*Pidempään tuhdanneiden HEINÄKUU*
Kommentit (191)
Nelli: harkitse sitä yksityistä ja kerro siellä yksityisellä, miten sinua on hoidettu.. Voit vaikka pyytää tämän lääkärin tekemät kirjaukset mukaasi yksityiselle, jotta ei tarvitse välttämättä tehdä "turhia" tutkimuksia, siis jos on jotain tuloksia, mitkä voisi auttaa eteenpäin nopeammin..
Koita jaksaa.. Tuskin on kovin halpaa tuo yksityisellä hoidattaminen.. Mutta koita saada apua..
Olipa kyse mistä tahansa lääkäriasiasta, niin mulla on mennyt usko kunnan lääkäreihin.. Olen kolme kertaa melkein 26 vuoden elämäni aikana törmännyt kunnallisella kunnon lääkäriin, joka ottaa mut kunnolla kuuleviin korviinsa..
Varsinkin kun on hoitaja ammatiltaan.. Osa lääkäreistä olettaa, että tiedämme kaiken.. Osa taas ottaa sen positiivisesti hyödyksi ja kertovat tarkemmin.. En nyt osaa selittää mitä ajan takaa.. Tänään illalla mennään meidän koiran parhaan leikkikaverin kanssa lenkille ja pääsevät touhuamaan..
KP
Voi Eewokki älä nyt vielä kirvestä kaivoon heitä, kurja sitä sieltä sitten lähtee sukeltelemaan ;).
Nelli voimia ton koko homman kanssa. On tylsää vielä lääkäri asioiden kanssa odottaa, odottamista on muutenkin tämä meidän elämä. Harkitse yksityistä...
Tiedättekö mitä? Tänä aamuna 25:lla haalea viiva ?! Laitan sen kuvan tähän niin voitte tekin tulkita.
Testi oli liuskatesti (joita en ennen olekaan tehnyt) siinä ei mielestäni alun perin ollut viivanpaikkaa ja tuo hailakka viiva piirtyi 2 minuutin kohdalla. Testi käskettiin lukemaan 3 min. kohdalla ja ei enää myöhemmin kuin 5 min. Eilen illalla olin niin varma, ettei tästäkään kierrosta mitään vauvaa tuu finneineen ja rauhallisine munasarjoineen ja olin pahantuulinen kun ampiainen. Aamusta olin testin jo aiemmin päättänyt tehdä ja olin täysin valmistautunut, että se on nega A) koska raskaus ei vielä näkyisi 25:lla ja B) koska en ole raskaana. En meinannut silmiäni uskoa, kun viiva alkoi hahmottumaan! KÄÄK! No eikun äkkiä ukkoo herättämään, et näkeekö se saman ja silmätsikkurassa sanoi näkevänsä. No vaikka hailukka viiva siinä nyt seisoo, niin viime kierron jälkeen on jotenkin tosi varovainen olo. Täti aika on niin herkkää aikaa…voi mokoma tulla multa haavenyytin kädestäkin riipimään. Saa nyt nähdä pysyykö pieni tällä kertaa matkassa. Jos ensiviikon lopulla on vielä kyydissä, niin ehkä sitten uskaltaa jo vähän innostuu ?. Wc:ssä juokseminen on jatkunut, nälkä on mahdoton, mut ainakin aamusta ei tahdo oikein mikään maistua. Lievää pahoinvointia on aamusta ollut jo ke lähtien. Muutoin ei oireita. PMS oireista ainakin päänsärky on pysynyt poissa.
Sori kovin pitkä ja omanapainen viesti, olen niin ihmeissäni ja vähän klapilla päähän lyöty! Palaan vielä teidän kirjoituksiin jahka keskittymiskykyni palaa :)
kisu kp27/27 13 dpo
Voi niin paljon onnea nyt sulle, toivon niin paljon, että toi nyt on plussa!!! Viiva siinä ainakin on! Eikä ainakaan mun käyttämissä raskaus/ovistesteissä oo ollu viivan paikkaa. :)
Mä en haluaa miettiä, että josko se ei olekaan... toivon vaan niiiiiiiiiiin paljon onnea sulle!!
Vilja
Voi kisu sentään.. täytyy sanoa että minä en kyllä näe siinä muuta kuin selvän plussan ;) Ja vielä 25:lla tähän aikaan kuusta! Uskoisin että kyllä tämä on kiinni paremmin kuin edellinen :)
Ihanaa ko piristit minunkin päivääni tuolla!!!! Onnea ihan mahottomasti.. Oon niin onnellinen että pomppasin tuolilta melkein kattoon kun näin ton kuvan :) Ja kiitos kuvasta, on niitä (plussia) aina niin mukava katsoa!
Onnea onnea onnea kisu!!!!!!!!!!!!!!!!
Otatteko minut takaisin mukaan, kunhan ensin toivun shokista...Eilen niskapoimu-ultrassa rv 11+2 sain kuulla, että meidän pienen sydän on pysähtynyt...Joudun lääkkeelliseen tyhjennykseen maanantaina ja nyt viikonlopun saamme surra kotona rauhassa. :(
Rizza (yk 38 siis alkakoon)
Oikein paljon onnea Kisu, kyllä mäkin sen viivan näen! Sulla sitten onnistu tosi nopee km:n jälkeen! Onnea alkutaipaleelle ja loppuun asti!
Rizzalle taas ei osaa oikein mitään sanoa, sanattomaksi vetää... kamala paikka. Kyllä elämä on välillä niin raakaa. Voimia teille kestää suru.
Mä olen niin varma ettei ole onnistunut... en voi tippaakaan pahoin eikä mitään nipistystä missään. Että etteköhän parin pvn päästä saa kuulla täältä päin negauutisia. V-tuttaa!!!!
eewokki kp 27
just tulin suihkusta ja siellä pestessäni alakertaa, sain käteeni kaksi "leivänmurumaista veripalaa" (vaikea selittää...). eli siellä se täti kai on tulossa....v*tuttaa siis täälläkin...
Rizza-raukalle paljon voimia. Toi on kyllä yks pahimmista mitä voi joutua kokemaan.
Vilja, kp 31/35 (tai kp 1...)
Tottakai Rizza olet tervetullut mukaan, vaikka mielellämme olisimme suoneet sinulle jonkun toisen osaston, kuin tämä! Pahoitteluni! Tosi harmi juttu! En oikein osaa muuta sanoa... =(
Hmm... mielenkiintoinen tuo Kisun "plussa"-kuva. Minä en ole koskaan testitulosta nähnyt, joten en osaa sanoa, voiko tuon tulkita plussaksi. Jos itselleni olisi tuollainen viiva paukahtanut, en ehkä ainakaan heti uskoisi todeksi, mutta jos te "kokeneemmat" sanotte sen olevan plussa, niin uskon toki sen ja onnittelen kovasti! =)
Täällä täti alkaa kerätä kamppeitaan tämän kyläreissun osalta... ja toivottavasti oli viimeinen kyläily hetkeen! Ei nimittäin ole tervetullut takaisin!
Niin ja osanottoni sinullekin Vilja. Harmi juttu! En voi muuta kuin tsempata teitä muita tädin vastaanottaneita. Mutta kyllä se siitä. Seuraavana päivänä on jo parempi fiilis! Lupaan!
- Ennuli -
Voi Rizza! Voimahali!! Sanat ei riitä kertomaan, kuinka kauhean pahoillaan olen...:´( Tottakai me otamme sinut takaisin, mutta sure rauhassa! Kenenkään ei soisi tuollaista kokevan!! En voi ees kuvitella teidän tuskaa...
Viljalle myös hali tädin tulosta!
ON: Taidan sittenkin kääntyä siihen Kisun mielipiteeseen ovuloimattomasta, koska tätikin teki niin ihme vierailun.. 2päivää normia ja 2 päivää on nyt ollut tuskin havaittavaa tuhrua, vaikka normaalisti on sen 4-5päivää kunnon vuotoa...
Tiistaille varattu aika vyöhyketepariaan ja maanantaina miehen simppanäyte! Eiköhän tää tästä!=)
Sofi
Kisulle onnittelut plussasta!!
Rizzalle pahoittelut keskenmenosta ja voimahali!!
KP
Iso halaus Rizzalle.. ja voimia!
Ihanaa Kisu, PALJON ONNEA!
Täällä päätä särkee yms muuta inhottavaa.Tosi selvät täti oireet taas..
Voimia kaikille!
Haaveilija-79 kp 24/28-30
Rizza, todella suuret pahoittelut ja voimahalit täältä. Aivan kamala tapahtuma :(
Aika hiljaseksi vetää nyt tämän neidin tuo Rizzan homma ja hiljennyn nyt asian takia. Myöhemmin sitten omaa napaa. Hyvää yötä kaikille ja koeta Rizza saada nukuttua kuitenkin!
-Nelli (jonka omat surut tuntuvat nyt melko pieniltä)
Ei voi olla totta! Sanat ei tässä tilanteessa riitä! Voimahali sinne ja oikein paljon jaksamista teille molemmille.
Hiljaiseksi ja nöyräksi vetää tällainen viesti ja muistuttaa siitä, että terveen lapsen saaminen on tottatosiaan ihme ja lahja, jota ei voi itsestäänselvyytenä ottaa.
Pahoitellen,
kisu
itsestäänselvää tämä lastensaanti. Päinvastoin, aivan h-tin vaikeeta ainakin joillekin. Keskenmenot noin hyvillä viikoilla on kuitenkin paljon harvinaisempia kuin heti alussa, mutta kyllä noitakin ikäviä tapauksia sattuu usein. Valitettavasti.
En tiedä viittinkö edes testata huomenna, niin on nega-varma olo. Sen takia kuitenkin pitäis varmistua asiasta ettei turhaan survo noita suppoja tonne toosaan... taas pari vk siitä ulosvaluvasta möhnästä onkin jo kärsitty. Eipä juuri edes miestä tee mieli... Voikohan olla, että jos Lugeja käyttää "turhaan" (mullahan sitä tarvetta ei ole edes tutkittu, gyne vaan määräs kun on 2 perättäistä km:a), se estäiskin raskautta... kaikkea sitä tuleekin mietittyä.
Sofikohan se oli joka kyseli käytänkö vielä clomeja, vastaus on kyllä. 3 kiertoa olen syönyt ja aion jatkaa kuurin loppuun.
eewokki kp 28 (pähkäilee mennäkö apteekkiin vai ei)
kaikenkukkuraksi bongasin eilen oik.puolen rinnasta pari herneenkokosta pattia, en osaa sanoa onko ne olleet siinä kauankin kun en säännöllisesti tutki. Mun rinnat tuntuu sisältävän kaikkea muutakin röpölää, en tiedä mikä sinne kuuluu ja mikä ei... pakko kai käväistä lääkärissä.
eewokki
Itseasiassa siitä ei oo kauaakaan (muutama vuosi), kun tämäkin tyttö luuli, että raskaaksi tulee noin suunnilleen heti kun on kerran ollut yhdynnässä. Eipä ollut tietoa edes mistään ovulaatioista vielä silloin...:O
Vielä kerran osaanottoni, Rizza. Veti kyllä niin sanattomaksi sinun kertomasi. Tuntuu, ettei löydä oikein mitään fiksua sanottavaa...
eewokki, minä piinailenkin vielä täällä sun kanssa, ei se täti nimittäin tullutkaan eilen. yiedä sitten, mitä ne "muruset" olivat, jotka eilen suihkussa bongasin...olivat kyllä tosiaan ihan pikkiriikkisiä, ei siis tosiaankaan mitään vuotoa, mutta niin kuitenkin, että olin varma, että sieltä se täti nyt tulee...olisiko voinut johtua siitä, että oltiin juuri oltu yhdynnässä...? mene ja tiedä...
Mutta siis täällä edelleen piinaillaan ja KOKO AJAN rampataan vessassa...oireita ei juuri ole mihinkään suuntaan, vatsa ollut tänään vähän löysä (voi kyllä johtua eilisestä hirmuisesta karkin&jätskin&sipsin syömisestä...) ja eilen ja vähän tänäänkin väsyttänyt aivan vietävästi! mutta ihan nega-olo täälläkin....:(
vieläkö joku muu mun ja eewokin lisäksi piinailee?
Vilja, kp 32
eewokki.. Mulla ei ole mitään kokemusta/tietoa noista lugeista, eli en osaa sanoa sulle juuta enkä jaata tuohon pohdintaan. Kauanko sulla on vielä clomikuuria jäljellä? Minkä takia sulle on ne clomit määrätty ja onko ne seurannu ultralla että onko clomeista ollu sulle minkä näköstä hyötyä? Mielenkiinnon vuoksi vaan noita kyselen :) Ja toivotaan että ne löytyneet patit rinnassa eivät ole mitään vaarallisia, mutta tosiaan kannattaa kyllä mennä sinne lääkäriin niiden kanssa ja mahdollisismman pian!
Vilja, onpa hyvä ettei täti ole vielä yllättänyt! Ja hyvä on sekin ettei sulla ole oireita juuri mihinkään sunntaan.
Tilasin eilen ovistestejä.. Illalla aloin sitten ajattelemaan että miksi minä ne nyt menin tilaamaan??? Kuitenkin ensi viikolla selviää tämän kierron tulos ja jos kuitenkin kävisi sitten niin hyvin etten niitä tarvitsisikaan :) Olen vaan niin ollu kyllä koko tämän kierron sillä mielellä, ettei ole tässäkään kuussa mitään plussaa tulossa, ettei se nyt ole mahdollista. Jotenkin tuo kun piti lähteä tätä asiaa viemään eteenpäin ja tutkimuksia alottelemaan niin on saanut minut ajattelemaan ettei onnistu. Olisin ihan hyvin niitä testejä ehtinyt tilailla sitten kun täti on tullut, mutta ei voi enää mitään. Ei käyny mielessäkään että voisin ehkä olla raskaana, eihän sitä koskaan tiedä! Mutta jos niin hyvin kävisi että nyt raskautuisin ja ne tikut jäis käyttämättä niin EI PALJOA HAITTAA enää siinä vaiheessa ;)
Nelli kp...hmm.. laskee....ensimmäistä kertaa tälle kierrolle :) hyvin olen pystyny oleen ajattelematta! Elikkäs kp 23/28 ja yk 13
No niin sain puhelun siltä "oikealta" lääkäriltä. Puolusteli vain kandia! Ymmärrän sinänsä että odotellaan sen simppatestin tulokset mutta... Mulla on epäilyjä jo yli puolitoista vuotta endometrioosista. Ja kokoajan on kk-kivut vaan pahentuneet! Ulottuu jo ylävatsaan ja suolistokipuihin. Puolitoista vuotta sitten se asia jäi koska tämä samainen lääkäri sanoi että tärkeintä on nyt hoitaa ne esiaste muutokset ensin pois! Ja ymmärrän sen ihan hyvin, mutta tämä lääkäri lupasi ett siihen asiaan puututaan sitten kun nämä on hoidettu ja jos en raskaaksi ole siihen mennessä tullut! mutta nyt vaan äsken puhelimessa sanoi että odotellaan. Katotaan mikä tulos tulee siitä miehestä ja mille ryhdytään minun kanssa! Yritin kysyä että mitä himskattia se miehen tulos vaikuttaa minun jumalattomiin kipuihin? Ei saanu vastausta, mitään kipulääkkeitä ne ei ole edes missään vaiheessa mulle tarjonnu!
Niin ja kyselin että kauankohan näytteenannosta menee että ollaan ens kerran vastaanotolla? No siihen oli vastaus että pari viikkoa näytteenannosta meille ilmoitetaan tulos ja sitten tuloksen mukaan tullaan vastaanotolle. Kysyin että jos tulos on tosi huono niin? "No sillehän ei sinänsä voi yhtään mitään, eli ei ole kiireellinen, menee se 2-3kk" ja entä jos tulos on hyvä? "siinäkään ei ole mitään kiireellisyyttä 2-3kk" Vai että sen simppatestin tuloksen mukaan.. Kummaa hommaa
Jaahas että minun kivuilla ei ole mitään valtakunnan kiirellisyyttä... Eli ens kerran pääsen lekurille n.4kk:n päästä.
Ja kuulemma minua ei välttämättä tutkita ollenkaan. Jos miehen tulos huono niin suoraan ivf:ään?? Samassa paikassa on yksi tuttu pariskunta käyny ja heille tulos tyrmäävä simppatestissä ja nainen tutkittiin myös ja yritettiin jopa inseminaatiota vaikka lääkäri myönsi että heillä ei onnistu noilla simpoilla edes ivf vaan tarvitaan icsi? Voi vit** mitä touhua!
Sori pakko purkaa tänne teille! Ko ei muutakaan ole.. Silmät taas siinä kunnossa ettei viitti postilaatikolle edes mennä :) Mutta joo, alanpa tässä vähän pähkäilemään vähän tuota yksityistä!
Nelli