Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi abortti?

Vierailija
01.07.2009 |

Millaisessa tilanteissa/millaisista syistä olet päätynyt aborttiin?

Kommentit (139)

Vierailija
61/139 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siis abortoida sen mukaan mita suomen laki sanoo. mulla ei ole mitaan sita vastaan eika vaikkapa naapurin Lissun abortti voisi mua vahempaa kiinnostaa, vaikka kavis joka kuukausi niin eipa se mua hetkauttaisi, vaikka en kylla ihailisikaan etta kyllapa Lissu on jarkeva typy. mutta en itkisi itseani uneen asian takia.

Vierailija
62/139 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei todellakaan abortoida sikiöitä jotka voisivat jo selvitä hengissä. Tällasita on varmaan tapahtunut vain jos lapsella tai äidillä on joku hengenvaarallinen tauti. (esim vauvalta puuttuu aivot...raskauden loppuun vieminen turhaa)

Mutta kaikki muut abortit tehdään kyllä hyvin varhaisessa vaiheessa. Suurin osa niin aikaisin, että moni tuleva äiti ei edes vielä tiedä olevansa raskaana siinä vaiheessa. (esim viikko 5, jolloin alkio on siis vasta 3vko)

Ja eihän sitä lapseksi siinä vaiheessa vielä Suomessa kutsuta vaan alkioksi, jonka jälkeen sikiöksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/139 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuomaa, että on vähän jälkeenjäänyttä porukkaa taas linjoilla!

Minä olen tehnyt abortin, mutta en TIETENKÄÄN voisi tapaa lastani, enkä kenenkään toisenkaan lasta.

Vierailija
64/139 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sairasta väittää että yhtä hyvin voisi tappaa lapsensa.

Vierailija
65/139 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrystä, mutta sitähän te "empaattiset" kivittäjät koskaan tule ymmärtämään.

Vierailija
66/139 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

heitä ei kiinosta äidin elämä vaan enemmän heitä kiinnostaa alkion elämä. Onhan se hieno ajatus, että kukaan ei tekisi aborttia, mutta onkohan kukaan koskaan ajatellut mihin se johtaisi. Kuinka paljon Suomessa ja maailmalla olisi ei-toivottuja lapsia kaduilla, lastenkodeissa, heitteillä? Eihän mikään tila maailmassa riittäisi näille ei-toivotuille lapsille.

En minäkään aborttia kannata, sillä on typerää, että sitä käytetään ehkäisykeinona kun ollaan niin laiskoja, että ei kondomia viitsitä ostaa. Mutta vahinkoja sattuu, ehkäisy pettää, naisia raiskataan...toivon todellakin, että abortin vastustajat ymmärtäisivät kuinka tärkeää on, että valinta pysyy meillä naisilla itsellämme. Meidän keho!

Vierailija
67/139 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

odottaa että saisivat lapsen, jokainen joka haluamattaan on raskaana, tulisi velvoittaa adoptioon. Jos on raiskattu niin jo on kumma ettei terveyskeskuksesta ole kehoitettu jälkiehkäisyyn, tai ettei ole itse tajunnut, täysin käsittämätöntä!

Vierailija
68/139 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan äidin, joka on vastuullisista toimistaan huolimatta tullut raskaaksi tai raiskattu, niin kyllä kiinnostaa. Silloin asetan itse sen äidin edun lapsen edun edelle, vaikkei se hyvältä silti tunnukaan. Oma keho, mutta jos asiasta ei ole huolehdittu ennen raskaaksi tulemista, niin siinä tapauksessa se lapsen etu menee itsekkään ja vastuuntunnottoman äidin edelle, jolloin äiti voisi edes sen elämän lapselleen suoda. Tässä maassa adoptioperhe on aika takuuvarmasti hyvä!

heitä ei kiinosta äidin elämä vaan enemmän heitä kiinnostaa alkion elämä. Onhan se hieno ajatus, että kukaan ei tekisi aborttia, mutta onkohan kukaan koskaan ajatellut mihin se johtaisi. Kuinka paljon Suomessa ja maailmalla olisi ei-toivottuja lapsia kaduilla, lastenkodeissa, heitteillä? Eihän mikään tila maailmassa riittäisi näille ei-toivotuille lapsille.

En minäkään aborttia kannata, sillä on typerää, että sitä käytetään ehkäisykeinona kun ollaan niin laiskoja, että ei kondomia viitsitä ostaa. Mutta vahinkoja sattuu, ehkäisy pettää, naisia raiskataan...toivon todellakin, että abortin vastustajat ymmärtäisivät kuinka tärkeää on, että valinta pysyy meillä naisilla itsellämme. Meidän keho!

Vierailija
69/139 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

raiskatut voi käyttää jälkiehkäisyä? silloin ainakin tiedetään että on mahdollisesti raskaana.

Vierailija
70/139 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkiehkäisy EI AINA tehoa

Vierailija
71/139 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mahtanut käydä niin huono tuuri että on raiskattu juuri kun on ollut ovulaatio ja sitten ei edes jälkiehkäisy ole toiminut?

Vierailija
72/139 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mahtanut käydä niin huono tuuri että on raiskattu juuri kun on ollut ovulaatio ja sitten ei edes jälkiehkäisy ole toiminut?

mutta minulla on käynyt niin huono tuuri, että kondomi on hajonnut ja jälkiehkäisy ei tehonnut. Kaippa sitten voi raiskauksessa käydä ihan yhtä huono tuuri...

Vierailija
73/139 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ollut. MUTTA ilman sen suurempia tunnontuskia olisin tehnyt abortin. oli poikaystava ja olimme onnellisia, mutta emme halunneet vauvaa, kumpikaan. ONNEKSI EN OLLUT RASKAANA!

Vierailija
74/139 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisella lapsiluku oli jo täynnä = en halunnut.

Vierailija
75/139 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

*raskaus vaarantaa oman henkeni tai terveyteni

*sikiö on niin sairas ettei sillä ole selviämismahdollisuuksia tai vamma sitä luokkaa että lapsen elämä olisi pelkkää kärsimystä

*raiskaus

Muuten mulle on sama miksi joku tekee abortin enkä yhtään ymmärrä miten se on joltain toiselta pois. Jokainen lapsi ansaitsee syntyä toivottuna, eikä lapsen tekeminen olosuhteisiin missä hänestä ei jakseta tai kyetä huolehtimaan ole mitään ihailtavaa. Tunnen useamman tällaisen ei-toivotun lapsen joihin tämä on jättänyt jälkensä, itse sanovat että olisivat mielummin valinneet abortin kuin tuollaisen lapsuuden.

Ja kun joku tietty kaupittelee sitä adoptioa niin uskokaa pois, sekään ei ole helppo ratkaisu. Sellaista en soisi ehdottavan muiden kuin niiden jotka itse ovat antaneet oman lapsensa adoptioon.

Itselläni on vamaminen lapsi ja siltä pohjalta en pystyisi itse millään abortoimaan lasta esim. downin perusteella, mutten kuitenkaan tuomitse niitä jotka tähän päätyvät. Ihmisillä on erilaiset voimavarat ja lopultakin tällainen lapsi jos kuka tarvitsee vanhemmiltaan sitä rakkautta ja voimia. Jos niitä ei ole niin parempi antaa olla.

Vierailija
76/139 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen lapsi ansaitsee syntyä toivottuna, eikä lapsen tekeminen olosuhteisiin missä hänestä ei jakseta tai kyetä huolehtimaan ole mitään ihailtavaa. Tunnen useamman tällaisen ei-toivotun lapsen joihin tämä on jättänyt jälkensä, itse sanovat että olisivat mielummin valinneet abortin kuin tuollaisen lapsuuden.

Itse olen juuri tuollainen "vahinkolapsi", joka pidettiin. Ilmeisesti siksi, että isäni olisi toivonut ed. liitosta syntyneen kahden tyttären lisäksi poikaa. No, tuli kolmas tytär. Vanhempani saiva kyllä sitten vuotta myöhemmin sen toivotun pojankin. Tämä ei-toivottu raskaus (=minä) johti sitten pikaiseen avioliittoon, kuten siihen aikana oli tapana, joka edelleen jatkuu. Lopputulos: perhehelvetti!

Tosiaankin toivon, että minut olisi abortoitu.

Varsinkin siitä syystä, että minua on koko elämäni ajan syyllistetty vanhempieni ajautumisesta avioliittoon. Tajusin tämän vasta, kun huomasin, että äitini on todella kateellinen onnellisesta avioliitostani ja lämpimästä suhteestani omiin lapsiini. Vaikka nyt elämäni onkin kunnossa, niin silti olisin toivonut itseni abortoimista, siksi helvettiä lapsuus oli.

Periaatetasolla ajattelen, että hedelmöittynyt munasolu on jo ihminen, ja että abortti noin lähtökohtaisesti on väärin. Mutta yksittäistapauksessa asia on paljon monimutkaisempi.

Vierailija
77/139 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkonäöllä on mitään väliä?

Yhtä lailla se on ihmisenalku oli se 5- tai 15-viikkoinen. Pienen pieni robotti, persoonaton, potentiaalinen ihminen.

Vierailija
78/139 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on vapaus valita itse. Minä en olisi ollut enää valmis saamaan lasta, henkinen terveyteni olisi hajonnut lopullisesti.

Vierailija
79/139 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tästä roihahtanut periaateväittely, ei tietysti yllättävää. Tarkoitus oli vaan ihan neuraalisti kysyä noista tilanteista ja ihmisten omista ratkaisuista.

Varsinkin siitä syystä, että minua on koko elämäni ajan syyllistetty vanhempieni ajautumisesta avioliittoon.

Niin, varmaan se että on vahinko ei itsessään ole niin iso asia vaan se, miten siihen perheessä suhtaudutaan. Eihän lapselle ole mitenkään pakollista edes kertoa tämän olleen vahinko, tietysti lapsi vaistoaa ja vanhemmat tiedostamattaan välittää monenlaista tietoa lapselle, sellaistakin mitä eivät haluaisi. Mutta tuo on tietysti pahinta että lasta (joka ei ole voinut valita syntyykö vai ei) syyllistetään muiden elämän pilaamisesta :(.

Vierailija
80/139 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos biologinen äitini olisi ajoissa tajunnut olevansa raskaana olisi hän tehnyt abortin. joutui kuitenkin minut synnyttämään ja antoi pois. Sain kasvaa ihanassa perheessä ja sain hyvän lapsuuden. Nyt on oma perhe ja omat lapset. Siltikin olen katkera biologiselle äidilleni joka olisi minut abortoinut jos vain olisi ehtinyt.. mitä pahaa minä olin tehnyt?

Abortin ymmärrän jos syy on hyvä, vauvan vaikea vamma, raiskaus tms. Mutta abortin käyttäminen ehkäisynä on minusta väärin (kuten biologinen äitini olisi tehnyt). henkilökohtaisesti en edes halua tietää muiden aborteista, joten ne eivät voi minua loukatakaan.

Miksi vastustat aborttia niin voimakkaasti?

Tekevätkö muiden ihmisten teettämät abortit sinut henkilökohtaisesti onnettomaksi? Jos näin on niin miksi?

Jos maailmassa ei tehtäisi yhtään aborttia, niin arveletko että olisit onnellisempi ihminen?

En halua asiasta mitenkään moittia tai parjata, olen vain itse niin aborttineutraali etten oikein näe miksi asia herättää niin suurta mielenliikutusta. Olisi mielenkiintoista tietää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme