Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HELMI 2010 vko 28

06.07.2009 |

Tässäpäs uusi pino uuteen viikkkoon!

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä masutuubeja saa ainakin nettikaupoista.. H&M nettikaupasta katoin ni maksoko jotain 12€(?) en oo varma.. Itse meinasin tehä ite..

Täällä sataa vettä ja mitään järkevää en oo saanu thtyä.. nyt jännittää viel enemmän se ultra.. Etenki ku se on koko ajan mielessä..

Mä en enää muista mitä Nau kyseli mutta oliko jotain selkä kivuista.. Mulla on ainakin sillon tällön selässä sellasta menkkamaista jomotusta.. ja alavatsa on kipee kans sillon tällön.. Nyt on tänään sitten ekaa kertaa halattu vessanpönttöä:/.. En muistanu että se oli tällästä:).. No toivotaa että on sitä oikeaa pahoinvointia:)

Väsyttää mahottomasti.. yhdessä vaiheessa olin jo pirteä tänään, mutta väsy iski taas..

Mivva ja tiitiäinen 8+2

Vierailija
62/95 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauris: meidän poika on nyt pari viikkoa päälle 1v eli kovasti suotavaa olisi ettei se uhmis sieltä ihan vielä nostaisi päätään :) Ehkäpä noi (ainakin pahimmat) kiukkukohtaukset johtui kuitenkin siitä rokotteesta kun tänään on ollut jo paljon yhteistyöhaluisempi tapaus.. Vaan eiköhän nää kaikki kuulu asiaan :)

Mivva: mulla oli silloin ihan ekoilla viikoilla testin tekemisen jälkeen pari ihan järkyttävää finniä (kun normaalisti niitä tulee vain menkkojen aikana eikä ikinä sellaisia kamaluuksia), mutta ne onneksi sitten katosivat muutamassa viikossa. Nyt kyllä tuntuu kasvot rasvoittuvan normaalia nopeammin?! Toivottavasti näpyt ei palaa.. Pojasta mulle tuli suun ympärille sellaista ihottumaa tms. (kuivui iho suun ympäriltä eikä mitkään rasvat auttaneet) joka katosi sitten vasta synnytyksen jälkeen.

Mä en myöskään ole suunnilleen IKINÄ kipeä, mutta tänään olen räkinyt ja pärskinyt jo varmaan miljoona kertaa.. Ja uutena "kivana" lisänä aivastuksiin on jo muutaman kerran lorahtanut housuun jokunen tippa =O (tätä ei tapahtunut viimeksi edes loppuraskaudessa, saatika sitten tässä vaiheessa).

Eilen sitten varmistelin pomolle vauvan tulon :) ja sen jälkeen kerroin taas parille työkaverillekin.

Yksi työkaveri jo alkoikin heti kaupittelemaan niiltä juuri pian turhaksi jäävää Cragon kaukaloa jalustalla. En nyt muista mallia sen tarkemmin (kertoi sen kyllä), mutta onkos jollain kokemusta ton merkkisistä??? Ja niillä ois myös Brion Doublevawe(?)-tuplat (ostettu vuosi sitten touko-kesäkuun vaihteessa) kenties tulossa myyntiin jossain vaiheessa. Onko ne millaiset käytössä???

Illaksi taas töihin :) Pomokin jo eilen kysyi, että sähät olet sitten varmaan loppuvuoden vielä käytettävissä. KYLLÄ, nyt on pakko kerätä kaikki mahdoliset roposet mitkä vaan irti lähtee :) Jos vaan kaikki tietty menee yhtä hyvin kuin edelliselläkin kerralla.

Jospa sitten syömään jotain itsekin, oon nyt parinä päivänä huomannut että alkaa päätä jomottamaan ikävästi jos on liian kauan syömättä =/ mitään pahaaoloa tai etomista ei kyllä ole ilmassa, onneksi.

evian, rv 10+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

evian: Meillä oli tuollainen turvakaukalo jalustalla. Silloiseen autoomme kaukalon jalusta ei kuitenkaan oikein sopinut(ei saatu tarpeeksi tukevasti kiinni penkin muodon takia), mutta itse kaukalo oli kyllä hyvä! Eli ei moitittavaa =).

Meillä kakkosella aivan järkyttävä uhma!(on siis 3v.) Joka asiasta kiukuttelee ja mikään ei kelpaa. Itellä muutenki kai hormoneista johtuvaa ärtyneisyyttä ja mielialanvaihteluita, joten pinna piukalla mennään! Mutta kai se sitten joskus helppaa...(toivossa on hyvä elää)

Onko kellään kokemusta/tietoa Mutsy slider- vaunuista??

Mansikka83 rv. 9+4 (täällä muuten joku toinenkin kellä la. 7.2=))

Vierailija
64/95 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon alkanut miettiä että onkohan masussa 1 vai 2? kun kohdunkasvukivut niin julmettuja välillä, sitten olen kokeillut tällä vanhanaikaisella "sormus-lanka"tempulla että kumpiko siellä mahtaa olla, niin tulee siinäkin 2. :) suvussa on kaksosia..siinäpä olisi yllätys..ulkona sataa eikä voi mennä edes lenkille.

Vierailija
65/95 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan aktiivista keskustelua täällä! Kiva lukea muiden kuulumisia ja huomata itsellä samoja. Aika monella tuntuu olevan jo toinen, kolmas jne. lapsi tulossa, joten itsellä välillä vähän orpo olo termien ja muiden juttujen kanssa, mutta lukemalla oppii ;)

Finnejä mullakin puskee kun iho tuntuu niin rasvaselta koko ajan. Ja tissit kasvaa kauheeta vauhtia :O :D Muuten sitten pahaaoloa jos jättää syömättä. Oon yrittänyt syödä pieniä määriä koko ajan, se helpottaa tosi paljon.

Kestovaippoja olis kiva kokeilla ja kannatankin sitä ekologista ajatusta, mutta miten sitten käytännössä hermot kestää... Pitää katsoa sitten miten se menee..

Liikkuminen pitäis taas alottaa. Ajattelin alkaa käydä jossain joogassa ja pilateksessa, vaikka olenkin joogaa aina pitänyt vähän tylsänä. No hyvä harjoittaa sitä kärsivällisyyttään.

Muutamille kavereille kerrottu, mutta vielä odotellaan kuitenkin. Ultra kutsua odotellessa :)

Lumielle 8+0

Vierailija
66/95 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sitä neuvolaa ollaan odoteltu..ja vielä maanantaihin asti saa odottaa.. :D mitähän siellä tehdään, entä näkyykö ultrassa jo??

oma olo tuntuu turvonneelta, niinku olis jo 10kiloa tullu painoa lisää.. :(

voimia kaikille!!

*Nasu22 Rv 8+1

Vierailija
67/95 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yaidan vetäytyä tästä taustalle... Vuoto alkoi sitten, onkin tuo selkä vaivannut pari päivää... Tosin mulla on ollut sekä selkävaivaa että vuotoa aiemmissakin raskauksissa, mutta nyt on kyllä aiempia runsaampaa eli katsotaan nyt tämä ensin ja sitten kun tuo lakkaa teen vielä testin, mutta kai tämä nyt meni sitten ja meidän neljättä "helmeä" ei tulekaan...

Vierailija
68/95 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 7+5 ja pari päivää sitten näkyi ultrassa 2,5cm pieni viipottaja. Sydämen sykkeet näkyi ja selkäranka ja raajat liikkui ihan selkeesti.

Vierailija
69/95 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoitteluni! Toivottavasti kyseessä on vain tavallinen vuoto. Testin tekeminen ei kuitenkaan käsittääkseni auta, sillä raskaustestihän reagoi hormoneihin ja hormonit ovat kohollaan joka tapauksessa vielä jonkin aikaa keskenmenon jälkeenkin. Sinun kannattaisi varmaan mennä joko ultraan tai odottaa pari viikkoa ja käydä neuvolassa kuuntelemassa, kuuluuko syke (en muista millä viikolla syke kuuluu).

El-liina (samoilla viikoilla oleva neliapila)

Vierailija
70/95 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi surku, mitä uutisia taas. Jaksamisia Katjalah!

Joku kyseli aiemmin Gracon turvakaukalosta. Meillä oli ekalla sellainen jalustallinen ja tykättiin hirveesti. Samaa aateltiin käyttää tälläkin kertaa.

Me ei olla kerrottu vielä kelleen. Paitsi tänään yks mun ystävä arvasi. Alkoi vaan kyselemään että kuinkas pitkällä olet jo.. Ei kuulemma näe vielä, mutta hän vaan "vaistosi". Tarkoitus olis kertoa kaikille sitten sen np-ultran jälkeen. Ihmeen hyvin olenkin malttanut olla kertomatta. :)

Mulla on viikon verran ollu nyt ihan hirveän kova väsymys.. Melkeen oon joka päivä ottanut tytön kanssa päikkärit.. Sitten on tännekin tullut sellasta pahaa oloa, ei vielä ole tarvinnut käydä pönttöä halailemassa. Tytöstä alkoi oksentelu viikolla 9.. Sitä odotellessa.. :)

Sitten jonkun leffan kimppuun. Tyttö nukahti tänään normaalia aiemmin, joten huomenna onkin varmaan aikainen herätys.. :)

Vierailija
71/95 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katjalah, voimia epätietoisuuteen, toiv. kaikki olisi vielä hyvin!!

Mutta ihmeessä varaa uä, ei testin teosta ole hyötyä.

Kyllä ne ultraa sinut, aina jos vuotelee pitäs päästä ultraan.

Millaiset selkäkivut sulla oli/on?

Halit

(minä pelkään vuotoa myös)

karmea väsy ja huonohko olo..taidan painua nukkumaan!

Hassua..en muista kirjoitinko jo, mutta olen alkanut aivasteleen kaksi krt peräkanaa joka aamu samaan aikaan...yhdistän sen tähän raskauteen jotenkin, muistaakseni esikoisesta oli sama homma..(?!)

Stinna rv 7+6

Vierailija
72/95 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti sanoa, että jos sun pikkanen on 2,5cm niin et tod. ole vkolla 7 8) vaan n. rv 10+

Eihän se nyt vkolla 7 ole noin iso! hih

Mutta nyt unille!

Vierailija
73/95 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrassa käytiin ja ei oikeen hyvältä näytä.. Sieltä löyty 5viikkoa vastaava "möhkäle" ja se lääkäri sano että kaksi vaihtoehtoa joko se on vasta 5viikkoa ja kehittyy tai sitten se on mennyt kesken.. Toivoa silti on.. Kai.. Mulla on ollu kierto yli 30 päivää ja ainakin se kätilö sano että voi hyvin pitää paikkaansa että on vasta 5viikkoa.. huoh.. Mä en nyt oikeen tie mitä ajattelisin.. Eka tuli itku mutta nyt kun on aikaa menny siitä niin pieni toivon kipinä on rinnassa.. Ja koska oireet ovat nyt vasta "vahvistuneet",on paljon mahdollista että se 5viikkoa on vasta täynnä.. unta n kyllä saa vaikka väsyttää Sad odotan huomista aamua että onko paha olo vai ei.. nännit on ainakin arat kun niihin koskee.. Joten hyvällä tuurilla kaikki on hyvin.. tein vasta testin viime viikolla niin se lääkäri sano että oon tehny sen just kun on ruvennu näyttää positiivista viikolla 4.. ja sydänäänet näkee jo viis ja puol viikkosena kuulemma..

Mennään vajaan 3viikon päästä uuteen ultraan jossa sitten katsotaan miten on käyny.. taitaa tulla pitkä kolme viikkonen..

Mutta elämä on tällästä.. Mutta paistaa se aurinko risukasaankin.. Smile

En jätä teitä kokonaan vaan tuun aina sillon tällön palstailemaan mutta en varmaan näin aktiivinen oo ennen sitä toista ultraa..

Kasvatelkaa te mahojanne :)ja mäkin yritän..

mivva ja tiitiäinen(?)

Vierailija
74/95 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kuulemme sinulta hyviä uutisia pian!

Nyt n sitten saatu kerrottua mun siskoille ja vanhemmille uutiset. Pelottihan se ihan järkyn paljon, sillä kukaan, ei siis kukaan, voinut kuvitellakaan meidän alkavan vielä vauvatekoon, varsinkaan tässä vaiheessa, kun olen vasta aloittanut uudet opiskelut jne...Pelkäsin hdieän reaktioita, mutta äitihän itki onnesta ja siskot olivat aidosti iloisia puolestamme!! Ai että helpotti:) Pahin pelkoni olisi se, ettemme saisikaan tukea perheeltämme ja että ensikommentit olisivatkin olleet tyyliin' voi, ei, MIKSI?!'...

Olin eilen yli kahteen viikkoon airobikissä. Tekipä hyvää! Vähän arvelutti tehdä niitä core-liikkeitä, joissa pidetään staattisesti vatsalihaksilla pitkän aikaa. Ei itse asiassa tuntunut nuo liikeet enää kivoilta, vaikka vatsalihakseni ovatkin kunnossa:/ Meinaan nyt kuitenkin jatkaa treeniä niin kauan, kun hyvältä tuntuu! Painoa on matkan, kesän ja alkuraskauden saldona kertynyt jo 2kg!! kauheeta. Yöks.

