Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"sun rahat ja miehen rahat"..miten on?

Vierailija
07.07.2009 |

meillä on tehty niin, että mies maksaa palkastaan talolainan lyhennyksen ja isommat laskut. Mä maksan ruuan, vaatteet ja omat "pikku laskuni" kuten puhelin. Näin on ollut 10v, mieheltä jää rahaa hieman säästöön (sanoo kyllä että on laskurahoja, kun tulee kerran vuodessa isompaa laskua)...itsellä rahat tuntuvat loppuvan aina viikkoa ennen seuraavaa tiliä. Ruokaan menee uskomattoman paljon, ja pesuaineisiin/vaippoihin/apteekkiin..jne. Joudun ruinaamaan mieheltä avustusta täksi ajaksi, ärsyttää. Lisäksi "lainaan" häneltä välillä rahaa :/ Voi vit--u että äon vammasta tollanen. MUTTA mies on muuten tosi ihana, ei valittamista. (eli en ota eroa)

Joskus mietin että tehtäisiin toisinpäin, hän hoitaisi arkimaksut ja minä lainat..mutta tiedän jos hän menisi kauppaan, puuttuisi ostoksista paljon tarpeellista. Yhteiset rahatkaan ei meillä toimisi, sitten kinattas:"mihin on noin paljon rahaa mennyt jne"

kellään muulla vastaavaa?

Joskus naureskelin, että johtuuko siitä että mies pihi pohjalaanen ;D

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli molemmilla on omat palkkatilit ja sitten yhteiselle tilille laitetaan sovittu summa. Mies laittaa luonnollisesti isomman, koska tienaakin enemmän. Hänelle tosin jää henk. koht. säästöön enemmän - koska tienaakin enemmän.

Meistä molemmista systeemi on reilu eikä rahasta tarvitse riidellä.

Vierailija
22/27 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yksi yhteinen tili josta maksetaan yhteiset laskut, muuten omat. Mutta olen miettinyt,että ihan yhtä hyvin voitaisin laittaa kaikki loputkin rahat yhteiselle tilille, koska maksetaan aika lailla vuoronperään kaikki menot! Se maksaa joka nyt ensimmäisenä lompakolle ehtii, riippumatta siitä kenen menoja. Itsekin makselin juuri miehen junalippuja. Joten tiedän että jos pulaan joutuisin, mies antaisi rahaa ja sama toisinpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minä maksan asumiskulut ja isot laskut, mies hoitaa ruokaostokset ja muutamat erikseen sovitut jutut (kuten auton vakuutukset). Ja hän joutuu jatkuvasti lainaamaan minulta! Hän on yrittäjä, jonka tulot ovat säännöllisen epäsäännölliset, lisäksi häneltä puuttuu täysin taloudellinen ajattelu, joka saisi rahat riittämään. Hän siis tuhlaa vaikka pitäisi säästää pahan päivän varalle, kun se paha päivä tulee samaan aikaan joka vuosi.

Vierailija
24/27 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi perhe - yksi tili MEilla on siis yksi yhteinen kayttotili,sinne menee molempien palkat. Sielta maksetaan laskut ja molemmilla on tilille kortit. Ollaan molemmat kulutustavoiltamme samanlaisia. Isoista hankinnoista (huonekalut, kodin elektoniikka, jne) neuvotellaan yhdessa, mutta omiin menoihin (vaatteet, cd:t, kirjat jne) molemmat kayttaa tilia vapaasti. Siirretaan kuukausittain tietty summa myos yhteiselle saastotilille. Hyvin on toiminut viimeiset 6 vuotta, vaikka ei olla naimisissakaan. Tahan yhden tilin systeemiin siirryttiin, kun ostettiin talo ja ensimmainen lapsi syntyi.

että jos toinen kuolee, niin se toinen ei saa käyttää yhteistä tiliä, ennenkuin perunkirjoitus on tehty. Voi olla maksamista hautajaiskuluissa, kun rahaa ei vaan ole aatavilla. (lainata toki voi)

Vierailija
25/27 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on omat tilit ja niistä maksetaan tasapuolisesti kulut pois. Miehellä on reilusti isommat tulot joten hänellä jää säästöön joka kuukausi. No eihän se näin haittaa yhteisiähän ne ovat vaikka ovatkin miehen tilillä, mutta mitäs hittoa mä sitten tekisin jos mies kuolisi. Tili kuoletettaisi ja minä joutuisin selviämään jonkunkin aikaa elämästä ilman tätä vararahastoa.

Pikkuisen pelottaa tämä kuvio pitäisi saada tämä asia jotenkin järjestykseen.

Vierailija
26/27 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies maksaa asumisen kokonaan ja autolainan..mä maksan sit kaikki vakuutukset,sähköt,tv-luvan ja muut pikkulaskut.Ruokaa ostetaan vuorotellen eli se ostaa jolla on rahaa..kaikki rahat kuluu elämiseen joten ei tarvii tapella kun ylimääräistä ei jää=)eli meillä toimii se että se maksaa jolla on rahaa=)mutta jos esim.haluan ostaa itselleni jotain ei tarvii mieheltä kysyä eikä miehen multa..tosin jos toinen menis vaikka jonkun 100e ostoksen itelleen tekee niin ei onnistuis kos ka se ois ruokarahoista pois..mutta jonkun 10-20e ostoksen voi tehä neuvottelematta=)

Vierailija
27/27 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on kummallista touhua...

Meillä kaikki rahat menee samaan läjään. Siitä maksetaan yhteiset kulut, eikä meillä muita kuluja olekaan kuin yhteisiä. Talo on yhteinen, autot yhteiset, lapset yhteiset, laskut yhteiset...

Jos jotain ylimääräistä jää, ehdottelemme kilpaa toisille jotain kivoja juttuja, mitä toinen on jo pitempään halunnut. Tai yhdessä huolehditaan, että molemmat saa vuoron perään hankittua jotain haaveilemaansa "luksusta".

Mulle on aivan käsittämätön ajatus, että perheessä voi olla montaa eri elintasoa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän