synnyttäessä kuultua
Kommentit (26)
synnytyssalissa synnytyksen jälkeen ja alettiin kokeilla ensi-imetystä. Vauva rouhaisi ensi-imun jotenkin tosi voimakkaasti ja rinnasta alkoi tihkua kolostrumin seassa veritippoja. Kätilö ilmoitti että minulla on todennäköisesti rintasyöpä kun kerran verta tulee.
että keskity siihen ponnistamiseen äläkä huutamiseen.
sehän on se paras lapsensaanti-ikä!:D on tainnu olla joku vähän katkera vaha akka kätilönä:D niillä on yleensä tommosia "mielipiteitä". Huonoa itsetuntoa se on;)
ettei saa huutaa. Nyt oli ensi kerran kun kuulin selitystä siihen.
Ohjattiin kakkaamaan, kun en löytänyt suuntaa ponnistaa. ja minä tietenkin tein työtä käskettyä ja oikeaa suuntaa ei löytynyt.
Käskettiin pitää sukista kiinni, mitä en reumaattisilla sormillani kyennyt tekemään. Sanottiin, kyllä ne sen verran kestää. No olivatpa kipeät kolme kuukautta..
Mutta parasta? oli kun lääkäri haettiin, kun ei ponnistusvaiheessa edistytty rupesivat lääkäri ja kätilö tiuskimaan toisilleen. Lääkäri: " ei tää edisty, millin mennyt eteenpäin" Kätilö: " et vain osaa mittoja" Riitelivät pitäisikö imukuppia käyttää vai ei. Ja kukaan ei kerro mulle mitään, edes sitä miksi lääkäri haettiin.
Kun lapseni olin saanut vihdoin ulos imukupin avulla, lastenhoitaja sanoi alapääni nähdessään,,"No tota värkkiä nyt ei kursi kukaan kuntoon"
Kätilö kertoi sitten myöhemmin, että oli tavallista haastavampi synnytys, lapsi kun ei ollut ihan oikeassa asennossa.
Oli muuten aivan ihana ensisynnytys!
en jaksa näillä lihaksilla enää YMMÄRRÄTKÖ ja lääkäri sanoi vaan Kylmänrauhallisesti että lapset kannattaa hankkia kun on alle kolmenkympin että kyllä sillon jaksaa kun luonto määrää niin..
No juu ihan totta mutta mitä hittoa tuo nyt auttoi siihen! Jollekkin sanottiin että 23^^ oli liian nuori niin 34 sitten liian vanha:D ota siitä selvää..
Tuo sterilisaatiokommentti voi tuntua törkeältä jos sen ajattelee henkilökohatisesti, mutta saatetaan 3 lapsen jälkeen ehdottaa, jos synnyttäjä sitten haluaa. Siis mikäli kolmas syntyvä lapsi on sektioon menossa, sillä se on mahdollista tehdä samassa yhteydessä ja 3 lasta on takaraja sterilisaatiolle. Toivon että oli tästä kyse.