Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täällä aina haukutaan naisia, jotka on ns. "hyviä jätkiä"

Vierailija
07.07.2015 |

No, mä olen varmaan monen tulkinnan mukaan "hyvä jätkä" ja täytyy todeta, että ainakaan miesten mielestä siinä ei ole mitään pahaa. Päinvastoin, mieheni sinkkukaverit ovat avoimesti hänelle puhuneet, että olis kiva löytää samanhenkinen naisystävä kuin minä.

Miksi siis naisista "hyvä jätkä" -leima on jotenkin vastenmielinen?

Kommentit (132)

Vierailija
81/132 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 14:02"]

Näissä hyvä jatkä-jutuissa on yleensä se pohaoletus, että tyttömäisyys on tyhmää ja negatiivista ja poikamaisuus rentoa, coolia ja positiivista. 

etsikää youtubesta  "run like a girl", katsokaa se ja jutellaan sitten lisää.

[/quote]

Siis sinulla on se pohjaoletus ja heijastat sen naisiin joilla on molempia sukupuolta olevia ystäviä. Minun ystäväni ovat rentoja ja "cooleja" sukupuolesta riippumatta, siksi he ovat minun ystäviäni. Sukupuoli on ongelma muille.

Vierailija
82/132 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 14:10"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:32"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:29"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:11"]

Pohjillahan on kuitenkin halu saada huomiota ja pari petikaveria, saada haukkuamuiden naisellisia kanoja ja sanalla ihan vähän nostaa itsetuntoa... Tirsk.

[/quote]

Ja miehet on aina saaneet panokaverin helposti liehittelemällä naiselle, että vitsit, oot niin hyvä jätkä. Siis puhumalla sitä miesten kieltä :D

Naisilla tippuu pöksyt aina aika helposti, kun heitä vähän kutittelee tuolla hyvä jätkä-kehulla.

[/quote]

Menetkö sänkyyn ystäviesi kanssa? Minulle ystävät ovat hiukan muuta varten, seksiä on oman kumppanin kanssa.

[/quote]

En, koska en ole hyvä jätkä. Hyvä jätkähän haluaa olla kuin mies ja paneskelee kenen kanssa tahansa, koska seksiin ei tarvita tunteita.

[/quote]

Sinulla on erikoinen määritelmä hyvästä tyypistä. Minulla ja miehelläni on paljonkin tunteita pelissä seksin aikana ja muutenkin. Se, että minulla on miespuolisia ystäviä ei tarkoita että olisin tai haluaisin olla kuin mies. Mutta ethän sinä tosissasi ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/132 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut aina paljon mieskavereita, mutta en ole kyllä ollut koskaan mikään hyvä jätkä. Aina olen ollut kyllä nainen. Mutta minulla on myös laaja naiskaveripiiri. Ehkä juuri siksi, kun en pidä naisia tyhminä bimboina ja itseäni tyhmempänä, enkä nosta itseäni paremmaksi olemalla "hyvä jätkä"

Se on tunnustettava, että ne naiset eivät ole koskaan olleet kavereitani, jotka halveeraavat omaa sukupuoltaan kanoittelemalla naisia ja pitämällä miehiä yleisesti ottaen parempana sukupuolena siksi vain, että heillä on munat.

Vierailija
84/132 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 12:29"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 12:25"]"Hyvä jätkä" on monesti sitä mieltä,että naiset on typeriä ja naisten jutut on typeriä. Vain miesten tekemät asiat ja jutut ovat järkeviä ja tarpeellisia. Vaikea pitää ihmisestä jonka tiedät halveksivan ja mitätöivän omia tekemisiäsi. Ja jos et jaksa olla kiinnostunut autoista ja muista miehisistä jutuista ei meillä ole yhteistä puhuttavaa. Ja minua henkilokohtaisesti vähän pelottaakin miesnäiset naiset.
[/quote]
Mä en käsitä miksi tuo on oletusarvo että jos viihdyt miesten kanssa, suhtaudut vihamielisesti muihin naisiin ja halveksit heitä?? Ja mä varmasti olisin todella pelottava ilmestys, 157/42 enkä edes näytä rekkalesbolta vaikka miesten kanssa pyörin. Toisekseen mä kyllä pidän naisista ystävinä mutten ole jaksanut etsiä heitä asiakseen kavereikseni kun opinnot ja harrastukset ovat miesvaltaisia.
[/quote]

En osaa sanoa onko oletusarvo , minulla on kokemusta vain yhdestä nais"hyvästä jätkästä". Porukassa jossa olen mukana, hän ei puhu minulle, ei vastaa minulle, ei katso minuun jos puhun. Takuulla en kikata tms. Porukan miehet kyllä katsovat minua ja puhuvat minulle. Olen yrittänyt olla kiinnostunut hänen asioistaan ja olla ystävällinen mutta ei auta. En enää yritä.
.

Vierailija
85/132 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 14:14"]

Minulla on ollut aina paljon mieskavereita, mutta en ole kyllä ollut koskaan mikään hyvä jätkä. Aina olen ollut kyllä nainen. Mutta minulla on myös laaja naiskaveripiiri. Ehkä juuri siksi, kun en pidä naisia tyhminä bimboina ja itseäni tyhmempänä, enkä nosta itseäni paremmaksi olemalla "hyvä jätkä"

Se on tunnustettava, että ne naiset eivät ole koskaan olleet kavereitani, jotka halveeraavat omaa sukupuoltaan kanoittelemalla naisia ja pitämällä miehiä yleisesti ottaen parempana sukupuolena siksi vain, että heillä on munat.

[/quote]

Sama. Insinöörinainen. Minä olen myös pienikokoinen ja hento, joten aika harva edes osaa mieltää minua miesvaltaisen alan työntekijäksi. Vaikka olen itsekin joskus ollut sellainen, että olen mielestäni tullut miesten kanssa paremmin toimeen, niin minulla on silloinkin ollut paras ystävä nainen. Enkä ole koskaan pitänyt naisista, jotka pitävät kaikkia muita naisia typerinä kanoina. 

Vierailija
86/132 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 14:14"]

[/quote]

Sama. Insinöörinainen. Minä olen myös pienikokoinen ja hento, joten aika harva edes osaa mieltää minua miesvaltaisen alan työntekijäksi. Vaikka olen itsekin joskus ollut sellainen, että olen mielestäni tullut miesten kanssa paremmin toimeen, niin minulla on silloinkin ollut paras ystävä nainen. Enkä ole koskaan pitänyt naisista, jotka pitävät kaikkia muita naisia typerinä kanoina. 
[/quote]
Mä en ole koskaan pitänyt ihmisistä jotka halveksivat toisia, puhuvat pahaa "kavereista", puukottavat selkään ja ovat ylimielisiä.

Vierailija
87/132 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 14:32"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 12:29"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 12:25"]"Hyvä jätkä" on monesti sitä mieltä,että naiset on typeriä ja naisten jutut on typeriä. Vain miesten tekemät asiat ja jutut ovat järkeviä ja tarpeellisia. Vaikea pitää ihmisestä jonka tiedät halveksivan ja mitätöivän omia tekemisiäsi. Ja jos et jaksa olla kiinnostunut autoista ja muista miehisistä jutuista ei meillä ole yhteistä puhuttavaa. Ja minua henkilokohtaisesti vähän pelottaakin miesnäiset naiset.
[/quote]
Mä en käsitä miksi tuo on oletusarvo että jos viihdyt miesten kanssa, suhtaudut vihamielisesti muihin naisiin ja halveksit heitä?? Ja mä varmasti olisin todella pelottava ilmestys, 157/42 enkä edes näytä rekkalesbolta vaikka miesten kanssa pyörin. Toisekseen mä kyllä pidän naisista ystävinä mutten ole jaksanut etsiä heitä asiakseen kavereikseni kun opinnot ja harrastukset ovat miesvaltaisia.
[/quote]

En osaa sanoa onko oletusarvo , minulla on kokemusta vain yhdestä nais"hyvästä jätkästä". Porukassa jossa olen mukana, hän ei puhu minulle, ei vastaa minulle, ei katso minuun jos puhun. Takuulla en kikata tms. Porukan miehet kyllä katsovat minua ja puhuvat minulle. Olen yrittänyt olla kiinnostunut hänen asioistaan ja olla ystävällinen mutta ei auta. En enää yritä.
.
[/quote]
Hassua, mä taas olen se nainen miesporukassa ja jos porukkaan tulee nainen käymään esimerkiksi, ei hän puhu minulle tai ota kontaktia mutta miehille kyllä juttelee. Eikä ole kerta tai kaksi kun näin on käynyt.

Vierailija
88/132 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen kaksi tälläistä hyvä jätkä naista ja kumpikin on vihaisia ja aggressiivisen oloisia.

Vierailija
89/132 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette te puhu mistään "hyvistä jätkistä" vaan ns "queen bee" -syndroomasta. Nainen, joka teeskentelee olevansa kiinnostunut teknisistä asioista tai vaikkapa pelaamisesta kerätäkseen irtopisteitä. Keskittyvät sitten etupäässä näyttämään mahdottoman södeiltä mangahahmoilta. Keräävät ympärilleen joukon miesihailijoita ja puolustavat reviiriään aggressiivisesti.

Vierailija
90/132 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 14:54"]

Minä tunnen kaksi tälläistä hyvä jätkä naista ja kumpikin on vihaisia ja aggressiivisen oloisia.

[/quote]

Ovatko oikeasti, miten se ilmenee? Vai onko sittenkin niin, että heidän olemisensa ja kommunikointinsa on "miesmäistä", ja tulkitset naisellisten kommunikointitapojen puutteen (esim. perusilmeen jatkuvan hymyilyn sijaan, ja sen ettei kaikelle naureskella kevyesti) vihaisuudeksi? Tai sen, ettei ko. naiset vastaakaan "ääh mulla on niin huono hiuspäivä tänään" jotain naisellista kuten "no hei ei oo, sun tukka on tosi ihana"? Tulkitsetko näiden naisten tavoin esiintyvän miehenkin aggressiiviseksi ja vihaiseksi?

Jotenkin nyt veikkaan että et, vaan nimenomaan leimaat täsmälleen samasta käytöksestä miehen "normaaliksi" kun taas nainen on niin käytttäytyessään "vihainen". Näin tekee koko kulttuuri - kun mies korottaa ääntään hän on "määrätietoinen johtajatyyppi", mutta täsmälleen samoin käyttäytyvä nainen on "hermostunut ja menettää malttinsa". Ja niin edelleen.

Vierailija
91/132 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 14:02"]

Näissä hyvä jatkä-jutuissa on yleensä se pohaoletus, että tyttömäisyys on tyhmää ja negatiivista ja poikamaisuus rentoa, coolia ja positiivista. 

[/quote]

Kukaan ei kai ole tässäkään ketjussa sanonut noin? Se, että viihtyy paremmin miesten seurassa ei ole millään lailla arvolatautunutta. Se ei tarkoita että naiset olisivat HUONOMPIA, se vain tarkoittaa että itselleen miesseura SOPII PAREMMIN. Samoin kuin ei sekään, että viihtyy paremmin naisten seurassa - vai väitätkö että suurin osa naisista pitää miehiä jotenkin huonompina kuin naisia (koska suurin osa naisista viihtyy paremmin naisten kanssa)? Jätetään nyt laskuista ne ärsyttävät akat, jotka suurella työllä ylläpitävät sukupuolijaottelua "hassun avuttomat miehet ja me tomerat emännät" -puheillaan.. toivon että heitä on vain pieni vähemmistö.

Jos minä valitsen kaupassa mieluummin punaisia paprikoita kuin vihreitä, ei sekään tarkoita että olen sitä mieltä että viheät paprikat ovat vähempiarvoisia kuin punaiset. Minä vain pidän punaisista enemmän, joten tottakai mieluummin valitsen niitä.

Vierailija
92/132 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 12:29"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 12:25"]

"Hyvä jätkä" on monesti sitä mieltä,että naiset on typeriä ja naisten jutut on typeriä. Vain miesten tekemät asiat ja jutut ovat järkeviä ja tarpeellisia. Vaikea pitää ihmisestä jonka tiedät halveksivan ja mitätöivän omia tekemisiäsi. Ja jos et jaksa olla kiinnostunut autoista ja muista miehisistä jutuista ei meillä ole yhteistä puhuttavaa. Ja minua henkilokohtaisesti vähän pelottaakin miesnäiset naiset.

[/quote]

Kanamaisten tirskujien jutut ovat typeriä ja teennäisiä. Minä kuljen miesporukoissa, mutta olen naisellinen ja pidän mekkoja. En ole kiinnostunut autoista tai muista stereotyyppisesti miehisistä jutuista (paitsi jääkiekosta), enkä ole miesmäinen. En vain ole tyhjäpäinen tirskuja tai tekeydy tyhmäksi saadakseni huomiota. Olen vain oma itseni ja sehän niitä kikattajia vituttaakin.
[/quote]
Huomaatko, että oletusarvollasi kaikki muut naiset ovat tyhmäksi tekeytyviä tirskujia?
Vikahan ei ole siis lähtökohtaisesti muussa kuin ennakkoasenteessasi.

Vierailija
93/132 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 15:13"]

Ette te puhu mistään "hyvistä jätkistä" vaan ns "queen bee" -syndroomasta. Nainen, joka teeskentelee olevansa kiinnostunut teknisistä asioista tai vaikkapa pelaamisesta kerätäkseen irtopisteitä. Keskittyvät sitten etupäässä näyttämään mahdottoman södeiltä mangahahmoilta. Keräävät ympärilleen joukon miesihailijoita ja puolustavat reviiriään aggressiivisesti.

[/quote]

Koska kukan nainenhan ei voi oikeasti pitää pelaamisesta tai olla kiinnostunut tekniikasta...

Vierailija
94/132 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 15:25"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 12:29"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 12:25"] "Hyvä jätkä" on monesti sitä mieltä,että naiset on typeriä ja naisten jutut on typeriä. Vain miesten tekemät asiat ja jutut ovat järkeviä ja tarpeellisia. Vaikea pitää ihmisestä jonka tiedät halveksivan ja mitätöivän omia tekemisiäsi. Ja jos et jaksa olla kiinnostunut autoista ja muista miehisistä jutuista ei meillä ole yhteistä puhuttavaa. Ja minua henkilokohtaisesti vähän pelottaakin miesnäiset naiset. [/quote]   Kanamaisten tirskujien jutut ovat typeriä ja teennäisiä. Minä kuljen miesporukoissa, mutta olen naisellinen ja pidän mekkoja. En ole kiinnostunut autoista tai muista stereotyyppisesti miehisistä jutuista (paitsi jääkiekosta), enkä ole miesmäinen. En vain ole tyhjäpäinen tirskuja tai tekeydy tyhmäksi saadakseni huomiota. Olen vain oma itseni ja sehän niitä kikattajia vituttaakin. [/quote] Huomaatko, että oletusarvollasi kaikki muut naiset ovat tyhmäksi tekeytyviä tirskujia? Vikahan ei ole siis lähtökohtaisesti muussa kuin ennakkoasenteessasi.

[/quote]

Se, että sinä koet naisena olevasi tyhjäpää ja tirskuja ei ole minun ongelmani. En missään kohtaa sanonut että kaikki naiset olisivat sellaisia, toin vain esille etten voi sietää sellaisia.

Vierailija
95/132 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 15:31"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 15:13"]

[/quote]

Koska kukan nainenhan ei voi oikeasti pitää pelaamisesta tai olla kiinnostunut tekniikasta...

[/quote]

Aivan. Tuo teksti kertoo kirjoittajastaan vain sen että hän on olemassa miesten ihailusta ja kuvittelee että kaikki muutkin eläisivät vain sitä varten.

Vierailija
96/132 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ne aika lesboja luonteeltaankin. Ei mitään jakoa hyvän näköisen hetero miehen kelkkaan. Etsiköön seuransa lepakko piireistä missä ne yleensä hengaakin.

Vierailija
97/132 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pidä pelaamisesta enkä urheilusta, tai siis liikunnasta, mutta en erikoisemmin välitä penkkiurheilusta, paitsi taitoluistelusta. "Kaikki muut naiset sitä ja tätä", ovatko sitä myös ne muut naiset, jotka ovat "hyviä jätkiä"? 

Itse kyllä inhoan sanaa hyvä jätkä. Nainen on nainen, vaikka voissa paistettaisiin. Kaikista naisista löytyy lopulta niitä naisille tyypillisiä ominaisuuksia, hyvässä ja pahassa, vaikka kuinka toivoisi itse olevansa mies. Miksi se miehisyys olisi niin kamalan tavoiteltavaa? Pelaamisessa, urheilussa tai tekniikassa ei ole oikeastaan mitään erikoista. No itse teen töitä tekniikan parissa ja luonnolllisesti minun on oltava kiinnostunut siitä, mutta ei se mitään kamalan ihmeellistä ole. 

T. insinöörinainen. 

Vierailija
98/132 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 15:45"]

Minä en pidä pelaamisesta enkä urheilusta, tai siis liikunnasta, mutta en erikoisemmin välitä penkkiurheilusta, paitsi taitoluistelusta. "Kaikki muut naiset sitä ja tätä", ovatko sitä myös ne muut naiset, jotka ovat "hyviä jätkiä"? 

Itse kyllä inhoan sanaa hyvä jätkä. Nainen on nainen, vaikka voissa paistettaisiin. Kaikista naisista löytyy lopulta niitä naisille tyypillisiä ominaisuuksia, hyvässä ja pahassa, vaikka kuinka toivoisi itse olevansa mies. Miksi se miehisyys olisi niin kamalan tavoiteltavaa? Pelaamisessa, urheilussa tai tekniikassa ei ole oikeastaan mitään erikoista. No itse teen töitä tekniikan parissa ja luonnolllisesti minun on oltava kiinnostunut siitä, mutta ei se mitään kamalan ihmeellistä ole. 

T. insinöörinainen. 

[/quote]

Onko "miehisyyden tavoittelua" olla sellainen millaiseksi on syntynyt ja kasvatettu? Tarkoittaako se, että omaa ominaisuuksia jotka esiintyvät keskimäärin useammin miehillä kuin naisilla sitä, että haluaa olla mies? Mielestäsi siis yksikään nainen ei voi aidosti olla kiinnostunut miehisenä pidetyistä asioista tai olla käytökseltään miesmäinen (vaikka vihaankin käytöspiirteiden sukupuolittamista). Jos on, niin yrittää vain leikkiä miestä koska pitää miehiä parempana??

Onko sinun mielestäsi sinun kiinnostuksen kohteissasi "jotain erikoista ja parempaa"? Tarkoittaako se, että on jostain kiinnostunut ja viettää mielellään aikansa näiden kiinnostuksen kohteiden parissa sitä, että pitää itseään parempana kuin muut kun on näistä asioista kiinnostunut? Eikö se yleensä tarkoita vain juuri sitä, että on niistä asioista kiinnostunut - miten se kiinnostus muuttuisi itsensä korostamiseksi? Vain siksi, että se poikkeaa keskimääräisestä? Jos on kiinnostunut leipomisesta ja leipoo niin se on ok, mutta jos on kiinnostunut vaikka lennokeista ja harrastaa niitä niin silloin pitää itseään parempana ihmisenä (siis jos on nainen, miehellehän tuo varmaan on ihan ok).

En nyt suoraan sanottuna ollenkaan tajua pointtiasi. Oliko se se järjettömyys, että kaikki naiset ovat täsmälleen samanlaisia ja jos joku väittää olevansa erilainen kuin naiset keskimäärin, niin hän pitää itseään parempana kuin muut ja valehtelee olevansa erilainen ja tekee sen vain siksi että yrittää olla mies? Koska hän ei voi luonnollisesti olla sellainen? Vai jotain muuta yhtä järjetöntä, koska mitään fiksua logiikkaa en väitteistäsi löytänyt. Sinustakinhan voisi sitten väittää että sä vain yrität olla mies ja pidät itseäsi parempana kuin naiset, kun olet töissä miehisellä alalla. Yhtä fiksua kuin väittää moista naisesta joka on kiinnostunut vaikka siitä mainitsemastasi penkkiurheilusta (joka muutes on tosi klisee, aika harva tuntemani mies välittää penkkiurheilusta pätkääkään).

Vierailija
99/132 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan viihdy hyvä jätkien naisten seurassa.

Naisellinen nainen

Vierailija
100/132 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 14:54"]Minä tunnen kaksi tälläistä hyvä jätkä naista ja kumpikin on vihaisia ja aggressiivisen oloisia.
[/quote]

Ja kiroilevat kuin merimiehet

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme