ELOTÄHKÄT VIIKKOON 22 ( kesäkuu lähestyy!!)
Huomenta kaikille!
Nyt on tosi flunssainen olo tällä mammalla, olen varmaan ollut ulkosalla viikonlopun aikana enemmän kuin edelliseen pariin viikkoon yhteensä...:)
Palelee, nenä on tukossa ja kurkkua karhentaa ja lapsilla sama homma. Pienimmät meni tarhaan ja ovat puolipäiväisiä nyt enää 3 päivää ja sitten alkaa heillä 3 kk:n kesäloma. Esikko on vielä tämän viikon ja sitten hän onkin jo tokaluokkalainen ( sniif..mihin se aika menee?)
Mulla on siis aamupäivä omaa rauhaa ja aionkin hyvällä omallatunnolla köllötellä sängyssä Nora Robertsin kera ...siis kirjan, hih...! Kerkeän imuroida ja tehdä muut kotityöt iltapäivällä.
Mä kuvittelisin, että mun pieni ystäväiseni mahassa tosiaan teki sen kuperkeikan toissa päivänä ja nyt on koko eilisen ja tämän päivän potkut tuntuneet sivuilla ja jopa tuossa pallean alla, lisäksi istuessani tuntuu alavatsalla aivan kuin hartiat välillä liikahtelisi...hyvä vaan jos on löytänyt hyvän asennon pää alaspäin ja pysyttelisi siinä.
Mulla on enää (lukekaa: VIELÄ!) kymmenen viikkoa laskettuun aikaan ja sitten kait sitä viimeistään on laitoksella..olen nähnyt kahtena yönä unta vauvasta: edellisenä yönä hän oli jo parikymppinen mies, joka oli kassien kanssa lähdössä johonkin ja äitillä oli huoli...:( ja viime yönä pidin sylissäni sellaista vuosikasta, jolla oli vaalea, niskasta kihartuva tukka ja kunnon pulleroposket...
Ei muuta kuin päivänjatkoja kaikille!
TarjaMamma 29+5 ja poitsu
p.s. meillä on yli puolet talosta nyt maalattuna kauniin keltaisella ja ai että tuntuukin ihanalta...
Kommentit (50)
Tänne ei oikeastaan mitään uutta auringon alla - tai oikeastaan harmaan taivaan alla, ko ikkunasta kattelee ulos. Eilinen oli natiaisella aika rauhallinen päivä tuola yksiössään, mutta se vaan tietää sitä, että kohta melskataan ja lujaa. Vai liekkö sitten asento taas sellanen, ettei mononkuvat jää näkyviin...
*TarjaMamma* Just tossa herätessäni muuten mietinkin, että pitää tää viikko alottaa tolla meän uudella nimellä, mutta sie olitkin jo niin kerennyt tehä - hyvä! :) Ja on vaan mainio uni ollu sulla. Parantumisia sinne!
Ja kyllä nää viikot tosiaankin menee melko vauhdilla, vastahan sitä teki plussatestin, itelläki alko eilen viikko 28! Tää aika siis suorastaan katoaa johonkin, ko viimeksi raskaana ollessani se vaan mateli paikallaan.
Nyt taijan mennä juomaan aamukaffet. Oikein mukavaa alkaa viikkoa, vaikka onkin maanantai ;)
-AJ&Elli-
Olihan täällä jo aloitus ja monta viestiäkin!!!
Elotähkät viikko 22
Voi pöhlä mikä räkätauti iski minuun, aivot tuntuu tulevan ulos ja poskiontelot on täynnä tavaraa, pää painaa ainaskin kaksi kiloa normaalia enemmän ;)
Muuten pitäisi tällä viikolla saada vaikka mitä aikaiseksi, joten alku ei lupaa hyvää!! Täytyy käydä apteekissa kysymässä, josko olisi jotain helpotusta ,mahdollista ottaa. Samalla täytyy käydä rautakaupassa räyhäämässä, kun naista taas kusetetaan =) Ihan selvästi sanoin mitä halusin, mutta en älynnyt oikeasti lukea tuoteselostusta vaan luotin että antoivat oikeanlaisen tuotteen, mutta että mitä =( Lisäksi pitäisi pyytää tarjous liedestä ja uunista, meidän keittiön vehkeet ei oikein enää toimi!! Meinasin pistää vähän enemmän budjettia niihin, josko saisi toimivat vehkeet. Onko jollain muuten induktioliesi ?? Kuinka on toiminut ?
Täytynee keittää vielä toinen pannullinen kahvia tai josko tee tekisi parempaa tälle päälle, aurinkoista ja lämmintä viikonalkua!!!
-E- 26+
Niinhän sitä sanotaan, että raskaana ollessa ei huomaa mitään, vaikka oiskin suoraan silmien edessä ;)
Ja mulla on vaan hyviä kokemuksia induktioliedestä, vaikka käyttökokemusta vasta puoli vuotta. Ainoa mikä pitää muistaa on se, että jos siihen tasolle jotain tippuu (ruokaa laittaessa), nii se kannattaa pyyhkiä heti pois. Ja hommata ihan oikeat vehkeet puhistamista varten. On olemassa ihan vasittu puhistuaine sitä varten ja sitten sellanen raappa (on muuten jäänyt iteltä vieläkin ostamatta se raappa ja yks jälki jäi sen takia siihen). Sitten meillä on erillinen kiertoilmauuni, nii siitä tykkään kanssa. Molemmat vaan vaati alussa opettelemista ja oikeasti ohjeiden lukemista ;)
Ja mua muuten alko tässä joku tovi sitten oksettamaan (oonkohan raskaana?! ;) *vitsivitsi*
-AJ-
Kerkiänköhän vielä iltaakin teille toivottaa =)
AJ: Täytyy muistaa lukea ohjekirja oikeesti =) Mie meinasin että ostan vielä sellaisen pyrolyysi (tai mikä lie) uunin, jotta senkin puhdistaminen olisi helppoa... En oikeesti inhoa keittiö hommista mitään muuta kuin juuri uunin puhdistamista!! Ja sitä ei oikeesti "viitsi" tehdä heti, joten sit se jää ja sit jää pysyvästi.
Kys:ssä oli nopeaa toimintaa, mulla on aika äippäpolille jo keskiviikkona, hyvä niin koska ensi viikkoa on jo tupaten täynnä, joten helpommin pääsen tällä viikolla ja lapsillekkin järjestyy hoitaja. En tiedä sitte kuinka usein siellä täytyy alkaa ravata, onko jollain kokemuskia haavan seurannasta ??
Keittiö kutsuu..
-E- 26+
Katsotaan miten näiden uusien sivujen käyttö minulta onnistuu...
Pitkästä aikaa kirjoittelen mutta lukemassa olen kyllä käynyt kuulumisianne.
Täälläkin kärvistellään flunssan kourissa muksujen kanssa... Aikaa yritän saada kulumaan vaikka miten!! Olenkin ollut sieltä tammikuun lopulta asti saikulla alkuunhan oli syynä se runsas vuoto ja sittemin saikku jatkui supistusten takia... Alkaa jo tuntua niin pitkältä tämä aika ja vielä pitäisi pari kuukautta malttaa odottaa.... Vaikka kyllähän se kaikkien näiden kommellusten jälkeen kannattaa!!!
Meillä näyttäisi ultran mukaan pieni tyttö olevan tulossa, tosin uskon vasta kun itse pääsen asian näkemään!
Viime vko:lla oli äippäpoli aika ja sanoivat kohdun ss olevan 0,5cm auki joten katsotaan nyt kuinka kiire neitillä on maailmaan. Painoarvio oli kuitenkin jo 1720g. Hiukka kyllä itseäni hirvittää meillä kun on sairaala 60 km päässä... Osaakohan sitä tarpeeksi ajoissa lähteä...
Teillä joilla on tai alkaa olla lapsiluku täynnä niin oletteko minkälaista ehkäisyä ajatelleet...? Itsellä tämä on neljäs ja nyt alkaa todella tuntua että minulle riittää!
Olisi kiva kuulla kokemuksia/ehdotuksia mitä voisi harkita? Hirvittää kuitenkaan mitään lopullista lähteä tekemään ja toisaalta pillerit eivät oikein sovi. Laastarit olivat käytössä ja tykkäsin kun tiesi päivälleen milloin kk alkaa MUTTA niistä laastarien liimasta tuli ihottumaa... Vai pitäisikö tosiaan isäntä laittaa poikkasemaan piuhat..HUI!!
Tulipahan omaa napaa mutta jaksuja kaikille elotähkille...
Terkuin
TP rv 30 ja Nuppu
Sain tänään sokerirasituksen tulokset ja paasto oli koholla eli aivan samoin, kuten nuorimmaiseltakin. Pitää lähteä hakemaan neuvolasta kotimittari ja varmaan mittailen sokruja muutaman viikon ja jännä nähä, laittaako lähetteen ultraan...Mutta kivaahan se vaan on nähä Elliä taas "elävissä kuvissa" :)
*Tuulipilvi* Kiva, kun kirjottelet pitkästä aikaa :) Ja joillakin muuten saattaa olla tosi kauan paikat auki, ilman että tapahtuu mitään - toivottavasti teän piika pysyy vielä yksiössään. Ja ehkäsystä - vaikea sanoa, ko itelle ei ainakaan pillerit sovi (hermo kireellä kokoajan), kortsujen kans visto pelata eli en tiiä sitten. Ehkä hormoonikierukan laitan, mutta jotenkin mulla mielikuva, että meän lapset ei oo vielä tässä ;)
Nyt menen pois tästä...
-AJ-
Piti vielä alkaa kirjoittelemaan...
Tuulipivi:
minä laitoin viime viikolla lääkärineuvolassa paperit sterilisaatiosta vetämään. Olemme aivan varmoja, että meillä neljä lasta riittää!
Olen kokeillut lukuisia pillereitä, kortongit inhottaa ja unohtuu...( näkeehän se jo tästäkin tilastani... :) ) ja mulla oli hormonikierukka 2 vuotta. Siitä oli ensimmäiset puoli vuotta järjetöntä hiustenlähtöä, lihoin ja oli aivan älyttömät PMS-oireet.
Kaikista paras minun keholle ja mielelle on ollut ilman mitään hormooneja, mutta kun meillä niin herkästi tulee näitä murusia... :x
Voin päättää synnärillä, tehdäänkö se siellä ollessa vai syksymmällä. Lääkäri suositteli imetyksen päätyttyä ja varmaan itsekin olen sen kannalla.
No niin, olkapäät tuntuu edelleen alhaalla ja hain nuorimmaiset tarhasta kävelemällä ja olo oli niinkuin olisi pallo haarukassa...painava pallo...
Päivänjatkoja.
TarjaMamma
Olo on edelleen outo ja enpä tietenkään päässy neuvolasa käymään tänään kun ei ketää ollu paikalla...mutta jos huomenna pääsis, tää kutina tekee hulluksi....etenkin yöt on ihan syvältä.
mutta laitan sit kuulumisia kun saan selvyyttä mikä mättää...
Tarjamamma: ihan mielenkiinnolla kysyn ikääsi, vai onko sillä kuinka suuri merkitys jos haluaa sterilisaation? meillä tämä ois kyllä vimonen ja mulle ei käy mikään ehkäsytapa, eiköhän kaikkea maan ja taivaan välillä olla kokeiltu.mulla on sellainen sairaus,että tiedän kohdunpoiston olevan minulla jossain vaiheessa edessä , mutta sitä ei tehdä kuin vasta sitten kun on ns.pakko...ja tiedän että taas joudun siihen kauheaseen ehkäsykokeiluun., jossa taas yritetään että jos se nyt kävis..vaikka tiedän, että tuskinpa.nytkin söin nuorimmaisen jälkeen 2 vuotta pillereitä ja kärsin todella kovista oireista, menkat tuli 2kertaa listan aikana, maksa arvot nousi niin että aineen vaihdunta hiipui ihan minimiin....kauheat migreenikohtaukset jne...hormonikierukasta vuosin ensin puol vuotta sitten helpotti pariksi kuukaudeksi ja sit alkoikin sellanen vuoto ja kipu että oksat pois...no eipähän tietty pelkoo että raskaaksi tulee kun vuotaa koko ajan ja on niin kipeä että ei vois kuvitellakaan olevansa intiimissä tekemisissä...
mutta huomiseen...
Miijo
miijo:
olen 32 vuotta, mulla on pian 4 lasta ja kaikkea mahdolliste ehkäisyä on kokeiltu ----> täytän kaikki kriteerit jos olen varma itse ja MINÄ ja MIEHENI ollaan varmoja.
TarjaMamma
Minullekin tupsahti iloinen kevätnuha. toivon vain, että menisi vähällä ohi, että jaksaisi olla töissä. Asiaa ei yhtään helpota siitepölyaika ja allerginen nuhailu...
Eilen oli kuitenkin hieno päivä säiden puolesta, aamulla huomasin auringon tarttuneen, lähinnä kaulaan, kun norkoilin kolmisen tuntia miestä ja koiraa kannustamassa match showssa. Eikä täällä tänäänkään kovin paljoa ole satanut, päästiin poikien kanssa jalkapalloilemaan.
Itse olin ehkäisynä tyytyväinen hormonikierukkaan. Nyt en ole uhrannut vielä ajatuksia sille, mitä vauvan syntymän jälkeen. Lapsiluvun täyttymisestä en oli varma, mies on ehkä vakuuttuneempi, että kolme riittää. Lisäksi minulla on se kohdunlaskeuma, saa nähdä, vaatiiko se toimenpiteitä synnytyksen jälkeen, ja miten se vaikuttaa mahdollisiin lapsitoiveisiin ja muihin. Mutta onhan tässä vielä aikaa miettiä.
Vauvan asennosta: Itse en ota oikein selvää, miten päin tulija on. Kokemusta on aiempien kohdalla niin perä- kuin raivotarjonnasta, mutta aika saa näköjään unohtamaan. Sanokaas, missä tuntuu teillä hikka, ja onko se jossain suhteessa vauvan tarjontaan? Meinaan, että heiluuko hikassa enemmän vauvan pää vai perä? Itse tunnen vauvan hikan tosi alhaalla, toisaalta liikkeet tuntuvat suurimmaksi osaksi muutenkin alaspäin.
Hyvää alkanutta viikkoa ja maanantai-iltaa!
Aamumamma, joka siirtyy huomenna viikolle 29
miten nämä päivät (ja viikot) menee näin nopsaan - kiva on lukea teidän juttuja, itse vaan en ehdi kirjoittaa kun vain joskus. Ens viikolla alkaa onneksi kesäloma ja äippäloma, joten ehkä aikaa on hiukan enemmän. Tosin mies on koko kesän töissä ja mä kotona lasten kanssa, joten saapi nähdä...
Mulla oma olo on varsin mukava ja ISO. Vatsa on tosi suuri ja itse asiassa ärsyttää ihan kympillä olla päivittäin työkavereiden naureskelun ja taivastelun kohteena, vaikka eipä kai ne pahuuttaan kommentoi. Mutta "kyllä toi on hauska toi sun mahas" -lausahtelut ei enää saa edes vaivaantunutta hymyä naamalle. Taidan olla hiukan takakireä tyyppi :p
Mä kanssa olen pohtinut tuota ehkäisyasiaa, meillehän tulee kolmas lapsi ja ainakin toistaiseksi (ja varmaan ainaiseksikin) lapsiluku on tässä. Mulla hormonaalinen ehkäisy on supertehokasta: kaikenlaiset seksihalut ja -ajatukset katoaa sen sileän tien, joten mieluusti jotain muuta. Kuitenkin nuo lopulliset ratkaisut hiukan arveluttaa. No, tätä tietty ehtii vielä miettiä. Sain ihan karmaisevat suonikohjut tässä viimeisessä raskaudessa ja niiden paheneminen ja rumeneminen ei kauheasti innosta. Ja ehkä tästä pikkulapsielämästä pitää vaan raaskia kanssa päästää irti, niin kuin mies eilen totesi. Hiukan haikeaa luopumista se kyllä on.
Vaan nyt sohvalle, isäntä lukee kerrankin iltasadut ja nautin olostani hiljaisessa alakerrassa.
anna ja heppu rv 29+5
Tarjamamma kiitos vastauksesta, suurinpirtein samaa ikäluokkaa ollaan, mutta mulle tuota tuskin tehdään, kun luin siitä tarkemmin niin sairauteni vuoksi, että enpä oikein tiedä , jos ei sitten mieheni mene toimenpiteeseen.mutta onneksi ei vielä tarvii sitä asiaa miettiä vähään aikaan...:)Ikää kysin siksi , että olen aina luullut että pitää olla vähintään 35 vuotias..mutta 30 se on , tarkistin.
Miijo
Vieläpäs kerkesin iltaakin toivottamaan!
Miijo: Ymmärtääkseni sterilisaatioon "vaaditaan" joko(/ja) 30 ikävuotta tai(ja) kolme lasta. Kait sen saa vähemmällä iällä ja lapsiluvullakin, mutta sitten vaatii enemmän paperitöitä tai perusteluja tms.. en ole ihan varma. Kysäisehän päivystyksestä, mikä olisi sinulle sopivat kortisoonivoide tms, jotta saisit edes hetkellistä apua kutinaan. Itselläni on pariakin kortisoonivoidetta mitä käytän ja ihan terveyskeskuksen lääkäri osasi antaa "luvan" käyttää niitä. Ja soita äitipolille, jos et huomenna neuvolaa saa kiinni!!
Meillä lapsiluku, ainakin näin jos minun pitää olla se raskaana olevana, on tässä! Mutta jotenkin sterilisaatio on silti liian lopullista. Mies sitä suunnitteli, mutta ei olla vielä oikeasti päätetty. Mutta jotain muuta kuin kondomit tai pillerit (kummatkin meinaan unohtuu liika usein), no toisaalta kun raskautuminen on ollut kaikkea muuta kuin yksinkertaista, niin ei hirveä paine kyllä ole, mutta kyllähän sen arvaisi, että niinhän siinä sitten kävisi ja huomaisi että raskaan ollaan. =)
AJ: Kurja että arvot oli koholla, mutta kotimittauksilla selviät siis vielä, tarvitseeko mennä vuorokausikäyrään ?
Tuulipilvi: Hienot on mitat teidän tytöllä jo!! Harmillista että paikat ovat alkaneet aueta! Eihän tuo onneksi vielä tarkoita (välttämättä) että vauva haluaisi edes ennen laskettua-aikaa pois yksiöstään =) Ambulanssilla pääsee nopeean sairaalaan, jos tarve vaatii!! Meillä meni pikkaisen reilu 20 min (reipas 60 km matkaa) kun neitiä piti viedä pillit päällä kys:n, ne ovat onneksi ammattikuskeja nuo ambulanssi kuskit. Tosin meillä päin varmaan menee siihen ambulanssin pihaan saantiin enemmän aikaa kuin itse matkaan =)
Anna22: Myötätuntoni vatsakommenteista, tuta olen saanut osani myös, eikä muuten enää ole pariin kuukauteen naurattanut =) Voimia viimeisiin työpäiviin!
Jepulis nyt riittänee tältä päivältä =)
-E- 26+
Useasti olen teidän juttuja lueskellut mutta harvemmin itse mitään kirjoitellut.. Nyt kyllä liityin msn grouppiin elokuisista että jos vaikka sinne sitten enemmän tulisi kirjoiteltua, en tiedä.. Jotenkin nää illat menee niin nopsaan, varsinkin kun reilu 2,5v. tyttö vaatii oman huomionsa tottakai!!
Ehkäisystä olette puhuneet ja mulla toimi kyllä loistavasti kuparikierukka ennen tätä raskautta. Olin tyytyväinen kun ei tullut mitään ylimääräisiä hormoneja jotka ei minulle ole sopineet millään lailla. Kuukautisetkin pysyi ihan kohtuuden rajoissa eikä muitakaan haittavaikutuksia ollut.
Mies haluaisi mennä sterilisaatioon tämän lapsosen jälkeen ja varmaan niin tehdäänkin, onhan meillä sitten jo yhteensä 3 lasta (2 yhteistä ja 1 miehen ed. liitosta). 3 tuntuu ihan sopivalta määrältä. Olen kuitenkin aina halunnut lapsilleni sisaruksia kun minulla niitä on 3 (2 siskoa ja veli) ja minusta se on ollut ihanaa!! On se ihan eri kun kaverit kuitenkin, siskojen kanssa voi olla vaikka minkälaista riitaa mutta aina kuitenkin sovitaan.. ja niille voi soittaa mistä asiasta vaan ja koska vaan :)
Räkätautia oli muillakin ollut ja niin minullakin. Meni oikein poskionteloihin ja vaati lääkekuurin.. Nyt alkaa jo vähän helpottamaan, onneksi!! Inhottavaa olla niin tukossa, ei lapsenkaan kanssa oikein mitään jaksanut..
Torstaina menen ylimääräiseen ultraan, ihan omalla kustannuksella ja omaksi iloksi katsomaan miltä masussa näyttää ja paljonko on mitat :)
Oh, en nyt muista mitä kaikkea täällä oli puhuttu joten omaa napaa tuli tämäkin viesti..
Hyviä vointeja kaikille, varsinkin teille joilla on selkä vaivaa ja supistuksia, koittakaa sinnitellä naiset!
Mies jo lähti yöksi töihin ja mä painun nyt pehkuihin!!!
Hanna
rv 29 tasan
Ihana rauha laskeutunut taloon - sain katottua Täydelliset naiset kaikessa rauhassa, ko muksut nukkuu ja mies lähti tuplavuoroon töihin. Yleensä oon itekkin niin raato, että kaadun melkein heti klo 22 petiin, mutta nyt jostain kumman syystä virtaa - kuhan ei vaan vielä ala nää yökuppaukset...
*Sterilisaation* saa, jos on mm. terveydellisiä syitä, tehnyt kolme lasta ja riittävä ikä. Ite sain puoltavan sterilisaatiopäätöksen perussairauteni takia vuonna 2000, mutta en koskaan tehnyt sitä, koska tuolloin joku takaraivossani sanoi, ettei kannata sitä tehä, vaikka olin niin satavarma oikeasta päätöksestäni. Ja tosiaan esikon jälkeen olin vahvasti sitä mieltä, että en tee enää koskaan lapsia. Mutta mutta, aika on tuosta ajasta muuttunut, mieli on muuttunut ja mies on vaihtunut ;) Ja onneksi en tuolloin tehnyt tuota radikaalia päätöstä, koska nyt se kaduttais mua elämää enemmän. Ja enkä muuten ole valmis vieläkään ko. operaatioon, vaikka mulla "lupalaput" kunnossa sen suhteen. Itseasiassa puhuin viime vklp:na jo mahdollisesta seuraavasta lapsestamme ;) Mieheni on suurperheestä (nykymittakaavassa) lähtösin ja itelläni vain yks sisarus, joten mua on alkanut ajatus monesta lapsesta houkuttaan, koska koin jotenkin olevani "yksin" sisaruksestani huolimatta. En haluais samaa omille lapsilleni.
*Emma* Ei puhuttu mulle mitään mistään vuorokausikäyristä, ilmeisesti ensin täällä meillä päin mittaillaan kotona, ko yks arvo vaan koholla ja jos kotimittauksessa on arvoja koholla, nii sitten kuulemma laittavat lähetteen ä-polille tarvittavaa kontrolliultraa varten. Ja joo, mulla oli huikeat *0,1* pykälää se paasto-arvo koholla eli sen takia nyt sitten mittaillaan ainakin sen parisen viikkoa ensialkuun kotona.
Taijanpas lopettaa tän novellin naputtelun nyt tähän ja meen vielä toviksi katteleen mitä sitä tekis, ko kerrankin saa rauhassa vaan olla itekseen ;) Nattinatti kaikille!
-AJ-
Moi!
Mulla menny vähän ohi toi nimenvaihtohomma.En oo oikein aktiivisesti seurannu.No sama kai mikä se on...Mut minä sain tänään saikkua heinäkuun ekalla vko:lle asti(loppuu sillo työsoppari).Otetaan vielä bakteeriviljely ja pissanäyte ja katotaan onko niissä mitään ,ku hiivatesti oli nega.Supistelee edelleen joka pv ja monta krt.Ei uskalla oikein liikkua ulkona tms,pelottaa et paikat aukee enemmän.Mut lapsilla alkaa sit kesäloma mun kaa yhtäaikaa.Toivottavasti jaksan juosta niiden perässä.Meillä kans kolmas tulossa-ja viimeinen.Otan taas laastarit käyttöön tän jlk.Hyvin ovat toimineet.Mut nyt sohvalle lepäämään ja siit sit sänkyyn yöunille.T:roosa 27+3
nyt sain neuvolaan yhteyttä ja huomenna verikokeeseen maksa ja sappi arvoja silmälläpitäen, ylihuomenna saan jo onneksi tulokset.
Eli ei sen kummempia.....
kunhan muistan paastota...
Miijo 29+
Hei kaikille,
olen pitkään taas ehtinyt käydä vain pikaisesti lukemassa kaikkien kuulumisia, mutta ihanaa on ollut huomata, että kaikilla täällä menee kuitenkin ihan kivasti. Itselleni napsahti sitten perjantai yönä ainakin tämän viikon loppuun asti sairaslomaa ja KSKS:n lääkärit olivat sitä mieltä että töihin ei ole enää asiaa ennen äippäloman alkua. Jouduin tosiaan menemään neuvolaan perjantain outojen ylävasakipujen takia ja sieltä lähetteellä suoraan keskussairaalaan, jossa sitten kirurgisen kautta synnytysosastolle ja sairaslomalähetteen kera kotiin päin. Ennenaikaiset supistukset yllättivät....
oikeastaan yllätys oli aika väärä ilmaisu kun olen kuitenkin töissä kohtuullisen riskialttiilla alalla, jossa ei oikein voi tehdä töitä kävelemättä, nostelematta tai kantamatta jotain. Olin vain toivonut, että olisin jaksanut vielä vähän pitempään, kun kotona tulee kyllä seinähulluksi pikkuhiljaa varsinkin kun tyttökin on hoidossa päivät :D No, onpahan aikaa laitella kotona paikkoja ja tehdä rästiin jääneitä töitä pois alta.
täällä käytiin tuota ehkäisy keskustelua ja olen itsekin pohtinut asiaa, eli miten tästä eteenpäin? Olen kyllä pitänyt pillereistä, nyt kun löytyi hyvä ja sopiva merkki. Mutta kun tässä merkissäkin on se pieni ongelma, eli edelliset kaksi muksua on saaneet alkunsa pillereistä huolimatta! Kierukkaa olen harkinnut, mutta hieman karsastan ajatusta mistään ylimääräisestä kapineesta sisällä. jos teistä on joku käyttänyt laastareita tai saanut ehkäisypistoksia kerrotteko kokemuksianne. Pistoksia ei kuulema saa kuin yksityiseltä gynekologilta vai olenko ymmärtänyt väärin. Ne vaan kuulostaisi jotenkin tosi yksinkertaisilta jopa tällaisesta piikkikammoisesta persoonasta.
Tässä kesällä tulossa on kuitenkin perheeseemme perheenlisäystä jo kesäkuussa joten eiköhän se aika lähde kummasti kulumaan kun talon valloittaa kymmenen kiloa elämäniloa koiranpennun muodossa. Se että se kymmenen kiloa kasvaa isona lähemmäs seitsemääkymmentä kiloa tuo vaan vähän lisää väriä elämään ;)
hauskaa päivänjatkoa toivotellen
ella-anastasia 29+0 ja koko perhe
Amalia-Joel: mulla oli siis sokerirasituksen kanssa sama homma kuin sulla. Paastoarvo 0,1 koholla ja sain kotimittarin, jolla mitatessa arvot on olleet hyvät. Neuvolassa ihmettelivät kuitenkin kohdunpohjan korkeuden nopeaa kasvua ja sain lähetteen ä-polille ultraan. Ultrassa näkyi, että vauva ei ole tavallista suurempi, eikä kohtukaan ole tavattomasti kasvanut. Neuvolan tapa mitata kohdun kasvua ei vain ole kovin tarkka. Menen vielä rv 38 uudestaan kokoarvioon. Että tsemppiä sinullekin sokeritaistoon... :)
Tuulipilvi: Ehkäisystä sen verran, että minullakin on ollut kuparikierukka, johon olen ollut erittäin tyytyväinen. Halusin myös välttää ylimääräisisä hormoneja. Kuukautiset ei muuttuneet mitenkään hirveän runsaiksi tai kivuliaiksi, mutta sehän on kyllä hyvin yksilöllistä.
Eipä tässä muuta. Hyvää päivänjatkoa kaikille muillekin mammoille...
TarjaMamma:mullakin nuo unet ollu aika hassuja,minä juttelin mukavia samalla kun synnytin ja kätilö veti kun jostain onginnassa vauva narulla ulos,sitten antoi vauvan syliin ja päästiin kotiin:Dtoivottavasti flunssa menee ohitse pian!
ON:Olen tässä koko viikonlopun mietiskellyt pojan 4 .v. synttäri tarjoilua ja löysinkin kivan kakkuohjeen pirkan sivulta....siinä säästän itseäni että laitan valmis pasteijaa ja pullaa tarjolle kun ei oikein jaksa seisoskella uunin äärellä...ensi lauantaina sitten juhlat ovatkin.
Mulla meni viime yö heräillessä vauvan myllerrykseen:)aloitti jo yhdeksän maissa illalla ja nyt vasta rauhoittui:Dtuntuu välillä kun tulisi kyljistä ulos.Mullakin hartiat/käsien huitaisut tuntui eilen nivusissa ja potkut kyljissä,olisikohan mennyt raivotilaan??muutenkin kun istun niin vauvaa näyttää häiritsevän ja rupeaa potkimaan samantien kylkiin :)ylihuomenna lähtee rv 28 käyntiin<3mutta nyt aamupalaa!
p.s.Niin tosissaan näin tämä aika menee nopeasti,kohta jo kesäkuu ja se menee varmasti nopeasti;)