Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko mulla tätinä velvollisuus maksaa kaikki?

Vierailija
30.06.2009 |

olisi niin kiva ottaa siskontyttö(12v) meille nyt kesälomalla, mutta eipä siskoni anna koskaan rahaa tytölle mukaan. kumma luulo sillä akalla, että mä ja muut sukulaiset maksetaan kaikki siis tässä tapauksessa todellakin kaikki. siskollani tapana ottaa huomioon ekaksi itsensä ja sitten vasta lapsensa. olen tehnyt siskolleni selväksi kantani hänen lastensa elättämisestä, mutta eipä juuri auta. lapsella kun ei ole mitään kivaa kesälomalla, koska hänen äitinsä elää vain itselleen.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita mukaan se ja se summa, niin tehdään sitä ja tätä.

Toisaalta jos siskosi ei kuitenkaan anna ja sitten se tarkoittaa sitä, ettei tyttö pääse teille, niin harmittaa tytön puolesta. Tyttö ei kuitenkaan ole äitiään valilnnut eikä varmasti voi vaikuttaa äitinsä päätöksiin.

Jos sinulla ei ole rahasta tiukkaa, niin maksa ne asiat tytölle. Tyttö sen kuitenkin muistaa ja on varmasti sinulle kiitollinen. Säälittää tyttö, jos ei mitään kivaa koko kesäloman aikana tapahdu. Tai sitten ota tyttö luoksesi ja tehkää jotain vähän halvempaa tai ihan ilmaisiakin juttuja.

Vierailija
2/29 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos suinkin vain pystyt ottamaan tytön luoksesi, niin ota ihmeessä! onnistuisiko vaikka sellainen juttu, että lupaat maksaa tytön syömiset yms., jos äiti maksaa jotkut toiset jutut? siskosi vaikuttaa sellaiselta tyypiltä, että on innoissaan, jos pääsee lapsestaan vähäksi ajaksi eroon ja saattaisi kyllä maksaakin siitä, jos joku vaatisi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei maksa mitään lapsen elämiseen liittyvää, niin eikö olisi aika ottaa yhteyttä lastensuojeluviranomaisiin?

Vierailija
4/29 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ota ihmeessä siskontyttö luoksesi, maksoipa siskosi jotain tai ei. Jos ei maksa, niin teette sitten vain jotain sellaista, mikä ei vie paljoa rahaa, uimarannalle, soutelemaan jos on vene tms...

Voin vannoa minäkin, että tyttö muistelee sinua lämmöllä vielä pitkään. Olet tärkeä aikuiskontakti hänelle ihan varmasti!

Vierailija
5/29 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri pyysi mua ottamaan lapsensa meille viikoksi lomalle. Mä suostuin, nyt vaan tuli puheeksi se että miten lapset tulee meille? välimatkaa on 150 km ja niillä ei ole autoa, meillä on. Mutta ei todellakaan lähdetä hakemaan ja viemään, varsinkin kun tiedän että ihan ilmatteeksi pitäis sekin tehdä. Tämän kun ilmoitin niin voi olla että ne lapset ei meille nyt sitten edes tule, mutta ei se mitään. En mä sentään ihan kaikkea ole valmis tekemään ja pistämään omia rahoja kokoajan menemään.

Vierailija
6/29 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunat siskosi kanssa hoidat niin, ettei lapset kärsi.

Vierailija
7/29 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en todellakaan ole tytölle vihainen tms. siinä se juuri onkin siis se ristiriitaisuus: tyttö joutuu kärsimään jollei sitä ota kyläilemään, mutta jos otan niin maksupuoli jää mulle. itselläni kaksi lasta ja tällä hetkellä vielä kotona.

Vierailija
8/29 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän että jos joka päivä mennään huvipuistoon niin kallista on, mutta noin muuten kyseessä ei kai ole kovin suuri kustannus. eihän tuonikäinen taloa kylmille syö, vissiin, ja todellakin on paljon sellaista mitä voi tehdä ilmaiseksi.

mietin vain että meillä tuollainen kustannuskysymys ei ole noussut kysymykseksi lainkaan siskoni kanssa - tosin periaate on hoitaa näitä lomailuja vastavuoroisesti. ja isompiin kustannuksiin (esim. huvipuistorannekkeeseen) on kyllä laitettu raha mukaan.

Vierailija
9/29 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hänen vanhempansa ovat oikein perusteellisia hyväksikäyttäjiä joka asiassa. Tämä lapsi on kuukauden sukulaisilla, jotka sitten kuskaavat paikasta toiseen ja ylläpitävät tietysti. Mutta me otettiin se siltä kannalta, että pojalle se on varmaan hieno elämys kun on ekaa kertaa pidempään pois kotoa.

Käytiin yhdessä maksullisessa tapahtumassa, mäkkärillä syömässä ja kaikki muu olikin sitten ihan normaalitoimintaa; leikkiä, urheilua ja yhdessäoloa. Kustannuksia ei siis tullut paljoa, mutta meillä oli kaikilla tosi kivaa. Ja mikä kivointa, sai kerrankin rauhassa tutustua tähän poikaan ilman hänen ärsyttävää äitiään.

Vierailija
10/29 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyykkään lakanat, tarjoan ruoat ja jos jossain kutsumanani käydään niin maksan pääsyliput ja ruoat jne. En kutsu vieraita, jollei minulla ole siihen varaa!

Jos olisin tämän 12-v tytön äiti niin en minäkäään suostuisi TEIDÄN huvitteluanne maksamaan! Voin ja haluan itsekin käydä lapseni kanssa siellä sun täällä ja maksn mieluummin sen.

Vierailija
11/29 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun serkku laittaa aina tyttönsä meille kesällä vähintää viikoksi, jo monen vuoden ajan on ollut näin. Otan kyllä tytön mielelläni, onhan siitä seuraa mun omalla tytölle, mutta joskus oon miettinyt että outoa kun se ei ikinä edes tarjoa mitään "korvausta". Oma lapsensakin on aina ilman rahaa kun tulee meille, kyseessä kuitenkin 11-vuotias tyttö, joka varmasti ihan mielellään pikkasen taskurahaakin käyttäisi. No, minä se sitten aina olen tytölle rahaa antanut.

Mun tyttö oli kaverinsa mummolassa vähän aikaa sitten 5 päivää. Kyllä mä tarjosin pikkasen rahaa, mitä ei kyllä sitten huolineet, mutta kuitenkin. Annoin sitten tytölleni taskurahaa vähän että saa ostaa jotain jos jossain käyvät.

Vierailija
12/29 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkään maksaa tytön joitakin menoja, mutta kun siskoni ei maksa mitään(harrastukset, varusteet, vaatteet..lista on loputon) niin alkaa menemään yli. jos tulisi edes kiitosta, mutta ei. kunhan muksu on mahdollisimman vähän kotona sen parempi. ja mun vanhempaa lasta ei ole otettu kylään enää kahteen vuoteen.. maksan jotain, mutta en kaikkea!! mulla on omatkin muksut elätettävänä. eri asia jos jotain tulisi takaisinkin.

Vierailija
13/29 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä munkin mielestä kohta 13v tarvii omaa käyttörahaa mukaan

Vierailija
14/29 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minä kustannan lasten serkkujen kaikki menot & ostot kun ovat meillä lomalla ja mun tai miehen sisarukset kustantavat meidän lasten menot siellä ollessaan. Lapset ovat tosin kaikki vielä alle 10v. ja olemme kaikki hyvätuloisia, emmekä te mitään törkykallista.

Vierailija
15/29 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikävä äiti tytöllä. Toivottavasti se ei ajaudu murrosiässä vaikeuksiin, kun kotona on tuollaista.

Vierailija
16/29 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu siskoni ei todellakaan maksaisi mitään meiän menoja eikä kenekään muunkaan, kunhan hänen jutut maksetaan niin kaikki on hyvin. minä en ole siskoni lasten äiti, joten lueppas uudestaan näitä tekstejä niin jutun ydin aukeaa sulle.

Vierailija
17/29 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tiedän kyllä tapauksia, jotka eivät ikinä itse osta lapselleen mitään, vaan rahat menee johonkin kivaan itselle. Tai jos lapselle ostetaan, niin ne on jotain tarpeettomia ja sitten oletetaan, että sukulaiset ostaa ne välttämättömät. Lapsi kulkee muuten kesäkengissä talvella, tms.

Eli tuskin tässä nyt valitetaan siitä, että vanhemmat ei maksa tytön ruokia, kun tyttö kyläilee. Yleensähän vieraille tarjotaan. Mutta se käyttörahan antaminen on kyllä vanhempien tehtävä. Toki jos johonkin vaikka syömään vie, niin se on oma päätös ja ne kai normaalisti tarjotaan. Mutta jos vaikka tuonkin ikäiset lapset käyvät keskenään jossain? Ja tuo on tosiaan outoa, jos ei sitten oteta vastavuoroisesti lapsia kylään.

Vierailija
18/29 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siskollasi ei ole varaa käyttää johonkin varusteisiin tms rahaa, niin minkäs teet.

Vierailija
19/29 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mökki ja vanhempi lapsi yleensä haluaa sinne nykyään jo aina jonkun kaverin mukaan. Mä olen siihen suostunut ja kun näiden kavereiden vanhempien kanssa ollaan asioita sovittu, niin olen aina sanonut että "ruoka ei maksa mitään, mutta jos jotain ekstraa haluaa ostaa, niin kannattaa antaa taskurahaa mukaan". Ja hyvin on toiminut.

Kukaan ei oo koskaan kehdannut laittaa lastaa matkaan tyystin rahattomana, ja onhan se lapsellekin kivempi, kun kuitenkin jossain aina käydään ja on sitä rahaa mitä pikkasen käyttää.

Vierailija
20/29 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hänen vanhempansa ovat oikein perusteellisia hyväksikäyttäjiä joka asiassa. Tämä lapsi on kuukauden sukulaisilla, jotka sitten kuskaavat paikasta toiseen ja ylläpitävät tietysti. Mutta me otettiin se siltä kannalta, että pojalle se on varmaan hieno elämys kun on ekaa kertaa pidempään pois kotoa. Käytiin yhdessä maksullisessa tapahtumassa, mäkkärillä syömässä ja kaikki muu olikin sitten ihan normaalitoimintaa; leikkiä, urheilua ja yhdessäoloa. Kustannuksia ei siis tullut paljoa, mutta meillä oli kaikilla tosi kivaa. Ja mikä kivointa, sai kerrankin rauhassa tutustua tähän poikaan ilman hänen ärsyttävää äitiään.

Siis ei herranjumala kukaan lapsi ole KUUKAUTTA pois kotoa noin vaan niinku lomailemassa! Nyt meni sulta vähän överiski

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi