesti, jos näkisitte toisenne jossain tilaisuudessa, tulisitteko toimeen? Insinöörinaisena olen joskus kokenut senkin, että jos jossain koulutuksessa on vaikkapa nainen, joka on ollut paikalla ennen minua ainoana naisena, ja sitten tulen minä paikalle, niin ajoittain näkee jopa pettymyksen naamasta, olen arvellut sen johtuvan siitä, että ko. nainen olisi halunnut se ainoa nainen.
[/quote]
Omat kaverisuhteeni ovat syntyneet juuri sen takia että ollaan tultu hyvin toimeen. Sukupuoli on toissijaista. Silti se on ongelam muille. En saisi olla miespuolistenkin ystävä koska olen nainen, ja minuun liitetään ihmeellisiä stereotypioita (tässäkin ketjussa ne ovat tulleet hyvin esille) sen takia. Nostan itseäni jalustalle kun olin tänään kahvilla Jarin enka Lissun kanssa, riippumatta siitä olinko Lissun kanssa kahvilla eilen.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:29"]
Pohjillahan on kuitenkin halu saada huomiota ja pari petikaveria, saada haukkuamuiden naisellisia kanoja ja sanalla ihan vähän nostaa itsetuntoa... Tirsk.
[/quote]
Ja miehet on aina saaneet panokaverin helposti liehittelemällä naiselle, että vitsit, oot niin hyvä jätkä. Siis puhumalla sitä miesten kieltä :D
Naisilla tippuu pöksyt aina aika helposti, kun heitä vähän kutittelee tuolla hyvä jätkä-kehulla.
[/quote]
Menetkö sänkyyn ystäviesi kanssa? Minulle ystävät ovat hiukan muuta varten, seksiä on oman kumppanin kanssa.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:12"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 12:14"]ehkä homojen mielestä poikamainen tyttö on jotenkin kiva.
[/quote]
Taitaa homot enemmän viihtyä hyvännäköisten naisten seurassa
[/quote]
Mikä estää etteivät nämä naiset olisi hyvännäköisiä
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:11"]Pohjillahan on kuitenkin halu saada huomiota ja pari petikaveria, saada haukkuamuiden naisellisia kanoja ja sanalla ihan vähän nostaa itsetuntoa... Tirsk.
[/quote]
Sä olet kyllä sitten todellakin mun mittapuulla kana, naisellisesta en tiedä sillä se määritelmä vaatisi myös käytöstavat. Mutta, sunlaisia katsoisin halveksuen ihan sen takia ettet osaa käyttäytyä, en sen takia millainen kaveripiiri mulla on. Mutta toisaalta, ei sun ajatukset liikuta niin paljoa että viitsisin tuhlata energiaa halveksumiseesi :) puss.
Jopas on taas stereotypioita viljelty tässä ketjussa! Mikään näistä "hyvän jätkän" kuvauksista ei ole toistaiseksi osunut minuun. Sen sijaan, että puhuisin rivoja autotallissa ja iskisin kaikkia ympärilläni olevia miehiä, vedän lähestymiskengät jalkaan, crash padin selkään ja lähden poikien kanssa kaltsille kiipeilemään. Tai vaihtoehtoisesti liimaan skinit suksieni pohjaan ja lähden skinnamaan tunturia ylös. Ja samalla toivoisin, että porukassa olisi edes yksi toinenkin nainen... Ap
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:29"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:11"]
[/quote]
[/quote]Joo kyllähän miehet tätä käyttävät, mutta eivät hyviin jätkiin. Sellaisten kanssa ei ollakaan koskaan kavereita, joita vongataan. Eli oikea jätkämäinen kaverinainen ei tässä miehessä mitään panohaluja tuo esiin. Hyvä jätkä on miesten ns. Friend zonessa
Tais 68 kuitenkin kiinnostaa;) olin hyvä jätkä nuorena. Olin epävarma, en arvostanut itseäni jne. Noh, kouluttauduin ja puhkesin kukkaan, kun taas... Noh, puss vain, huulipunan kera;)
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:19"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:10"]
Itse en vaan osaa yhtään tuollaista hehkuttamista ja ihquttamista, ja en mielellään sitä kuuntelekaan koska mielestäni on ärsyttävää että mitä vähäpätöisimpään asiaan vedetään mukaan aina hirveät tunnereaktiot. Jos minua esim. joku asia ottaa päähän, niin totean lakonisesti että nyt vituttaa, enkä mitään tunteen palolla näyteltyä "mua siis niiiiiin ärsyttää, ei hitsin vitsin pimpula että ärsyttää, aaaarrgh en kestä" -naiseusilmaisua. Varmaan isoksi osaksi siitä syystä en vain osaa osallistua naislaumojen keskusteluun, ja en ilmeisesti myöskään osaa ystävystyä naisten kanssa, kun kaikki yritykset on tähän mennessä menneet hukkaan. Varmaankin naiset pitää minua tosikkona ja töykeänä, kun kommunikointi on miehinen sarkastisine kommentteineen ja ihqutuksen puutteineen.
[/quote]
Osittain totta kyllä. Myös naisten sosiaaliset kuviot ovat erilaisia kuin miehillä. Usein saa huomata kuinka muualla olevasta ihmisestä ouhutaan pahaa, pelataan joku ulos illanvietoista ja kaveriporukasta, arvostellaan julmasti jne. Ja ei, kaikki eivät tee niin, ja myös miehet osaavat olla perseestä, mutta oman kokemukseni pohjalta tuollainen on yleisempää naisten keskuudessa.
