onko mulla tätinä velvollisuus maksaa kaikki?
olisi niin kiva ottaa siskontyttö(12v) meille nyt kesälomalla, mutta eipä siskoni anna koskaan rahaa tytölle mukaan. kumma luulo sillä akalla, että mä ja muut sukulaiset maksetaan kaikki siis tässä tapauksessa todellakin kaikki. siskollani tapana ottaa huomioon ekaksi itsensä ja sitten vasta lapsensa. olen tehnyt siskolleni selväksi kantani hänen lastensa elättämisestä, mutta eipä juuri auta. lapsella kun ei ole mitään kivaa kesälomalla, koska hänen äitinsä elää vain itselleen.
Kommentit (29)
- sukulaistyttö oli mukana kanarialla-maksoin matkoja myöten kaiken
syötä muroja jos rahat loppu ap
niin silloin se on reilua- esim. matkat 100 e ja ruuat 100 e/ 2 viikkoa
eikähän tavallinen kotiruoka tuu kuitenkin halvemmaksi.
eikä tässä oo varmaankaan pelkästään just rahasta kyse, vaan siitä kun sisko ei yhtään tule vastaan, vaan käyttää vain hyväksi.
[/quote]
Siis ei herranjumala kukaan lapsi ole KUUKAUTTA pois kotoa noin vaan niinku lomailemassa! Nyt meni sulta vähän överiski
[/quote]
harrastus jutut ja muut? Et kai sinä?
noin jo vuosia. Tyttö on nyt 17v ja joka kesä 3-vuotiaasta asti olen maksanut hänen matkansa luokseni (400km suuntaansa junalla), pienempänä vienyt ja hakenut junalla. Kaikki kulut olen maksanut minä. Olen käyttänyt lasta eläintarhoissa, huvipuistoissa, Tallinnassa, uimassa, leffoissa, ulkona syömässä jne eikä kertaakaan ole tullut kiitosta eikä lapsella ole ollut muuta rahaa mukana kuin mummon antama 10-20 euroa. Olen silti ottanut tyttöä meille,koska haluan hänen saavan ihania kokemuksia. Silti harmittaa joskus.
vaikka oisin kuin kutsunut vieraita meille, niin en mielellään pyykkää, kokkaa, passaa, siivoa heidän jälkiään koko aikaa... en todellakaan!! saavat olla jonkiverran omatoimisia ja mielellään tuovat omat lakanatkin, kun on pyykkiä muutenkin isohkolla perheellä.
kiva jos käy vieraita, mut jos ne on sellaisia joita täytyy hyysätä ja passata 24/7 niin no thanks. mulla on 3 lasta ja ihan tarpeeksi niidenkin kanssa ja menoja omastakin takaa. jos mennään vieraiden kanssa johonkin, niin saavat maksaa kyl omat pääsylipunsa. en toki edes kutsumalla kutsu tapahtumiin, mutta jos sovitaan että mennään. joskus voi olla jopa niin, että jos jotkut meillä yöpyvät, niin toki ruoat teen ym ja he ehkä vastavuoroisesti maksavat jonkun ravintolaillan tai ees jäätelöt.
todella raskasta sellaisten vieraiden kanssa joita monta päiväätäytyy palvella. eipä tule sittne ainakaan vähään aikaan uudestaan, kun ei me ainakaan kutsuta. eihän niistä vieraista jaksa nauttia tai seurustella heidän kanssaan, kun koko ajan on itsellä kotitöitä kahden perheen edestä.
Siis jos itse soitan vaikka kummipojalleni ja kutsun hänen viikonloppuvieraaksi, niin tietenkin maksan kaikki hänen menonsa- ruuat, herkut ja mahdolliset pääsyliput.
Jos taas kummipoikani äiti soittaa ja pyytää, että ottaisin lapsen luokseni hoitoon, niin silloin hän maksaa menot ja kulut.
Ja tätä noudatan itsekkin! Jos lapsemme menevät jonnekkin yökylään annan tuliaiset(yleensä jotain syötävää lapsille ja kahvia, keksiä tms säilyvää kulutustavaraa) ja omaa rahaa mukaan. Jos meille tulee lapsia, niin oletan, että heillä on rahaa omaan käyttöön mukana.
Kummilapset olen kustantanut esim. Korkeasaareen tai Lintsille kun olen heidät itse sinne kutsunut.