2010 HUHTIVAUVAT
Avaan uuden pinon.
Mukaan vaan.
Mä oon tässä pinossa mutta jos sit täti tulee loppukuusta niin poistun koko palstalta ja jätän vauvailut nuorempien hommaksi.
Mulla tänään KP1/30 (about 30)
Niistä L.A. olisi 03.04.2010.
t. Pulleepimu63
Kommentit (259)
*ei herkille*
ON: Täti ei tullu sittenkään :O . "Vuoto" loppu ku seinään (oli semmosta limasta hieman punertavaa, parin tunnin ajan)
Nyt ei mitään joten oon ihan monttu auki ku ei tajua eikä tiä mitä tässä oottaa tai mitä muutakaa tehdä ku oottaa. On semmosta jännää nippailua alavatsassa mutta kaukana menkkakivusta se on ja sitte nää tissioireet mitä mulla ei yleensä oo ollenkaan...
Sandy mulla oli ihan sama juttu viimeks, menkat alkoi, sit loppui ja tuli just tollasta vuotoa. Ehdin jo toivoa uudelleen, et josko ois raskaana mut sit tuli ihan kunnon menkat pari päivää myöhemmin. Toivottavasti et joudu pettymään uudelleen jos ehdit taas toivoa. Mut joo, ei se auta ku ootella.. =/ Tsemppiä!
Tais täti tulla... Höh... Mut eipä auta ku kestää :/
Plussatuulia toivon suuresti kaikille perässä tuleville :) , toivottavasti houkuttelin jonkun sellaisen tädin tänne joka on pidempään yrittänyt raskautumista
kirjoittelen itse toisessa pinossa, mutta tapana käydä lueskelemassa myös teitä.. Nyt pakko kommentoida sandylle, että ihanasti ajateltu tuo tädin tulo tuossa sinun tekstissäsi!! Lämmitti mieltä, kiitos! Onnea jatkoon ja yritykseen!
-Nelli yk 14 (itsekkin huhtikuista toivoneena ja juuri toukokuun lapsoseen toiveet heittäneenä)
Omppulin äiti: Kiitos :) , täti tuli sitten yöllä vaikka kuinka olin itseni peittoihin käärinyt piilosille :D mutta sitä ihmettelen kun en ole yhtään kipeä niinku yleensä menkkojen aikaan, lähinnä toimintakyvytön olen yleensä mutta haittaakos tuo :/ . Millaiset sun menkat oli sillon ku sulla oli samantpaset vuodot? Oliko siis normaalit kaikkine oireineen vai? Kiitos vastauksestasi jo etukäteen :)
Nelli: Mun mielestä ois enemmän ku reilua jos raskaaksi tultaisiin "järjestyksessä", naivia ajatella niin koska elämä ei ole aina reilua :`(. Mun suvussa on lapsettomuutta ja itselle on jo kaksi rakasta lasta suotu joten olen ihan tietoisesti salannut vauvakuumeeni "oikeassa elämässä". Ja suuret plussatuulet sinulle, toivottavasti sun täti eksyi meille ;)
Mansikkainen79: En ole Teroluteista kuullutkaan, ovatko jotain reseptilääkkeitä? Miten toimii?
Täytyypä pitää mielessä ne, jos ei ala menkkoja kuulumaan..
Koitan pysyä kanssanne ja käyn lukemassa ja ilmottelen, jos itsellä tapahtuu mitään mihinkään suuntaan :)
Catmom
Pampa, niinpä tietenkin sulla on la päivä mun jälkeen - kato pää sekaisin vielä ;D.. Ja hei uskaltauduin tekemään jo pinon huhtivauvoille o-puolelle, tuu säkin sinne?! =)
Tuollaanen, joo tutulta kuulostaa noi akropatiat.. Mäkin makasin pupuilun jälkeen aina vartin verran tyynyt takapuolen alla ;D
Mansikkainen79, milloin meinaat testaa?? Vai oletko testannut jo, ja se on mennyt multa ohi?
Catmom, tervetuloa joukkoon ja onnea =)
Ja hei tytöt, nyt ennätysmäärä niitä plussia tähän kuuhun - zemppiä ja onnea kaikille!!!
fantasy 4+3 *roikkuu viä täällä*
Sandy, mulla oli hieman erilaiset menkat ku yleensä. Olin hieman kipeämpi kuin normaalisti ja runsaampaa vuotoa tuli useamman päivän kuin yleensä (usein 2-3pv runsaampaa ja sit vähenee, nyt jotain 5pv runsaampaa. Kipuja yleensä edeltävänä ja eka päivänä, sit sen jälkeen ei mitään. Kipuja ei aina ole ollenkaan). Niin ja alkoivat muutamaa päivää aikaisemmin kuin odottelin alkavaksi.
Kovasti täällä yritetään raskautua, kumminkaan ei pakolla vaan tehny mieli kummallakin.:) Kait se ovis alkaa olla tuloillaan, ainaki ku ekaa kertaa ovislaskuria käytin niin se antoi päivät 28.7-2.8 tai jotain sinnepäin. Täytyy tarkistaa vielä. Ovistesteihin en oo aikonut ainakaan vielä rahojani laittaa.
Ommpulin äiti
Eipä täällä mitään uutta.
Catmom, tervetuloa ja plussaonnea sullekin huhtikuulle! :)
Ja Sandylle suuret pahoittelut tädistä, ja varsin inhottavasta sellaisesta kun ensin meni toivoa antamaan :(
Pampan ja fantasyn raskausoireita ja juttuja on sit ihana lukea... Voi kun pääsis pian itse taas mukaan!! :)
Itsellä ei tosiaan juuri ajantappoa ihmeempää. Yritän olla lataamatta minkäänlaisia toiveita tähän kiertoon, kun järjellä ajatellen ei sitä ovista ollut. MUTTA sitähän on kuitenki salaa mielessä toiveet niiiin korkealla, et kun täti tulee niin enköhän mä itkeä pirauta ennen kuin oon valmis katsoo taas seuraavaan kiertoon. Onneks tuo pikkumies kotona saa ajatukset päivisin hienosti muualle, eli itseensä:) Illat ja yöt mä sit pohdin, ja aina tässä välissä:)
On tässä jotain oirettakin saatu omassa päässä kehiteltyä... Todellisia tuskin ovat. Eli alavatsaan on nipistellyt parina päivänä ja väsyttää kovasti. Ja välillä vähän etonut (mikä taas voi johtua vaikka siitä et pienen lapsen kanssa ei aina muista syödä tarpeeksi usein ja hyvin...). Ja väsymys taas... on huonosti nukuttu viikko takana. Joten eilen ja tänään on ollu pakko ottaa nokoset päivällä.
Eli siis järjellä selitettävissä nuo "oireet" on.
tiitinen kp24/?
Niin ja pojasta tuli plussa kp26...joten ei voi olla miettimättä.... mut en kyllä testaa!!
Pampa ja Fantacy! Tervetuloa o-puolelle!
Kaikille muille plussatuulia puuhpuuh!
kisu 5+0
Ehkäpä minäkin yritän pinoutua. Kolmatta NIIIN kovasti HA-LU-AN!!! Tai siis haluamme perheeseemme. Niinkin kurjasti kävi, että yk1 alkoi kohdunulkoinen raskaus, mikä operoitiin juhannuksen tienoilla. Nyt juuri menossa toinen kierto (hieman kysymysmerkillä) leikkauksen jälkeen. JEE, mahtavaa, se peevelin apina pääsi vierailemaan täällä jo toistamiseen tässä kuussa, mutta ei se mitään pääsin siis vielä juuri ja juuri huhtikuulle. Nyt on NIIN malttamaton olo, viime kierto oli vielä ikään kuin lepoa keholle. Nyt on ajateltu paukuttaa olan takaa tässä kierrossa. Miten voi olla näin voimakas tahtotila päällä. Tylsintä on kun ei voi mitään muuta ajatusta kunnolla mahtua päähän. Ja samalla hävettää tämä hoppuilu, kaiken kaikkiaan kuitenkin vasta yk4 menossa...
Näihin omanapaisiin kuviin ja tunnelmiin
Jemppistä ja lykkyä pyttyyn!!!
minni kp 3/28 (yleensä nyt 2 kiertoa 26 ja 25)
siis sanomatta, että onneksi plussauutiset aina jotenkin antavat toivoa ja nostavat fiiliksiä. Onnea plussanneille
minni
Catmom: Joo reseptilääkkeitä ovat. Terolut muistuttaa läheisesti keltarauhasen tuottamaa progesteroni hormonia joka vaikuttaa kohdun limakalvoon. Sen pitäisi säännöllistää kuukautisia. Minulle annettiin ohjeeksi 1tbl kierron 15-26 päivinä. Sen jälkeen pitäisi tulla vuodon. Viimekierrossa kun otin viimeisen tabletin torstaina sunnuntaina alkoi vuoto, nyt ei ole vielä tätiä näkynyt vaikka luulin että se saapuisi samalla tavoin nyt sunnuntaina.
Fantasy: En ole vielä uskaltanut testata. Jos malttaisi pari päivää ensin odotella saapuuko täti ettei menisi ainokainen kaapissa odottava raskaustesti hukkaan.
Tiitinen: Voihan se olla että ovis onkin jossain välissä ollut. Jos et ole vain sitä onnistunut pongaamaan. Minäkään en tässä kierrossa ovista tuntenut, mutta taitaapa tuo olla ollut kun lämmöt koholla, 37 asteen molemmin puolin. Vielä ei kannata luovuttaa.
Minni: Tervetuloa mukaan kuumeilemaan. Toivottavasti nyt onnistaisi. Osaatko yhtään arvailla mikä olisi voinut olla syynä kohdunulkoiseen raskauteen? Onko sinulla ollut jotain tulehduksia tms? Itselläni nimittäin tulehduksia on ollut ja tiedän että on isompi mahdollisuus kohdunulkoiseen.
ON: Tänään siis piti tädin saapua, mutta onnistuin näköjään tätiä pakoilemaan. Alavatsalla tuntuu samanlaista kipua kuin monesti oviksen aikoihin. Vasemmalle puolelle jomottelee. Lämpöjä oon mittaillu ja ne ovat edelleen 37 asteen molemmin puolin. Jotenkin on semmonen tunne, että tuskin täti huomennakaan tänne on tulossa, ainakin toivon ettei tulisi. Testi odottaa kaapissa mutta en vielä sitä uskalla huomenna ainakaan tehdä, kun ei ole yhtään raskautunut olo.
Mansikkainen kp 29/29 ja kohta jo kp 30/29
Hei kaikille!
Lyöttäydyn tähän pinoon. Pikkukakkosesta haaveillaan ja ensimmäinen yrityskierto on meneillään. Esikoinen täyttää lokakuussa 3v. KP 13/29. Jännää tämä yrittäminen :) Tuskin ensimmäisestä kierrosta kuitenkaan tärppää, esikoisessa meni pidempään.
Harmistus ja kurjistus -valittelut tädin kohdanneille ja suuren suuret onnittelut Odotuspinoon siirtyneille.
Se on niin suuri pettymys aina kun menkat alkaakin... Itse yritän ottaa rennosti... ainakin ensimmäiset yrityskerrat :) tsempataan toisiamme!!!
Sandy: Ei tullut sinun luo minun täti! Eilen se pentele eksyi tännekkin! Toivottavasti siis tämä minun luokseni tullut täti oli jonkun vielä pidempään yrittäneen! ;)
Nelli kp2/28 yk 14
Sandy85, voi harmi kun se täti löysikin sinne! :( Pahoittelut! Ihana asenne sulla kuitenkin, kiinnitin kans huomiota sanoihis :).
Mansikkainen79, hui kun sulla on jännät paikat!! Ja menkat jo myöhässä! Testiä kehiin vaan ;). Ja hei, ei mullakaan ole edelleenkään yhtään raskautunut olo. Oireet (ne mitä sattuu olemaan) vaihtelee päivittäin edes takas.
Taidan vähitellen siirtyä o-puolelle, vaikken vieläkään meinaa uskoa että masussa tapahtuu jotain.
Paljon plussapuhureita kaikille tänne!!
Iloinen mutta sekaisin oleva Pampa :)
mutta mistä lie johtuu. Mansikkaiselle kiitos uskosta, kaipa se voi olla et ovis ei jostain syystä näkynyt vaikka tikutin...
Tänään on ollu kaikkea muuta kuin mun päivä. Kahdet päiväunet oon ottanu samaan aikaan pojan kanssa, mut eipä ole juuri helpottanut oloa. Väsyttää oikein isolla V:llä. Ja selkä napsahti jumiin.... Jippii.
Ja sit on todella kipeitä vihlontoja oikean nivusen suunnalla. Ihmetteln kovasti mistä johtuu, voiko tuo selkäkipu jotenkin säteillä nivuseen?? Ja kaikkea kremppaa kun nyt piisaa niin raskausoireiksihan nuo kuvittelee:)
Mansikkainen rohkeutta vaan ja testaa jo!! :) Plussaa sinulle kovasti toivon! :)
Kaikille huhtikuisille plussia toivoen
tiitinen kp 25/?
Tiitinen, mäkin tikutin ovista kp:t 9-14 ilman positiivista tulosta ja silti tässä raskaana ollaan ettei niihin testeihin ole näköjään luottamista.. En usko, että on myöhäinen oviskaan ollut.. Mulla oli mammaxi-liuskoja.. ;D ;D Niin että zemppiä hirmuisesti, että ois tärppi käynyt :D
Mansikkainen79, hei sulla on tosiaan hurjan jännät paikat =)) Miten oot pystynyt olee testaamatta?! Vaikka tiedän, itsekään en ehkä ois uskaltanut tehdä testiä - mutta tuli se varma olo.. Noh onnea kauheesti sullekin =)
Onnea vielä kaikille uusillekin ja toivottavasti nähdään pian o-puolella =)
fantasy rv 4+4
Me mennään naimisiin ensi vuoden kesäkuussa ja siirretään nyt vauva jutut syrjään mutta ehkäisyä ei käytetä minkäänlaista. Joten jos on tullakseen, toki otetaan rakkaudella vastaan (ja enhän mä voi täältä teidän luota pois olla koska kuume on melkoinen :D). Paras ystäväni sanoikin että tietty sitten tärppää kun ei liikoja yrittele vaikka oltais suuresti toivottu vauvaa ennen ensi vuoden kesäkuuta ja onhan tässä toukokuuhun tähtääminenkin edessä mutta tulee ehkä liian tukalat olot jos masun kanssa häitä suunnittelee ja varsinkin jos kesäkuulle menisi kun kirkkokin on varattu meille erittäin tärkeäksi päiväksi. Mutta jos nyt niin onnellisesti kävisi että raskautuisin niin saahan sen kirkon siirrettyä koska eihän mikään mene lapsen tulon edelle... Naimisiin keretään "koska vaan"...
Mansikkainen: mulla ei ole ollut mitään tulehduksia, kaikki ns ok. Leikkaava läkäri vaan totesi, että ikääntyessä kaikenlaiset häiriöt nyt vaan lisääntyvät...ts. ei mitään selitystä. Mulla oli myös puhjennut keltarauhasen kysta, joka lisäsi verenvuotoa vatsaonteloon. Ei kiva juttu, mutta hengissä ollaan!
Piinailijoille ekstrajemppaus!!! Ja lykkyä muille pyttyyn!!
minni kp 4/25-28
Catmom: Mulla kans alko poiston jälkeen vuoto ja sit seuraavaa saikin odotella pitkään. Pari kiertoa ihmettelin ylipitkää kiertoa sit kävin hakemassa terolutit lyhentämään kiertoa. Nyt tosin ollu tädin vierailut ihan onnettomia, vaan kaks päivää. Jotenkin tuntuu ettei limakalvot o oikeen vieläkään kunnossa vaikka mirena on poistettu jo maaliskuussa. Toivottavasti sinulla kierrot normalisoitusivat nopeammin.
Sandylle pahoittelut tädin saapumisesta. Toi on kaikista inhottavinta et täti saapuu heti testaamisen jälkeen.
Fantasy: Kiitti tsemppaamisesta. Tosin en kyl jaksa uskoa et tää hiiva sitä olis mitä sulla. Mut toivon kyllä.
ON: Mulle pitäis huomenna tädin saapua. Vatsa ollu ihan ihmeen tuntunen mut se johtunee hiivatulehduksesta. Munasarjoja kipuillu vielä tänäänkin. Jos tää hiiva vaikka vaan myöhästyttää tädin tuloa, vaikka sen siis hoidinkin. Tai sitte voihan olla että on ovis ollukin myöhemmin. Eipä auta kun odotella.
tätiä pakoileva Mansikkainen kp 28/29