[/quote]
Koska mulla ei hirveästi ole niitä naiskavereita niin en osaa naisten tyyliä arvioida, mutta kyllä miehetkin puhuu TODELLA paljon toisistaan selän takana. Juoruilevat, haukkuvat ja pelaavat pois piireistä. En sitten tiedä miten hiton paljon naiset tuota tekee, jos tekevät vielä enemmän kuin miehet :D!
T. Se lakoninen töksäyttelijä, joka ei osaa ihquttaa
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:46"]
Jopas on taas stereotypioita viljelty tässä ketjussa! Mikään näistä "hyvän jätkän" kuvauksista ei ole toistaiseksi osunut minuun. Sen sijaan, että puhuisin rivoja autotallissa ja iskisin kaikkia ympärilläni olevia miehiä, vedän lähestymiskengät jalkaan, crash padin selkään ja lähden poikien kanssa kaltsille kiipeilemään. Tai vaihtoehtoisesti liimaan skinit suksieni pohjaan ja lähden skinnamaan tunturia ylös. Ja samalla toivoisin, että porukassa olisi edes yksi toinenkin nainen... Ap
[/quote]
Tämä, kun toivoisi että porukassa on yksi toinen nainen ja sitten kun joku tulee ja on siitä innoissaan, se toinen nainen vaikuttaa toivovan että hän olisi ainoa nainen. Olen tämänkin harrastusporukassa kokenut, mutta mulla on ollut paljon nörttinäisempiä poikien harrastuksia. En edes aloittaessani tiennyt, että ne ovat niin miesvaltaisia kuin ovat.
Ai hyvät jätkät hyvännäkösiä?? :D ymmärtänette, miks ne on kavereita, ei vaimo tai edes tyttöystävänatskua :D
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:49"]Tais 68 kuitenkin kiinnostaa;) olin hyvä jätkä nuorena. Olin epävarma, en arvostanut itseäni jne. Noh, kouluttauduin ja puhkesin kukkaan, kun taas... Noh, puss vain, huulipunan kera;)
[/quote]
Mitä ilmeisimmin olet edelleen epävarma ja koitat pönkittää itseluottamustasi haukkumalla anonyymina toisia ihmisiä.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:51"]Ai hyvät jätkät hyvännäkösiä?? :D ymmärtänette, miks ne on kavereita, ei vaimo tai edes tyttöystävänatskua :D
[/quote]
Ai, kyllä mulla vaan mies on.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:51"]
Ai hyvät jätkät hyvännäkösiä?? :D ymmärtänette, miks ne on kavereita, ei vaimo tai edes tyttöystävänatskua :D
[/quote]
Eikös ap just aloituksessaan sanonut, että miehensä kaverit toivoisivat itselleen samanlaista hyvää jätkää naisystäväkseen?
Yks mun kaveri on hyvä jätkä. Se on umpilesbo. :)
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 12:24"]Ihanaa yleistystä. Tämän takia mä olen niin tyytyväinen että olen "hyvä jätkä" porukassa.
[/quote]
Et taida huomata, että ihan samalla lailla itse yleistät muita. Turha valittaa. Ryhdy kohtelemaan ja ajattelemaan ihmisiä yksilöinä, niin suurin osa ongelmastasi katoaa.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:49"]Tais 68 kuitenkin kiinnostaa;) olin hyvä jätkä nuorena. Olin epävarma, en arvostanut itseäni jne. Noh, kouluttauduin ja puhkesin kukkaan, kun taas... Noh, puss vain, huulipunan kera;)
[/quote]
Käytöstapoja et silti ole saanut hankittua ja meikki ei korjaa sisäistä rumuuttasi ;)
Näissä hyvä jatkä-jutuissa on yleensä se pohaoletus, että tyttömäisyys on tyhmää ja negatiivista ja poikamaisuus rentoa, coolia ja positiivista.
etsikää youtubesta "run like a girl", katsokaa se ja jutellaan sitten lisää.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:32"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:29"]
[/quote]
[/quote]
Menetkö sänkyyn ystäviesi kanssa? Minulle ystävät ovat hiukan muuta varten, seksiä on oman kumppanin kanssa.
[/quote]
En, koska en ole hyvä jätkä. Hyvä jätkähän haluaa olla kuin mies ja paneskelee kenen kanssa tahansa, koska seksiin ei tarvita tunteita.
Jaa. Hyvä jätkähän tarkoittaa just kaveria, jotain jota miehet eivät näe romanttisessa valossa. Eli yksi porukasta. Ajauduin tuollaiseen rooliin työskennellessäni miesvaltaisella alalla. Pitää nauraa aika karuille jutuille loukkaantumatta jne. Välillä tosi kovaa ja ahdistavaa. Toisaalta niihin juttuihin tottuneena järkytän naisia ja huomaan etten oikein osaa niitä naisten sosiaalisia kuvioita. Eli kuten joku jo mainitsikin, kyse on kommunikaatiotavasta. Oikeastaan olen vain sosiaalisesti kömpelö. Tykkään naisten seurasta kyllä yleensä enemmän.