Täällä aina haukutaan naisia, jotka on ns. "hyviä jätkiä"
No, mä olen varmaan monen tulkinnan mukaan "hyvä jätkä" ja täytyy todeta, että ainakaan miesten mielestä siinä ei ole mitään pahaa. Päinvastoin, mieheni sinkkukaverit ovat avoimesti hänelle puhuneet, että olis kiva löytää samanhenkinen naisystävä kuin minä.
Miksi siis naisista "hyvä jätkä" -leima on jotenkin vastenmielinen?
Kommentit (132)
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 12:42"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 12:38"]Mun mielestä miehet tylsistyvät "hyvä jätkä"-naisiin nopeasti, jos kiinnostuvat ollenkaan. Olen itse niitä naisia myös. Tosin mielestäni myös "hyvä muija". Monien miesten mielestä minussa on jotain epäilyttävää, koska mulla on sellainen miesmäinen itsetunto. Enkä tarkoita sillä edes ylimielisyyttä tai itsekkyyttä.
[/quote]
Millä muotoa tylsistyvät? Mä en koskaan ole edes hakenut näistä miespuolisista kavereistani mitään muuta kuin sitä kaveruutta. Ja mies mulla on, liikkuu samoissa porukoissa mutta en tuosta porukasta häntä napannut. Nyt on kyllä meidän porukka alkanut laajeta kun miehet on löytäneet kumppaneita, vaikka aika harvoin niitä näkyy.
[/quote]
En tarkoittanut, että tylsistyisivät kaverisuhteisiin, mutta romanttisiin suhteisiin yleensä. Siuhteesta tulee heidän mielestään liian kaverillinen? Useat miehet myös pitävät draamasta, vaikka muuta väittäisivät. Kun laitetaan kaksi liian loogista ihmistä yhteen, niin puuttuu kipinää? Juuri tajusin, että minulla on melko haasteellinen ja tunteella elävä mies, kun taas itse olen jalat maassa.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 12:13"]
No, mä olen varmaan monen tulkinnan mukaan "hyvä jätkä" ja täytyy todeta, että ainakaan miesten mielestä siinä ei ole mitään pahaa. Päinvastoin, mieheni sinkkukaverit ovat avoimesti hänelle puhuneet, että olis kiva löytää samanhenkinen naisystävä kuin minä.
[/quote]
Miksi tämä asia on jotain mitä pitää korostaa? Jos oikeasti tulee keskiverrosti paremmin miesten kanssa kuin naisten, asia on täysin ok ja sitten tämän henkilön kaveripiiri todennäköisemmin koostuu enemmän miehistä kuin naisista. Mutta mitä sitten? Miten tämä vaikuttaa mihinkään? Miksi se on asia, josta pitää muistaa mainita? En näe mitä väliä sillä on minkään suhteen.
Omien kokemuksieni perusteella tämä kumpuaa siitä, että "yksi jätkistä" -nainen nostaa itseään sillä jalustalle. Ikään kuin miehet ja pelkästään miesten kanssa kaveeraaminen olisi jotenkin parempi asia kuin naisten kanssa kaveeraaminen. Itse näen vain taas yhden ilmentymän jokapäivän seksismistä, jonka perusteella "naisten jutut" on jotenkin alempiarvoisia kuin "miesten jutut". Ihan yhtä arvokasta on keskustella pukeutumisesta kuin autonrassaamisesta, eikä näistä asioista kiinnostuminen katso sukupuolta. On olemassa hyvin paljon esimerkiksi autoista kiinnostuneita naisia, eikä se tarkoita, että nämä naiset olisivat jotenkin enemmän miehiä kuin muut naiset.
Itsekin olen kiinnostunut hyvinkin perinteisesti miehisiksi luetuista asioista (ohjelmointi, videopelaaminen, tekniikka ylipäätään, tiede) mutta ei se mitenkään tee minusta parempaa tai sulkisi pois sitä ettenkö voisi yhtä lailla puhua meikeistä ja vaatteista. Monta naispuolista ystävääni harrastaa myös pelejä ja heidän kanssaan puhutaan niistä ja paljon! Tie onneen on se, että tekee mistä nauttii, ja elää monipuolista elämää ilman turhia itsensä tai muiden lokerointeja.
Täällä toinen "hyvä jätkä"... Kaveriporukkani on siis pysynyt lähestulkoon samana jo noin 6 vuotta, ja olin varmaan sen 4 vuotta ainut nainen. Nyt meitä on kaksi (kaverin tyttöystävä) , ja en voisi olla iloisempi. :D kuitenkin, olen kasvanut näiden miespuolisten kavereiden kanssa, olimme teinejä kun kaveriporukka muodostui. Ja en ole mitenkään poikamainen, vaan ihan naisellisesti pukeudun mitä nyt vähän naapurintyttölook on aina ollut. Minulla ei ole koskaan ollut mitään muita naisia vastaan, vaan päin vastoin olisi mukava jos olisi enemmänkin muita naisia kavereina. Ja mitä tulee tuohon "hengaan miesten kanssa, koska on vähemmän draamaa" - bullshittiin niin tässä porukassa ei tosiaan paljon draamaa ole. Mutta sili suurimmat draamakuningattaret ovat olleet minun kokemukseni mukaan lähes aina miehiä. N20
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 12:34"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 12:21"]
I feel you! Mä en oo oikee osannu ikinä puhua naisten kaa, meikeistä tms.. Vaikka siis meikkaan ja laitan itteeni ni en vaan osaa olla luontevasti varsinkaan outojen naisten kans.. Helpompi vaa heittää tyhjänpäiväistä läppää miesten kaa, johtuu varmaan siitä kun kasvoin veljeslauman keskellä..:D
[/quote]
Kyllä sinullakin taitaa olla hieman peiliin katsomista... itse ainakin heitän tyhjänpäiväistä läppää naispuolisten ystävieni kanssa eikä todellakaan puhuta vain meikeistä tms. Ei luonne katso sukupuolta, ja usein huomaamattaan omilla ennakkoluuloillaan vaikuttaa siihen, millaisia ihmisiä kohtaa. Avaa silmäsi niin saat huomata että ihan yhtä rentoja läpänheittäjiä naisista löytyy.
[/quote]
Rentoja läpänheittäjiä ja meikeistä ja blaa blaa. Mitä yleistyksiä :D
Jos nainen sanoo, että ei viihdy naisten kanssa, hän on hyvä jätkä ja kova tyyppi ja fiksu, kun ei ole sellainen kikattaa.
Jos mies sanoo viihtyvänsä naisten kanssa ja kertoo hänellä olevan paljon naisystäviä. Mies on syvällinen ja herkkä. Miksi mies, kenellä on naisia ystävänä, ei ole typerä meikeistä kikattaja ja tyhjäpää.
Hyvänä jätkänä itseään pitävät naiset ja omaa sukupuoltaan morkkaavat naiset ovat todellakin ihan oma ryhmänsä. Naisia, jotka miehen nähdessään pörhistävät itseään ja yrittävät kurottaa kaulaa naisjoukosta, että mies huomaisi heidät ja kohdistaisi huomion heihin. En löydä tällaisille sanaa, mitä he ovat, mutta jokin pakonomainen tarve heillä on saada miehet huomaamaan itsensä ja päästä pörhistelemään miesjoukkoon. Mehiläsikuningatar ?
Riippuu minkälainen hyvä jätkä. Jos harrastus on vaikka miesvaltainen, eikä ole mikään tyrkky tai hae huomiota näiltä miehiltä, on oikeasti ihan vaan kaveri miesten kanssa, niin silloin ok. Mä nyt vaan satun tuntemaan niitä "hyviä jätkiä", joilla taitaa pohjimmiltaan olla itsetunto hukassa, haetaan siitä jätkäporukasta huomiota ja nautitaan kun saa olla se porukan nainen, on todella mustasukkainen miespuolisista kavereistaan ja tekee itsestään miesten silmissä sen täydellisen ja saavuttamattoman. Ehkä jopa alitajunnallisesti, en tiedä. Nämä tapaukset ovat aina ikisinkkuja.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 12:49"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 12:13"]
[/quote]
Miksi tämä asia on jotain mitä pitää korostaa? Jos oikeasti tulee keskiverrosti paremmin miesten kanssa kuin naisten, asia on täysin ok ja sitten tämän henkilön kaveripiiri todennäköisemmin koostuu enemmän miehistä kuin naisista. Mutta mitä sitten? Miten tämä vaikuttaa mihinkään? Miksi se on asia, josta pitää muistaa mainita? En näe mitä väliä sillä on minkään suhteen.
Omien kokemuksieni perusteella tämä kumpuaa siitä, että "yksi jätkistä" -nainen nostaa itseään sillä jalustalle. Ikään kuin miehet ja pelkästään miesten kanssa kaveeraaminen olisi jotenkin parempi asia kuin naisten kanssa kaveeraaminen. Itse näen vain taas yhden ilmentymän jokapäivän seksismistä, jonka perusteella "naisten jutut" on jotenkin alempiarvoisia kuin "miesten jutut". Ihan yhtä arvokasta on keskustella pukeutumisesta kuin autonrassaamisesta, eikä näistä asioista kiinnostuminen katso sukupuolta. On olemassa hyvin paljon esimerkiksi autoista kiinnostuneita naisia, eikä se tarkoita, että nämä naiset olisivat jotenkin enemmän miehiä kuin muut naiset.
Itsekin olen kiinnostunut hyvinkin perinteisesti miehisiksi luetuista asioista (ohjelmointi, videopelaaminen, tekniikka ylipäätään, tiede) mutta ei se mitenkään tee minusta parempaa tai sulkisi pois sitä ettenkö voisi yhtä lailla puhua meikeistä ja vaatteista. Monta naispuolista ystävääni harrastaa myös pelejä ja heidän kanssaan puhutaan niistä ja paljon! Tie onneen on se, että tekee mistä nauttii, ja elää monipuolista elämää ilman turhia itsensä tai muiden lokerointeja.
[/quote]
Tekstisi kertoo vain omista näkökulmistasi. Minusta "naisten jutut" eivät ole millään muotoa alempiarvoisia kuin muutkaan jutut, eivätpä vain ole niin minun juttuni. Pidät itse niitä alempiarvoisempina ja se heijastuu kokemuksiisi. Ja jos joku mainitsee jonkin asian elämästään josta sinä et pidä, koet sen korostamisena. Heijastat omat epävarmuutesi muihin ihmisiin.
En ymmärrä tällaista jaottelua hyviin jätkiin ja bimboihin. Mielestäni asenteessa on jotain vialla ja ajattelu todella kapeaa, jos naisen on korostettava olevansa hyvä jätkä, tai täytyy erikseen mainita että useimmat tapaamansa naiset ovat epäkiinnostavia paskanjauhajia, tai toisinpäin. Itselläni on sekä mies- että naiskavereita, enkä kategorisoi heitä. Jokaisen on hankittava arvostus olemalla hyvä tyyppi omana itsenään, ei sukupuolensa ansiosta. En myöskään kuvaile tyttöä "poikamaiseksi" jos hän harrastaa autoja tai viihtyy paipissa missä itsekin pärjään tai pelaa pleikkaa poikien kanssa. Ihan tyttömäinen tyttökin voi olla avoin, rehellinen ja oma itsensä missä vain seurassa ja mitä vaan tehdessään. Terveisin nainen
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 12:45"]
Minä en koe olevani mikään "hyvä jätkä", vaan ihan normaali jalat maassa oleva nainen. Tykkään laittautua ja näyttää naiselta, mutta en ole kuitenkaan mikään pintaliitäjä, jonka kaikissa ruumiinosissa on jotain feikkiä. Voin sanoa, että aika harva sietää juurikaan näitä kikattelevia tyhjäpäisiä kana-aivoja... Ei miehet eikä naiset, jotka osaavat arvostaa muutakin, kuin ulkokuorta. On minullakin paljon miespuolisia kavereita, joiden kanssa juttu luistaa ja enemmän kuitenkin naisia.
