Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HELMI 2010 vko 28

06.07.2009 |

Tässäpäs uusi pino uuteen viikkkoon!

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi omaan napaa. Painoa ei myöskään ole täällä tullut kuin 400g joka passaa hyvin kun lähtöpainoakin on! Väsymys ja rintojen arkuus ja pieni huono olo aina aamulla ja illalla on ainoat vaivat. Muuten olo on mitä mainioin!

Enään 9 työvuoroa ja sitten alkaa kesäloma! Nämä työvuorot osuu 3 viikon ajalle joten aika helppoja viikkoja tulossa kun 3 vuoroo per viikko. Nyt olenkin kaksi viimeistä viikkoa tehnyt putkeen töitä....

Tänään on minulla neuvola. Muutimme viime syksynä Iisalmeen joten tällä ei hajuakaan montako ultraa on ja voiko ne tehdä neuvolassa vai ei. Sen tiedän että neuvolalääkärillä on ainakin ultraus kone joten voisi olla toivoa nähdä joka kerta kun lääkäri aika on! Tännäänpäs se selviää!

Vauvojen tavara galluppiin taidan nyt vastata. Sänkyn ostimme vauvalle kun sattui eteen niin hyvä paketti jossa oli kaikki uudet patjat ja petarit sekä hoitotasot mukana. Sänkykin vanhaan verrattuna luxus varusteltu ja juuri sellainen mitä etsiskelin ekan raskuden aikana. Muuta hankintoja en ole tehnyt vauvaa varten. Mutta turva istuin ostetaan upouusi!

Äitiyspakkausta en ota koska viiimeksikkin jäi melkein kaikki käyttämättä peittoa ja podyja lukuun ottamatta. Joten hyvä raha jo turvaistuimeen.

Meillä tyttö on silloin jo melkein kolme joten ei tarvita vaunuja vaan vanhat on niin hyväkuntoiset että ne menee tulokkallakin.

Tytölle meillä onkin vaatteita melkos lailla joten vaatteita ei tarvitse hirveästi lisää jos tulokas ei ole poika. Ja jos on niin sitten alkaa armoton shoppilu. Viimeksi emme tienneet kumpi tulee mut nyt ajattelin kysyä kun ultrataan! Tootahan sitä loppuasta tulee jotain osteltua mutta sehän kuuluu tähän raskuden ihanuuteen!

Itselle olen jokin verran mamma vaatteita hommannut ja sitten ostin ne mastuubit kun viime raskudessa opin käyttämään ja ne oli tosi käteviä mutta olivat armottoman kuluneita jo joten ostinpas uudet!

Nyt on koiruuksien ja kera tytön lähettävä ulkoilemaan joten palataan taas

Nemotus rv 8+5

Vierailija
2/95 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/6/viesti/1008782/_helmi_2010_vko_2…

LA Nimim Monesko Ikä Synnäri

1.2.10, Nuppu86, 2, 22,

1.2.10, Martta , 2, 31, OYS

2.2.10, Vuma, 3, 35, K-S KS (Jyväskylä)

2.2.10, Rizza, 1, 27, K-SKS

2.2.10, Fanni,

2.2.10, Lauris77, 4, 32, TYKS

3.2.10, Evian, 2, 24, Kättäri

4.2.10, Salsatar08, 2, 31,

4.2.10, Ellu-88, 1, 20, NKL

4.2.10, Mandy, 33, SEKS

5.2.10, Saska82, 2, 26, KYS

5.2.10, Talvimorsian, 1, 27, NKL tai Kättäri

5.2.10, Helmimasu81,2, 27, OYS

5.2.10, Ronnuli, 1, 29, KSKS

6.2.10, mammali, 2, 32, KYS

6.2.10, Mansikka83, 3,

7.2.10, Sara, 1, 28, K-SKS

7.2.10, Mysweetie, 2, 25, JORVI

7.2.10, Cabriella, 1, 20,

7.2.10, Ötökkä78, 1

7.2.10, Hande, 2, 23, Jorvi

8.2.10, maria84, 1, 24, K-P KS

9.2.10, 2Nuusku79, 4, 30, LKS

10.2.10, Anjutska, 1, 32, K-S KS

10.2.10, Iuiu, 6, 30, Oulaskankaan sairaala

10.2.10, Scarlett, 1, 29, TAYS

10.2.10, Nemotus, 2, 29, KYS

10.2.10, Krisse81, 3, 29, K-PKS

10.2.10, Gribz, 1, 20

10.02.10 Miraxx, 1, 28, PHKS

11.2.10, Marttapantteri, 3, 29,

11.2.10, Toivo, 1, 29,

11.2.10, Helmimasu88,1, 20,

11.2.10, Nevada, 6,

12.2.10, Mielikki, 1, 27, K-S KS

12.2.10, Ladybird, 2, 37, NKL

12.2.10, Maurel, 3, 22,

12.2.10, Jiina, 3, TAYS

12.2.10, Taita, 5,

14.2.10, Jeanna, 2, 31, Kättäri

15.2.10, Feonia , 2,

15.2.10, Mirame, 1, 18, NKL

16.2.10, kassu, 3, 31, TYKS

16.2.10, mivva, 2, 22, PHKS

17.2.10, sagom, 3, OYS

18.2.10, Lumielle, 1, 23, Kättäri

18.2.10, Nasu22, SEKS

19.2.10, Stinna, 2, 26, TAYS

21.2.10, Katjalah, 5, 34, TAYS

21.2.10, tittuli, 2,

22.2.10, jontsulii,

23.2.10, Niima, 3, 24, OYS

25.2.10, skk-78, 2, 30, Hyvinkää

25.2.10, Enkelinäiti, 2, 28, Hyvinkää

26.2.10, Hania, 3, 31, Kättäri

26.2.10, Matami73, 3, 36, PHKS

26.02.10, nia, 3, 29, Hyvinkää

27.2.10, Jansku75, 3, 33, K-S KS, Jyväskylä

27.2.10, Angelina85, 1, 24, KOKS

27.2.10, Hupu07, 1, 26, TYKS

27.2.10, Tuplailo, 3

27.2.10, El-liina, 4

28.2.10, Tyty, 2, 24, Kättäri

Ihmetys78, 3, 30, Kättäri

Hestia83, 1, 25, K-HKS

Poksi79, 2

Lisäilen uusia sitä mukaan kun ilmoittelette. Pahoittelen jo etukäteen, että listalle voi tulla virheitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikon pinoon olikin vielä ehtinyt pari uutta helmeä mukaan, joten tervetuloa :) Kylläpä meitä onkin paljon! Ei taida siis ainakaan helmikuun syntyvyys olla laskusuhdanteessa ;D

Onkos monikin käyttänyt noita Nemotuksen mainitsemia masutuubeja?? Itsekin kovasti suunnittelin jo edellisessä raskaudessa hankkivani mutta jotenkin se sitten vain jäi kun maha oli iso vasta lämpimällä ilmalla ja silloin halusi pukea mahdollisimman vähän. Nyt taas kun mennään talvea vastaan niin voisi ollakin ihan tarpeellisia. Vinkkejä siis kiitos, että mistä kannattaa ostaa (pk-seudulla) ja onko niissä suuriakin eroja eri valmistajien välillä??

Kohta lähdetäänkin käymään ensin työpaikalla ja sen jälkeen on se pojan rokotus. Toivottavasti ei ole kovin kiukkuinen tai kipeä sen jälkeen, en nimittäin jaksaisi viime yön valvomisen jälkeen nyt yhtään ylimääräistä..

evian, rv 9+5

Vierailija
4/95 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en aikasemmin oo käyttäny tuubeja mutta nyt ajattelin itse ommella ainakin muutaman =).

Mites, onko muita kestovaippailijoita? Mitä ootte käyttäny ihan vastasyntynellä! Meillä ekan kanssa oli ihan vaan kertakäyttövaipat ja tokan kanssa alotettiin vähän myöhemmin!

Mansikka83 RV. 9+1

Vierailija
5/95 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas meni viikko nopeasti vai millonka lie viimeksi kirjoitin.

Kiitos paljon niistä hiivatulehduksen hoitovinkeistä (en enää muista kuka niistä kirjoitti)! Sain kun sainkin taudin laantumaan ilman varsinaisia lääkkeitä. Aika monta päivää se tosin vei. Nyt popsin maitohappobakteereita koko loppu raskauden jos se auttaisi pitämään vaivan poissa.

Ilman raskausoireita mennään vieläkin, mutta yksi konkreettinen ja näkyvä asia on tapahtunut. Mulle on tullut maha :) ! Jo niin näkyvä ja niin yhtäkkiä että ihan säikähdin kun housut ei mennyt kiinni. Tätä ei kyllä kauaa enää peitellä. Onneksi se eka ultra on ihan pian (perjantaina) niin saan ehkä myöntääkin asian utelialle. Toisesta lapsesta siis todellakin mahaa tulee aikaisemmin näköjään esille. Vatsalihakseni ei ollut kyllä edes palautunut entiselleen vaan keskellä vatsaa kulki rako joten en ihmettele että masu nyt jo pullottaa vaikka paino ei juuri ole noussut. Ehkä kilo on tullut.

Miten muilla? Onko tullut vielä painoa? Miten aikaisemmissa raskauksissa? Ja miten olette saaneet ne synnytyksen jälkeen pois?

Minulle tuli ekan kanssa +13 ja lähti -16kg ennen kuin poika oli 6kk. Imetys oli minun kohdalla TODELLA tehokas laihdutus. Nyt siis lähtötilanne on hoikempi kuin edellisessä raskaudessa, saa nähdä lähteekö nämä kilot yhtä helposti. Ei kuulemma välttämättä ollenkaan samaan malliin.

Masutuubeista: Käytin niitä paljon. Ostin H&M:stä (äitiysvaate puolella, Kämpista), olisko ollut reilun 10 € 2 kpleen setti. Toimivat minulla hyvin, mutta muista ei ole kokemusta.

Poika nukkuu ja nyt olisi äidin aika syödä :)

KesäEemeli 10+3

Vierailija
6/95 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu vieräshti mökillä ja ihan ok oli olo... Nyt melkein itkettää, kun tuntuu, että mies on tänään jotenkin tyly... vaikka eipä kai tuo normaalia tympeämpi ole. Mitä nyt huonosti nukuttu yö meillä takana, kun kolmosella oli huono yö ja heräili potkimaan meitä hereille ja sitten, kun vetelin iholle rasvaa niin huusi että ÄITI KÄSI POIS EI SAA! Ja siinä ihan rauhassa yritin rasvaa vetää nilkkoihin.

Maha pömpöttää etenkin iltaisin siihen malliin, että ei kyllä millään saa sisään. Etenkin, kun edellisestä synnytyksestä on se vajaa 6kk ja vatsalihakset sen jäljiltä suht treenaamatta. Jonkin verran olen syviä harjoittanut, mutta nuo pinnallisemmat ovat olleet aika lailla huomioimatta... No katsotaan sitten vitosen jälkeen.

Nyt tuo pieni nukahti rinnalle, joten taitaa olla aika sulkea kone ja lähteä ripustamaan vaippapyykki sekä siivoamaan akvaariosuodatin... Eipä mulla mitään asiaa, kunhan vsin pinouduin.

Katjalah+viides villahousu rv n.7+1

P.S. Vielä pakko kirjottaa sen verran, että nelosen myötä olen RAKASTUNUT kestovaippoihin, oikein itkettää, kun en kolmen edellisen kanssa noiden ihanuutta kokeillut. Seuraavan kanssa totta kai alusta asti mennään kestoilla!

Vierailija
7/95 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en oo kestoillu mutta ajattelin kokeilla niitä sueraavan kanssa ja miksei myös esikonkin..

Viikonloppuna mulle tuli vahva tunne että on menny kesken, eilen kyllä väsytti ja nivusia vihlo, samoin tänään.. joten hieman on toivoa ilmassa, mutta varaan ajan yksityiselle ultraan niin pääsen sitten tästä tyhmästä tunteesta eroon.. ajanvaraus on vasta klo 17, miten saan aikani kulumaan?? :)Toivottavasti saa sen ajan mahd pian..

Mies ei ees suostunu keskustelemaan mun kaa mun tunteista viikonloppuna joten jäi jotenkin tyhmä olo siitäkin.. Vaikka tänään onkin taas sellanen olo että kaikki olisi kunnossa niin tunnen itteni hirveen tressaantuneeks yms..

Mulla on hermot kireellä ollu vähän aikaa ja tuntuu että kaikki ärsyttää.. tää oli viime raskaudessakin mutta ei näin alussa kylläkään:)

Huomasin itessäni tänään oikeen pesänrakennusvietin ja suunnittelen jo kaikke vauvaan tulevaa.. jotenkin yritän itelleni sanoo ettei kannata vielä mutta minkäs voit.. :)

Mivva ja tiitiäinen 7+6

Vierailija
8/95 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole juurikaan tutustunut kestovaippoihin, mitä nyt jokunen tuttu käyttää niitä omillaan. Itse kokeilin pojan kanssa niitä äitiyspakkauksen vaippoja, mutta kun sekä poika että vaunut olivat alle 1,5 tunnin unien jälkeen aivan läpimärkiä niin siihen jäi mun kokeilut.. Kertiksillä on menty siihen mennessä ja sen jälkeen ja näillä jatketaan uudenkin tulokkaan kanssa :)

ps. olin pessyt ne vaipat jo raskausaikana 4 kertaa + vielä ennen käyttöä kahdesti, eli ainakaan siitä ei voinut johtua huono imukyky. Ok, onhan noita haukuttu joka paikassa muutenkin mutta eipä tosiaan ole tehnyt sen jälkeen enää edes mieli kokeilla mitään muitakaan. Enkä tunne kertiksien käytöstä tippaakaan huonoa omaatuntoa (tärkeintä on, että ne sopivat sekä lapselle että vanhemmille), voihan sitä luontoa säästää niin monessa muussakin asiassa.

Täytyypä käydä ostaa masutuubi kokeiltavaksi kunhan toi plötsi tosta vielä kasvaa :)

Tänään kerroin vauvasta parille työkaverille, nyt siis pomon lisäksi tietää kolme työkaveria. Ens viikon ultran jälkeen ajattelin, että loputkin saa sitten kuulla jos ja toivottavasti KUN on hyviä uutisia :)

Nyt mä kyllä taidan painua tutkiskelemaan noita mammavaatteita, kovasti jo himottaa saada niitä käyttöön =D

Milläs viikolla teillä on muuten ollut/tulee olemaan se eka ultra? Mulla on sitten viikon päästä tasan 11+0 =)

Sitähän mun pitikin vielä sanoa jo aiemmin, että muistaakseni joku muukin oli menossa Kättärille?! (en nyt jaksa alkaa tarkistamaaan:) Jos tää helmi ei ole teille ensimmäinen ja haluatte molemmat olla mukana niin hankkikaa ihmeessä isommille lapsille hoitaja! Miehen veli vaimoineen oli nimittäin ottaneet 1v tyttönsä mukaan eikä mies ollut sitten päässyt ollenkaan mukaan ultraukseen kun kätilö ei ollut suostunut päästämään lasta mukaan huoneeseen eikä sitä tietenkään voinut jättää yksinkään siksi aikaa =O Lukeehan se tietty jo ohjeessakin ettei lapsia pidä ottaa mukaan, mutta luulisi nyt voitavan joustaa jos lapselle ei vain saa hoitajaa siksi aikaa..

Itse soitinkin sitten heti omalle äidille ja se kun on siinä vieressä töissä niin lupasi tulla pitämään pojalle siksi aikaa seuraa :)

evian, rv (edelleen:) 9+5

Vierailija
9/95 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ollut huonoa-oloa ja väsyä kerrakseen..!!

Mutta en valita :)

En ikinä nuku päikkyjä, mutta kyllä nyt torkahdin, kun muksut nukkui päikkyjä.

Ja koko ajan etoo..pitäs koko ajan juoda tai syödä jtn (raikasta)..

Ei (ainakaan vielä) ole tiputellut mtn vaikka eilen päästeltiinkin paineita miehen kanssa pois ;) hitsi että oli sitä ootettu!! haha.. 8)

Mää en ole esikoisen kanssa kestoillu enkä kestoile mahdollisen seuraavankaan kanssa. Olen kokeillut niitä työssäni kyllä -EI kiitos.

Masutuubi rupesi kiinnostamaan!! En oo aiemmin kuullutkaan..siis millanen se on? Toppi, missä ei oo olkaimia, pitkä (et masu mahtuu) ?? Ja sen päälle sitten mikä vaan oma paita? Vai miten käytätte sitä?

Onko kukaan miettinyt kotidoplerin ostamista?

Mukavaa vkoa!

Stinna rv 7+3

Vierailija
10/95 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamulla oli ultra, missä ei näkyny eikä kuulunu mitään :´( vkoja oli 8+6 :(

Vierailija
11/95 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ja hurjasti haleja sinulle!!!

Yritä jaksaa. Lepäile nyt paljon!

Vierailija
12/95 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei!!!

Paljon VOIMIA lapsirakkaalle!!!

Tuulimunako siis? Oliko sulla mtn oireita km suuntaan? :(

haleja

Vierailija
13/95 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..pelottaako ktn teistä sikainfluenssa ja siitä tehty ennustus syksyyn???

millanen on lääkitys raskaana oleville..vaiko mtn??

Vierailija
14/95 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään pääsin helpolla poikien (3v ja 5v), kun äitini ja siskon tyttö 17v tulivat käymään. Vaikka väsytti ja on paha olo, en usko, että he aavistivat mitään. Onneksi hellesäät helpottivat. Minulla on kaikissa raskauksissa kuuma tehnyt pahaa - helle, sauna, hiustenkuivain, kuuma suihku jne. Eipä tarvisi tehdä edes raskaustestiä, kun oireet alkavat jo varhain.

Itse en ole tehnyt mitään hankintoja uudelle vauvalle. Vaunut joudun ostamaan, mutta kaikki poikien tarvikkeet ovat tallella. Jos tulee tyttö joutuu varmaan menemään kauppaan vaaleanpunaisten lasien kanssa.

Gallup: Otatteko äitiyspakkauksen?

Itse muistan, kun odotin ensimmäistä poikaa ja sain äitiyspakkauksen, se oli jotain aivan ihanaa. Hypistelin tarvikkeita koko ajan. Nyt ajattelin, että taidanpa ottaa pakkauksen, vaikka en sitä tarvitse. On se niin ihanaa...

Miten se suositus siitä neuvolaan ilmoittamisesta meni? Yleensä tulen kaikkien kanssa toimeen, mutta neuvolatätinä minulla tulee olemaan yli 50-vuotias lapseton vanhapiika, jolla on aika kärkevät mielipiteet. Muuten olisin jo varmaan soittanutkin.

Terveisin, Matami rv 6+3

Vierailija
15/95 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halaus myös täältä! Meillä tosiaan ääniä ultrassa ei näkynyt silloin kun menin synnyttään rv 41+2, kokemuksesta tiedän että se on hurjan kurja uutinen. Vaikka sitä tietää, että mitä vaan voi tapahtua, niin silti tuollaiset uutiset tulevat yllätyksenä.

Enkelinäiti

Vierailija
16/95 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari päivää oli menkkakipuja ja eilen illalla alkoi kirkas vuoto. Menin päivystykseen ja se lääkäri tutki kohdun ja sanoi että kohdun suu on kiinni ja vuoto voi olla normaalia, kun se alkoi vielä samana pvänä kun menkat ois alkanu. Olin sit aika "rauhallisin" mielin kun netistäkin luin, että monella ollut vuotoa ja silti syke löytynyt.

Aamulla sit menin ultraan ja lääkäri sanoi että "huonolta tää tilanne näyttää"..:´( otettiin hcg ja kolmen pvän päästä uus, katsotaan lähteekö se laskuun, jos ei lähde niin sit on ulkoinen, sehän tästä vielä puuttuiskin! :(

Vierailija
17/95 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osaa pelätä sikainfluenssaa.

Me otetaan äitiyspakkaus, vaikka tuo edellinenkin on käyttämättömänä.

Myös masutuubeja tein ite, tosin käyttö jäi vähille.

Kiloja tuli 16 ja lähti 14 pois, synnytyksestä nyt 5kk ja imetystä ei ollu. Tän kokoisen ihannepainonlisäys olisi ollut 8kg...

Kokeilen kestoja ehdottomasti.

Tosiaan mies tulee taas mukaan kaikkiin ultriin ja neuvoloihin, johtuu osittain tuosta edellisessä viestissä kertomastani tapauksesta.

Jossain vaiheessa syksyä vauvalehteen tulee juttu kokonaisuudessaan siitä miten meille kävi tuon ekan lapsen kanssa. Ymmärrän sen, että kaikki ei sitä halua lukea.

Enkelinäiti rv 6+?

Vierailija
18/95 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa oli kuin olikin ultra, yksi möhkäle löytyi, vastasi suunnilleen viikkoja ja sykekin näkyi =). Terkkari jo kovasti tuumaili etukäteen että saa nähdä olisko kaksoset. On kuulemma joku hurja buumi meidän kunnassa menossa. Edellisen 10 vuoden aikana on tullu kahdet kaksoset ja nyt vuoden sisään on kolmet (!) tulossa. Eipä osunu meihin ;).

Mulla tuli ekassa raskaudessa 25kg painoa, olin todella välinpitämätön syömisten suhteen. Kaikki lähti niin, että viimeiset 5kg toisen odotuksen pahoinvoinnin aikana. Toisella kertaa sitte tuli 13kg ja nyt on tilanne -1,5kg. Toisestakin lähti kaikki ja vähän enemmänkin, mutta viime talvena tuli 7kg joten tavoite on pitää nyt raskauskilot viidessä. Saa nähdä onnistuuko. Ekasta laihdutin ihan järjestelmällisesti ja tokasta imetyksen voimalla.

Likalle nousi lauantaina kuume ja edelleen huitelee 40 astetta ku lääkkeen vaikutus lakkaa. Huomenna soitan ajan päivystykseen jos ei helpota. Oltais lähdössä lomareissulle asuntoautolla keskiviikkona =/.

Mäkään en oo masutuubia kokeillu, tykkään paremmin korkeasyötäröisistä äippähousuista, joten en niitä tarvi.

Kestoja käytin ekalle enemmän, toisella kertaa ei huvittanu ja nyt aion käyttää molempia, tilanteesta riippuen. Katotaan sitte ku on sen aika =). Villahousuja ei oo ollu käytössä, mutta muuten aika kirjava on valikoima. Itsekin ompelin muutaman ja ostin jonku itse tekemiä. Olin kyllä ihan tyytyväinen.

Mulla on aamuisin ollu hyvä olo, pahoinvointi alkaa puolenpäivän jälkeen ja kestää nukahtamiseen saakka =/

Erotuomaria kaivataan...

Krisse 8+5

Vierailija
19/95 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Lapsirakas, tosi kurja kuulla sun tunnelmista siellä. Jaksamista sinne.

Enkelinäiti, on hienoa kuulla että haluatte kertoa teidän kokemuksenne vauva lehteen. Minä uskon, että sillä jutulla on paljon lukijoita, vaikka asia onkin niin kamalan vaikea ja jokaisen äidin pahiten pelkäämä asia.

Meillä kyllä pelätään sikainfluenssaa ja kaikkia muitakin influenssojen saamisia raskausaikana. Etenkin ensimmäisen raskauskolmanneksen aikana yritän todella välttää sairastumasta. Eikä pelkästään influenssat, mutta myös muut bakteeritulehdukset olisi parempi välttää. Mutta sillehän ei sitten voi mitään, jos kuitenkin sattuu sairastumaan. Esim. Espanjaan olisi ollut kiva lähteä, mutta koska siellä sikainfluenssa tilanne on tällä hetkellä niin huono, niin mennään vasta kun on saatu mahd. syksyllä tulevat rokotukset…

Täällä raskausoireista lähinnä ilmassa illalla todella voimakasta väsymystä. Onneksi tässä raskaudessa pahoinvointi ei näyttäisi olevan niin voimakasta kuin edellisessä ja olen tähän asti vielä säästynyt oksentamiselta. Ja täälläkin masu turpoaa iltaa kohden ollen nukkumaanmennessä potkupallo. Ja aamullakin on jo pikkuisen vatsaa. Vielään ei tarvisi näkyä kenellekään. Tiedän, että aiheutan työpaikalleni jymy yllätyksen jäädessäni ensimmäisen äitiysloman jälkeen saman tien uudestaan mammalomille…

Fanni 8+1

Vierailija
20/95 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painosta:

Mulle tuli n. 9-10kg esikoisesta jotka kyllä kaikki ja enemmänkin lähti imetyksen aikana, suurin osahan jäi jo sairaalaan.

Loppu ajasta syöminen vaan oli minimaalista, kun oli koko aikanen ähky olo ison masun takia.

mmm..näköjään närästys on alkanut! Kerkesin jo aatella ettei tästä raskaudesta sitä tulekaan..kun esikoisesta oli jo tässä vaiheessa ollut jo jonkin aikaa. Kyllä nyt jo korventelee hiukan ja nousee suuhun liejuja, ja koskaan tälläsestä en oo kärsiny muuten kuin raskaana ollessa.

Tosin sain TÄYDELLISEN avun siihen, inhosin rennieitä, joten lääkäriltä sain resepti Locek nimiseen lääkkeeseen (täysin turvallinen raskaana oleville ja niille kehitetty) ja yhdellä pillerillä pvssä KOKO närästys oli poissa!!

SUOSITTELEN!! Älkää kärsikö sen kanssa.

Pyydän kans heti jos tämä jatkuu tai pahenee.

Mutta edelleen pv kerralla 8)

Kyllä muakin kuulemma kovasti ootellaan töihin..toukokuun lopussa olisi pitänyt palata. 2010 siis. Mutta jos tässä päästään pitkälle niin vuoden vaihteen jälkeenhän mammaloma jo alkaakin.

Mää en aatellu ottaa äitiyspakkausta, jäi mullakin tosi vähälle käytölle.

Mää tilasin juuri sen vauvalehden, alkaa tuleen elokuusta. Täytynee varata nenäliinat viereen siis..*halaus* enkelinäidille..todellakin, kamalinta mitä voi odottavalle äidille tapahtua!

Nyt untenmaille!

Kauniita unia!

Stinna kohta rv 7+4