Jos saisit valita, kumman ottaisit: työpaikan vai vauvan?
Kommentit (38)
Joutaahan tuolta työelämästä olemaan välillä poiskin.
Tuntuu, että minulla ainakin oli optimaalinen ajoitus raskautumisen kanssa.
Vakituinen työ, mutta missäpä ei yt-uhka leijuisi?
Näin varmistin ettei ainakaan minua irtisanota.
Toivottavasti ajat ovat paremmat kun palailen työelämään ;-)
tiedän, mitä vaan voi tapahtua, mutta voi olla että lapsi syntyy terveenä ja pakko ennakoida tilanne.. älä latista ap:ta,
jos sinulle tullut keskenmeno, ei tarkota että kaikille kävisi niin.
Jaksamista kuiten!
Vaikka työpaikka olisikin järkevämpi vaihtoehto..
t viikolla 10 keskenmenon saanut....
Olen minäkin saanut keskenmenon ja se on kauhea kokemus, mutta en silti mene kenenkään vauvahuumaa lannistamaan.
Onnea ap:lle! Töitä teet sitten myöhemmin.
Ota työpaikka, sitten kun olet raskaana niin sinua ei voi edes irtisanoa, joten saat molemmat.
Esim. YT-neuvottelut ei koske äitiyslomalaisia, eikä raskaana olevia lomauteta. Korotettu irtisanomissuoja. Ja mammalomalta palatessa sinulle tulee olla vähintään samoilla ehdoilla oleva paikka firmassa.
En nimittäin halua enempää lapsia.
Siis kukaan ei tee vauvaa itse. En ainakaan ole vielä kuullut sellaisesta.
mutta jos nyt ihan pakko olisi valita että otanko toisenkin työn vai vauvan niin kyllä mä varmaan sen työn ottaisin.
En halua mitään muuta työpaikkaa kuin nykyiseni, se on unelmatyöni. Jos pitäisi vaihtaa niin sitten haluaisin mieluummin vielä yhden vauvan.
Mieheni tosin ei haluaisi enempää lapsia, joten siitä tulisikin kiintoisa keskustelu...
Jotta sinulla olisi paremmin varaa elättää lisäsuu.
Totta kai pidät vauvan, älä nyt hulluja puhu. Ei työnsaannin takia abortteja tehdä! Höpsistä.
Vauvan pidät ja yrität silti saada MYÖS sen työpaikan - vauvasta et tietenkään puhu siellä mitään. Jos saat työn, teet sitä niin pitkään kuin ehdit ennen äitiyslomaa. Jos et saa työtä, niin sitten et saa, maailma ei siihen kaadu.
paitsi että sinun tapauksessasi ottaisin molemmat: ottaisin työn vastaan ja tekisin sitä kunnes vauva syntyy. saisin arvokasta työkokemusta tulevaisuutta ajatellen. siihen sinulla on käsittääkseni oikeus. soita vaikka johonkin liittoon tms. neuvontaan ja kysy.
Työpaikan saa aina, mutta vauvoja ei voi tehdä niin vaan eikä kuin tietyn ajan elämästä.
Näin mun kokemuksella, eli ottaisin vauvan. Meillä on yksi 3-v ja toista ei vaan kuulu, vaikka kaikki muka kunnossa ja ikääkin vasta 28 v.
Vauvoja ehtii aina tekemään, mutta töihin ei välttämättä enää kelpaa lastensaamisen jälkeen.
Ei tarttisi sun tilanteessa edes miettiä: olet niin nuori, että ehdit moneen kertaan kyllästyä työntekoon ja vaihtaa työpaikkaa ja jopa alaa!! Vauvoja ei kuitenkaan tehdä niin vanhaksi kuin duunia :)
Varsinkin, jos työpaikka on määräaikainen. Anna sen olla ja nauti raskaudestasi!
thanks.
tottaha se on, töitä ehtii tehä viel kyllästymiseen saakka .. no, nautitaan ja toivotaan et raskaus menee hyvin .. :)
ja tosiaa tiedoksi että menen töihin syksyllä ja oon siihe asti että jään äippälomalle, määräaikainen sopimus ja takaisin tuskin on enää menemistä ..
ap
Mielummin heti kun huomenna.
Mutta ymmärrän myös jos vauvaa ei ole, niin se menee etusijalle.
Olen sinänsä onnellisessa tilanteessa että meillä on nyt lapsiluku täynnä, eli vauvat saavat nyt kyllä tulla muille.
Mutta nyt näin työttömänä olis kiva saada töitä.
t viikolla 10 keskenmenon saanut....