HELMI 2010 vko 28
Kommentit (95)
...ei ole enään. Kävimme tänään siellä ultrassa. Hoitaja oli hyvin ystävällinen ja käynnistä jäi mukava olo. Kohdussa näimme pienen ihmisen alun ja sydän siellä näkyi myös hienosti lyövän :) Saimme myös nähdä, miten pieni hiukan jopa liikkuikin :)
Uudeksi lasketuksi ajaksi annettiin pää-perä mitan perusteella 7.2.2010
Joten mukana menossa olen edelleen. Kiitos tsemppaajille :)
T:Sara rv 9+2
Pahoittelut km ja haleja. Itse myös saman kokeneena. Tuolla haahujen puolella enemmin pyörinkin.
Itsellä tuulimuna rv 12 ja harmitti, kun se meni niin pitkälle, päivää ennen np ultraa. Olin jo ehtinyt kuvittelemaan tulevaisuutta vaikka kuinka pitkälle. Eivät olisi tyksiin ottaneet heti, mutta aikaisemmasta viisastuneena menin vaan heti (klo 19) ja jo puolen yön aikaan (piti tehdä vasta aamulla) jouduttiin tekemään päivystyksenä kaavinta, kun vuoto yltyi niin hurjaksi.
Ekassa km rv 9+ alkoi rusehtava vuoto iltapäivällä ja soitin vaan naisten polille, enkä lähtenyt näytille (kun eivät edes olisi sinne ottaneet)Vuoto yltyi ja pieni möhkäle syntyi meidän vessaan. En unohda sitä ikinä :( Sanoivat, että rv 6-7 alkaa sydän sykkiä, jos ei menee kesken ja jos rv 9 ei käynnisty verenkierto niin menee kesken. Tiedän että eihän niitä pysty estämään, mutta silti se koskettaa ihan älyttömän paljon. Me ei olla tarkoituksella pidetty taukoa km jälkeen, kun ei ole ollut mitään kohtutulehdusta tms. Silti meni vuosi ennen kuin raskauduin uudestaan. Viimeisimmän km jälkeen ei mennyt kuin pari kiertoa ja kolmannesta tärppäsi. Ei muta kuin hirmuisesti haleja ja tsemppiä uuteen yritykseen.
Sara: jos se vaan on hyytymä. Mulla ainakin oli kovat kivut ja yksi side ei pitänyt vuotoa edes 15 min. ja sitten tuli sikiö uloas vasta.Hyytymistaipumuksesta mulla on hirveesti faktaa, kun pääsen lääkärin tietokantoihin.Meillä oli haahuissa siitä aikanaan hirveät keskustelut. Pari vuotta sitten ei kaikki lääkärit edes tienneet klexane hoidoista ja monet käyttivät omin luvin disperiiniä.
Vastauksia galluppeihin:
-Meillä on käytetty kuopuksella kestoja ja niin nytkin. En sen kummemmin erittele syitä. Jos joku haluaa enemmän tietoa, niin sitten ;)ja , joo ne ä-pakkauksen kv on surkeita.Istuu tosi huonosti.
Masutuubeja ajattelin hankkia, kun olin jo myynyt suurimman osan äitiysvaatteista, kun luulin että kolmonen on viimeinen vauva:)
Painoa raskaudessa tullut 13-15 kg.
Nyt vaivana päänsärky ja väsymys vaikka hb on 154! Migreeni puhkesi esikoista odottaessa. Onneksi kohtauksia on harvoin, paitsi nyt oli 3 pv putki.Kuumalla ilmalla oli myös siihen vaikutusta.
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille
T:Lauris & kirppu 10+0
Mansikka83:
Me tarvittiin kans pienet sekä kevyet vaunut ja sitten ostettiin Teutonia Funit. Ostettiin Suomen lastenvaunutukusta(Espoo) ja muistaakseni siellä mietittiin just noita Quinny Buzzeja toisena vaihtoehtona. Tosin mulla ei oo mitään hyvää sanottavaa siitä firmasta... Mut jollei muualta löydy, niin soita sinne.
Sara:
Hienoa että olet mukana ja että se oli väärä hälyytys! Mukava että täällä on toinenkin APC kohtalotoveri.
Kiva myös, että Lauriksella on tietoa asiasta! Laitoin tänne eilen pinon APC-resistenssistä, joten jos Lauris joskus ehdit käydä kirjoittelemassa sinne faktaa vaikka tukostaipumuksista yleensäkin, niin se voisi auttaa muitakin.
Enkelinäiti rv 6+6
Täällä huonosti nukuttu yö takana.. Muistanko oikeen niin sanoko joku että oireena on paleleminen? Mua on nyt pari iltaa paleltanu ihan hirveesti, kuin olisi kuumetta. sitä ei kuitenkaan oo.. Ja väsyttää kauheesti.. Paitsi eilen illalla kun menin nukkumaan ni ei enää nukuttanutkaan.. ja nyt on myös huonoa oloakin.. miten nämä oireet voi näin vaihdella? siis että välillä ei oo ja välillä on.. huh
Hienoa Sara, mukava kuulla että oli väärä hälytys. Mä jännitän huomista kun on varhaisultra.
Meillä on tuplat etsiskelyssä, jos joku tietää ehdottaa joitain hyviä niin otan kiitollisena tiedon vastaan.
Mivva 8+1
meillä helmikuisella viikko alkanut ikävissä merkeissä... Voimahaleja täältä päin.
Itsellä on tänään ensimmäinen neuvola ja pikkasen jännittää että onko ultra vapaana ja jos on niin löytyykö sieltä mitää. Itsellä kun ei oikeastaan mitää oireita ole ollut.
Mitä tuolla ekassa neuvolassa muuten käydään läpi kun se kestää 1,5h? Pissakoe, punnitus..???
Miraxx, en löytänyt sun tietoja listasta, piti katsoa onko eka tulossa.
Mutta mulla oli ainakin ekan kanssa papereiden täyttämistä, sukulaisten sairauksia, omaa päihteidenkäyttöä, parisuhteen tilannetta, tietty omia sairauksia ja elintapoja. Ja hirveesti sain kaikkia esitteitä mukaan ja terkka kertoi kaikkea mitä ei saa syödä yms. Hemoglobiini katsottiin ja joku verikoe otettiin, pissa, paino, pituus... Mutta ultraa ei ollut. Musta se oli ihan valaiseva kokemus. :) TIetty noi riippuu kans paikkakunnasta ja terkasta myös. Kyllä siihen meni se yli tunti.
Mua palelee ihan kamalasti. Kaks pitkähihaista ja fleece päällä, johtuu osittain työpaikan tehokkasta ilmastoinnista.
Kun osaiskin olla kirjoittelematta tänne koko ajan.
ihanaa, kun pääsiskin kurkkailemaan pikkuista työpaikan suomin etuuksin :)
Mulla se eka neuvola kesti tällä kertaa noin puoli tuntia, lähinnä vaan terkka kirjoitti äitiyskortin ja antoi ne pissa- ja verikoeputket ja loppuaika menikin enemmän pojan asioista keskustellessa (kun oikeastihan se olikin pojan neuvola-aika) :) En käynyt silloin edes vaa-alla (piti vain kertoa lähtöpaino) vaan seuravasta kerrasta lähtien sitten taas aina ennen terkan tapaamista vaakalle ja pissat purkkiin.
Silloin ensimmäistä odottaessa menikin enemmän aikaa kun kaikki oli ihan uutta :)
En tiedä johtuuko toi pojan kiukkuisuus edelleen maanantain rokotuksesta vai mistä, mutta alkaa jo itselläkin pinna kiristymään kun aamusta iltaan ja illasta aamuun on jatkuvaa ininää ja huutoa eikä mikään tunnu olevan hyvin. Puhumattakaan, että tuo uskoisi yhtään mitään mitä sille sanoo *huoh* Onneksi (tällä hetkellä taas) siihen toisen syntymään on vielä pitkäpitkä aika ;)
Eilen illalla ja tänään aamusta on pari kertaa hieman vihlaissut alavatsaa vasemmalta puolelta. Ei niin että sattuisi, mutta kyllä heti iski pahin pelko mieleen varsinkin nyt kun täälläkin on ollut niin monta keskenmenoa/epäilyä siitä =(
Tänään ja huomenna + lauantaina meenkin taas töihin. Ihanaa päästä hetkeksi aikuisten ihmisten pariin!
Josko sitten imurin kimppuun *huoh*
evian, rv 10+0 (jee, viikko vaihtunut taas:)
Neuvola kuulumisia täällä siis odotellaan =)
Evian: minkä ikäinen poika sulla on. Meillä uhmis alkanut 1,5 vuotiaana ja meidän kohta 3v. kauhea minä itse kausi =) Tuntui, että tyttö helpompi. Toivottavasti ei ole korvatulehdus tms.
Täytyy käydä lukaisemassa APC pinoa. Olen tuonne Haahujen -yahoo sivuille tallettanut paljon matskua. Halukkaille voin lähettää s-postiin, on sen verran pitkiä sepustuksia.
MEillä on X-landerin Xt mallin rattaat ja siihen koppa. Hitsi kun ehdittiin myymään Maxi Cosin turvakaukalo pois, se olisi mennyt niihin adapterilla.Mietin kovasti, että ostetaanko tuplarattaat. Niitäkin on ollut kahdet, Emmaljungan ja sitten sellaiset peräkkäin istuttavat. Ne peräkkäin istuttavat oli kätevät kaupungilla, mutta meillä pitkät lapset, joten jäi nopeasti pieneksi. Meillä on X-landereissa seisomalauta ja esim. huvipuisotreissuille tms. pidemmille reissuille, meidän 3v. voi istua matkarattaissa.Jos käytettynä löytyis hyvät..
Tänään on taas huimannut, joten sisätiloissa olen nuorimman kanssa kauniista ilmasta huolimatta. Onneksi on kesäloma, että ei tarvitse töissä kärsiä kaiksita vaivoista.
T:Lauris & kirppu 10+1
Meillä ainakin tuo neiti 11kk on niin raivostuttava välillä.. Ei usko ja tekee pahojaan, vaikka hyvin tietää ettei saa tehdä.. ja kun kieltää niin hymyilee vaa viattomasti.. Tänään se huus melkeen kaks tuntia suoraa huutoa ja mikään hätä ei ollu.. ja sen kaks tuntia yritin saada sen nukkumaan.. kyllä oli hermot kireellä.. tiedän kyllä että toi saattaa johtua siitä että sille on tulossa lisää hampaita.. Ja sit se nukku 3h ja on nyt taas iloinen:)
Joo niin ajattelinkin tuosta paleltamisesta.. tuntuu vaan hassulta kun menee illalla peiton alle ja palelee.. Mäkin puen neidille ulos paljon päälle kun itteeni palelta
a.. Mutta mua ei kyl palella ku iltapäivästä iltaan..
Mä oon ite miettiny Ora Land -kaksostenrattaita, niihin kun saa sen kantokopankin, tosin meillä on noissa brioissa että mahtaisko se sopia sinne.. Mutta sitten mietin kun se etukaari on yhteinen niin onkohan miten hankala saada se kantokoppa sinne ja sieltä pois.. Katoin vaan tuolta oraselin sivuilta kuvia ja näyttää vähän hankalalta:(..
Mulle ei edelleenkään oikeen ruoka maistu, mutta pakko se on jotain yrittää suuhunsa laittaa.. eilen kyllä vedin melkeen kaks litraa herneitä:)
Jaaha, täytyy taas mennä..
mivva 8+1
Olis huippua, jos voisit laittaa mulle tietoa meiliin. Kiitos jo etukäteen!
(ät)gmail.com
Toivottavasti täällä ei oo tuttuja, ettei lähde huhu raskaudesta liikkeelle... Tarkoitus olisi syyskuun alkuun asti pitää pienen piirin tietona. Viimeks sinnittelin viikolle 18.
elikkäs *Nasu22,Seks.
LA luultavasti 18.2.2010..ei vielä tarkkaa aikaa.. :) rv 8
Tosin aluksi osanotot keskenmenon kokeneille, ja paljon, paljon halauksia!! Toivottavasti pääsette pian uudelleen takaisin tälle palstalle.
Krisse: Nykyisin asustellaan täällä Lestinjoen varrella pienessä kaupungissa.. Tosin Kaustinenkin on tuttu paikka, mies on alunperin kaustislainen ja itsekin olen asunut siellä useamman vuoden.. Ja Power Park on kyllä todella hyvä huvipuisto, ainakin mitä itse olen käynyt ja tutuilta kuullut..
Huh, kun on kiirettä pitänyt ja kamalaa väsyä, ei tunnu oikein kerkiävän istua koneellakaan.. :) Neuvolassa käytiin eilen, ja pikkuinen näkyi taas ultrassa.. Sydän sykki kovasti ja liikettä oli niin paljon, ettei oikein hyvää kuvaa saatu, eli kaikki oli oikein loistavassa kunnossa.. Paino oli tosin tippunut kilolla, juuri edellisen illan kun vietin oksennellen kaiken.. Muutenkaan ei oikein ole ruoka maistunut, ja sainkin kehoituksen napostella edes, jos ei oikeaa ruokaa meina saada alas. Sen kyllä huomaa selvästi, että jos on väsynyt, niin sitä seuraa kyllä kuvotuskin..
Itse haaveilen kestovaippojen käytöstä, täytyy toivoa, että kaikki menee sillä lailla, että se onnistuukin.. Pitää vaan tosissaan hakea tietoa niistä ja käydä hypistelemässä, niin tietää vähän mitä tosiaan tarvitsee ostaa..
Osaisiko joku antaa hyviä vinkkejä vaunuista?? Itse lenkkeilen todella paljon koirien kanssa, ja niiden tulisi olla hyvät työntää hiekkateilläkin,ilman että lapsirassu tärisee kärryissä.. ;) Toki tarkoituksena olisi ostaa kantoliinakin, ja aina vähän vaihdella tarkoituksen mukaan..
Ja äitiyspakkaus olisi tarkoitus ottaa, kun esikoisesta kuitenkin on kyse.. Masutuubiinkin varmaan tulee tutustuttua, tällä hetkellä se onkin rintojen lisäksi ainoa kasvava kohta.. ;)
Hei,
Olen El-liina, LA on 27.2 ja tämä on 4. raskauteni. Odotan pk-seudulla.
Pahoitteluni kaikille vauvansa menettäneille!
Tietääkö kukaan, onko Yahoo:hon tms. suljetulle palstalle perustettu keskusteluryhmää helmikuun 2010 odottajille?
Gallupeista: Olen kestoillut kaikkien kolmen lapseni kohdalla ja aion jatkaa edelleen. Olen vannoutunut Fuzzien käyttäjä.
Äitiyspakkausta tuskin otan, sillä minulla on tallessa kaikki esikoisen pakkauksen tavarat ja mikäli jotain uutta haluaisin, ostan sen mieluummin itse kaupasta.
Painosta sen verran, että esikoisen kohdalla raskauskiloja tuli ainakin 19 kg ja vuoden sisällä lähti 27 kg :) Kakkosen ja kolmosen kohdalla tuli raskauskiloja yhteensä 15 kg, jotka lähtivät 4-6 kk sisällä. Minulla on aina tepsinyt imetys, iltavoimistelu sekä pitkät kävelylenkit vauvan/lapsien kanssa. Ja napostelun rajoittaminen.
El-liina rv 6+4 (huomenna eka neuvola)
Enkelinäiti: Hyvä kun huomasit, tietojani ei tosiaa ole listassa, olen varmaan säätänyt jotain, muistan kyllä lähetelleeni niitä mutta tässä ne tulee.
Miraxx LA 10.02. 1, ikä 28 PHKS
Eli siis esikoista odottelen. Eilen kävin neuvolassa ja täti oli niin mukava kuin puhelimessa kuulostikin =) Käytii ultrahuoneessakin ja sieltähän löytyi pieni "möntti" jossa sydän sykki. Kooltaan ei vissii ihan vastannut viikkoja joten LA saattaa siirtyä. Hemoglobiinikin oli 136 ja muutenki kaikki ok =)
Maanantaina sitten ois tarkoitus mennä lääkärille jossa myös ultrataan.
ja tervetuloa uudet:D
Tänään olisi se varhaisultra ja vähän jännittää.. Vaikka aika luottavaisin mielin kuitenkin mennään.. Kun onhan noita "oireita" ovat vaan erilaisia kuin ekalla:)
Onko muille tullu finnejä? Mulla on ihan kamalasti..
Yöllä heräsin ku oli tuskasen kuuma ja pitiki avata ikkuna, asutaan siis rivitalossa ja patterit hehku sitte ihan kuumina, edelleenkin.. en ymmärrä miten ne sillee, sisälämpötila nous kerralla 3astetta:/
Väsymystä on hirmusesti.. ei jaksais tehä yhtää mitää muuta ku nukkua..
jaaha täytyy taas mennä:)
Mivva 8+2
Elikkäs täs tiedot.. La 26.2.2010 (voi muuttua),Nia, 3, 29, hyvinkää.
vähän ittestäni ja muusta..
siis lokakuussa 30v mittariin ja 3 lapsi tulossa. Ennestään tyttö 11/05 ja poika 02/08 (22.2.08). Aiemmissa raskaudessa olen kärsinyt rajusta pahoinvoinnista, esikosta olin 5vkoa tiputuksessa ja lääkkeitä meni enempi kuin laki salli mut terve tyttö kaikesta huolimatta tuli ja kakkosesta 3pvää tipassa ja molemmista oksensin sen 9kk, hauskinta tässä se et rajuus alkanut rv10-11 kun pitäis muka sillo alkaa helpottaa.. joo ei mun kohalla. Nyt siis kauhulla odotan et mitä nyt.
Tää vauva sai alkunsa vahingossa mutta toivottu, ollaan kovasti haaveiltu kesävauvasta. Mutta ei sen oikeestaan väliä enää. Aikaisti siis itseään :)
Synnytykset on ollut tosi erilaisia molemmissa. Molemmilla olen lähtenyt vesien menosta. Esikosta(9h) sain petidiinin ja spinaalin ja repesin kunnolla kun tyty syntyi nyrkki poskella ja verta meni joku 1.2L josta seurauksena pyörtyminen suihkussa ja mustelmat muistona.kotiin 4pvän jälkeen,
Kakkosesta vedet meni ja alkoi supparit heti tulee 5min välein ja matkalla muuttui 1-2 min. välein ja sairaalassa kerettiin olla 33min kun poika oli jo maailmassa. Kotiin lähdettiin 17h kuluttua.
Nyt sit jänskätään et mites tää kolmonen ;-)
Tällä hetkellä etovaa oloa ja väsymystä. Työt aloitin toukokuussa hoitovapaan jäljiltä. Pomo tykkää musta taas...
Mulla eka nvola 24.7 ja kävin rv5+ tarkistus ultrassa mutta silloin ei näkynyt kuin epämääräinen piste ja 21.7 uus ultra. Kävin siksi kun ei ollut varmuutta kuinka pitkällä rv.
Elopainoa tällä hetkellä tarpeeksi, vaikka molemmista olen laatannut sen 9kk niin painoa jäi ylimääräistä se n 25kg. Nyt ei tarttis tulla juuri mitään :)
Mutta jepulis.. koitan kirjoitella aina välillä kuulumisia, en ole kaikkein aktiivisimmasta päästä kuin loppupuolella.
t.nia
Tervetuloa uudet ja Saralle HUH että kaikki on hyvin 8) Hienoa!!
Mua ei kauheesti palella..ei musta juuri ollenkaan..onko muita joita ei palella? tai sit en vaan oo kiinnittäny huomioo.
Pahaa oloa ja väsyä on ilmassa kyllä..maha sen kun kasvaa ja turpoo vaan!! kamalaa vauhtia..siis JÄRKKY turvotus!!
Onkos kellekään missään vaiheessa (millä rv:lla?) tullut linea negraa..eli sitä tummaa viivaa masuun? mullei .. esikoisesta ei mtn.
onko kellekään muulle tullut, sellasta "ahdistusta" et tulee vauva...siis tämä meidänhän on ÄÄÄÄRIMMÄISEN TOIVOTTU JA HALUTTU, mutta pieni ahdistus kohtaus tuli ma:na..kuuluu kuulemma hormooneihinkin, muistan esikoisestakin sellasen tunteen..
mullei ole minkäänlaista vauvakuumettakaan, ei varmaan ikinä ole ollut. Oman lapsen ja jälkeläisen kaipuu kova!
Stinne rv 7+6
huomenta vaan kaikille!!
Tämä ensimmäisen odotus herättää monia kysymyksiä ja mietteitä.. itselläni on ollut todella kovia vatsakipuja ajoittain, mutta ne kuulemma normaaleja.. nyt on tullut välillä alaselkä kipuja ja pelottaa että mikä on masuasukilla hätänä vai onko kaikki hyvin.. eka neuvola ens maanantaina vasta..ja tuntuu kuin siihen olisi ikuisuus.. väsymystä on ja viluttaa.. pahoinvointia ja mielialan vaihtelua ajoittain.. :) mutta kyllä ne kestää kun tietää mistä ne johtuu :)
ja sitten..mistä niitä masutuubeja saa, entä paljoko ne maksaa??
minkälaisia oireita teillä on ollut alkuraskaudessa??
halauksia ja voimia kaikille!! :)
*Nasu22 Rv 8+1
Juuh eli 7+3 menossa ja tänään ultrasin(mahan päältä) ekan kerran pikku toukkaa töissä (työpaikka etu :D). No mä mittasin et se on päästä peppuun saakka n. 2,5cm pitkä vaikka sen pitäis olla 0,8mm?!?
Kävin äitpolilla, mutta ne ei ottanu asiaa kuuleviin korviinsa vaikka näytin niille kuvanki ja mitat. Aattelin vaan et jos laskettu aika ja viikot onkin epätarkkoja ja mulla on vasta ens viikolla eka neuvola aika ni mites sit menetellään?!?
Pitää varmaa ottaa ne ultrakuvat mukaan neuvolaan ja keskustella heidän kaa.
Mut hei oli kiva ite sillä anturilla ettiä toukka mahasta ja kattoo ku sydän lyö ja raajat vatkaa :D. Toukalla oli siis bileet!