Silitin vauvamahaa ja nainen suuttui!
Tapasin tänään ensimmäistä kertaa pian isäksi tulevan työkaverini vaimon.
Silitin naisen vauvavatsaa, jolloin tämä kehoitti minua olemaan koskematta hänen vartaloonsa, kun hänkään ei koske minun.
Meneekö tämä raskaushormonien piikkiin? Naisen käytös teki tilanteesta todella vaivaantuneen. Tarkoitukseni oli hyvä enkä koe loukanneeni häntä mitenkään.
Kommentit (69)
provoksi, kirjoitti tänne mitä tahansa.
joku muu kuin ap
ja mun mielestä nainen sanoi tosi hyvin ja osuvasti sulle. Olisit voinut kyllä pyytää anteeksi. Miten sulla ei tule anteeksi ihan luonnostaan kun tajuat loukanneesi toista? Noh, mutta turha sitä nyt sen enempää kuitenkaan on jäädä pähkäilemään, ei se niiiin iso asia ole.
Ja jatkossa muistat, että on kohteliasta kysyä toiselta ennen kuin menee koskemaan! Koskee mun mielestä sitä vauvaakin kun on jo syntynyt. Mä en olisi tykännyt siitäkään, että vieras ihminen koskee vauvaan kysymättä.
"olin niin innoissani ja hurmaantunut siitä ihanasta kasvavasta vatsasta"
raskaana ollut nainen olisi ollut mitenkään
epäkohtelias! Kun hän ilmaisi, ettei
hän pidä siitä, että hänen mahaansa
kosketaan, niin hän teki sen napakasti,
mutta silti fiksulla tavalla.
Jokaisella on oikeus siihen, että häneen
ei kosketa, oli raskaana tai ei. Vauvan
odotus ei ole tekosyy siihen, että vieraat
ihmiset saavat tulla taputtelemaan.
tämä raskaana oleva. ei minkäänlaisia käytöstapoja. hänen on syytä hävetä, ei sinun. vaikkei olis tykännyt niin vois edes yrittää olla kohtelias. älä vaan sinä häpeä, hänen homma on hävetä. sä olet hyvää hyvyyttäs ollut niin ystävällinen kuin voit ja toinen on täys dorka. totta on et hänellä ehkä jokin tunnevamma, häntä ei ole lapsena halittu yms. eikä ymmärrä sellaista.
Sano vaikka töissä työkaverillesi, että välittää anteeksipyyntösi. nainen meinaan kotona varmaan raskaushormooneissa vauhkoaa asiasta...
minä en koskaan sitä kenenkään mahaa kysymättä ja ehkä ainoa kenen mahaa olen silittänyt on oma siskoni. en myöskään tykännyt jos joku silitti mun mahaa. ei mun maha ja vauvakaan ole yleistä omaisuutta.
Taisin todella mokata? Tulisiko minun pyytää naiselta anteeksi? Nyt on todella kurja olo, en osannut tältä kannalta ajatella koko asiaa.. ap
out of topic, mutta taannoin ulkomailla ollessamme monet (varsinkin naiset) olivat jatkuvasti hiplaamassa tyttäremme vaaleita kiharoita. Miestä se alkoi ärsyttää ja hän mietti, että alkaisiko hiplata yhtä hurmioituneena niiden naisten tissejä :)
ja raskaana ollessani sai mahani suurta huomiota ja PALJON paijjauksia ulkomailla.
Itse en juurikaan pahastu vauvamahan koskettelusta, onhan se ihmeellinen asia itsellenikin. Tosin olen kova halailemaankin ja varmaan olisin ap:n tapauksessa mennyt halaamaan tätä työkaverin vaimoa.
Älä ap vatvo enää asiaa. viisainta lienee kuitenkin olla silittelemättä, kun suurin osa väestä tuntuu olevan kovin tarkkoja eturepustaan!
ja ottavat itsensä ja tilansa juhlallisesti. Ulkomailla saisitte olla jatkuvasti läpsimässä ihmisiä näpeille ja hämmentämässä kanssaihmisiä rumalla käytöksellänne.
Katsokaa peiliin, ämmänkuvatukset, ja miettikää jotain todellisia ongelmia. Luuskat.
vielä... siis tuo jonka tyttären hiuksia hiveltiin jatkuvasti ja vauvamahakin sai ulkomailla suurta huomiota....
Siis se vauvamahan saama huomio oli ihan yletöntä: vieraat miehet (tutun tuttu tai vaikka tarjoilija) saattoivat painaa korvansa masua vasten ja naiset mittailivat huolella päät vinossa sen muotoa ja arvuuttelivat vauvan sukupuolta. Ja kyllä raskaana ollessa sai melkoista prinsessa kohtelua muutenkin. Kyseinen kulttuuri on kyllä muutenki oikein lapsiystävällinen.
Mutta siis pikkasen minäkin peräänkuulutan mammoille relaamista tän asian suhteen.
Katsokaa peiliin, ämmänkuvatukset, ja miettikää jotain todellisia ongelmia. Luuskat.
Taitaa olla aika katkera kun sitä ei kukaan tykkää koskea- oli raskaana tai ei...Ei ole meijän vika,että olet mitä olet ja muut tykkäävät mielummin juosta karkuun kuin tulla lähelle...
ap ollenkaan, että työkaverisi vaimolle olet vieras ihminen, tapaatte ensimmäistä kertaa. Todennäköisesti työkaverisi ei ole vaimolleen kertonut kaikkia "mahajuttuja", mitä töissä kertoo. Ei ole sinusta kuullut ehkä kuin nimen, jos sitäkään. Ei nainen voi tietää, että olet jo "tuttu mahan kanssa"... Pahimmassa tapauksessa hän on mustasukkainen, eikä erityisemmin välitä miehensä naispuolisista työkavereista (oletan sinun olevan nainen)... Tilanne oli siis myös äärimmäisen kiusallinen ja hankala hänelle. Ja ihan korrektistihan hän asian ilmaisi.
Tarkoituksesi ei ollut mitenkään paha, ja turha asiaa jäädä vatvomaan, mutta kysy ensi kerralla lupa vatsan silittelyyn. Ja toki voit pyytää anteeksi, joko miehen kautta tai vaimolta, jos tapaatte pian uudestaan. Sanot vaikka, ettet tarkoittanut mitään pahaa, ja ettet muistanut, että ette varsinaisesti olleet vielä tuttuja keskenänne kun olet mieltä kuulut niin paljon vauvan odotuksesta. Kerro, että vauvamasu oli juuri niin ihanan näköinen, mitä mies oli töissä ihailevasti vaimostaan kertonut. Ja, että teidän suvussa/kaveripiirissä on tapana silitellä masuja.
Kyllä se on toisen koskemattomuuteen kajoamista. Tulisiko mieleen silitellä toisen mahaa ilman raskautt? Ei siinä vauvaa silitetä vaan toisen ihmisen vartaloa.
Ehdoton ei. Vastenmielistä yäk.vieläkin muistan miten oma äitini kähmi mahaani...yök.kylmät väreet.
Lapset saivat kosketella, kaikki eivät tykkää siitäkään.
mummeli, joka tunsi mieheni tuli lääppimään minun raskausmahaani. En tykännyt. Hän kysyi siinä mahaani silittäessään että "saanko silittää"... Totesin vain että "näköjään" Tylyä ehkä, mutta en vain pidä siitä että vieraat ihmiset koskevat minuun, olin sitten raskaana tai en.
Kammoan kättelyä ja muuta minun "intiimikuplaani" tunkeutumista.
Todellakaan kellään ei ole minun kuplaani mitään asiaa (paitsi tietysti pojalla ja miehellä).
Ei edes muilla sukulaisilla/tutuilla. Itsekin pysyn erossa muiden kuplista.
Anoppi kosketti kerran pallomahaani ja olisin varmaan pompannut metrin taaksepäin mutta kun oli seinä vastassa.
ja suhtautuvat tuohon silittämiseen eritavalla. Toisille se ei ole mikään juttu ja toiset eivät pidä siitä ollenkaan.
Itse olen nyt viimesilläni ja raskauden aikana muutamat vieraat ihmiset ovat tulleet silittelemään ilman kysymättä. Minusta se on todella epämukavaa. Kannattaa aina ensin kysyä, saako masuun koskea, vaikka tarkoitusperä olisin vain hellyyden osoittaminen. :)
käydä koskettelemassa vieraita ihmisiä? erityisesti heidän mahojaan?
Ei vauva tee ihmisen kehosta mitään yleistä omaisuutta jota kaiken maailman tyypit saa käydä hiplaamassa. Toimit typerästi ja sait nenillesi - ihan oikein sulle.
Itse en halunnut, että vauvamahaani muut kuin perheenjäsenet ja läheiset silittävät - ainakaan ilman lupaa. Ja minusta oli hyvä, että nainen sanoi, ettei halua vatsaansa kosketeltavan.
Asia ei kuitenkaan ole hirveän suuri juttu.
Jos olisin sinä, välittäisin työkaverin kautta terveiset, että pahoittelet etkä tarkoittanut pahaa
vatsan silittämisellä. Minulle kävi juuri näin: mieheni äidin työkaveri silitti mahaani ja näpäytin asiallisesti mutta tiukasti etten halua moista. Henkilö hämmentyi kovasti ja pahoitteli myöhemmin. Minä taas siihen, että ei se mitään, mukavaahan se on kun ihmiset onnittelevat mutta oma maha tuntuu silti yksityiseltä. Tämän jälkeen kaikki olivat tyytyväisiä ja arvelen, että kyseinen henkilö on vastaisuudessa varovainen. Hänellekään ei tullut mieleen, että pahastuisin.
Pääasia on kuitenkin, että maailmaan on tulossa uusi ihana vauva ja kaikki asianosaiset iloitsevat siitä!
Onneksi joku uskalsi sanoa suoraan. Itse Vi----ti nimittäin ihan sairaasti kun vieraat hipelöi mun mahaa ilman lupaa!
mutta en minä masun taputtelijoille siitä huomauttanutkaan. Jos joku olisi koskenut siihen vaikka töissä liki päivittäin niin silloin olisin sanonut.
veit sanat suustani. Ollaan sitä nyt niin tarkkoja siitä mahasta. Yhtä kaikki kaikissa firman läksiäisissä ynnä muissa tilaisuuksissa ollaan halailemassa niin keski-eurooppalaiseen tapaan kaikkia vastaantulevia ..
Oon todella tarkka omasta reviiristä, enkä kyllä tykännyt, jos joku hiplasi aikoinaan raskausmahaa, MUTTA osaan sen verran käyttäytyä, etten siitä repinyt mitään turhaa draamaa. Mutta onhan se kiusallista, ei siitä pääse mihinkään. Vähintään yhtä kiusallista on kuitenkin se, että näyttää suuttumisen tuollaisesta.