Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Hei!

Otin eilen iltasella jauhelihan pakastimesta sulamaan jääkaappiin ajatellen, että keitän nyt aamupäivällä jauhelihakeiton. Mutta eihäm se ole 12 tunnissa mihinkään sulanut, jäinen köntti edelleen. Voiko sen ottaa huoneenlämpöön vai alkaako siinä herkästi pilaantua tms? Miten nopeuttaa sulamista? Mitä mikrossa sulattaminen tekee jauhelihalle?

• ylös 0
  • alas 1

Kommentit (7)

Minä laittaisin mikroon. Mun mikrossa on sulatussysteemi, jossa lihaklöntin :) kuva ja kun sen laittaa 2 kertaa (6 min) niin 400 gramman jauheliha on sulanut, siis ihan täysjäinen. En ole huomannut, että mitenkään huonommaksi tulisi. Voithan toki huoneenlämmössäkin sulattaa, mutta vahdi tosiaan, ettei pääse "pilaantumaan".

Sisältö jatkuu mainoksen alla

yleensä niin, että sulattelen jonkun matkaa, esim juuri noin että yön yli jääkaapissa, kyllähän se siinä vähän jo ainakin reunoista kerkeää pehmetä ja sitten laitan pannulle suoraan. Vaatii hieman pidemmän paistamisen, kuin tavallisesti, mutta ei ne jo sulaneet ja paistuneet ehdi palaa sulavia osia odotellessa. Kokonaan mikrossa sulatettu jauheliha on mielestäni inhottavan näköistä, vaan eipä siinäkään muuta vikaa ole. Huoneenlämmössä en rupeaisi näin heinäkuussa sulattamaan loppuun asti.

niin muuttuuko se kuitenkin paistettaessa ihan tavallisen näköiseksi? Vai onko paistettunakin sitten jotenkin harmaata tms?

Jos lihan heittää pannulle jäisenä, kannattaako sitä paistaa sitten miedolla lämmöllä, ajatuksena ennenkaikkea ensin sulattaa se jäinen sisus, ja vasta sen jälkeen laittaa kovalle lämmölle ja käristää ruskeaksi?

Ap

ja sitten otan huoneenlämpöön. Painelen puisella paistinlastalla palasiksi, niin sulaa loppuun noin puolessa tunnissa.

Jäisenä en paistaisi. ja tämä minun tapani on kyllä parempi kuin mikro:)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat