Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pihiyden huiput

Vierailija
22.06.2009 |

Sukulaiseni ostaa kaikki lahjat kirpputorilta, eikä haittaa vaikka vauvalahjaksi saaduissa sukkahousuissa koko on 120 cm ja niissä eikä.. Kaikki teepussit kuivattaa ja käyttää uudelleen, vieraiden käyttämät servetit, jos siistejä kierrättää seuraaville vieraille. Kuinka tälläiseen voi suhtautua? Onko muilla vastaavia sukulaisia tai ystäviä. Tunnen suurta myötähäpeää!!

Kommentit (176)

Vierailija
101/176 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään ruokaa ei saa heittää pois vaan ne lämmitetään uudelleen ja uudelleen. Puolimädät salaatitkin syö, sellaiset ruskeaksi menneet amerikansalaatit.

Muovipusseja pesee ja säilyttelee.

Joskus naurattaa yletön säästäminen, ei käynyt tietyssä kaupassa koska parkkipaikka oli maksullinen. Näitä samantyyppisiä esimerkkejä olisi pilvin pimein.

Ostaa aina kaikista halvinta ja tarjoustuotteita. Pääasialliset keskusteluaiheet on mitä joku tuote maksoi ja paljonko siinä oli alennusta.

T-paitoja ostaa tyyliin 3 kpl/10€ välittämättä siitä että laatu on paskaa, näitä saan välillä lahjaksi. Valkoinen paita josta kuultaa läpi on kaapissa käyttämättömänä.

Hosuja ostelee tyyliin 5 € kappale, kukkakuoseja ja antaisi niitä minulle jos huolisin.

On tehnyt pihiydestä taidetta.

Vierailija
102/176 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään ruokaa ei saa heittää pois vaan ne lämmitetään uudelleen ja uudelleen. Puolimädät salaatitkin syö, sellaiset ruskeaksi menneet amerikansalaatit.

Muovipusseja pesee ja säilyttelee.

Joskus naurattaa yletön säästäminen, ei käynyt tietyssä kaupassa koska parkkipaikka oli maksullinen. Näitä samantyyppisiä esimerkkejä olisi pilvin pimein.

Ostaa aina kaikista halvinta ja tarjoustuotteita. Pääasialliset keskusteluaiheet on mitä joku tuote maksoi ja paljonko siinä oli alennusta.

T-paitoja ostaa tyyliin 3 kpl/10€ välittämättä siitä että laatu on paskaa, näitä saan välillä lahjaksi. Valkoinen paita josta kuultaa läpi on kaapissa käyttämättömänä.

Hosuja ostelee tyyliin 5 € kappale, kukkakuoseja ja antaisi niitä minulle jos huolisin.

On tehnyt pihiydestä taidetta.

Voimariini rasiat toimii pakasterasioina samoin kuin maitopurkit yms.

Vaatteita pidetään niin kauan kuin ovat ihan risoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/176 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttää mm. Varmaan 20vuotta vanhoja hammasharjoja aina uudestaan niin että keittää ne välillä, vierasharjoiksikin on vessassa tarjolla semmosia rispaantuneita proteesihammasharjoja jotka mamma on keittänyt:D

Vierailija
104/176 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin syynä ei ole vain raha, vaan myös paperin säästö ympäristösyistä! Olen myös opettanut lapset printtaamaan paperin molemmille puolille.

Jos sitten joskus oli jotain oikeaa piirustuspaperia, niin piti piirtää molemmin puolin, ei saanut uutta paperia ennen kuin edellinen oli täynnä.

Vierailija
105/176 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät onnistu siinä käytännössä?

jotka aina tulee juhliin sanoen "otettiin vaan tää yksi olut meille kummallekin puoliksi, kun ei haluta kuitenkaan juoda." Kun ilta sitten pitenee, ja he ovat saaneet lasin/pari yhteistä viiniä tai boolia, alkavat he kysellä kummasti olisko kenelläkään tarjota viiniä, kun kuitenkin nyt sitten tekiskin mieli. Ja tää käy joka kerta! Sanon miehelle, että kato vaan niin tulevat taas jonkun yhen oluen kanssa, ja sitten tahtovatkin juoda muiden juomat, ja tadaa, niin käy. :D Ei kovin vakavaa, mutta vähän ärsyttävää kun niin käy aina.

Vierailija
106/176 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan säästö on tietysti plussaa, mutta ei tärkein syy.

Kestovaippailijat ja kestositeilijät. Piheyden huiput.

Mulla ainakin puhtaasti ekologinen valinta, koska muuten olen jopa tuhlailevainen, mutta pyrin tuhlaamaan palveluihin ;-)

Vierailija
107/176 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerään talteen puhtaat servetit mitä vieraat ei käytä. En käytä kertakäyttöastioita koskaan koska ne on kalliita ja niitä pitää olla ostamassa jatkuvaan uusia. Ostan kaupasta halvinta merkkiä (niin ruuissa kain käyttö tavaroissa). Käytän vain kirppari vaatteita itselläni ja lapsilla. En osta koskaan valmis pullaa tai leivonnaisia vaan teen itse kaikki. Olenko minä siis sitten pihi. Itse olen ajatellut että olen taloudellinen ja ajattelen myös luontoa.

Kun ostaa ruosssa halvinta, harvemmin ajattelee ympäristöä. Joo näin kesällä suomalaiset vihannekset ja juurekset ovat halvimmillaan ja halvempia kuin ulkomaiset. Pääsääntöisesti kuitenkin halvimmat kasvikset ja lihat rahdataan suomeen ties mistä indokiinasta, siinä ei luonto paljon kiittele, vaikka rahapussi pullisteleekin 1€/kilo halvempien tuotteiden jälkeen.

Täähän nyt ei aiheeseen liittynyt, mutta oli kommentoitava kuitenkin.

Paikassa jossa kävin leireillä teininä, paikan omistajan äiti (joka toimi leirikokkina ja asui myöskin paikassa) säilytti kaikki leirikioskista jääneet suklaapatukkarasiat. Yhden huoneen lattia oli täynnä niitä. Samaten keittiönkaapit pursusivat tyhjiä jogurttipurkkeja. Käyttötarkoituksesta ei tietoa...

Vierailija
108/176 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että montako kuppia aiot juoda... Tulee sellainen olo että ei kehtaa sanoa että haluaisi juoda enemmän kuin yhden kupillisen.

Vierailija
109/176 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran serkun ja vaimonsa kyydissä pidemmällä automatkalla ja pysähdyimme eräälle huoltoasemalle syömään ja juomaan. Kun olimme lähdössä kävi serkku kysymässä kassatytöltä kuka omistaa hänen ko huoltoasemala juuri ostamansa ja juomansa limupullon. Tyttö vastasi pullon olevan serkun omaisuutta ja niinpä serkku palautti pullon kassatytölle ja sai siitä rahat takaisin. Serkku huuteli meitäkin tulemaan kassalle palauttamaan omat pullomme... aika montaa ympärilläolijaa hymyilytti.

Vierailija
110/176 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran serkun ja vaimonsa kyydissä pidemmällä automatkalla ja pysähdyimme eräälle huoltoasemalle syömään ja juomaan. Kun olimme lähdössä kävi serkku kysymässä kassatytöltä kuka omistaa hänen ko huoltoasemala juuri ostamansa ja juomansa limupullon. Tyttö vastasi pullon olevan serkun omaisuutta ja niinpä serkku palautti pullon kassatytölle ja sai siitä rahat takaisin. Serkku huuteli meitäkin tulemaan kassalle palauttamaan omat pullomme... aika montaa ympärilläolijaa hymyilytti.

Vierailija
111/176 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kesäsamppoota" : pesee mäntysaippua pullon,kaataa sinne jonkun tarjouspullon shamppoota ja sit loput vettä

- kesällä kuulemma pestään hiuksia niin usein,et saa olla laimeeta

-truutta-pullo on niin kätevä käyttää

-helppo miestenkin käyttää kun on valmiiksi lantrattua

Saippuoita, shampoita ja pesunesteitä ei saa laimentaa etukäteen. Niissä alkaa kasvaa bakteerit kun niiden säilöntäaineet ja suolapitoisus yms. laskevat. Voi saada vaikka mitä silmä yms. tulehduksia!

Vierailija
112/176 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kääntää alkkarit päivän jälkeen nurinperin ja pitää vielä toisen päivän ettei tule pyykkiä."

Vierailija
113/176 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äkkiä tänne resepti mullekin. En ole pihi, mutta inhoan heittää pois hyvää ruokaa.

Vierailija
114/176 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lähtee kotoaan pois esim. viikonlopuksi, kääntää valokuvat kirjahyllyssä ylösalaisin, ettei valo niitä haalista.

Tiedän, että valo haalistaa kuvia, mutta haalistaahan se kotona ollessakin.

Vierailija
115/176 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti joka h##vetin viikko pitää laittaa sekä viking -lotto että normaalilotto..hohhoijaa,jospa ne rahahuolet sit poistuis kertaheitolla sillä lottovoitolla.

[/quote]

Todella saita muuten, mutta lotota pitää... Tuskin lottoaisi, jos tietäisi, miten epätodennäköistä on voittaa. Sitten haaveilee, mitä tekee lottovoittorahoilla. Raukka.

Vierailija
116/176 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kysytään kanssa noin vaikka ei olla mitenkään pihejä. On ihan perheen sisäinen juttu ja kysymys voidaan joltain läheiseltä kaveriltakin kysyä, ei toki isommissa juhlissa.

Vierailija
117/176 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverin pihiyteen. Oltiin baarissa, olin maksanut ensin käteisellä. Tilasin vielä yhden juoman, käteistä ei sitten enää ollutkaan tarpeeksi, mutta juoma maksoi liian vähän, jotta sen olisi voinut maksaa kortilla, muistaakseni 5e oli raja. Kaverini suostui lainaamaan minulle tarvittavan summan, joka oli alle 2e. Sitten heti pöydässä jo kirjoitti oman tilinumeronsa lapulle ja pyysi minua laittamaan tämän pikkusumman tilille jo heti seuraavana päivänä. Opiskelijoita olimme molemmat, eikä kummalakaan rahaa tuhlattavaksi ollut. Kuitenkin homma meni minusta niin noloksi, että maksoin summan toki seuraavana päivänä, mutta muu yhteydenpito päättyi siihen.

Vierailija
118/176 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun juo vettä mukista, niin se kaataa loput kukille, jos ei juo mukia tyhjäksi.

Siivoaa koko kotinsa yhdellä pesuvedellä, siis oven pielistä lattiaan.

istuu pimiässä, kun kattoo telkkaria.

Vierailija
119/176 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kerta kylässä ollessaan et olisko mitään ruokaa. usein hän tulee suoraan kotootaan meille esim. kahville, en ymmärrä miksei voi ensin syödä kotona ennen kun tulee kun ei kerran ole kutsuttu syömään vaan kahville. ennen kun meillä oli lapsia hän kävi monta kertaa kuussa kylässä ja saattoi vierailla kerralla yli 5 tuntia vaikka asui melko lähellä, aina hänelle piti antaa syötävää eikä pelkkä yksi leipä kelvannut vaan jos sai pelkästään leipää niin niitä piti sitten syödä ainakin kolme. ja mielummin söi ihan lämmintäruokaa ja jälkkäriä piti saada myös. kun hänet kutsuttiin illanviettoihin toi vain itselleen juomat ja niitäkin yleensä liian vähän. aina lupaili että sitten kun on enemmän rahaa niin tarjoaa meille vaihteeksi mutta eipä näin ole käynyt vaikka töitä on löytynyt jo vuosia sitten. kerran veljeni oli kylässä ja tämä kaverini tuli myös (taas suoraan himasta). veljeni pyysi leivän kun oli tullut suoraan töistä ja kaverini halusi myös, sanoin ettei se nyt käy kun ei ole paljoa leipää enkä jaksa mennä tänään kauppaan ja lapselle pitää tästä vielä jäädä iltapalalle. kaveri siihen että miksi veljesi saa mutta ei hän, sanoin suoraan että veljeni kuuluu perheeseen ja näin ollen saa vapaasti käydä jääkaapillani mutta kavereitani en ole velvollinen ruokkimaan..

Vierailija
120/176 |
17.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä keitän puuron jopa erikseen sämpylöiden "pohjaksi", miksi siis heittää sitä pois jos jää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi