Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi abortti?

Vierailija
01.07.2009 |

Millaisessa tilanteissa/millaisista syistä olet päätynyt aborttiin?

Kommentit (139)

Vierailija
21/139 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

turvallinen. Melko usein sen jälkeen tulee komplikaatioita. Joten ehkäisy kannattaa kyllä hoitaa muulla tavoin.

Vierailija
22/139 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sydämessäni ja olet mahtava ihminen!

Terkuin 58 ja saman kokenut, mutta elämä on tällaista...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/139 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei missään tapauksessa saa olla ehkäisykeino. On olemassa todellisia vahinkoja. Kuten tässä ketjussa joku kertoi sekä ehkäisyn että jälkiehkäisyn pettäneen. Nämä ovat melko harvinaisia tapauksia. Usein ehkäisyn pettäminen on tuota, että eipä nyt sillä yhdellä kerralla muistettu tai viitsitty ehkäisyä käyttää.

Jos ollaan ihan rehellisiä niin olen myös joskus unohtanut laittaa turvavyön, kävellyt tien poikki katsomatta sekä oikealle että vasemmalle, olen pyöräillyt ilman kypärää ja joskus jopa altistanut itseni onnettomuuksille juomalla viiniä. Eli eiköhän me kaikki joskus olla tehty vähemmän järkeäviä päätöksiä hetken mielijohteesta tai vaan ihan silkasta unohduksesta. Joistain unohduksista voi tulla raskaaksi mutta eikö ole aika kohtuutonta olla vaatimassa siitä elinikäistä "tuomiota" minkä lapsi saa aikaan?

Mua jotenkin häiritsee nämä ehdottomat vaatimukset synnyttämisestä ja vanhemmuudesta jos on vahinko käynyt. Uskoisin että aika monella on joskus jäänyt pilelri ottamatta tai kortsu tuli päälle aika myöhään. Toki kaikki eivät juuri siitä kerrasta tulleet raskaaksi mutta luulen että aika monella on voinut läheltä liipata. Olisi mielenkinntoista tietää mikä ajaa ihmisen niin musta-valkoiseksi kun täällä asiasta lieskat ottavat.

Vierailija
24/139 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma henkesihän siinä on vaarassa. Jos harrastat seksiä ilman ehkäisyä otat riskin toisen ihmisen puolesta. Mitenkähän tällaiset ehkäisyn unohtajat selviävät työssä ja muussa elämässä. Sattuuko kohtalokkaita unohduksia lapsia hoidettaessa tai vaikkapa työssä, jossa ollaan vastuussa toisten hengestä. Kyllä aikuisen ihmisen täytyy muistaa sen verran ja ottaa vastuu itsestään.

Vierailija
25/139 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma henkesihän siinä on vaarassa. Jos harrastat seksiä ilman ehkäisyä otat riskin toisen ihmisen puolesta. Mitenkähän tällaiset ehkäisyn unohtajat selviävät työssä ja muussa elämässä. Sattuuko kohtalokkaita unohduksia lapsia hoidettaessa tai vaikkapa työssä, jossa ollaan vastuussa toisten hengestä. Kyllä aikuisen ihmisen täytyy muistaa sen verran ja ottaa vastuu itsestään.

t. yks toinen

Vierailija
26/139 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-olin 16-vuotias

-"mies" oli 16-vuotias

Olin aivan penska vielä. Raskaaksi tulin vielä äärettömän huonolla tuurilla (ensimmäinen seksikokeilu, kondomi hajosi ja jälkiehkäisy ei tehonnut) Ikimaailmassa en olisi voinut kasvattaa lasta kun olin lapsi vielä itsekkin.

Muita perusteluja ei minulla oikeastaan teolle ole. Adoptio ei käynyt edes mielessä...raskausaika sinäänsä olisi jo leimannut minut lopun elämäkseni pienessä kaupungissa ja en tiedä olisinko pystynyt lapsesta luopumaan hänet synnytettyäni. Olin myös kilpaurheilija ja raskausaika olisi tietysti pysäyttänyt/lopettanut urani.

Vierailija
27/139 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

takia jotain mahdollisessa onnettomuudessa, sinä ole osaltasi siitä vastuussa. Samoin olet vastuussa raskaaksi tulemisestasi, jos sekstailet ilman ehkäisyä. Ja toisaalta olet vastuussa, vaikka käyttäisitkin ehkäisyä ,mutta huomattavasti todennäköisemmin et kuitenkaan tule silloin raskaaksi.

Vierailija
28/139 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkö käyttäisi jälkiehkäisypilleriä?

joku kun selitti että on tullut raskaaksi raiskauksesta, kävikö edes mielessäsi jälkiehkäisypilleri vai mikset sitä ottanut?

kellään ei ole syitä perustella aborttia, mun mielestä.

Vierailija
29/139 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sinulta ei kysellä.

Vierailija
30/139 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voisi päätyä itsemurhaan?

Vierailija
31/139 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

abortti muuttuu viikon päästä yhdynnästä eli kun raskaus on alkanut ja uusi ihminen saanut edellytykset elämään. silloin on uusi elämä tulossa jota ei saa toiselta viedä pois. joka toiselta elämän vie, voisi tappaa itsensä jollei jotain ihme syytä ole (en nyt keksi mikä voisi olla tarpeeksi iso syy tappaa toinen ihminen). raiskaus ei ole koskaan syy aborttiin ellei sitten jälkiehkäisykin ole pettänyt mut se olisi jo aika uskomaton juttu!

Vierailija
32/139 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka päätyy aborttiin, päätyköön myös itsemurhaan.

Vierailija
33/139 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka päätyy aborttiin, päätyköön myös itsemurhaan.

Vierailija
34/139 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän tällaiset ehkäisyn unohtajat selviävät työssä ja muussa elämässä.

Veikkaisin vähän, että tämän palstan mammoista n. 80% ei töissä käy vaan rahat kupataan ihan muita teitä. Ja jos töitä tehdään, niitäkin jossain assanvessankassalla. Suosittelisin tulemaan ulos sieltä pehmustetusta vaaleanpunaisesta kopista ja oikeasti katsomaan, miten "ihanasti" monet vanhemmat niitä lapsukaisiaan hoitavat.

Pääasia tuntuu olevan, että lapsi synnytetään - kasvatuksesta ja huolenpidosta ei niin väliä, vai. Ja elatuskin hoituu kätevästi yhteiskunnan eli muiden ihmisten rahoilla. Huh, huh. Kauheaa katseltavaa huonosti huolehditut lapset ja nuoret joiden vanhemmat eivät selviä edes omasta elämästään saati sitten itsensä elättämisestä, ja sitten pitää vielä lapsia hankkia.

Vierailija
35/139 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi toista tärkeämpi? sinä jonka mielestä menin liian pitkälle. miksi äidillä olisi oikeus elää jos on tappanut lapsensa?

Vierailija
36/139 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan myös kysyä näiltä kiihkeiltä abortin vastustajilta missä vaiheessa alkio muuttuu tuntevaksi ihmiseksi? Hermosolujen kypsyessä? Ensimmäisten solujen jakautumisten aikaan?

Hyvä kysymys.

Lisäksi voisi kysyä, että eikö se ehkäisykin ole vähän tuhma temppu niitä potentiaalisia lapsukaisia kohtaan? (Tiedättekö, millä periaatteella esimerkiksi kierukka toimii?).

Onnittelut. Lapsistanne kasvaa varmasti hienoja ja esimerkillisiä kansalaisia. Ainakin yhtä hyviä, kuin Mikkosten muksuista.

Vierailija
37/139 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukka pääsääntöisesti ehkäisee estämällä hedelmöityksen. Tällainen on nykyisin ymmärrys asiasta.

Vierailija
38/139 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksikään lihaa syövä ihminen ei voi jeesustella ja sanoa aborttia murhaksi. Jos abortti on murha, niin yhtälailla possun syöminen on murha! Tai itseasiassa vielä enemmänkin, sillä possu tuntee jo kipua sekä surua.

Vierailija
39/139 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä nyt liittyi tähän asiaan mitenkään, oikeasti? Onhan sekin murha, kun hyttystä läppäät sitten. Vähän realismia näihin vertauksiin, kiitos!

Vierailija
40/139 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tappo on possun tappo, ei siitä mihinkään pääse. ihmisen tappo on ihmisen tappo. Molemmat kurjia mut kumpi on kuitenkin kamalampi?