Ruotsinlaiva ja tuuli 16-19m/s - keinuttaako pahasti?
Laivamatkalle lähdössä ja lapsella matkapahoinvointia pelkästään autossakin...
Kommentit (13)
helsingistä me menimme viimeisen kerran viime vuoden elokuussa. Tuuli 21m/s ja se oli järkyttävää. Mulla 5 päivää vielä sen jälkeen oli tasapainoelin sekaisin..
Sen jälkeen me emme mene muualta kun turusta
Soita terveysneuvontaan 10023 ja kysy, miksi käytäntö muuttunut tuon lääkkeen osalta. Ehkä tosiaan sen puolikkaan tabletin voi antaa, jos ensin kysyy sairaanhoitajalta..
Osta pahoinvointi pillereitä tai sitten jos on pieni niin napaan laastari saattaa auttaa...
Kyllä tuolla tuulella varmaan jonkin verran keinuu joten kannattattaa ottaa matkapahoinvointilääkettä ennakkoon
Jos on taipuvainen pahoinvointiin, niin saattaa hyvinkin tehdä pahaa. Olin keväällä risteilyllä ja tuuli oli tuota luokkaa, ilta meni hytissä huonovointisena.
Painajaismainen risteily tiedossa.
että kuinka paljon keinuttaa...
T.purjehtija
ja laiva on matkalla Tukholmaan, säästyykö pahalta keikutukselta?
Me oltiin silloin risteilyllä, kun yöllä tuuli 22m/s. Mulla jäi vähän kammo, ei sillä että olis niin paha olo tullut, että oltais oksennettu tms., mutta maissa keinutti kolme päivää lattiat ja tiet. Ja notkuvin polvin oltiin kyllä perilläkin siellä BR:ssä katsomassa leluja. Meillä lapset ei olleet myrskystä moksiskaan, minä ja mies vaan kärsittiin.
Niin ja mitä tuohon tuuleen tulee, niin käsittääkseni sillä, että miten alus myrskyssä liikkuu on merkitystä. Ainakin isäni väittää, että jos alus heiluu vaan kyljeltä toiselle, niin ei tule niin helposti paha olo, kuin, että jos laiva rupeaa tekemään 8 muotoista liikettä. Onko täällä konkareita, jotka osais kumota tai vahvistaa asian?
Niin ja inkivääriä voi kokeilla matkapahoinvointiin.
että mistä sunnasta tuulee ja kauanko ollaan avomerellä/saaristossa. Sinne vaan testaamaan siinähän sen huomaa. Usein ne on just vanhemmat jotka voi pahemmin kuin lapset. -ex-Ville Viikinki