Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipa hienoa kuulla, mitä mieltä mieheni on minusta.

Vierailija
06.07.2009 |

Tänään kommentoin erästä kasvatuksellista asiaa (leluostos). Hän raivostui ja jankutti asiasta pitkään, että HÄN SOPI asiasta lapsen kanssa. Minä ihmettelin että mihin ihmeeseen se MEIDÄN sopimus aiheesta katosi.

Siihen perään hän laukoi kuinka minä en kestä mitään muita asioita kuin minuun itseeni liittyviä. Raivostun kuulemma aina muiden ihmisten (hänen ja lasten) asioista. En kuulemma välitä mistään muusta kuin itsestäni.

Olihan hieno kuulla. Viimeiset 6 vuotta en ole mitään muuta ajatellut kuin lastemme parasta. Päivittäinen päämääräni on ollut saada lapsille hyvä elämä, ruokaa pöytään, vaatteet päälle ja kaikki tarvikkeet. Mies ei näiden miettimiseen tai hankkimiseen ole osallistunut.

Ja nyt kuulen että minä olen itsekäs enkä ajattele kuin itseäni. En ole herkkä, mutta aloin itkeä matkalla kaupasta kotiin. Se loukkasi minua yllättävän pahasti. Mies kohautti olkaansa eikä sanonut mitään.

Meidän piti mennä ruokakauppaan, mutta pyysin päästä kotiin. Menin sohvalle makaamaan ja otin oluen. En tehnyt lapsille ruokaa, joten mies joutui tekemään. Ihmetteli kyllä aikansa kun kaapissa ei ollut valmiina. Hänelle ja minulle en tehnyt myöskään ruokaa. Ei ole nälkä.

Sai hoitaa lapset koko illan. Koska enhän minä kenestäkään edes välitä. Selvä.

Emme ole puheissa edelleenkään. Lasten kanssa olen ollut normaalisti ja vienyt heidät nukkumaan, en anna heidän tästä kärsiä. Mutta tuolle kusipäälle en halua puhua enää mitään.

Selkisi näin kymmenen vuoden jälkeen, mitä hän minusta ajattelee. Hienoa.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vihasena varmaan sanoneeksi asiansa vähän toisin kuin tarkoitti...yritä kuunnella mitä mies tahtoi todella sanoa.

Vierailija
2/38 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olisin reagoinut varmaan ihan samalla lailla...

eihän se ehkä aikuismaisin teko ole olla puhumatta ja heittäytyä "hankalaksi", mutta kun ei sitä aina jaksa olla se parisuhteen aikuinenkaan...

Koeta kestää! Ja toivottavasti se siitä suttaantuu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai hankkimiseen ole osallistunut". Siis miehesi on työtön ja sinä elätät perhettä?

Ei millään pahalla mutta en ymmärrä naisten ajattelutapaa siitä, että mies ei osallistu kotiin ja lapsiin mitenkään. Harva nainen tuntuu antavan miehelleen arvostusta siitä, että tämä tuo rahaa tekemällä töitä ja näin mahdollistaa esim. naisen kotonaolon.

Tuntuu pahalta miesten puolesta.

Vierailija
4/38 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset usein tekevät niitä "konkreettisia" asioita ja miehet usein voivat järjestellä asioita ja miettiä miten esim taloprojekti toteutetaan.

Tuo miettiminen on oikeaa työtä sekin ja ihan varmasti perheen eteen tehtyä. Meillä mies hoitaa sijoitukset ja seuraa maailman tapahtumia sekä pitää itsensä tilanteen tasalla, siihen kulunee muutamia tunteja työpäivän jälkeen joka päivä, alkaen talousuutisten lukemisesta/kuuntelemisesta.

Noilla sijoitusrahoilla kuitenkin ostetaan meidän perheen autot ja lomamatkat. Toisilla kyse on isommista ja toisilla pienemmistä rahoista.

tai hankkimiseen ole osallistunut". Siis miehesi on työtön ja sinä elätät perhettä?

Ei millään pahalla mutta en ymmärrä naisten ajattelutapaa siitä, että mies ei osallistu kotiin ja lapsiin mitenkään. Harva nainen tuntuu antavan miehelleen arvostusta siitä, että tämä tuo rahaa tekemällä töitä ja näin mahdollistaa esim. naisen kotonaolon.

Vierailija
5/38 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritä jaksaa

minulle mies sanoi melko vastaavaa, olen vaativa kuulemma ja kukaan ei tulisi minun kanssa toimeen kuin hän,

eli mitäpä vaadin mieheltäni: sanoin vaan, että olis kiva kun olis enempi kotona, eli matkoineen menee työhön 10 tuntia per päiv ja sen päälle hjän aina harrastaa urheilua, ja tulee siten kotiin klo 19, kerran tai kaks viikossa on lisäksi iltatöitäkin jolloin on kotoan noin klo 20

viikonloppuna heti aamusta harrastaa urheilua , ja toisinaan jotain muuta lajia illalla lisäksi.

ei ole suudellut minua vuosikausiin, ei ola halinut edes, rakastelusta on yli kolme vuotta aikaa yms

ja MINÄ siis olen vaativa, jonka kanssa ei kukaan tule toimeen

minä hoidan lasta kotona kellon ympäri, teen ruokaa, siivoan, leikin ulkoilen siis kaiken, viikolla mies kun tulee syö pesee itsensä jonka jälkeen menee toiseen huoneeseen katsoon telkkua,

koska ei voi katsoa samoja ohjelmia kuin minä

laspen kanssa on vain viikonloppun ehkä puol tuntia leikkikentällä, jolloin itse siis istuu penkillä ja laspi leikkii yksin.

ja minä se vaan vaadin vähän yhdessä oloa, etenkin et olis lapsen kanssa enempi, joskus olis kiva saada edes halikin itselle

että sellasta se elämä on

yritetään jaksaa ap

Vierailija
6/38 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asutaan rivitalossa, jossa miehen tehtäviin kuuluu viedä autot huoltsikalle pari kertaa kvartaalissa pesuun ja tampata matot jouluna ja keväällä, näin voi samalla näyttää talon naisille kuinka hyvä mies on.

Sille, että yhteiskunta on sellainen että koneen osien vahtimisesta maksetaan palkaa 3x se mitä saa kuoleman sairaiden ihmisten hoitamisesta, en minä voi mitään enkä koe hirveäksi vääryydeksi nauttia rahoista jotka mies tuo kotiin, huolehdinhan minä hänen lapsistaan ja taloudestaan käytännössä yksin lukuun ottamatta sitä aikaa jonka ovat hoidossa tai koulussa tai mummolassa.

Sympatiani on täysin ap puolella.

Vierailija
7/38 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliskohan tässä kyseessä se ero miten miehet ja naiset asioista ajattelee? Kumpikin on varmaan omalla tavallaan oikeassa/väärässä?

Vierailija
8/38 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä saatat olla jokaista pikkuistakin yksityiskohtaa dominoiva mamma taloudessa? Miksi mies ei saa ostaa lelua lapselle vaan sinun pitää siihen puuttua? Anna toiselle tilaa olla vanhempi omalla tavallaan.

Vierailija
9/38 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska naiset ovat itse nykyään töissä ja ansaitsevat näin korotetun äitiyspäivärahan itselleen, jolla maksaa oman osuutensa elämisestä. Nainen lisäksi luopuu osasta palkkatuloistaan sekä mahdollisista ylennyksistä ja sinä aikana kertyvästä eläkkeestään. Miehet eivät viitsi pitää edes isäkuukauttaan tai osaa vanhempainvapaista, jotta vain heidän tulot eivät yhtään tippuisi. Tämä siis keskimäärin, poikkeuksia miehissä löytyy. Toki näitä miehen siivillä eläjiä löytyy, niinkuin Nina Mikkonen. Onneksi ovat vähemmistönä.

Vierailija
10/38 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva omitaan heti kun se tussusta pihalle saadaan. Sen jälkeen hoidetaan kaikki hankinnat koska mies ostaa kuitenkin väärää kokoa, väärän värisen tai muuten vaan typerän tuotteen.

Vauvaa saa hädin tuskin isä sylissä pitää kun ei se osaa. Pukea ei saa, kun laitaa väärät vaatteet ja huonosti päälle.

Aika nopeasti mies oppii että ei kannata puuttua kun rouva täydellisyys tietää kuinka asiat pitää olla. Eikä yrittämisestä saa muuta kuin nalkutusta. Sitten vingutaan täällä kuinka mies ei koskaan hoida mitään lasten asioita. Marttyyri-äiti on vereslihalla ja henkeään uhmaten tehnyt kaikkensa lasten eteen.

Tuttava perheessä on juuri sellainen tilanne. Kyllä otti päähän miehen puolesta joka oli pukenut vauvan ja äiti nappasi niskojaan nakellen piltin syliinsä ja meni vaihtamaan ne vaatteet kun olivat väärän väriset! Voi miehen ilmettä..

Vierailija
11/38 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen itsekästä kotona vuodet istuskella yhrypyt otsalla ja odottaa miehen ansaitsemaa rahaa. Oletkn miestäsi koskaan elätyksestäsi kiittänyt?

Vierailija
12/38 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olet itse uhrannut uramahdollisuutesi lasten eteen. Hänen pitäisi kiittää sinua siitä.

Vierailija
13/38 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihervasurifemakkomaista ajattelua. Ellei mies hankkis rahaa niin kuolette nälkään männyn alla. Tämäkö kiitos miehille? paras ku aloittaja lähtee töihin ja mies vetelehtii pvät kotona.

Vierailija
14/38 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYLLÄ voit myös itse jäädä hoitovapaalle ja päästää vaimosi töihin. Dorka!

Vierailija
15/38 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva omitaan heti kun se tussusta pihalle saadaan. Sen jälkeen hoidetaan kaikki hankinnat koska mies ostaa kuitenkin väärää kokoa, väärän värisen tai muuten vaan typerän tuotteen. Vauvaa saa hädin tuskin isä sylissä pitää kun ei se osaa. Pukea ei saa, kun laitaa väärät vaatteet ja huonosti päälle. Aika nopeasti mies oppii että ei kannata puuttua kun rouva täydellisyys tietää kuinka asiat pitää olla. Eikä yrittämisestä saa muuta kuin nalkutusta. Sitten vingutaan täällä kuinka mies ei koskaan hoida mitään lasten asioita. Marttyyri-äiti on vereslihalla ja henkeään uhmaten tehnyt kaikkensa lasten eteen. Tuttava perheessä on juuri sellainen tilanne. Kyllä otti päähän miehen puolesta joka oli pukenut vauvan ja äiti nappasi niskojaan nakellen piltin syliinsä ja meni vaihtamaan ne vaatteet kun olivat väärän väriset! Voi miehen ilmettä..

Vierailija
16/38 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on välillä tuollaista. Mies ei osallistu perhe-elämään muuten kuin rahallisesti. Suutuspäissään sitten sanoo, että esim. "kotimme on enemmän hänen kotinsa, koska hän maksaa asuntomenoistamme isomman osan". Tai että minä olen itsekäs paskiainen.

Odota miehen anteeksipyyntöä! Sitten kun pyytää anteeksi pahoja sanojaan, sinä annat anteeksi. Ehkä sinäkin voisit ottaa alkup. riidanaiheen rennommin. Onko se niin vaarallista, jos mies ostaa lapselle lelun. Tottakai perheen arvoista ja sopimuksista on tällaisissa tilanteissa hyvä keskustella, mutta miehesi ei tarvitse automaattisesti olla kaikesta samaa mieltä kuin sinun. Eikä sinun tarvitse olla kaikesta hänen kanssaan samaa mieltä. Siksipä tarvitaan keskustelua ja kompromisseja.

Vierailija
17/38 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat vanhemmat käyvät töissä ihan samalla tavalla, mutta minä olen se, joka huolehtii kotitöistä, lapsista ja kaikista näihin liittyvistä hankinnoista. Mutta koska maksan asumisesta vähemmän (rahani menevät ruokaan, lapsiin ja harrastuksiinsa), se oikeuttaa hänet jokaisen riidan yhteydessä siitä muistuttamaan.

Miehet on usein vittumaisia, mutta onneksi hyviäkin hetkiä on. Ilman niitä en jaksaisi.

Vierailija
18/38 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi loukata sinua ja uskon, että sinulla on paha mieli kertomasi tilanteen johdosta. Miehesi sanoi sinulle rumasti, eikä lähestynyt asiaa ollenkaan rakentavasti. Itsekkääksi haukkuminen loukkaa varmasti ja sitä miehesi pitäisi pyytää anteeksi. Mutta ehkä sinunkin pitäisi tarkastella kriittisesti toimintamallejasi.

Sinun tekstistäsi saa kuvan, että sinulla on martyyrimaisia toimintamalleja. Koet antavasi kaiken muiden puolesta, koet uhraavasi itsesi muiden edun vuoksi ja suutut, kun tätä ei mielestäsi arvosteta. Suuttuessasi mökötät ja vedät kuulemasi loukkaukset äärimmäisyyteen. Ehkä myös kontrolloit perheesi asioita vahvasti. Koet, että sinä tiedät parhaiten, mikä lapsillenne on parasta ja että sinulla on yksinoikeus päättää kasvatuksellisista asioista, etkä ole valmis joustamaan. Ehkä huomaamattasi viet mieheltäsi tilaa olla tasaveroinen vanhempi lapsillenne.

Nyt haluaisit, että miehesi lepyttelisi sinua, pyytelisi anteeksi ja taipuisi täysin sinun tahtoosi. Et halua myöntää, että hänellä voisi olla mitään pointtia purkauksessaan, etkä myöskään ole valmis keskustelemaan asiasta. Uskon, että sinusta tuntuu loukatulta, mitätöidyltä ja sinulla on paha mieli. Tapasi käsitellä asiaa ei kuitenkaan ole rakentava. Et edistä käytökselläsi omaa, etkä perheesi hyvinvointia.

Ota itseäsi niskasta kiinni ja ehdota miehellesi, että puhuisitte asiasta rauhassa. Istuisitte keittiön pöydän ääreen ja jakaisitte puheenvuorot. Molemmat saavat sanoa sanottavansa keskeytyksettä. Yritä kuunnella ja ymmärtää, mikä miehesi pointti on ja tee itse selväksi, kuinka sinua loukkaa, että miehesi mitätöi sinua tuolla tavalla. Miettikää yhdessä, mitä teidän pitäisi tehdä, että perhe-elämänne voisi olla tasapainoisempaa.

Vierailija
19/38 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiat menevät niin, että molemmat käyvät töissä, mutta nainen sitten hoitaa kodin ja lapsetkin siinä työpäivän jälkeen yksin. Meilläkin minun työni on fyysisesti paljon rankempaa kuin miehelläni ja usein työpäivät pitempiä.

Mutta mieheni on kotoaan sellaisen kasvatuksen saanut, ettei miehen "kuulu" siivota yms. Joskus harvoin esim. tiskaa ja sitten minun pitäisi kiitellä siitä monta päivää. HUOH!!!

Ap:lle terveiset, että minäkin olisin toiminut tavallasi!!

Vierailija
20/38 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihervasurifemakkomaista ajattelua. Ellei mies hankkis rahaa niin kuolette nälkään männyn alla. Tämäkö kiitos miehille? paras ku aloittaja lähtee töihin ja mies vetelehtii pvät kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän