Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Just. Miehen veljen uuden vaimon tyttärellä on rippijuhlat

Vierailija
08.07.2009 |

ja lahjatoiveena on iittalaa JA rahaa sukelluskurssiin!!!! Tämä tyttö ei ole meille läheinen, ovat olleet yhdessä tämän naisen kanssa vuoden verran ja oon tasan 2krt nähnyt tytön.

Kivoja lahjatoiveita, onko tää ihan normaalia nykypäivänä? vielä tajuaisin lahjatoiveet jos oltais läheisiä...huh huh.

Kommentit (132)

Vierailija
1/132 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. niitä uusperheitä. Taällaisiakaan ongelmia ei ois. Midän suvusta ei ole eronnut kukaan.

Vierailija
2/132 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. niitä uusperheitä. Taällaisiakaan ongelmia ei ois. Midän suvusta ei ole eronnut kukaan.

kun sinäkin olet noin avarakatseinen...huoh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/132 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sen verran etäinen että ruusu ja kortti riittää, miehen veljen uuden eukon tytär, herranjastas jos kaikilla "uusille" sukulaisille alkaa jotain ostamaan on varma vararikko edessä.

Vierailija
4/132 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

I think it is only good that will tell what she wants.

Vierailija
5/132 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa jo ihan oikean lahjan, niin miksei voisi ostaa sellaista mitä lapsi toivoo?

Vierailija
6/132 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lähtenyt rapakon taakse häihin, vaikka en ollut ikinä nähnyt hääparia. Ja se matka tuli tosi kalliiksi, lentoliput, majoitukset, rahaa paloi shoppailussa jne.

jos minut kutsuttaisiin uuden sukulaisen ristiäisiin, olisin oikein otettu. Itse sain rippilahjaksi aikoinaan paljon kukkia. Olin silloin jo Kesätöissä ja pakko sanoa, harmitti kun niin paljon rahaa kuihtui. Olin sanonut äidille en halua kukkia vaan arabian yhtä astiasarjaa, äiti ei kehdannut sanoa sitä kenellekään. Ja kukkia tuli.

sain sukulaisilta tusinan hopealusikoita, sitä kaikkein halvinta sarjaa ja en ole käyttänyt niitä kertaakaan. Mieheni pikkuveli on lähes 10 v minua nuorempi, heti kun tulin kuvioihin mukaan, olen ostanut hänelle savonia-sarjaa, valkoista teemaa jne. Veljensä on antanut aina oman, veljensä tyylisen lahjan.Nyt sitten hän muutti omaan asuntoon ja otti ekan kerran esille ja käyttöön antamani lahjat. Uusi tyttöystävä kiitti minua, ei tarvi syödä kertakäyttöastioilta.

Musta on ihanaa kun rippijuhlan sankari antaa tälläisen toiveen. Itse olen sukeltanut n 5 vuotta, lähes 100 sukellusta takana ja kannatan kaikille tätä harrastusta.

Lisäksi kaikki olemme tietoisia meidän verotustasosta. Kaikki 6 lasta ovat tulevaisuuden veronmaksajia, heidän veroilla maksetaan meidän eläke, suurperheet ovat meidän ehkä pelastus.

mene rippijuhliin ja vie ruususi. Ottakaa paljon muoviastioita mukaan ja ottakaa ruokapöydästä seuraavan viikon ruuat. Älä tule tänne mankumaan jos lopun ikäsi kuulet olevasi nuuka. Usko pois, se teini tulee muistamaan surkean lahjasi lopun ikäsi.

Vierailija
7/132 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää myös muutama 'sukuun naitu' ja ihan sukulainenkin. Ahneita ovat, esimerkiksi.

Silti, vaikka et uudesta sukulaisesta pidäkään, niin tuo lahjapyyntö ei vaan VOI olla syy siihen! Aivan kohtuullinen ja järkevä.

Itse olen vastaavissa tilanteissa joko jättänyt tyystin menemättä, jos oikein kovasti ärsyttää, tai sitten vienyt lahjan, jota on toivonut. Mulla kun on pokkaa laittaa vaikka 'vain' kymppi, jos se tuntuu sopivalta summalta.

P.s. Yhdelle vanhemmalle tädille, joka ahnehti rahalahjaa, vaikka varallisuutta kyllä oli, annoin rahakuoren Käytöksen kultaisen kirjan välissä ;-)

Vierailija
8/132 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei niitä ole pakko laittaa, ja voihan se summa sinne sukelluskurssille olla vaikka 5e. Ei kukaan sano, että pitää 500e laittaa.

Vierailija
9/132 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmintä kättä? Kyllä rippilahjaksi rahatoive on ihan normaali, muistan itsekin saaneeni lähinnä rahaa rippilahjaksi jo silloin 90-luvun alussa. Antakaa vaikka 20 euroa, tuskin teidän tarvitsee koko kurssia kustantaa? Tai sitten ostatte sitä Iittalaa jonkun kahvikuppiparin verran, ei sekään mikään kohtuuttoman kallis vaihtoehto ole.

Vierailija
10/132 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teidän tarvi paljon ostaa tai koko sukelluskurssia kustantaa. Hyviä toiveita.

Vierailija
11/132 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettet varmaankaan jotakin pientä kippoa saisi ostettua?

Vierailija
12/132 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jo toivelistat, siis riparilaisilla.

Ihmisillä on nykyään pokkaa! Ja sen vielä ymmärrän, että läheisiltä toivotaan jotain tiettyä juttua...

ap

Vierailija
13/132 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jo toivelistat, siis riparilaisilla.

Ihmisillä on nykyään pokkaa! Ja sen vielä ymmärrän, että läheisiltä toivotaan jotain tiettyä juttua...

ap

eli rahaa siihen ja näin kaikki taisivat tehdäkin. Mun vanhemmat taas antoivat ihan käteistä, jotta saa laittaa johonkin muuhun.

Vierailija
14/132 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ymmärsitte mitä tarkoitan??

Vierailija
15/132 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei saisi toivoa jotain itselleen mieluista? Ekologisempaakin, kun ei kerry syyttä suotta itselle turhaa kamaa nurkkiin.

Se on kuitenkin TOIVE eikä vaatimus. On lahjanantajan oikeus päättää noudattaako toivetta vai ei.

Vierailija
16/132 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kutsukortissa tilinumero ja toive, että lahja tulisi rahana kielikurssia varten. Tosin me ei laitettu rahaa tilille vaan vaihettiin suoraan punniksi lahja.. Nyt on tyttö menossa kurssille ja on jo vähän omaa rahaa puntina :)

Vierailija
17/132 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tunne sitä!

ap

Vierailija
18/132 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tunne sitä!

ap

Ei kai sen tarvitse jokaiselle vieraalle omaa listaa tehdä?

Vierailija
19/132 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kutsukortissa tilinumero ja toive, että lahja tulisi rahana kielikurssia varten. Tosin me ei laitettu rahaa tilille vaan vaihettiin suoraan punniksi lahja.. Nyt on tyttö menossa kurssille ja on jo vähän omaa rahaa puntina :)

Vierailija
20/132 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä uudella naisella on monta lasta ennestään, ja aina toivotaan jotain. Ei kelpaa vaatteet (olen vaateliikkeesä töissä ja saan henk.alen).

Mulla ei olis ikinä pokkaa toivoa puolituntemattomilta ihmisiltä kalliita lahjoja.

ap