G: Mikä on sinun lohtumusiikkiasi?
Omaani ovat Faith No More ja Metallica. Huomasin, että palaan näihin teini-iän suosikkibändeihin aina, kun elämässä on jotain isompaa meneillään! Näitä on kuunneltu mm. poikaystävästä erotessa, lasten synnytyksessä, baby bluesissa ja omaisen kuoltua.
Kommentit (21)
Sen parempaa lohtumusaa ei vaan ole. Parasta on, jos voin jossain pimeässä kuunnella sitä. Olo helpottuu, aina :-)
laitan soimaan Juha Tapion "Anna pois itkuista puolet". Aika kliseistä, mutta tehoaa minuun.
Sopivan angstista. Tätä tuli kuunneltua jo teininä ja lohdutti jo silloin. :)
Sinänsä hassua että mä en muuten kuuntele niitä ollenkaan, kuuntelen ihan toisenlaista musiikkia. Yleensä groove-kanavaa.
AC/DC on vaan niin hillittömän humoristista ja siitä uhosta tulee aina parempi mieli.
munkin lohtumusaa on ehdottomasti Metallica!
Toisinaan raskaampi metalli, esim. Dimmu Borgir tai vanhempi Amorphis.
Toisinaan melankolisempaa; vaikkapa CMX tai Sentenced.
Ja silloin kun on itsetunto maassa, niin parasta on ehdottomasti Children of Bodomin versio Andrew W.K.:n biisistä She Is Beautiful. Suosittelen sitä kaikille naisille silloin kun itsetunto on hukassa!
Oiskohan voimaannuttava oikea sana kuvaamaan sitä, mitä se musiikki mulle tekee.
Mutta en mä kyllä muuta kuuntelekkaan kuin kantria, bluegrassia (joka kyllä on yksi kantrin osa-alueista) ja irkkumusaa.
Riippuu tilanteesta, mutta jos olen maassa, niin laitan yhden tietyn kappaleen soimaan, jota tuli kuunneltua aikasta paljon 6 vuotta sitten, kun isäni kuoli..
Madame Butterfly, Gunnareiden November Rain ja Don't cry.
esim. Albinonin Adagio - kunnot itkut ja mieli kevenee ;)
vaikkapa Suzanne Vegan tuotanto 80- 90- luvun taitteesta. Kun kaipaan piristystä ja elämä voittaa on paikallaan tuo Motown- musa 60- luvulta. Niin kepeää ja niin lohduttavaa!
*Pachelbel: Canon in D
*Finding neverland soundtrack: Piano variation in blue
*Piano-leffan soundtrack: Heart asks pleasuer first & Big my secret
*Enya- Watermark (jos tarvitsen lohtua, tata pimputan pianolla ja kas, tuntuu taas paremmalta)
mutta Vesa-Matti Loirin Elegia ja Nocturne, sekä Lapin kesä