Liitoskivuista??
Olen kuullut ja lukenut joidenkin muiden odottavien äitien kärsivän liitoskivuista..Ja minun täytyy nyt kysyä että anteeksi mutta mitkä liitoskivut ja missä niitä on??
Raskauksia minulla on ollut 8 ja synnytyksiä 4 ja odotan nyt rv 15..enkä koskaan tietääkseni ole kärsinyt nuista.
Nyt kuitenkin tunnen pitkän istumisen ja selällään makuulla olon aikana nivustaipeessa inhottavaa kihelmöintinä,jalat ei puudu mutta tulee tunne että nyt on noustava ylös.Onko tämä nyt sitten sitä liitoskipua?
Kommentit (2)
Se kipu/kihelmöinti on siis kummassakin nivustaipeessa ja niin kuin nytkin se tuntuu myös selän puolella,tosin alaselässä.
Eikä kihelmöinti poistu vaikka yritän lepäillä kyljellään vaan poistuu ainoastaan ajan myötä.
Todella inhottavaa, ja vielä kun raskaus on näin alussa,mitä se tulee olemaan lopun puolella.Ja oliskohan nuilla liikakiloilla vielä vaikutusta että tulee jo nyt, mene ja tiedä.
Terveydenhoitajani ei osannut sanoa juuta eikä jaata vaan kysy että mitä mieltä itse olen? Olin hiukan äimänä että mistä minä tietäsin kun en ole tehnyt mitään kummempaa tai toisin kuin esim.edellisessä raskaudessa ja kuitenkin tämä on joka iltanen vaiva..Niin tosiaan tuleekin vain iltasin, kun istun koneen tai tv:n äärellä..hmm..
mutta vasta viikon 20 jälkeen.
Liitoskivut ainakin minulla tuntuu tavallaan niinkuin jalkovälissä ja vähän ristiselän alapuolella. Raskaushormonit pehmentää lantioliitoksia ja liitoskivut on niiden venymisestä aiheutuvaa kipua. Näin ainakin luin jostain.. :) Mulla kivut on vaan pahentuneet loppua kohten mentäessä. Nyt viikkoja 32+5 ja tänään en päässyt lähtemään kaupunkiin hoitamaan asioita kun toista jalkaa pitää " laahata" kävellessä. Kai noi kivutkin on erilaisia eri naisilla.?
En tiedä sitten onko olemassa mitään keinoa, millä noi kivut saisi hellittämään, luulisin kuitenkin että ne pitää vaan kestää..?