Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ennalta vieras nainen sai vauvani rauhoittumaan, tuntuipa kurjalta :((

Vierailija
24.06.2009 |

Olin eräässä tilaisuudessa 1 kk ikäisen vauvani kanssa. En tuntenut sieltä entuudesta ketään, mutta illan mittaan tutuistuimme pikku hiljaa.

Vauvani alkoi itkeä, enkä saanut häntä rauhoittumaan edes rinnalle. Kun kannoin häntä, niin eräs nainen tuli viereeni lepertelemään ja pyysi saada pitää vauvaa.

Ajattelin että no pitäköön pienen hetken. Kun nainen otti vauvan, vauva rauhoittui välittömästi. Sinänsä tietenkin hyvä juttu, mutta nainen totesi isoon ääneen, että "näin se sujuu, kun sen osaa". Kaikki paikallaolijat vielä nauroivat hänen kommentilleen.

Minusta tuo tuntui todella kurjalta. No niin, nyt voitte kertoa, miten yliherkkä ja kiittämätön olen. Ai niin, sanokaa sekin, ettei minun olisi pitänyt edes antaa itkevää vauvaa ulkopuolisen syliin.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tuoksunut maidolta. Monesti vauva rauhoittuu vieraamman sylissä helposti. Naisen heitto oli varmaan ihan läppä.

Vierailija
2/26 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä nyt sanoa tuolla lailla. pyh !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauva joskus rauhoittui silkasta hämmästyksestä jos siirrettiin jonkun toisen syliin. Ei se liittynyt mitenkään siihen miten osaava tai osaamaton tämä syliinottaja oli.

Vierailija
4/26 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla naisella oli varmaan omia lapsia ja oli itse rauhallinen. Sinä varmaan olit jo hyssyttelystä "hermostunut" ja vauva vaistosi sen.

Vierailija
5/26 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä jännityit kun lapsesi itki etkä saanut häntä rauhoittumaan. Lapsi tunsi jännityksesi ja jatkoi itkua.

Tämä vieras ei ollut jännittynyt vaan rento, joten lapsesikin rentoutui ja rauhoittui.

Taidoilla ei siis ollut mitään tekemistä asian kanssa. Naisen kommentti oli mielestäni asiaton.

Et ole yliherkkä etkä kiittämätön ja kyllä itkevän vauvan saa antaa ulkopuolisen syliin.

Vierailija
6/26 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieni vauva usein rauhoittuu helpommin isän tai muun ei-maidolle-tuoksuvan aikuisen sylissä. Lisäksi vieras ihminen on yleensä täysin rauhallinen. Oman lapsen itku kun on äärettömän stresaavaa, mutta vieraan lapsen itkuun on helpompi suhtautua tyynesti. Itsekin olen huomannut, että vieraat vauvat rauhoittuvat sylissäni helposti, kun oma taas aikanaan huusi ja huusi - ja joskus rahoittui sitten jonkun muun syliin.

Varsin ajattelematon kommentti tuolta naiselta kyllä, mutta ei varmaan pahantahtoinen kuitenkaan.

Vierailija
7/26 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvä vitsihän tuo oli

Vierailija
8/26 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

js vauvasi on esikoinen, niin tuotahan tapahtuu jatkuavasti, että joku vauvoja ennenkin ja usein hoitanut "kokeneempi" tietää paremmat niksit ja usein vieraskin rauhallinen tätiliini saa vauvat rauhoittumaan.

ajatteli, että olisi kiitollinen, vaikka tyhmästi kyllä tokaisi.

itsekin osasin jopa lapsettomana hoitaan ystävieni vauveleita, joskus sain rauhoittumaan paremmin, kun he itse, koska oli aikaisempaa lastenhoitokokemusta ja varmuutta. sinua varmaan hermostutti se kun vauvasi alkoi itkemään siellä tilaisuudessa ja senkin vauva vaistoaa.

Vierailija
9/26 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos en siitä että vieras ihminen saa vauvan rauhoittumaan, (mikä voisi olla joskus ihan vain mukavaa ja helpottavaakin), niin kyllä ainakin hänen kommenttinsa loukkaisi ja se että kaikki siihen päälle vielä nauravat. ymmärrän kyllä sinua ap.

tiedän kyllä että olen herkkä, ja samaten monet tuoreet äiditkin ovat hormooniensa kanssa. (minä olen ilmankin niitä jo). joku toinen osaisi letkauttaa jotain hauskaa vastineeksi ja nauraa muitten mukana. ei tarvis ottaa niin vakavissaan. mutta itselläni ei ainakaan sellaista taitoa ole.

tuo vieras nainen olisi voinut kyllä hienotunteisempi olla. ei välttämättä tarkoittanut silti mitään pahaa, ajattelematon kyllä oli.

Vierailija
10/26 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestä tuntuu välillä vieläkin kurjalta, jos lapselle kelpaa joku muu paremmin kuin minä. Lapsi on 1,5v. Olkoon, että se joku muu olisi vaikka mumma tai täti.

Niin ja tuntuu sekin, jos lapsi on oppinut tekemään jotain erityistä eli uutta jonkun muun kuin minun kanssani, vaikka se onkin ehkä vähän omahyväistä jo.

Mutta varnkin ensimmäinen lapsi saa varmasti tunteet pintaan ja haluaa vauvalle olla aina se paras syli, ja sitten jos joku vielä noin tökerösti töksäyttää tuoreelle äidille, niin ei voi tuntua muuta kuin pahalta.

Mutta älä huoli, olet kyllä varmasti lapsellesi juuri sitä mitä hän tarvitsee :)!

Vierailija
11/26 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-aika monella on lapsia

joten nauroivat varmaan siksi että tietävät itsekin että vauvat rauhottuvat/ovat rauhottumatta välillä ihan "satunnaisesti" tai "ajan kanssa" jos ei muuten

tuskin kukaan nauroi sinun osaamattomuudellesi tms.

luulempa aika suuren osan ihmisistä allekirjoittavan sen sanonnan että "äiti tietää parhaiten" eli olet vauvallesi paras mahdollinen hoitaja!

Vierailija
12/26 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva rauhoittui varmaan siksi, että maisema yllättäen vaihtui ja muissa syleissä ei ole sitä kiusaavaa maidon hajua, niin kuin täällä jo joku muukin veikkasi. Ei siinä mistään osaamisesta ollut kyse.

Aika inhottavaa, että jonkun pitää tuollaisessa tilanteessa korottaa moisella kommentilla itsensä lapsen äidin yläpuolelle. Jos tuo oli läpäksi tarkoitettu, niin minulta ainakin olisi mennyt ohi.

Et ole yliherkkä tai kiittämätön, itsekin olisin pahoittanut mieleni tuollaisesta!

Vierailija
13/26 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä vieras nainen itsekin hämmästyi hiukan että vauva rauhoittui, ja vitsillä heitti että näin se sujuu. kenties oli ihan vain hauskaksi letkautukseksi tarkoitettu.

Vierailija
14/26 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on paljon lapsenhoitokokemusta jo ennen omaa. Silti oma vauvani oli koliikkilapsi:_)

Vierailija
15/26 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin herkkis ja toivon, että osaisin piikitellä paremmin, kun joku selvästi (vaikka vaan huumorin varjolla) piikittelee.

Tuolle naiselle olisi voinut sanoa hänen lausahduksensa jälkeen, että "hienoa olet haka lasten kanssa, muttet näköjään osaa lainkaan kohdata aikuista ihmistä" Ja sanoa sitten painokkaasti koko laulukuorolle, että itse pahoitti asiasta mielensä. Ei sen takia, että vieras sai vauvan rauhalliseksi vaan kun hän epäasiallisesti kyseenalaisti sinun äitiyttäsi.

Harmi, että minullekin aina tulevat nämä leiskautukset mieleen aina jälkikäteen, kun tilanne on jo ohi.

Jälkikäteen voit aina ajatella, että itseasiassa tuo nainen oli paljon kykenemättömämpi tapaus kuin sinä ikinä. Ethän itse voisi koskaan sanoa noin ajattelemattomasti kenellekään ja se jos mikä on hyvyyttä!

Vierailija
16/26 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuolta naiselta se kyllä oli täysin hyväntahtoinen ja harmiton vitsi vaan.

Vierailija
17/26 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsitellä vauvoja ja yleensä saan ne rauhottumaan. Muutama vuosi sitten kun kaveripiirissä oli oikee vauvabuumi, niin itkevät vauvat jotka ei meinannu millään rauhottua, lykättiin mulle ja yleensä sain ne rauhottumaan. Nyt kun nuo vauvat on jo taaperoita/leikki-ikäisiä, en osaa olla niitten kanssa. En osaa leikkiä ja tehä lastenjuttuja, mutta vauvojen kanssa mulla on joku yhteys. Mun siskolla taas on toisin päin (siskolla ei ole omia lapsia). Sukulaisten vauvoihin ei haluu oikeen ees koskee, mutta sitten kun lapsella alkaa olla ikää pari vuotta tai enemmän, niin siskolla löytyy juttua ja tekemistä niiden kanssa.

Vierailija
18/26 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tältä naiselta. Juuri niin kuin moni jo sanoi, vauvat rauhoittuvat usein ihan vaan hämmästyksestä kun tilanne tai pitelijä vaihtuu. Isommat vauvat ja lapset voivat rauhoittua vieraan sylissä vieraskoreuttaan ja kiukuttelevat vain turvallisimmille ihmisille eli vanhemmilleen. esim. meidän 9 kk poika ei koskaan itke/kiukuttele mummilleen vaipanvaihdossa, pukemisessa, mutta minulle ja isälleen kyllä (no 1 kk kohdalla ei ole tietysti kyse tästä).

Ne muut paikallaolijat olivat ehkä vähän hämillään tilanteesta ja nauroivat laukaistakseen jännityksen tms.? Kommentti ei ollut edes hauska ja kuulostaa siltä että nainen ei TODELLAKAAN tiennyt vauvoista mitään jos kuvitteli rauhoittavansa vauvasi "taidoillaan" :D tai sitten oli vain huono vitsi...

Vierailija
19/26 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä todella tiedä mitä mä teen tai en tee kun vauvat rauhoittuvat. Samoin on omat ja vieraiden vauvat rauhoittuneet sylissä.

Vierailija
20/26 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo siis siitä, että kehtaa ottaa/pyytää lapseni minulta pois. Lapselle äiti on aina äiti ja paras. En tajua ihmisiä, joiden pitää sotkeutua/puuttua joka asiaan ja samalla elein tai sanoilla osoittaa kuinka huono lapsen oma äiti on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan