2010 HUHTIVAUVAT
Avaan uuden pinon.
Mukaan vaan.
Mä oon tässä pinossa mutta jos sit täti tulee loppukuusta niin poistun koko palstalta ja jätän vauvailut nuorempien hommaksi.
Mulla tänään KP1/30 (about 30)
Niistä L.A. olisi 03.04.2010.
t. Pulleepimu63
Kommentit (259)
meillä on sellainen tilanne että lapsiluku olisi juuri sopiva; kaksi lasta:tyttö ja poika jotka iältään 7ja5v. Mutta silti vauvakuumeilua ollut jo peräti n.3vuoden ajan ja nyt tuntuu tosissaan siltä että olisi kiva yrittää vauvaa..ellen jänistä viime metreillä..La olisi 1.4.
kaikille!! Ja uusille teretulemast =)
Tässä sitä ovista odotellaan ja tikutellaan, kolmena päivänä oon tikuttanut nyt peräjälkeen ja haalea viiva vaan näkyy.. Tuntemuksia ehkä alkaa olee, pikkasen jomotusta havaittavissa tai vain kuvittelua.. En kunnolla tunnista ovista ja en oo tikuillakaan sitä vielä kunnolla bongannut.. Kyselisin että milloin on sitten se otollisin aika tuntemuksien perusteella pupuiluun, silloin kun on mahasärkyä vai kun tulee ovislimaa vai ennen tai jälkeen??
miettii fantasy kp12/28 yk3 (yk1:stä km)
Pähkin tyhmänä, että voiko ovis olla 20 päivää ennen tätin tuloa? Viime kuussa olin bongaavinani siihen viittaavia tuntemuksia tähän aikaan kuussa ja nyt taas.. En kyllä ikinä ennen ole siihen niin kiinnittänyt huomiota, kaksi lapsosta saanut alkunsa melkein itsestään:) kp 8/25-28
Täällä alkaa ovisajat oleen käsillä ainakin oireiden perusteella (naama kukkii samoin kuin menkkojen aikaan + limat (sori ;). Koitan edelleen pitää melko matalaa profiilia tän vauvapuuhailun kanssa, mut aika vaikeeta on olla ajattelematta esim. että missä kohdassa kiertoa mennään jos ovisoireetkin on näin selkeät ;). Tosin, viime kuussa mun ovistuntemukset meni kyllä vajaalla viikolla pitkäksi..No mutta enivei, jotain tuntemuksia kuitenkin on :D.
Mammatus muuten, itse oon ymmärtänyt, että ovis olis aina 14 päivää ennen menkkojen alkua, eikä siinä siis vaihtelua tapahtuis. Ovisoireet kylläkin voi kestää ilmeisesti jopa viikonkin verran.
No mutta, eipä tässä nyt kummempia. Tulkaahan muutkin kertomaan tuntemuksia niin saadaan eloa tähän pinoon :). Lupaan itsekin aktivoitua.
Pampa, ehkä kp 13/28
Tervetuloa kaikille uusille!!
Fantasy, mennään näköjään aika samoilla päivillä. Mä oon ymmärtänyt, että ovislima on sellaista siittiöiden "hengissä pysymisen" kannalta ja liikkumisen/kulkeutumisen kannalta otollista ainetta, eli vois kuvitella, että limojen aikana puuhastelu vois olla aikas hyvä juttu raskautumisen kannalta :). Ja sit kun ovislimat loppuu niin taitaa olla parhaimmat mahkut menneet..? Korjatkaa jos oon väärässä! Ootko saanut vielä ovista tikutettua?
Poika tuolla vain lauleskelee vaikka nukkua pitäisi :). Taidan mennä vähän siivoilemaan ennen kuin pikkumies 'herää'.
Pampa
Voi ihmejuttua tää oviksen bongailu kyllä on.. Tänään ois nyt se maaginen kp14/28 ja eilen kun tikutin ovista ei tullut enää edes haamua, mikä oli tullut sitä ennen 4 päivää.. Eli aloitin tikuttamisen kp9.. Tuntemuksia on vähän, menkkamaista kipua ja turvotusta.. Ei muuta.. Mitenköhän noi testit pitäisi tulkita? Tänään en ole vielä tikuttanut..
Pampa, joo aika samoissa mennään =) minkä ikäinen poitsu sulla on?
fantasy kp14/28
Kyllä se taitaa tosiaan olla niin, että ovis on aina 14-16pv ennen menkkoja ja mun tuntemukset ei ehkä pidä paikkaansa:) Laskureilla nämä päivät olisi niitä parhaita, eiköhän mies ole juuri reissussa. Ottaa siis päähän kunnolla:( Toivotaan, että uimarit on vahvoja tai ovis tuleekin myöhemmin:)
Tännepä pamahdin minäkin tuolta maaliskuisista. Nyt parin päivän hermolepo ja sitten mietitään vasta seuraavaa ovista ja raskautumista.
- Jolanda kp 1/31
Kolmas lapsi olisi meille tervetullut, tästä se yritys alkaa.
Plussia paljon toivoen,
Toivottu3mas 1/23-29 yk1
ilmoittautuu joukkoonne.. tuolta maaliskuisita hyppäsin tänne minäkin.
Toivotaan nyt oikeen urakalla kaikille meille plussia:)
Täällä jos tärppäis niin ois tuossa huthtikuussa synttäreiden osalta jo melko hulinaa kun veljieni kaikki 3 tyttöä on syntyneet huhtikuussa:) täältä jos tulis vielä neljäs.. *haaveilee*
Nekkunen kp 1/30
ulkona tuulee niin että tukka meinaa lähteä päästä!
Pahoittelut kaikille joille täti tuli kylään :/. Pää pystyyn vaan ja kohti uutta kiertoa :).
En oikeen ota selvää näistä mun ovisoireista, mutta luulen että ovis on tänään (tai si eilen) koska kierto kuitenkin on suht säännöllinen ollut ja nyt mennään puolessa välissä. Jepjep.
fantasy, poika on reilu 3 vuotias ja huhtikuussa syntynyt. Ei haittais vaikka tulis toinenkin huhtikuulainen tähän perheeseen.
Nyt syömään.
Pampa kp 15/28-29
Kyllä tosiaan taas tuulee oikein voimalla. Meillä näyttäisi nyt siltä, että on 2 kk aikaa yrittää raskautumista. Mies saattaa lähteä syksyksi muualle töihin. Ei paineita siis.
Noh, tilasin netistä ovistestejä ja ne tulivat tänään. Olen kyllä nyt jotenkin intoa täynnä. Ei auta kuin toivoa, etteivät vauvahaaveet siirry hamaan tulevaisuuteen eli että tärppäisi ennen ukon muuttoa.
Nyt pojan kanssa leikkimään. Parka, kun kaipaisi niin kovasti kaveria.
- Jolanda
Mahtavaa, eka yrityskierto on nyt sitten:) En välttämättä paljoa tänne kirjoittele, kun tuntuu tämä kuukausipinoutuminen vähän oudolta/vaikealta... Kun siis kierron pituudesta ei ole mitään tietoa, ja en tiedä kuinka suurta toivoa on raskautumisesta.
Toista lasta siis kuumeillaan, esikoispoika on 5,5kk, eli melkoisen pieni ikäero tiedossa jos piakkoin tärppää:) Mutta se olisi toiveissakin. Imetän poikaa, joten siksi en tiedä miten helposti/vaikeasti voisi tärpätä... tosin eihän sitä muutenkaan tiedä. Ja ekat menkat synnytyksen jälkeen loppui juuri. Kierto ennen raskaaksi tuloa oli 28-30 pvää. Niin ja esikoinen sai alkunsa kolmannella yrityskierrolla.
tiitinen kp 9/? yk1
Minäkin ilmoittaudun nyt huhtikuisiin... Kolmas yritys kerta alkaa sitten tänään, kun tuo täti nyt sitten välttämättä halusi tulla.....
Tässä kuussa voisikin yrittää sitten kaverini vinkkiä ja lähteä parin päivän lomalle oviksen aikoihin, kuulema auttaa raskautumaan =)
mustapantteri kp 1/27-29 yk3
Masua nippailee ja rinnat on vähän arat, ovisoireet siis päällä. Ei tainnut ihan kohdillen osua nuo puuhailut, mut eipä onneks aina ihan päivälleen tarvikaan osua :). En tod ole varma, mut voisin veikata oviksen olleen eilen. Noh, katsotaan mitä tuleman pitää.
'haukotus'...olin eilen vähän rentoutumassa kavereiden kanssa ja jäi yöunet lyhyiksi. Täytyy yrittää nukkua univelat pois seuraavina öinä sitten.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Pampa kp 16/28-29
täytyy kommetoida, kun nyt taas tänne eksyin:)
Tuosta lomavinkistä - voi kyllä hyvinkin olla perää et lomailu auttaa! Meillä kävi esikoisen kanssa niin, että ensin pari kk kovasti tikuteltiin ovista ja oli melkoset suorituspaineet.. Sitten kolmannessa kierrossa mulla vaan oli ihan luovuttanut olo jostain syystä. En sitten paljon vauva-juttuja miettinyt ja oviksesta ei ollut tietoakaan. No, raskaaksi siitä kierrosta tulin:) Tiedä sitten oliko vaan tuuria vai tosiaan stressittömyyden ansiota, pääasia että testi näytti plussaa:) Joten... ei se rentoutuminen ainakaan haittaa! :)
no minäkin taas liityn ketjuun mukaan, kun viimeksi olin marraskuun 2009 ketjussa, mutta se meni valitettavasti kesken viikoilla 5-6.
Lääkärien suositus oli että vähintään yhdet kuukautiset pitäisi pitää välissä, jonka jälkeen vois uudestaan alkaa suunnittelemaan.
Nyt on kuitenkin kahdet kuukautiset ollut ja viime oviksen aikoihin saattoi tärpätä, sitä jäädään jännäämään. Nyt siis kp 20/27. Viikon päästä voisi tehdä testin jo ja toivoa maailman ihaninta ihmettä tapahtuvaksi !
On tämä ollut aika rankka kevät ja alkukesä, mutta nyt toivottavasti alkaa suunta ylöspäin!
Aika vaikeeta olla ajattelematta ovista ja milloin olisi otolliset päivät ja yrittää ajoittaa puuhastelut niihin aikoihin. Mutta pitäisi kuulemma olla ajattelematta, niin silloin se parhaiten tärppää. Onko teillä muilla onnistunut olla ajattelematta potentiaalisia päiviä. Mä en ainakaan osaa, kun koko ajan pitää kulkea kalenteri kädessä :( Varsinkin kun mieheni ei ole edes välttämättä kotona silloin, kun otollinen aika on, niin kai sitä yrittää katsoa, osuuko edes lähelle sellaisia päiviä...
Mutta jos tällä kierroksella ei tärppää, niin pitää jättää kalenteriin merkkaamatta, sillä viimeksi kyllä taisi osua oviksen kohdalle just parikin sellaista potentiaalista kertaa:)
Sitten kyllä harmittaa.
Mutta stressihän voi aiheuttaa myös sen, ettei tärppääkään, vaikka olisi potentiaalinen päivä yms.
Oletteko te muut huomanneet sellaista? Minullakin viime kierroksella osui myös oviksen aikoihin puuhastelut, mutta ei tulosta, joten pakkohan sen elimistön on jotenkin säätää näitä asioita. Muutenhan kaikki me tulisimme raskaaksi heti kun haluaisimme. Se ei vaan valitettavasti mene niin :(
Mutta pidetään peukkuja pystyssä, kaikki me huhtikuun vauvan toivojat!
kp 20 / 27
1 keskenmeno, kolmas kierto keskenmenon jälkeen
Täällä odotellaan tädin poistumista.. on tätä jo reilusti yli viikon kestänytkin!
Vauva-asiat on paljon pyörineet mielessä ja yhden yksi vuotiaan kanssa touhutessa on vaan varmistunut se, että lapsonen olisi meillekin hyvin hyvin tervetullut! Kun nyt vaan pääsisi yrittämään!
Tsemppii ja plussia kaikille!
Outii yk2 kp10/42 tai jotain.
...ollut jo pidempäänkin ja yrityskiertojakin jo kuusi..joskos nyt sitten onnistuis :) Esikoinen olis mulla toiveissa.
Vilja*, kp 18/n.35, yk6