Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kohtalotovereita ? : Mies hoitaa Perikunnan Maatilaan (Isä kuollut) ja asustaa äitinsä kanssa...

Vierailija
28.06.2009 |

Kohtalotovereita ? : Mies hoitaa Perikunnan Maatilaan (Isä kuollut) ja asustaa äitinsä kanssa Maatilalla ja me loppu perhe muualla...

Minä & Pojat (3 v & 6 v) asutaan vuokralla n. 12 km päässä maatilasta ja mies käy kotona nukkumassa n. 0-4 krt/ kk, joten "joudumme" mennä viikonloppuisin anoppilaan, että minä näkisi miestä & pojat näkisi isäänsä...

Minä alan olemaan kirkkuani myöten täynnä tätä reisaamista (1 v 7 kk) anoppilan & kodin välillä ajelua ja ainaista Matkalaukku elämää... =(

Asuimme pohjanmaalla aikaisemmin, mutta muutto tuli etelä-suomeen 11/2007, kun miehen isä kuoli äkillisesti... =(

Matkalaukku elämää eletty jo pian 8 v (12 /2001) ELI joka toinen vko:n loppu oltiin minun vanhempieni luona (3 km) ja joka toinen miehen kotona maatilalla (300 km) + Kyntö, Kylvö, Puinti ajat, jolloin "asuimme" useamma kk:n anoppilassa... =/

Nykyinen paikkakunta on niin pieni, ettei Maatilan läheltä löydy vuokra-asuntoja, vaan pitäisi rakentaa oma taloa, mutta sitä ennen miehen pitäisi "ostaa / Ottaa" tila omiin nimiinsä, että voisi alkaa rakentaa omaa taloa, mutta miehellä ei tunnu olevan mikään kiire, kun ruoka tulee nenän eteen & Pyykit pestää, sekä löytyy sänky, jossa nukkua yöt...

Anopin taloon en halua muuttaa, kun on rakennettu 30-luvulla ja olisi iso remontti edessä, jos tähän muuttaisi, eikä anopin asumis järjestelyistä ota selvää, kun vaihtaa usein mieltään missä asuu, kun pääsee eläkkeelle Tammikuussa 2010...?

Anoppi sanoi ekan vuoden, että muuttaa ko. paikkakunnan keskustaan pieneen kaksioon, mutta uskon, että sekoaisi kokonaan, jos muuttaisi, sillä on tottunut että ympärillä on paljon tilaa (Esim. vaihtaisimme asuntoja...), kun mies ottaa tilan omiin nimiinsä, mutta sitten kuin minä näytin vihreää valoa tämän vuoden alussa, että voisin muuttaa Maatilalla olevaan taloon, niin sitten anoppi sanoikin pojalleni, ettei ole muuttamassa mihinkään, sillä hänellä on ko. talossa ikuinen asumisoikeus, koska pappa "jätti" talon hänelle...

Ja kolmas anopin "suunnitelma" on, että anoppi muuttaa niin kauas maatilasta, kuin pippuri kasvaa, kun mies on ottanut Maatilan nimiinsä, joten ota nyt selvää tästä asumis järjestelystä... =(

Kohtalotovereita ???

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaako hän oikeasti elää sinun kanssasi? Laita nyt se mies selkä seinää vasten ja tilan kanssa kuvio selväksi. Anoppi tekee siinä nyt työtä, oletko sinä valmis tekemään anopin työpanoksen? Uutta taloa olisi kiva rakentaa, mutta isot velat ja lisää velkaa uudesta talosta... Tulee aika kova pala. Ehkä sen nykyisen voisi remontoida kevyemmällä budjetilla kivaksi ja anoppi sieltä "kylälle" asumaan. Anopilla on periaatteessa lesken oikeus jäädä asuntoon asumaan, mutta kyllä se siitä lähtee, kun tarvii tila laittaa seuraaville. Ja fiksu anoppi ei asiasta edes kränää vaan se on itsestäänselvää. Onhan hän tervetullut aina kylään, auttamaan lasten ja vaikka tilankin kanssa. Ei hänellä elämä ja yhteys sinne siihen lopu, vaikka koti olisikin muualla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla