pihiyden huiput
Sukulaiseni ostaa kaikki lahjat kirpputorilta, eikä haittaa vaikka vauvalahjaksi saaduissa sukkahousuissa koko on 120 cm ja niissä eikä.. Kaikki teepussit kuivattaa ja käyttää uudelleen, vieraiden käyttämät servetit, jos siistejä kierrättää seuraaville vieraille. Kuinka tälläiseen voi suhtautua? Onko muilla vastaavia sukulaisia tai ystäviä. Tunnen suurta myötähäpeää!!
Kommentit (176)
ja kuivattavat tenoja narulla...
raja menee siinä kun toisia käytetään hyväksi jotta itse käyttää rahaa erittäin vähän. Tiedän perheen joka näin tekee, ja kieltäydyn aina kaikesta, mitä en uskoisi heidän itse maksavan omasta pussistaan meitä kohtaan. Se on äärimmäisen rasittavaa, kun meidän pitäisi muka kustantaa heidän nuukuutensa.
huomista varten alkoi olla jo mielenterveyspotilaan ja pihin välimaastossa...
Eräs sukulainen oli kyseessä.
...raahasi minulle kasan poistuvaa halppismallia eräästä kynttiläkippo-sarjasta. Turha kai edes sanoa että olin toivonut kippoja juu, mutta AITOINA versioina. Nyt sain ruman värisiä, huonolaatuisia tusinatuotteita kasan lahjaksi.
Nämä tyypit, jotka aina "unohtavat" maksaa oman osuutensa esim.yhteislahjasta jne. Olemme myös olleet kylässä, jossa kaikille oli yhdet pienet pihvit ja yksi peruna eli miksi kutsua edes kylään, jos ei ole varaa tarjota riittävästi ruokaa. Peruna ei ole edes kallista. Kuitenkin sama porukka syö suurella ruokahalulla, kun ovat meillä kylässä.
raja menee siinä kun toisia käytetään hyväksi jotta itse käyttää rahaa erittäin vähän.
Jos kaurapuuroa jää Se käytetään sämpylöihin
Teen vielä ennen viikonloppua tahalleen turhan ison annoksen kaurapuuroa, että saan jatkettua sitä sämpylöiksi. Siitä saa aivan ihania sämpylöitä helposti ja nopeesti.
että montako kuppia aiot juoda... Tulee sellainen olo että ei kehtaa sanoa että haluaisi juoda enemmän kuin yhden kupillisen.
Ei tuu keitettyä turhaan kahvia liikaa. Ja kyllä mä aina kehtaan sanoa kylässä jos oon jossain kylässä paljonko juon.
Piheyden huiput.
Noi meidän käyttämät kestot maksaa yli 20€/kpl ja niitä on parisenkymmentä... Pihi kai mä sitten olen :-D
Me saatiin miehen vanhemmilta kihlajaislahjaksi litra pakastettuja, itsekerättyjä mustikoita maitotölkissä pakastettuna.
Sinänsä ihan kiva lahja, mutta rikkailta appivanhemmilta aika erikoinen valinta.
Sanomattakin lienee selvää, että synnytyslaitokselle vauva (heidän ainut lapsenlapsi) tai minä emme saaneet appivanhemmilta mitään, emme edes kukkia.
No, mutta ei tämä oikeasti ehkä pihiydestä kerro. Ennemminkin siitä, että minä en ole mieluisa miniä.
yksi kaveri pariskunta joita nähdään pitkän välimatkan takia harvoin. Meidän pitää viedä aina omat ruuat sinne, kun käydään (tämä on vielä ok) ja he eivät koskaan tarjoa kuin kahvia/teetä meille. Kun he tulevat meille niin syövät kyllä reippaasti sitten meiän ruokia, vaikka tuovat omansa. Vievät myös kaikki omat tuomansa ruoat pois, vaikka jugurttipurkista olisi 2 senttiä jugurttia pohjalla jälellä.
Viimeksi oltiin kaupassa yhdessä ja mieheni kanssa mietittiin omaa iltapalaamme. Noh, tämä naispuolinen kaveri tuli kysyyn, että "mitä te aiotte tehdä iltapalaksi" ja kysyi kuulemma siksi, että jos me oltas kustannettu sen miehenkin iltapala, kun se tulee myöhemmin kotiin. Ei siis tää nainen voinut itse miehellensä iltapalaa tehdä, vaikka oli itsellensä kans ruokaa ostamassa. + molemmat noista on hyvissä työpaikoissa ja laittavat sitten satoja euroja vaatteisiin, kenkiin, meikkeihin yms.
jotka aina tulee juhliin sanoen "otettiin vaan tää yksi olut meille kummallekin puoliksi, kun ei haluta kuitenkaan juoda." Kun ilta sitten pitenee, ja he ovat saaneet lasin/pari yhteistä viiniä tai boolia, alkavat he kysellä kummasti olisko kenelläkään tarjota viiniä, kun kuitenkin nyt sitten tekiskin mieli.
Ja tää käy joka kerta! Sanon miehelle, että kato vaan niin tulevat taas jonkun yhen oluen kanssa, ja sitten tahtovatkin juoda muiden juomat, ja tadaa, niin käy. :D
Ei kovin vakavaa, mutta vähän ärsyttävää kun niin käy aina.
kävelee vantaalle kyklään 4 km kun ei raaski ostaa seutulippua- arvo noin 4 e
kaikenmaailman muovitötsiä ja tekee niistä maalipensselikuppeja.
Ei ole kyllä pensselillä maalannut kuin kerran suhteemme aikana.
Viime viikolla seisoin pajassa hyllyn edessä ja laskin niitä olevan äkkiseltään 35kpl.
Sama periaate "hitsauspaidoissa". Niitä pitää olla vino pino.
Tasan kerran on hitsannut eikä sekään paita hajonnut...
Minun eräs ystävättäreni oli nuorena hyvinkin antelias ja vaikka heidän perheellään rahaa riitti, ei kerskaillut sillä ollenkaan. Tarjosi paljon kaikkea ystävilleen.
Samainen ystävätär muuttui täysin nykyisen miehensä myötä. Nyt ovan hyvin toimeentulevia, asuvat leveästi ja kerskuvat rahoillansa.... Silti kaveri on nykyään myös iehensä myötä tullut pihiksi.
Hän esimerkiksi pisti minulle aikoinaan aina tekstiviestejä, että: "soita mulle" kun hänellä oli asiaa. Enkä muuten soittanut montaa kertaa kun huomasin, että piheyttään vaan noin teki.
Minulla oli polttarit ja kyseinen ystävätär sitten kyyditsi muita ystäviäni samalla kyydillä 100kilometriä. (olisi siis ajanut tuon matkan jokatapauksessa) Polttareiden jälkeen lähetti muille kyydissä olleille sähköpostitse laskun, että heidän pitäisi siirtää tämän ystävättäreni tilille rahaa. Pyysi vielä aivan älytöntä summaa jokaiselta. Sillä rahalla olisi vuokrannut jo limusiinin :)
Samoissa polttareissa ei suostunut heittämään minua (morsian) kotiin polttareiden jälkeen, vaikka ajoi aivan kotini läheltä. Sillä ei halunnut tuhlata ylimääräistä bensaa.
No tuo kyseinen ystävä on muuttunut kauheasti miehensä myötä...valitettavasti. Ja heillä todellakin olisi rahaa...ainakin siitä aina kovaa mesoa pitävät.
Ja saimme sen saman keittimen häälahjaksi!
astioita. Oli kääritty voipaperiin ja sen päälle lahjapaperi. Sukulaisnainen vahti vieressä etten vaan laita lahjapaperia roskiin ja kehotti käyttämään myös voipaperin uudelleen.
Säästäväisyys on ok minunkin mielestäni mutta kyllä sekin joillain menee liiallisuuksiin.
Mies meni talkoisiin jossa oli vain yksi maalipensseli -sekin tietty jo moneen kertaan pesty ja harva- arvatkaa vaan kuinka kauan kesti sekin talkoo...
sukulaiseni saa jotain ihme tyydytystä nuukuudesta joka koskee toisia ihmisiä.. Tuntuu vaan pahalta kun muut naureskelee takanapäin hänelle. Tekeisi mieli joskus sanoa, mutta kun en kehtaa.