[/quote]
jätkänaiselle on olemassa kolmenlaisia ihmisiä
-kikattavat tyhjäpäät
-minä minä hyvätjätkä, ihan erilainen nainen
-miehet
Eli hyväjätkä kategorisoi naiset kikattaja tyhjäpäiksi ja sitten on kaikki miehet, jotka ovat hyviä jo pelkästään siksi, että ovat miehiä ja heiltä saa ihailua.
Nämä ihmiset ei välitä tutustua ihmisiin paremmin, koska heille on olemassa vain kikattavat tyhjäpäät ja sitten ah, ne ihanat miehet.
Itse olen elämäni aikana tutustunut moniin ihmisiin ja huomannut, että kun ei ihmisiä lajittele tällaisten oletusten mukaan, huomaa, että pintaa raaputtamalla löytyy niistä tyhjäpää kikattajista (mikä kamala nimitys naisen antamana toiselle naiselle) todella hienoja ihmisiä ja kaikki miehet ei ole yhtenäisenä ryhmänä niin ihania, että kannattaisi mennä kehumaan, että miehet niin tykkää minusta ja viihdyn miesten kanssa.
Elämää kannattaa opetalla katsomaan niin, että viihtyy ihmisten kanssa, ei sukupuolen. Joidenkin ihmisten kanssa synkkaa, toisten ei. Sukupuoleen katsomatta. Miehet ryhmänä ei ole mikään ryhmä, missä kaikki miehet on ihania, jotka jaksaa puhua 7 minuuttia energiapolitiikasta ja naiset tyhjäpää kikattajia. Miehet ovat myös yksilöitä ja heidän joukostaan löytyy ihan samalla tavalla kusipäitä, kuin naistenkin joukosta
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 12:56"]
En ymmärrä tällaista jaottelua hyviin jätkiin ja bimboihin. Mielestäni asenteessa on jotain vialla ja ajattelu todella kapeaa, jos naisen on korostettava olevansa hyvä jätkä, tai täytyy erikseen mainita että useimmat tapaamansa naiset ovat epäkiinnostavia paskanjauhajia, tai toisinpäin. Itselläni on sekä mies- että naiskavereita, enkä kategorisoi heitä. Jokaisen on hankittava arvostus olemalla hyvä tyyppi omana itsenään, ei sukupuolensa ansiosta. En myöskään kuvaile tyttöä "poikamaiseksi" jos hän harrastaa autoja tai viihtyy paipissa missä itsekin pärjään tai pelaa pleikkaa poikien kanssa. Ihan tyttömäinen tyttökin voi olla avoin, rehellinen ja oma itsensä missä vain seurassa ja mitä vaan tehdessään. Terveisin nainen
[/quote]
Itse näkisin että juuri näiden miestenkin kanssa viihtyvien naisten morkkaajat tekevät asiasta sukupuolikysymyksen. En saisi olla miestenkin ystävä koska olen nainen.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:00"]
Minä en koe olevani mikään "hyvä jätkä", vaan ihan normaali jalat maassa oleva nainen. Tykkään laittautua ja näyttää naiselta, mutta en ole kuitenkaan mikään pintaliitäjä, jonka kaikissa ruumiinosissa on jotain feikkiä. Voin sanoa, että aika harva sietää juurikaan näitä kikattelevia tyhjäpäisiä kana-aivoja... Ei miehet eikä naiset, jotka osaavat arvostaa muutakin, kuin ulkokuorta. On minullakin paljon miespuolisia kavereita, joiden kanssa juttu luistaa ja enemmän kuitenkin naisia.
[/quote]
jätkänaiselle on olemassa kolmenlaisia ihmisiä
-kikattavat tyhjäpäät
-minä minä hyvätjätkä, ihan erilainen nainen
-miehet
Eli hyväjätkä kategorisoi naiset kikattaja tyhjäpäiksi ja sitten on kaikki miehet, jotka ovat hyviä jo pelkästään siksi, että ovat miehiä ja heiltä saa ihailua.
Nämä ihmiset ei välitä tutustua ihmisiin paremmin, koska heille on olemassa vain kikattavat tyhjäpäät ja sitten ah, ne ihanat miehet.
Itse olen elämäni aikana tutustunut moniin ihmisiin ja huomannut, että kun ei ihmisiä lajittele tällaisten oletusten mukaan, huomaa, että pintaa raaputtamalla löytyy niistä tyhjäpää kikattajista (mikä kamala nimitys naisen antamana toiselle naiselle) todella hienoja ihmisiä ja kaikki miehet ei ole yhtenäisenä ryhmänä niin ihania, että kannattaisi mennä kehumaan, että miehet niin tykkää minusta ja viihdyn miesten kanssa.
Elämää kannattaa opetalla katsomaan niin, että viihtyy ihmisten kanssa, ei sukupuolen. Joidenkin ihmisten kanssa synkkaa, toisten ei. Sukupuoleen katsomatta. Miehet ryhmänä ei ole mikään ryhmä, missä kaikki miehet on ihania, jotka jaksaa puhua 7 minuuttia energiapolitiikasta ja naiset tyhjäpää kikattajia. Miehet ovat myös yksilöitä ja heidän joukostaan löytyy ihan samalla tavalla kusipäitä, kuin naistenkin joukosta
[/quote]
Korostat viestissäsi, että kaikki ihmiset ovat yksilöitä eivätkä mikään ryhmä. Silti heti alussa niputat "hyvätjätkät" yhdeksi homogeeniseksi ryhmäksi, joka ajattelee muista ihmisistä pelkästään ryhminä. Eli itsekin sorrut samaan virheeseen.
Mä tiiän yhen naisen joka mielistelee miehiä jostain syystä. Naisille taas on ilkeä.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 12:54"]
Riippuu minkälainen hyvä jätkä. Jos harrastus on vaikka miesvaltainen, eikä ole mikään tyrkky tai hae huomiota näiltä miehiltä, on oikeasti ihan vaan kaveri miesten kanssa, niin silloin ok. Mä nyt vaan satun tuntemaan niitä "hyviä jätkiä", joilla taitaa pohjimmiltaan olla itsetunto hukassa, haetaan siitä jätkäporukasta huomiota ja nautitaan kun saa olla se porukan nainen, on todella mustasukkainen miespuolisista kavereistaan ja tekee itsestään miesten silmissä sen täydellisen ja saavuttamattoman. Ehkä jopa alitajunnallisesti, en tiedä. Nämä tapaukset ovat aina ikisinkkuja.
[/quote]
Nämä ovat vähän sellaisia kiertopalkintoja lopulta. Ollaan hyviä jätkiä ja harrastetaan jokaisen kanssa seksiä, kun minähän olen hyvä jätkä ja en sekoita tähän tunteita. Kun porukan miehet alkaa seukkaamaan, ollaan raivottaria ja mustasukkaisia, miten ne mun hyvät kaverit otti tuollaisen bimbon vaimoksi. Elämäntehtäväksi otetaan niiden jätkäkavereiden parisuhteen rikkominen.
Kai se on jokin narsistinen häiriö, missä haetaan miesten huomiota ja mollataan muita naisia, että saisi olla keskipisteenä miesporukassa, kun ei pystytä ihmisten kanssa tasa-arvoiseen suhteeseen.
Kyse ei ole siitä mistä puhuu, vaan miten puhuu. Naisten kommunikaatiotyyli ON keskimäärin erilainen kuin miesten, ja itse en osaa "puhua naista". En osaa eritellä tarkemmin millainen se kommunikaatioero on, mutta se on ilmeinen - esimerkiksi jos miehellä on uudet kengät, niin hänen kaveriensa reaktio on tyyliä "jätkä osti uudet kengät, mistä kävit, jostain lidlistä vai? Ootko hinkannu ne kloorilla kun noin loistaa :D? Ei vais, ihan ok kengät, paljon makso?". Naisten tapauksessa "Eiiii vitsi sä oot ostanu uudet kengät, vähäks hei hienot, minäkin tuossa just Sirpan kanssa puhuin että ne uudet kengät pitää saada mitkä oli anttilan mainoksessa, ei hitsi ne oli sikahienot!?!?!".
Itse en vaan osaa yhtään tuollaista hehkuttamista ja ihquttamista, ja en mielellään sitä kuuntelekaan koska mielestäni on ärsyttävää että mitä vähäpätöisimpään asiaan vedetään mukaan aina hirveät tunnereaktiot. Jos minua esim. joku asia ottaa päähän, niin totean lakonisesti että nyt vituttaa, enkä mitään tunteen palolla näyteltyä "mua siis niiiiiin ärsyttää, ei hitsin vitsin pimpula että ärsyttää, aaaarrgh en kestä" -naiseusilmaisua. Varmaan isoksi osaksi siitä syystä en vain osaa osallistua naislaumojen keskusteluun, ja en ilmeisesti myöskään osaa ystävystyä naisten kanssa, kun kaikki yritykset on tähän mennessä menneet hukkaan. Varmaankin naiset pitää minua tosikkona ja töykeänä, kun kommunikointi on miehinen sarkastisine kommentteineen ja ihqutuksen puutteineen.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 12:14"]ehkä homojen mielestä poikamainen tyttö on jotenkin kiva.
[/quote]
Taitaa homot enemmän viihtyä hyvännäköisten naisten seurassa
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:08"]
Kai se on jokin narsistinen häiriö, missä haetaan miesten huomiota ja mollataan muita naisia, että saisi olla keskipisteenä miesporukassa, kun ei pystytä ihmisten kanssa tasa-arvoiseen suhteeseen.
[/quote]
Voisitko vähän perustella? Vai olisiko kyse siitä että haet itse miesten uomiota ja koet miesten naispuoliset kaverit uhkana huomionhaullesi? Siksi pitää sitten mollata niitä naispuolisia kavereita, niinhän? Tekstisi kertoo enemmän sinusta kuin naisista joilla on myös miespuolisia ystäviä.
Olen ollut tasa-arvoisessa suhteessa mieheni kanssa lähes kymmenen vuotta, en hae huomiota miesouolisilta kavereiltani sen enempää kuin naispuolisiltakaan.
Ei ole.
Ihmettelen naisia, jotka jaksavat toistella, etteivät tule toisten naisten kanssa toimeen. He tuntuvat unohtavan täysin oman sukupuolensa.
Pitkäaikainen ystäväni on ns. hyvä jätkä. Hän tulee hyvin toimeen monenlaisten miesten kanssa. Jopa niin hyvin, että hänellä on ollut suhde naimisissa olevan miehen kanssa. Hän ihmetteli, ettei miehen vaimo reagoinut asiaan. Tuollaista toimintaa ihmettelen, koska kunnioitan parisuhteita.
Miesten ymmärtäminen on ihailtavaa, koska miesten käsityksiä arvostetaan edelleen enemmän kuin naisten mielipiteitä.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:10"]
Kyse ei ole siitä mistä puhuu, vaan miten puhuu. Naisten kommunikaatiotyyli ON keskimäärin erilainen kuin miesten, ja itse en osaa "puhua naista". En osaa eritellä tarkemmin millainen se kommunikaatioero on, mutta se on ilmeinen - esimerkiksi jos miehellä on uudet kengät, niin hänen kaveriensa reaktio on tyyliä "jätkä osti uudet kengät, mistä kävit, jostain lidlistä vai? Ootko hinkannu ne kloorilla kun noin loistaa :D? Ei vais, ihan ok kengät, paljon makso?". Naisten tapauksessa "Eiiii vitsi sä oot ostanu uudet kengät, vähäks hei hienot, minäkin tuossa just Sirpan kanssa puhuin että ne uudet kengät pitää saada mitkä oli anttilan mainoksessa, ei hitsi ne oli sikahienot!?!?!".
Itse en vaan osaa yhtään tuollaista hehkuttamista ja ihquttamista, ja en mielellään sitä kuuntelekaan koska mielestäni on ärsyttävää että mitä vähäpätöisimpään asiaan vedetään mukaan aina hirveät tunnereaktiot. Jos minua esim. joku asia ottaa päähän, niin totean lakonisesti että nyt vituttaa, enkä mitään tunteen palolla näyteltyä "mua siis niiiiiin ärsyttää, ei hitsin vitsin pimpula että ärsyttää, aaaarrgh en kestä" -naiseusilmaisua. Varmaan isoksi osaksi siitä syystä en vain osaa osallistua naislaumojen keskusteluun, ja en ilmeisesti myöskään osaa ystävystyä naisten kanssa, kun kaikki yritykset on tähän mennessä menneet hukkaan. Varmaankin naiset pitää minua tosikkona ja töykeänä, kun kommunikointi on miehinen sarkastisine kommentteineen ja ihqutuksen puutteineen.
[/quote]
Osittain totta kyllä. Myös naisten sosiaaliset kuviot ovat erilaisia kuin miehillä. Usein saa huomata kuinka muualla olevasta ihmisestä ouhutaan pahaa, pelataan joku ulos illanvietoista ja kaveriporukasta, arvostellaan julmasti jne. Ja ei, kaikki eivät tee niin, ja myös miehet osaavat olla perseestä, mutta oman kokemukseni pohjalta tuollainen on yleisempää naisten keskuudessa.
Shoppailureissu Pariisiin on vaan hauskempaa kuulemista, kun Jyväskylän suurajot.
[/quote]
Otin tästä viestistä vain pätkän. Minua kiinnostaa paljon enemmän shoppailureissu Pariisiin kuin Jyväskylän suurajot, t. naisinsinööri
No jatkan vielä. Mielestäni suurin osa naisista ei ole sellaisia kuin monessa jutussa mielletään. Minulla ei ole mitään kokemusta naisten välisistä draamoista tai kikattelevia bimboja ei oikein tiedä live-elämästä ketään. Suurin osa on tavallisia ihmisiä tavallisine juttuineen. Lapsista kyllä puhuu miehetkin aika paljon, jos heillä on lapsia. Minäkin nuorempana kuvittelin tulevani toimeen paremmin miesten kanssa, mutta nykyään tulen toimeen melkein kaikkien kanssa.
Tietyn tyyppiset ihmiset, miehet tai naiset, eivät oikeastaan hakeudu seuraani tai päin vastoin. Jutun aiheet on hyvin tavallisia ja ne tulevat itsestään, riippuen siitä kenen kanssa on tekemisissä. Autot mainitaan usein, mutta voin mainita että oma insinööripomoni (rakennusala) ei esimerkiksi tunnu autojen päältä tajuavan paljon mitään ja hänelle se väri oli tärkeä kun vasta äskettäin uuden osti.
Täällä se on moneen kertaa tullut, itsensä nostaminen jalustalle ja jonkun toisen ryhmän halveksiminen on se, mistä ei pidetä. Oikeasti hyvä jätkä tulee toimeen ihmsiten kanssa, eikä päätä sukupuolen perusteella, kenen kanssa tulee toimeen. Miettikää te pari hyvää jätkää jotka pukeudutte naisellisesti, jos näkisitte toisenne jossain tilaisuudessa, tulisitteko toimeen? Insinöörinaisena olen joskus kokenut senkin, että jos jossain koulutuksessa on vaikkapa nainen, joka on ollut paikalla ennen minua ainoana naisena, ja sitten tulen minä paikalle, niin ajoittain näkee jopa pettymyksen naamasta, olen arvellut sen johtuvan siitä, että ko. nainen olisi halunnut se ainoa nainen.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 12:47"]
"Hyvä jätkä" ei ole miehille nainen vaan jonkinlainen sukupuoleton olento. Sitä arvostetaan tasan tarkkaan niin kauan kun siitä on hyötyä.
[/quote]
No musta on ollut miehelleni ilmeisesti hyötyä jo 18 vuotta :D Montako vuotta sä olet ollut miehellesi hyödyksi? Ap