Etovuus jatkuu, jos ei syö...samoin tissit kipeet ja turvoksissa, vatsasta puhumattakaan. Hyvä kun kireimmät farkut menee enää jalkaan!! Missähän vaiheessa joutuu ostamaan ne ekat mammahousut?! Edellisissä raskauksissa pääsin jonnekin rv 12-15 paikkeille...nyt en taida päästä.

Meilläkin kuopuksella kalama uhmis päällä, vaikka toki on ollut nollasta-sataan-tyyppi koko ikänsä. Neiti täytti just 3v ja kaikki pitäis mennä hänen päänsä mukaan. Mikään ei kelpaa ekalla kerralla, varsinkaan, jos ei ole itse asiaa päättämässä. Kaikki ruoka on PAHAA, auttaa ei saa enää missään, kiukkukohtauksen kehittelee ihan mistä sattuu (vaikka että Kaapo-ohjelma loppuu ja se on tietenkin äitin vika):)

No, kyllä se tästä! Onneksi isoveli on jo vähgän tasaantunut kiukkujensa kanssa.

Nyt isille synttärikahvit sänkyyn!

ihmetys rv 7+2

Vierailija
75/95 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa mitä uutisia taas. Toivon tosiaan, että epäselvät tapaukset olisi turhia hälyytyksiä! Tuntuu siltä, että edellinen pino jossa olin ei ollut näin synkkä tai sitten mä olin vaan niin älyttömän tyhmä, enkä voinut kuvitella, että km tapahtuu omalle kohdalle. Nyt mä sitä pelkään, mussa kun todettiin se FV geenimutaatio, äitellä se on kans ja sillä on mennyt vaikka kuinka monta kesken. Ja kun ei oo niitä perinteisiä oireitakaan.

Kaveri on samoilla viikoilla raskaana kuin mä ja sillä on ollut vuotoa, sille sanottiin et pääsee ultraan vasta viikolla 12, en oikein käsitä.

Kädet puutuu ja herään siihen joka yö, yhdistän sen raskauteen, viimeks se alko ihan lopussa vasta. Hierojalla/fysikaalisessa oon käynyt viikottain, joten ei pitäs johtua jumituksestakaan.

Viime raskaudessa mä luin vasta rv 30, että kymmeneen viikkoon ei olis saanut tehdä vatsalihasliikkeitä. Neuvolalääkäri oli sanonut, että kaikkea muuta kun ratsastusta ja extremelajeja saa harrastaa. Kaiken lisäks jumppa oli myös odottaville äideille, joten en osannut ees epäillä mitään.

Nyt lähden viikon nettipimentoon.

Vierailija
76/95 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu alkoi iloisella jännityksellä kun odotettu np-ultra aika oli tänään (11+0) Naistenklinikalla. Hyvin pian päivä kuitenkin kääntyi elämäni surullisimmaksi. Kohdusta löytyi kuollut sikiö jonka mitat vastasi rv. 6+6. Hoitohenkilökunta oli todella ihanaa, kiitos heille.

En halua pelotella ketään mutta jos jotain kiinnostaa niin minun tapauksessa ei ollut kipuja, ei vuotoja. Ainoastaan ne raskausoireet loppuivat jotka olivat hyvin olemattomia muutenkin. Pelkäsin silloin pahinta ja tein raskaustestin vielä rv. 8 ja hienosti tuli plussaviiva samalla sekunilla. Tiesin kyllä ettei siihen ollut luottaminen mutta neuvolasta sanottiin että jos ei vuotoa ole niin ei tarvitse olla huolissaan. Eihän asialle mitään olisi voinut tehdä vaikka sillä hetkellä olisin ultraan päässyt. Olisi kuitenkin kiva ollut tietää aikaisemmin. Nyt on tyhjä olo. 5 viikkoa olen kantanut kuollutta sikiötä sisälläni ja antanut itseni unelmoida toisesta lapsesta.

Huomenna piti lähteä lomamatkalle mutta ei lähdetä koska maanantaina joudun kättärille kohdun tyhjennykseen lääkkeillä. Onko kenelläkään kokemuksia siitä?

Itkettää ja maailma on musta. Toivon silti teille kaikille koko sydämestäni kaikkea hyvää. Iloitkaa raskausoireistanne!! M

KesäEemeli, tänään 11+0 jos asiat olisi olleet hyvin :(

Vierailija
77/95 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu tosi karulta ottaa km:n kokeneita ihmisiä pois meidän listalta, oikeesti ottaa koville joka kerta. Ja oma oireettomuus hirvittää vielä enemmän kun lukee keskenmenoista.

Vierailija
78/95 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

km-epäilysten kanssa, toivottavasti ne on kaikki vääriä! Kunpa me nyt päästäisiin kaikki pian niitten pahimpien riskiviikkojen yli niin ei ehkä tarttisi enää ihan niin paljon hermoilla ja jännittää koko ajan että miten käy =/

Eipä mitään uutta täälläkään. Oon kyllä huomannut saman kuin mistä joku kirjoitti eilen(?), että hermot tuntuu kiristyvän normaalia helpommin/nopeammin melkein asiassa kuin asiassa. Ja varsinkin kun poika ei usko kieltoja tms.. =/

Sain just hetki sitten tietää, että yksi tuttukin on raskaana :) Oli vasta tehnyt testin eli taitaa mennä vauva maaliskuun puolle..

Onko muilla jatkuvaa p-hätää??? Tää on meinaan aika kamalaa, ei oo ihmekään ettei paino nouse (mikä siis on vain ja ainoastaan hyvä juttu:) kun vessassa saa ravata normaalin kerran sijasta vähintään 4-5 krt/pv ja välillä useamminkin. En kuitenkaan ole syönyt mitään luumuja tms. mikä laittaisi suoliston toimimaan etxravaihteella, joten kaipa tää raskaus itsessään sen sitten aiheuttaa?? Parempi kai tietty tää kuin ummetus jos asiasta yrittää jotain positiivita hakea.. ;)

Lueskelinkin tossa vasta eilen taas siitä neuvolasta saadusta kirjasta 11. viikon tapahtumia niin nythän tää mun pikkukaveri onkin jo sikiö eikä enää alkio :D Niin ne viikot vaan menee etiäpäin.

Viikonloppuja! Huomenna meenkin taas töihin ja sunnuntaillekin on hommaa jo vaikka millä mitalla niin voipi olla että ehdin helmeilemään vasta taas maanantaina (jolloin onkin enää muutama päivä ultraan:).

evian, rv 10+2

Vierailija
79/95 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

KesäEemelille suuren suuret halaukset ja VOIMIA!!!

Ihan kamalaa tahtia tulee näitä km uutisia..

hirveää...

Se kun on oma pahin pelko tällä hetkellä myös.

Ja todellakin, minä osaan iloita oireista vaikka jotkut epämiellyttäviä onkin, mutta en valita. Tämä on sitä mitä halusin ja toivoin!

Paljon osanottoja suruunne... :,(

Vierailija
80/95 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olisi uusi tuleva äiti keskustelupalstalle.

ikää 23 lokakuussa 24.

La olisi 11.2.2010 :) nyt rv 9+1.

13.6. tein positiivisen raskaustestin kun oli kuukautiset viikon myöhässä. Tosin en uskonut testiä ja lähdettiin miehen kanssa ostamaan apteekista muutama lisää varmistaaksemme asian.

Mitään ehkäisyä kun en ole käyttänyt noin 6 vuoteen enkä ikinä ole tullut raskaaksi niin epäilin jo lapsettomuutta.

Jokatapauksessa pian tämän jälkeen alkoi ruskea vuoto ja säikähdin todella paljon.

Soittelin neuvolaan, jossa ilmoittivat että pitää seurata tilannetta jos tulee kipuja tai vuoto voimistuu.

Juhannuksena sitten tuli verta muutaman päivän ja itkulla soittelin ensiapuun jo että mikä neuvoksi.

Samaa sanoivat että tarkkailtava tilannetta.

Ruskeaa vuotoa kesti noin 3 viikkoa josta sillointällöin tuli 4 pvä ihan verta.

Sain ultaan lähetteen ja kävin siellä nyt 6.7 mutta kaikki oli hyvin.

Ensimmäinen neuvolakäyntini oli eilen ja neuvolatäti ihmetteli itsekin kun sydän äänet kuuluivat jo selvästi :)

Verikokeissa ja virtsakokeissa kävin mutta tuolle vuodolle eivät löytäneet selitystä.

Hemoglobiini oli tosin alhainen 116 ja kävin rautatabletit hommaamassa.

Tässä sitten odottelen tuota toista ultraa joka on 30.7 ja toivon ettei enää tulisi mitään vuotoja sun muita mitkä järkyttäisi mieltä.

Pahoinvointia en ole ollut tähän asti ollenkaan.

Rintoja aristaa paljon, varsinkin kun aamulla nousee ylös tuntuu että taju lähtee kun sattuu niin paljon.

Vessassa ramppaan kokoajan ja mielihaluja on perunat ja porkkanat joita saatava päivittäin :)

Mielialat vaihtelee valtavasti.

Saatan itkeä mitä ihmeellisimmille asioille ja känkkäränkkää pukkaa jokapäivä hetkellisesti.