HELMI 2010 vko 28
Kommentit (95)
Mulla alkoi tämä rv 9 huonosti. Lauantai iltana ilman mitään ennakkovaroituksia, kipuja tms, tuli ulos jokin "möhkäke" ja jonkin verran verta. Lähdimme sit käymaan sairaalan päivystyksessä, jossa mielestäni sain huonoa kohtelua. Enhän ollut paikkakuntalainen, vaan ainoastaan lomalla oleva vieraspaikkakuntalainen. Lääkäri ilmoitti, ettei hän osaa ultraa käyttää ja sisätutkimukset tekee vain gynekologi, joka ei ole paikalla. Niinpä sitä sit lähdettiin toivottomina, tietoa mistään saamattomina takaisin mökille kuulostelemaan oloani. Yön aikana vuosin aika reilusti. Vuoto kuitenkin loppui sunnuntaina puoliltapäivin. Nyt se on siitä lähtien sit ollutkin tiputtelua. Mitään varmaa tietoa ei ole, mut pelkään, et sain keskenmenon. Huomenna mulla on hiukan ennen neljää ultra, jolloin sit selviää, onko mitään eloa enään.
Mä en uskalla toivoa mitään, kun pelkään pahinta. Siskoni kuitenkin heitti ilmaan epäilyn, et se "möhkäle" olisi ollut vain hyytynyttä verta, kun mullahan on se APC-resistenssi, joka siis aiheuttaa mm. veritulppariskin.. Siskolla oli kuulemma oman raskautensa aikana myös tullut suht runsaasti vuotoa, mut hälle oli sairaalasta sanottu, ettei olisi huolta, jollei tule todella voimakkaat vatsakivut..
Tässä nyt siis vielä elellään epätietoisuudessa toivoen parasta ja peläten pahinta.
Toistaiseksi siis roikun mukana, huomenna tiedän, hyvästelenkö teidät.
-Sara
Valitettavasti vain vaikka kaikki oli ultrassa ok, ei elämä aina mene niin kuin sen haluaisi menevän.. Siispä tämän rivin: "17.2.2010, rms, 1, 29, Hyvinkää" voi siis poistaa alun listauksesta.
Perjantaina vuoto oli äärimmäisen voimakasta mutta päivystävän kätilön mukaan mulla ei ollut mitään hätää ...joopa joo... maanantaina (eilen) sitten menin yksityiselle (onneksi sain peruutusajan) ja ultrassa todettiin tyhjä kohtu. Kiitos vain sillä päivystävälle kätilölle, joka ei suostunut mua ottamaan vastaan perjantaina ja sain odottaa maanantaihin asti asian varmistumista. Km:sta tuli siis totta minun osaltani - tsemppiä ja ihanaa odotusaikaa teille kaikille odottajille! Toivottavasti seuraava yritys tuottaa meidän osalta paremman lopputuloksen..
Niin lisään tähän vielä mun "oireeni" näitä juttuja kun itse viime viikolla luin netistä verrokkitiedon toivossa.. Eli viikko sitten alkoi pieni rusehtava tuhru, olin jo varannut ajan varhaisraskauden ultraan ja siellä käydessä kaikki oli ok, sydän sykki ja viikot vastasivat kokoa, tuhru oli normaalia lääkärin mukaan. Ultran jälkeen minulla tuli enemmän limaista vuotoa myös vatsakipuja oli, neuvolassa sanottiin homman olevan ihan normaalia - varsinkin kun kaikki oli ollut ok ultrassa.
Perjantaina kivut olivat enemmän alaselässä mutta vuoto näytti loppuvan, josta ehdin hetken jo iloita kunnes yhtäkkiä joku "avasi hanan" ja vuosin verta, kunnolla. Vuotoa kesti jotain puoli tuntia ja soitin päivystykseen (kätilölle), heidän mielestä tämäkin voi olla täysin normaalia kun se ei pidempään kestänyt, ei tarvitse tulla käymään. Sitten vuosin hieman lisää ja ulos tuli isompi hyytymä, olin aivan varma että siinä se sikiö on. Uusi soitto päivystävälle mutta edelleen kielto tulla käymään - neuvo mennemään alkuviikosta neuvolaan, josko sydänäänet kuuluu. Kuitenkin tässä vaiheessa (maanantaina rv 7+6) ei kuitenkaan sydänäänet välttämättä kuulu, joten halusin ultraan ja onneksi sainkin peruutusajan yksityiseltä. Siellä sitten todettiin ultra tyhjäksi. Perjantain jälkeen en vuotanut enää oikeastaan muuta kuin pientä tiputtelua ja maanantaina en oikeastaan enää ollenkaan, eli siteeseen ei tullut tippaakaan.
Eli näin meillä - katkerana päivystävälle ja yrittäen uskoa tulevaan..
-rms-
km tapahtui siis rv7+3
ja voimia!! Surullisena luen teidän juttuja. Paljon nyt vaan jaksamisia ja voimia!
Itse sain ultra-ajan yksityiselle torstaille.. Joten siellä saan ite selville onko siellä mitään.. Saatiin onneksi esikoinen hoitoon niin päästään miehen kanssa kahdestaan..
Galluppeihin:
me varmaan otetaan äitiyspakkaus, mies sano että otetaan mutta aloin miettimään että se on 2009 pakkaus mikä saadaa joten se ei oo varmaan paljoo erillainen kuin 2008 pakkaus.. ja siskollani on tuo 2009 pakkaus.. tosin se raha minkä sen sijaan saisi on niin kovin pieni verrattuna siihen tavaramäärään mikä pakkauksessa on..
Ekassa mulle tuli painoa 13kg ja lähti 10kg imetystä oli 3kk..ja sen jälkeen tuli painoa lisää:(.. Nyt aijon tsempata enemmän tohon painon pudotukseen..
olikos muite en enää muista:/
Täällä on hermot kireellä ja ärsyttää kaikki..
Mivva 8+0
ja voimia suruunne. Sekä onnea uuteen yritykseenne.
Ja hatunnosto enkelinäidin rohkeudelle...
Melkein hävettää taas tämä oma tilanne...
Itsellä ei enää ole mitään epäilystä, missä tällä erää mennään. Vetelin sitten eilen purkillisen marinoituja valkosipulin kynsiä kerralla.. nam nam. Miksi ihmeessä mulle melkein joka kerta tulee ihan käsittämättömiä himoja heti alkuvaiheessa? Kakkosta odottaessa esim. vetelin purkeittain vihreitä oliiveja, joihin en ennen sitä raskautta voinut edes koskea. Ja appelsiinimehohimo on joka kerta ollut ihan mahdoton - niin myös nyt...
Pitää lopetella, kun koko lauma vaatii kaitsemista.
Katjalah+viides rv n.7+2
rms ja lapsirakas =( Voimia teille molemmille!
Enkelinäiti on tosiaan rohkea, kun jaksaa ja haluaa kertoa lapsensa menettämisestä. Varmasti siitä on apua ja tukea monelle samassa tilanteessa olevalle. Ja meillekin, jotka emme onneksi ole samaa joutuneet kokemaan. Itseltä kuoli isä 8 vuotta sitten, mutta en usko mitenkään voivan sitä verrattavan oman lapsen kuolemaan vaikka kamalaa oli tietysti omakin menetys =(
Tää viestiketju on kyllä ihan hanurista, kun näkee aina vaan ton viimisimmän viestin eikä sitten enää millään muista mitä kaikkea piti kommentoida.. Saatika sitten että KENELLE.. Ehkä mä vielä joskus opin muistamaan kaikkien nimimerkit :)
Ollaankin kohta lähdössä kaveritapaamiseen, joten vaippoja ja muuta tarpeellista pakkailemaan kassiin.. Täällä mennään edelleen kuten tähänkin asti, paitsi että mä vedin tänään ensimmäistä kertaa masuhousut jalkaan :D Caprimallia mitkä ostin tossa joskus keväällä kirppikseltä ja olikin just sopivat! Eipähän nyt ainakaan paina housun vyötärö inhottavasti.
evian, rv 9+6 (jee, huomenna vaihtuu taas viikko:)
No voi ei. Monia huonoja uutisia meidän ketjussa nyt.
Täälläkin pelottaa. Eilen tuli iltapäivällä iso lima klöntti (siis niin iso että se mielestäni muistutti limatulppaa jota tuli juuri ennen synnytystä) ja sen jälkeen limassa oli hiukan vanhan veren värjäämää limaa. Tänä aamuna lima oli taas puhdasta, mutta ihan hirveän epävarma olo tästä tulee. Etenkin kun tiedossa on, että se kohdunsuu on auki.
Voi että tuntuu tosi kurjalta kuinka huonoa kohtelua olette saaneet päivystyksissä. Mulla oli juhannuksen jälkeen samanlainen kokemus vieraspaikkakuntalaisuudesta, kun olin viikon vanhempieni luona Oulun seudulla. Siis silloin olin juuri ennen juhannusta käynyt yksityisellä gynellä, jossa silloin oltiin todettu tuulimuna epäily ja laitettu lähete Kättärille. Reissulla sitten yhtenä iltana vatsa oli todella kipeä ja pyyhkiessä tuli sellaista vanhaa verta. Sinnittelin sen yön vatsakipujen kanssa ja soitin sitten aamulla terveysneuvontaan tiedustellakseni mihin oikein pitäisi mennä. Vastaus oli, että yksityiselle. Ei Kättärilläkään hoideta oululaisia. Ja että kyllähän ne tuulimunat tulevat sieltä itsestään pois, vaikka juuri Kättäriltä oli kehotettu menemään paikalliseen päivystykseen jos tulee oireita. ja se lause, että kyllähän ne tuulimunat tulevat itsestään pois, oli kyllä alta riman. Onneksi omalla kohdalla ne oireet sitten hävisivät itsestään, mutta sehän tuntuu ihan kamalalle kun annetaan ymmärtää että ei sinua täällä hoideta.
Sara, toivotaan nyt että kaikki kuitenkin olisi vielä ok. RMS ja Lapsirakas paljon halauksia ja jaksuja teille.
Fanni 8+2
Kylläpä kuulu monia huonoja uutisia Helmikuisista! Jaksamista kaikille! Omakohtaista kokemustakin on km:sta helmikuulta 2009. Sain kyllä hyvää palvelua,jopa yllättävän tehokasta! Ensin omalle terveysasemalle (neuvolalääkärille) ja sitten suoraan OYS:in naistentautien klinikalle! Normaali keskenmeno...mikä nyt on normaalia... Siksipä nyt hyvin matalalla profiililla mennään ja odotetaan ekaa neuvolaa joka ensi viikon maanantaina ja np-ultra sitten joskus 12 vkolla? Pari kaveria oli arvannut jo juhannuksen 5+? viikolla ja äiti varmaan arvaa, mutta pidetään nyt salassa, jos jotain sattuu tai np-ultrassa jotain poikkeavaa löytyy...ikää kuitenkin on jo 34 kohta ja mies syö lääkkeitä reumaan. Nekin vaikuttavat hedelmällisyyteen ja saattavat aiheuttaa poikkeavuuksia... Saas nähdä miten saadaan pidettyä salassa kun on tämä kesäloma aika ja makkarat ja siiderit jokapaikassa tarjolla...Reissuunkin pitäin lähteä heinäkuun viimeisellä viikolla asuntoautolla...huh-huh...Voi olla melkoinen koettelemus tässä kuvotuksessa...Toivottavasti ei tarttis oksentaa!!!
mitä uutisia...ja niin monelle..!! :,(
Ihan hirveää oli lukea menetyksestänne...
Sara, toivotaan vielä!!?
rms, suuren suuri voimahali...
Voi masuasukit pysykää nyt kyydissä!!!
Fanni: on kyllä niin peestä noidenkin tieto, että tuulimuna tulee itellään. Eipäs välttämättä! Mun hyvä kaveri koki karmeimman tm kokemuksen..maha kasvoi, kaikki oireet oli. Innolla rv 13 ultraan. Ei sikiöö, kaikki muut kyllä!
Lääkkeellinen tyhjennys, useista pvstä huolimatta ei lähtenyt tulemaan! Hyytymä tuli, mutta kohdusta ei mtn!
Päivien päästä syntyi iso istukka ja sen jlk vuoto..kauan siihen meni!
Eikä millään meinannut alkaa tyhjeneen..
Näinkin voi käydä!
Ja kamalaa toi, että sanotaan ettei mitään hätää JOS ON VUOTOA!! Aina voi olla hätä...mitä ne siinä menettää että tarkistaa tilanteen ja antaa toiselle mielenrauhan!?!?!
Ärsyttävää!!!
Paljon myötätuntoja teille!!
(.) mistähän tää järkyttävä mahan turvotus johtuu, osaako joku sanoa?? siis eihän se nyt vielä voi olla kasvanut??!!
Siis täysin rehellisesti, aivan kunnon pallo tossa on!!!
Stinna rv 7+4
Tosta limajutusta piti sanoa, että mulla esikoisesta tuli pönttöön myös sellanen limatulpan näkönen ja soitinkin siitä hädissäni.
Mutta kaikki oli ihan hyvin ja meni hyvin loppuun saakka.
En tiä sitten mitä oli!?
Voimahaleja ensiksi !
Minua ihmetyttää tuo kun alkuraskaudessa tulee vuotoa ja silti käsketään uskomaan kaiken olevan ok, ja pitää vain odottaa. Itsekkin tuon kokeneena ettei sinne ultraan päässyt, kiukustuu ! Ei siinä kauan menisi kun tilanne katsottaisiin jos ja kun niitä km:n oireita on. Mutta, siihen on vaan tyytyminen tuntui miltä tuntui.
Galluppiin raskauskiloista totean niitä aina tulleen -10 kg, sopivasti siis. Vaan kun imetys on alkanut ne kilot ovatkin kääntynee nousuun, missään nimessä imetys ei ole laihduttanut vaan lihottaneet uusiin lukemiin !
Minua kyllä tuo sikainfulenssa vähän pelottaa, eilen juuri kuulin että, todennäköisesti tarttuu alle 30 vuotiaisiin. Meillähän on nuo 5 lasta ja sitten vauvakin talvella... No, ei siinä auta kyllä mikään muu kuin vaan elää elämää.
On se hyvä kun on kesäloma, nukuin tänä aamuna 10:neen ! sitä tapahtuu erittääin erittäin harvoin, ei siis joka vuosikaan. Lapset olivat heränneet ja tyytyväisinä katselivat piirrettyjä ;) aika raskausoireettomasti tämä elämä näköjään jatkuu.. päivänjatkoja kaikille !
tosin päätin etten saa alkaa pakata ennenku oon siivonnu...
Pahoittelut keskenmenon kokeneille =,(. Monta halia ja rutistusta. Tosi monella oli huonoja uutisia. Muistakaa surra surut kunnolla.
Kohta pitäis kertoa meidän nelivuotiaalle että kauan odotettu huominen Jukuparkin vesipuistoretki siirtyy. On luvattu niin kylmää ilmaa ja kun tuo 2,5-vee likka alkaa vasta toipua kuumeesta niin ei voida mennä =(. Ajellaan suoraan mökille jos ei bongata väliltä mitään kivaa paikkaa. Ollaan menossa keski-pohjanmaalta suomussalmelle, tietääkö kukaan mitään kivaa paikkaa väliltä? Ei noin pientä paljon lohduta jos sanoo että mennään vaikka ens viikolla kun on lämpimämpää... PowerPark olis kans aika likellä (80km) mutta päinvastaisessa suunnassa kuin mihin ollaan menossa.
Tyttö kuuntelee Ransun kaverilaulua. Mikähän siinä on että se saa mulla aina vedet silmiin 8/. Tosi ihana laulu!
Krisse 8+6
Kirjoitan nyt muistaessani, että oon perjantaista lähtien reilun viikon paikassa, jossa en luultavasti pääse nettiin.
Josko joku teistä viitsisi päivitellä tuota meidän listaa sinä aikana, jos muutoksia tulee. Listaa voi siis muokata aina se, joka sen viikkopinoon kopioi. Ei välttämättä tarvi aina muutoksen tullen laittaa listaa uudelleen, päivittää vaan.
Mennään avioliittoleirille viikoksi, en muuten yhtään tiedä mitä odottaa. 20.7 onkin sitten eka neuvola ja saa tietää koska pääsee ekaan ultraan. Täällä kun luen teidän juttuja, mietin että pitäiskö sitä mennä yksityiselle, 81€ hinta vaan laittaa jäitä hattuun. Tarvii sanoa, että ekan odotus oli paljon helpompi, mä en ees harkinnut varhaisultraa, en mä osannut. Olin sinisilmäisesti vain innoissani siitä että oon raskaana.
Harmillisen paljon kurjia uutisia täällä pinossa, voimia kaikille!
Enkelinäiti rv 6+
Tosi ikäviä useita uutisia täällä.Osan ottoni ja isoja halauksia.Toivon teille runsaasti voimia jaksaa eteenpäin!!!
Täällä n ollu tänään erityisesti huonoa oloa ja väsymystä mut pitäis vaan jaksaa olla valveilla vaikka tuntuu välil et seisalleen nukahtaa.Esikoinen 4kk pitää kyllä huolen ettei äiti vaan nuku liikaa=)Nyt mietityttää et joutuuko sitä yksin menee sit eka ultraan joka varmaan kuun lopulla on.Toivon että tää väsymys helpottaisi.Esikoista odottaessa helpotti jos muistan oikein joskun kymppi viikon tienoilla.
Vastauksia galluppeihin:
Mietin vielä et otanko äitispakkauksen ku viimeks otin.Tuubeja en ole käyttänyt pitäis varmaan kokeilla tän raskauden aikana.No enpä st muista enää oliko muita kyselyitä=)
Hande 9+2
Kauheeta tulla lukemaan km-uutisia ja niin monelle sattunut tän mun nettipimennon aikana!;( iso virtuaalihalaus kaikille teille!
Tulimme eilen siis Kyprokselta; kuumuus oli jotain ihankäsittämätöntä, kun siihen lisää vielä 24/7 kuvotuksen ja väsymyksen! Ihana oli silti katsella lasten iloa ja itsekin kölliä altaassa tuntikaupalla:) Huomasin kyllä, että rintsikat ja bikinit alkoivat käydä jo pieniksi!! Alavatsa on turvoksissa ja rinnat paisuneet kahdella kuppikoolla.
Tänään kävin siis uusinta-ultrassa, jossa kaikki olikin hyvin! Pieni sydän siellä läpätti ja viikot vastasivat n. 7rv alkiota. Tarkkaa l.a:ta en saanut vieläkään, kun ei niistä ed. menkoista ole tietoa. varmistunee sitten viim. np-ultrassa.
Soittelin neuvolastakin aikaa, sain ensi viikolle.
Eilen illalla vanhempani kävivät onnittelemassa meidän 3v neitiä. Olin pitkän matkustamisen jälkeen vielä enemmän turvoksissa, kuin yleensä- en meinannut saada vatsaa peitettyä millään paidalla tai 'imettyä' sisään...olen varma, että äitini katseli vatsanseutuani hieman ymmällään ja 'sillä silmällä'..;) Emme vielä kuitenkaan kertoneet uutista. Painoa oli loman aikana kertynyt 3kg!! nesteitä suurin osa, mutta varmaan puolet jo 'sitä itteään'.
G:
Olen molemmissa raskauksissani kerännyt ekan 20 viikon aikana 10-15kg painoa ja loput sitten loppuraskaudessa. Jostain syystä siis psinoa tulee alussa eikä lopussa, kutune olettaa saattaisi-. Ekan kanssa lihoin 19kg, tokan kanssa 16kg, mutta lähtöpaino oli hieman korkeampi. Nyt lähtöpainoni on alhaisin, mitä kummassakaan edellisessä ja yritän olla ottamatta enempää kuin 15kg!! Minä en imettämisellä saanut pois grammaakaan vaan aloin laihtua vasta sitten, kun imetys loppui (eka 6kk, toka 8kk)
Mä otan varmaankin nyt ä-pakkauksen, viimeksi otin sen rahana ja sijoitettiin se uusiin vaunuihin. Yritän kestoilla tämän kolmannen kanssa ainakin osittain.
ihmetys rv 7
Voi miten kurjaa lukea monta surullista tapahtumaa. Halaus ja voimia surunne keskelle.
En tiedä onko tämä blogi tuttu, mutta käykää katsomassa jos lohduttaa lukea sarjakuvan muodossa vastaavan kokeneita.
Ihan hyvää luettavaa meillekin kenelle vastaavaa ei ole sattunut. Auttaa ehkä ymmärtämään ystäviä ketkä lapsen ovat menettäneet/lapsettomia.
http://maailmamustavalkoinen.blogspot.com/
KesäEemeli rv 10+4
nyt muista, oonko jo kommentoinut jotain tohon painonnousugalluppiin mutta laitetaas nyt joka tapauksessa. Esikoisesta painoa tuli n.19-20kg, joista 8-9 jäi laitokselle ja sen jälkeen on vaan pari lähtenyt =(
Nyt siis alkaessani tätä toista odottamaan painoa oli melkein 10kg enemmän kuin ekan kanssa eli tällä kertaa paino ei todellakaan saisi nousta edellisiin lukemiin! (viimeksikin terkan suositus oli max.15kg kun jo silloin oli jokunen ylimääräinen kilo ja nyt siis vielä enemmän..) Ainakin vielä tähän mennessä olenkin onnistunut pysymään lähtölukemissa :)
En kylläkään herkutellut tai muutenkaan ahminut ruokaa normaalia enempää (en myöskään nyt) mutta jotenkin naiivisti kuvittelin sitten imetyksen vievän kilot mennessään.. Ehkäpä se olisikin voinut niitä viedä, jos ei toi poika olisi kieltäytynyt tissistä. Tällä kertaa en siis todellakaan anna painon nousta sillä verukkeella, että imetyksellä ne kilot sitten karisee.. Todellakin toivon imetyksen tällä kertaa onnistuvan (vaikkei oma paino sitten tippuisikaan sen seurauksena) mutten aio siitä nytkään ottaa turhia paineita. Hyvinhän tuo poikakin on korvikkeella kasvanut kun ei muuta vaihtoehtoa ollut.
Joku (en muista kuka) kirjoitti msutuubien tarpeettomuudesta, kun käyttää vatsanpeittäviä housuja. ENpä tullut tuotakaan ajatelleeksi, niitähän kun minäkin käytän :) eli tuskinpa tulee tarpeeseen tännekään. Ellei sitten masu kasva niin isoksi, että se kaipaa ylimääräistä tukea.
jeeps, poika vielä nukkuu niin jospa menisi hetkeksi pitkälleen itsekin :)
evian, rv 9+6 :)
Tähän mastuubi keskusteluun... Niin kyllä minullakin on myös housuja jossa on se vatsaapeittävä osa mutta kun siihen laittoi vielä mastuubin niin tosi huomaamattomasti voi käyttää tavan paitoja singuttamatta niitä ihan piloille. Säästää kun ei tarvitse ostaa kuin ehkä housuja mutta minulla meni lantiomallin farkut joten niitäkin käytin siinä sivussa. Lisäksi kun viime raskaus oli talviaikaan kuten tämäkin niin oli mahalle todella hyvä lämmitin! Kun sopivaa talvitakkia oli vaikea löytää joka istuisi niin hyvin. Mutta kukin mitentykkää =)
Voimia keskenmenon uhrille muuta en osaa sanoa! :(
Minäkin kävin sitten eilen neuvolassa ja lappujen täyttelyähän se suurimmaksi osaksi oli mutta sydän äänet ei vielä kuuluneet sillä laitoksella... mutta ei kuulemma vielä kuulukkaan. Viimeraskudessa on ekan kerran kuunneltu 12+5 eli ei kai hätiä mitiä.
Sain ylimääräisen "ultran" neuvolalääkärin kutta kun itsellä pitkäkierto ja viikot pitäisi saada selville joten ensi torstaina nekin sitten tarkentuu ja näkee pienokaisen.
Minä kysyin terkalta että miksi mahan turvotus on valtavaa niin hän sanoi sen johtuvan hormooneista jotka toisen raskuden kohdalla reagoi ihan erilailla ja eri aikaan kuin eka kerralla kun elimistölle ne kaikki uutta!
Minulle tuli viimeraskudessa 9kg ja kaikki jäi melkeen laitokselle mutta on tullut osa takaisin ja nyt oli tullut 1kg lisää lähtöpainosta mutta aion olla tarkka ruokavaliosta tämän raskuden aikana. En halua lissäpainoa ja tiputettavaa ensi keväänä on. Minulla myös imetys sujui vähän niin ja näin joten ei juuri tippunut paino imetyksen aikana ehkä nyt osaavana ja viisaamapana se sujuisi ja paino tippuis =) toivossa hyvä elää.
Täälä tuntuu flunssa jyräävän armotta päälle ja tosi heikko olo. Huomenna koeiltava työntekoa mutta katotaan miten käy.
Viikon jatkoja kaikille!
Nemotus rv 8+6
...km:n kokeneille. Voimahalaukset!
Kauhea väsy ja työmatkat siis yhteen suuntaan 75 km! Työsopimukseni päättyy syyskuun lopussa - taidan hakea lähempää sitten töitä.
Gallupeihin: varmaan otan äitiyspakkauksen. Oli se vaan kiva hypistellä ja ihailla pakkauksen vaatteita viimeksi v. 06. Painoa tuli viime raskaudessa 9 kg, joista 7 kg jäi sairaalaan ja 2 kg tippui muutamassa kuukaudessa. Imetys ei minuakaan varsinaisesti laihduttanut: ruokahalun kanssa oli tekemistä ;-) Nytkin hillitty painonnousu raskausaikana on tavoitteena, sillä en odota imetyksen juuri painoani pudottavan.
Kestoiltiin niin kauan kuin poika päivähoitoon meni ja mielelläni aloitan kestovaippailun jälleen, kun kotia jään. Kertikset vain haisevat niin kamalilta ja tuottavat liikaa jätettä.
Masutuubin käyttöön en ole tutustunut.
Martta rv 10
Ajattelin täälläkin nyt tiedustella että onko kellään tietoa mistä mahtais saada ostaa Quinny Buzz rattaita?? Olen nyt jo yrittänyt katsella, kun meillä auto on niin pieni että sen takaluukkua ei voi kusua edes luukuksi!! Nämä rattaat menisivät vaan niin pieneen tilaan ja niihin saa ostaa vaunukopan erikseen eli ei tarttis hankkia monia vaunuja.
Olen yrittänyt googlettaa mutta oikein mitään ei oo löytyny. Suomalaisia kauppoja?? Ulkolaisetkin käy jos on vaa "turvallisia" ostaa...!?
Meillä varmaan otetaan äippäpaketti, kun ainakin perusvalkoisille vaatteille on käyttöä. Ja siinä jotenkin tajuaa, kun avaa pakettia että vauva on oikeesti tulossa=)
Mansikka83 rv. 9+2
En löydä sanoja joilla lohduttaa, mutta virtuaalihalaus sinne!
T: Mielikki